וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה מאחוריה: קרואטיה על סף ניפוץ שיא הכנסות מתיירות

המדינה שתלויה בענף יותר מכל החברות האחרות באיחוד האירופי, חווה חודשי קיץ מוצלחים וצפויה לשבור את השיא מ-2019 שעמד על הכנסות של כ-12 מיליארד יורו

אחרי שנה קשה ב-2020 שכמעט ריסקה לחלוטין את התיירות במדינה, קרואטיה מרימה ראש בגאווה בקיץ הזה ואף קרובה לשבור את שיא ההכנסות שלה מתיירות לשנה אחת. המדינה שתלויה בענף יותר מכל החברות האחרות באיחוד האירופי, הציגה בשבוע האחרון נתונים מרשימים שמקרבים אותה לשיא מ-2019, אז הרווח מתיירות עמד על כ-12 מיליארד יורו.

כבר עכשיו הנתונים מלמדים על הגעה ל-90 אחוזים מההכנסות לפני שנתיים, ובחודשי הקיץ יש עלייה של 10 אחוזים לעומת התקופה המקבילה של 2019. נכון לאמצע אוגוסט, נרשמו בקרואטיה מעל 55 מיליון שהיות לילה (יותר מכל 2020) וסך הכול היו מעל 9 מיליון מבקרים מתחילת השנה, מתוכם 3.7 מיליון רק בחודש יולי.

זגרב בירת קרואטיה. ShutterStock
שנת התאוששות מופלאה מבחינת קרואטיה. זאגרב/ShutterStock

"בהתחשב במגמות בעולם התיירות, המטרה שלנו היא לשמור על יציבות המערכת שלנו, לשמר מקומות עבודה ולגרום להכרה בקרואטיה כיעד תיירותי בטוח", אמרה ניקולינה ברניאץ, שרת התרבות והספורט של קרואטיה. "אנחנו רוצים להמשיך להתגאות בתוצאות הללו ולכן על כולנו לדבוק באמצעי הבטיחות ולשמור על הכללים".

הגל הרביעי לא מורגש בקרואטיה יתר על המידה, לפחות לא בשלב זה, אבל השבוע הודיעו במדינה כי על כל תייר יהיה להציג את תאריך החיסון האחרון שלו, שחייב להיות בטווח של עד 270 ימים טרם הגעתו.

הכלכלה הקרואטית נשענת כאמור באופן מובהק על תעשיית התיירות שלה, המהווה כמעט 20 אחוזים מהתוצר הלאומי הגולמי. בממוצע נמצאים בקרואטיה מעל מיליון תיירים מדי יום, ומתוכם 920 אלף הם זרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully