וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס עולמי: כל המדינות שמטילות מיסים על התיירים

עודכן לאחרונה: 12.12.2022 / 8:33

יש מדינות שבהן מוטל מס תיירים מזה שנים רבות ויש יעדים שבהם המס יוטל כבר בשנה הקרובה. אלו כל המקומות שבהם תיאלצו לשלם כדי להיכנס. וגם: כמה יעלה לכם להיכנס למדינות האיחוד האירופי בשנה הבאה ובאיזו מדינה תשלמו מס של 250 דולר (!) ליום?

שוק חג המולד בבזל, שווייץ/צילום: זיו ריינשטיין

מספר המטיילים השנה כמעט שחזר לרמות של טרום מגפת הקורונה, מה שבוודאי שימח רבים במוקדי התיירות העולמיים שהפסידו הכנסות רבות במהלך מגבלות הקורונה והסגרים הממושכים.

עם זאת, יש לא מעט יעדים פופולריים שכבר עתה מביעים דאגה מכך שבעיית תיירות-היתר צפויה לשוב ולהכות בהם. כתוצאה מכך, חלקם פנו ליישם כבר בשנה זו "מס תיירים". במקומות אחרים, המיסים הללו יוטלו על תיירים כבר בשנת 2023.

לא מדובר בעניין חדש. למעשה, במקומות רבים בעולם כבר מוטלים מזה זמן רב מיסי תיירים, ואם טסתם אליהם, סביר להניח ששילמתם אותם - גם אם לא ידעתם זאת. מיסים אלו חבויים לעתים בתוך מחיר כרטיס הטיסה או בחשבון שמוגש לכם בעת עזיבת המלון. אתר Euronews ביצע תחקיר מקיף, וכעת הוא מציג את כל מה שאתם צריכים לדעת על המדינות שבהן מוטל או יוטל בקרוב מס תיירות.


ונציה תגבה דמי כניסה מתיירים החל מהקיץ הבא
מתכננים טיסה לאמסטרדם? שלמו יותר. הרבה יותר
חופשת החלומות מתייקרת: בקרוב תשלמו מס כדי לנפוש בתאילנד
הערים הגדולות שרוצות להגביל תיירות ביום שאחרי הקורונה

ולנסיה תטיל מס תיירים ב-2023

ולנסיה שבספרד הודיעה כי תטיל מס תיירות למטיילים השוהים בכל סוגי הלינה באזור, כולל בתי מלון, אכסניות, דירות ואתרי קמפינג. המס ייכנס לתוקף בסוף 2023 או בתחילת 2024. המבקרים יצטרכו לשלם בין 50 סנט לשני אירו ללילה, בהתאם לסוג הלינה הנבחר. כל זאת, עד לתקרה של שבע הלילות. הרשויות בוולנסיה מצהירות כי האגרה תופנה לפיתוח בר-קיימא של מגזר התיירות באזור. ההכנסות ישמשו גם כדי לספק יותר פתרונות לדיור בר-השגה עבור מקומיים המתגוררים במוקדי תיירות.

ולנסיה. ShutterStock
תטיל מס תיירות למטיילים השוהים בכל סוגי הלינה. ולנסיה/ShutterStock

תאילנד תציג עמלת תיירים בסוף 2022

על-פי דיווחים עדכניים, כבר בסוף שנה זו, תטיל תאילנד עמלת תיירות של 300 באט (כ-8 אירו). מושל רשות התיירות של תאילנד אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי חלק מהתשלום "ישמש לטיפול בתיירים", מאחר שהיו מקרים שבהם ביטוח הבריאות לא כיסה אותם. מס זה גם יסייע לממן פיתוחים נוספים של אטרקציות תיירותיות, כמו למשל בארמון הגדול בבנגקוק.

מאיה ביי באי קופיפי בתאילנד. Shutterstock, ShutterStock
עמלת תיירות של 300 באט. תאילנד/ShutterStock, Shutterstock

ונציה תציג עמלת תיירים ב-2023

בקרוב, ונציה עשויה להתחיל לגבות תשלום מתיירים המבקרים בעיר, החל מקיץ 2023 ואילך. העיתון האיטלקי "לה סטמפה" דיווח בחודש אוגוסט כי הוצעו מספר צעדים לשליטה במספר התיירים, כגון מערכת הזמנות מקוונת. עם זאת, בעיר חשים בצורך לאמץ מהלכים נוספים כדי לרסן את המספרים ההולכים וגדלים של התיירים, כולל תשלום עבור הכניסה לעיר. ההיטל המוצע ינוע בין 3 ל-10 אירו, בהתאם לעונה - עונת שפל או עונת השיא.

עוד בוואלה!

ונציה תגבה דמי כניסה מתיירים החל מהקיץ הבא

לכתבה המלאה
עומס תיירים בוונציה. ShutterStock
ההיטל המוצע ינוע בין 3 ל-10 אירו לאדם. עומס תיירים בוונציה/ShutterStock

האיחוד האירופי יישם אשרת תיירים בשנת 2023

עד נובמבר 2023, אזרחים שאינם שייכים לאיחוד האירופי, ייאלצו למלא בקשה לאשרת תיירים, שעלותה 7 אירו. זו תאפשר להם להיכנס למדינות האיחוד. תיירים מתחת לגיל 18 או מעל גיל 70 לא יצטרכו לשלם את האגרה.

משבר בגוש האירו. ShutterStock
מ-2023 אזרחים שאינם מהאיחוד האירופי, ייאלצו למלא בקשה לאשרת תיירים שעולה 7 אירו/ShutterStock

המדינות שכבר צריך לשלם בהן כדי להיכנס

כאמור, במדינות רבות כבר מוטל מס או עמלת תיירות ממגוון סיבות. בחלקן מדובר בניסיון להגביל את מספר התיירים ולמנוע תיירות-יתר. במקומות אחרים, מדובר במס המשמש לצרכי קיימות והכסף מופנה לשמירה על אתרי תיירות והגנה על משאבי טבע שונים.

אוסטריה: במדינה מוטל מס לינה, המשתנה בהתאם למחוז שבו אתם נמצאים. כך למשל, בווינה או בזלצבורג תשלמו תוספת של 3.02 אחוזים על הלינה בבית המלון.

בלגיה: מס התיירים בבלגיה חל גם על הלינה, עבור כל לילה שאתם שוהים במדינה. התשלום כלול לעתים במחיר החדר של המלון, אך בחלק מאתרי הלינה מפרידים את העלות והופכים אותה לחיוב נוסף, כך שמומלץ לכם לבדוק היטב את החשבון. אנטוורפן וברוז' גובות תעריף לחדר, בעוד שהתעריף בבריסל משתנה בהתאם לגודל המלון ודירוגו. באופן כללי, מדובר בכ-7.5 אירו.

בהוטן: בעוד שמס התיירות של רוב המדינות נמוך מ-20 אירו, הרי שהמס בבהוטן מרקיע שחקים: התשלום היומי המינימלי עבור רוב הזרים עומד על 250 דולר לאדם ליום בעונת השיא, ומעט פחות מכך בעונת השפל. עם זאת, מס זה מכסה די הרבה הוצאות, והוא כולל לינה, הסעות ברחבי המדינה, מדריך, אוכל ודמי כניסה לאתרים.

בולגריה: המדינה גובה דמי תיירות על לינה, אך מדובר בסכום נמוך יחסית והוא משתנה בהתאם לאזור ולסיווג המלון. כך או אחרת, התעריף לא יעבור את ה-1.5 אירו לאדם.

הקריביים: ברוב האיים הקריביים מוטלים מיסי תיירים שנוספים לעלות הלינה בבית המלון או לדמי היציאה בשדה התעופה. האיים שבהם תשלמו כוללים את אנטיגואה וברבודה, ארובה, איי בהאמה, ברבדוס, ברמודה, בונייר, איי הבתולה הבריטיים, איי קיימן, דומיניקה, הרפובליקה הדומיניקנית, גרנדה, האיטי, ג'מייקה, מונטסראט, סנט קיטס ונוויס, סנט לוסיה, סנט מארטן, סנט וינסנט והגרנדינים, טרינידד וטובגו ואיי הבתולה של ארה"ב. העמלות נעות בין 13 אירו באיי בהאמה ל-45 אירו באנטיגואה וברבודה.

בירת בהוטן טימפו. Shutterstock, ShutterStock
המס מרקיע שחקים. טימפו, בירת בהוטן/ShutterStock, Shutterstock

גם על דילוג ליוון תשלמו מס

קרואטיה: המדינה העלתה את מס התיירים שלה בשנת 2019, והתעריף המוגדל חל רק בעונת השיא שבקיץ. המבקרים משלמים בסביבות 10 קונה (כ-1.33 יורו) לאדם ללילה.

צ'כיה: מס תיירות במדינה מוטל רק עם מי שמבקרים בעיר הבירה פראג. מס זה נמוך יחסית (פחות מאירו אחד) והוא משולם לכל אדם, ללילה, עד לתקרה של 60 לילות. מס זה אינו חל על מי שגילם נמוך מ-18.

צרפת: מס התיירים בצרפת מתווסף לחשבון המלון שלכם ומשתנה בהתאם לעיר שבה אתם נמצאים. התעריפים נעים בין 0.2 אירו לכ-4 אירו לאדם, ללילה. מוקדי תיירות כמו פריז וליון משתמשים בכסף זה כדי לתחזק את התשתית התיירותית.

גרמניה: למדינה יש את מה שהם מכנים "מס תרבות" (a kulturförderabgabe) וכן "מס מיטות" (a betensteuer), בערים כגון פרנקפורט, המבורג וברלין. העמלה היא בסביבות 5 אחוזים מחשבון המלון שלכם.

יוון: מס התיירים ביוון מבוסס על מספר כוכבי המלון או מספר החדרים שאתם מזמינים. המחיר מגיע במקסימום ל-4 אירו לחדר. מס זה הוא יוזמה של משרד התיירות היווני והוא נועד לסייע בקיצוץ החוב של המדינה.

הונגריה: דמי תיירות בהונגריה חלים רק בעיר בודפשט. התיירים נדרשים לשלם תוספת של 4 אחוזים מדי לילה על בסיס מחיר החדר שלהם.

אינדונזיה: מיסי תיירות באינדונזיה חלים רק בבאלי. בשנת 2019, קבע חוק חדש כי על המבקרים באי האינדונזי הפופולרי לשלם אגרה מקומית של 9 אירו. על פי הדיווחים, ההכנסות מהמס מופנות לתוכניות שעוזרות לשמר את הסביבה ואת התרבות הבאלינזית.

איטליה: מיסי תיירים באיטליה תלויים ביעד שבו אתם מבקרים. כפי שכבר צוין, ונציה עשויה להטיל מס משלה בקיץ 2023. בינתיים, התעריף של ביקור ברומא נע בין 3 ל-7 אירו ללילה, תלוי בסוג החדר, אבל כמה ערים קטנות יותר גובות סכומים גבוהים יותר.

העיר ליון מוארת באורות צבעוניים בפסטיבל האורות, צרפת. ShutterStock
המס ישמש כדי לתחזק את התשתית התיירותית לעיר. ליון, צרפת/ShutterStock

יפן: משלמים ביציאה

יפן: המס המוטל על תיירים ביפן מגיע בדמות היטל שנגבה ביציאה מהמדינה. מדובר ב-1,000 ין (בסביבות 8 אירו). אתר התיירות הרשמי של יפן טוען כי המס הקטן הזה יוצר "הבדל משמעותי" עבור הכלכלה המקומית.

מלזיה: מס התיירים של מלזיה הוא תעריף אחיד שחל על כל לילה שאתם שוהים במדינה. מדובר בכ-4 אירו ללילה.

ניו זילנד: תיירים רבים, אנשים שמגיעים לעבוד מרחוק וגם לא מעט סטודנטים ועובדים המגיעים לניו זילנד, חייבים לשלם היטל שימור ותיירות מבקרים בינלאומי (הקרוי IVL) בעת שהם מגיעים למדינה. אם במקרה יש לכם אזרחות אוסטרלית, אתם פטורים ממס זה. גובה המס עומד על כ-21. אירו לאדם.

הולנד: במדינה מוטל מס תיירות קרקע ומס תיירות מים. באמסטרדם, מס זה מסתכם ב-7 אחוזים מעלות חדר במלון. כדי לזהות אותו, חשפו בשורת החשבון את המילה: toeristenbelasting.

פורטוגל: מס התיירים הנמוך של פורטוגל משולם ללילה לאדם והוא חל רק על אורחים בני 13 ומעלה. מדובר בכ-2 אירו. התשלום הוא רק על שבעת הימים הראשונים של הביקור שלכם במדינה.

סלובניה: מס התיירים בסלובניה משתנה בהתאם למיקום ולדירוג המלון. המס מעט גבוה יותר בערים הגדולות ובאתרי הנופש, כגון לובליאנה ואזור אגם בלד - בסביבות 3 אירו.

ספרד: אם אתם בעניין של ביקור באיביזה או במיורקה, תצטרכו לשלם מס תיירים. זהו מס בר-קיימא, החל על אירוח נופש באיים הבלאריים של ספרד (מיורקה, מנורקה, איביזה, פורמנטרה). המס מוטל על תיירים מגיל 16 ומעלה. בעונת השיא, המס יכול להגיע עד ל-4 אירו ללילה.

שוויץ: מס התיירים בשוויץ משתנה בהתאם למיקום. העלות היא ללילה לאדם וגובהה בערך 2.2 אירו. הצעות המחיר ללינה בדרך כלל אינן כוללות את מס התיירים - והוא מצוין כסכום נפרד, כך שיהיה לכם קל יותר לעקוב אחריו. המס מוטל רק על שהות של פחות מ-40 יום.

ארצות הברית: מס מלונות או מס לינה עבור מטיילים נגבה ברוב מדינות ארצות הברית. אחד משמותיו הוא Occupancy Tax, או פשוט Hotel Tax או Lodging Tax. העמלות הללו חלות בבתי מלון, במוטלים ובפונדקי דרכים. התעריף הגבוה ביותר משולם ביוסטון - מס של 17 אחוזים על מחיר הלינה שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully