וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפוצצת בתיירים: ונציה תגבה 5 אירו ליום מכל תייר

עודכן לאחרונה: 11.1.2022 / 11:29

בשנים האחרונות נוסו בוונציה שיטות שונות לצמצום עומס התיירים האדיר ששוטף את העיר מדי יום, כולל התקנה של 500 מצלמות שיפקחו על מספר התיירים שעומד על 100,000 ביום (!)

בווידאו: תעלות ונציה הנקיות בזמן סגר הקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

עומס התיירים הפוקדים את ונציה כבר הפך לסמל בכל הקשור לתופעת תיירות היתר, אך כעת לוקחת העיר צעד אחד נוסף בהתמודדות עם עומס המבקרים, במיוחד בכל הקשור ל"תיירות פגע וברח", שבה מגיע המון אל העיר, ועוזב אותה לאחר ביקור קצר וממצה.

הצעד המדובר הוא גביית דמי כניסה מתיירים הפוקדים את ונציה. בדיחה מקומית אומרת כי עיר התעלות העתיקה שוקעת לא רק בגלל גובה פני הים, אלא גם בגלל משקלם של המוני התיירים. אתר The Point Guy מדווח כי על מנת להגביל את הנזק המצטבר שיוצרת תיירות-היתר, יידרש כל תייר לרכוש כרטיס כניסה לעיר, בעלות של חמישה אירו ליום. זאת ועוד: את הכרטיסים יש צורך לרכוש באמצעות האינטרנט, עוד לפני ההגעה בפועל אל העיר.

כיכר סן מרקו ונציה. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
האתר הכי פופולרי בעיר. כיכר סן מרקו בוונציה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

100,000 תיירים ביום

"המטרה היא להרתיע תיירות של יום אחד, 'תיירות פגע וברח' - המאופיינת בהגעה ביום אחד ועזיבה באותו היום. זוהי תיירות מעייפת שמלחיצה את העיר. במקום זאת, מטרתנו היא לעודד תיירות איטית יותר", מסבירה סימון ונטוריני, סגנית ראש העיר והאחראית לתיירות.

צעד זה מתווסף לשורה של צעדים קודמים שביצעו הרשויות העירוניות, בתקווה לצמצם את המספר האדיר שמגיע לעתים ל-100 אלף בני אדם העושים את דרכם ברחבי העיר ובתעלות המים שלה, מדי יום ביומו.

עוד נמסר כי מערכת הכרטוס תהיה מגובה ב-500 מצלמות במעגל סגור שיותקנו ברחבי העיר כדי לפקח על זרימת המבקרים. לצד זאת, משטרה המקומית תרתום את נתוני הטלפונים הסלולריים כדי לאפיין את תנועת המבקרים בעיר ולקבוע את זהותם בזמן אמת.

האגרה החדשה, שהיא בעצם מס תיירים ודרך להגביל את הכניסה לעיר הפופולרית, נמצאת בדיונים מאז שנת 2019, אך הפעלתה התעכבה בשל סיבות שונות, בהן כמובן מגפת הקורונה. על פי הדיווחים, למרות שתאריך ההשקה בפועל טרם הוכרז, הוא צפוי להפוך לדרישה רשמית בתוך שבועות ספורים.

עוד בוואלה!

תיירים: ונציה עוקבת אחרי כל תנועה שלכם

לכתבה המלאה
ארוחת צהריים, ונציה, איטליה. ShutterStock
500 מצלמות יותקנו ברחבי העיר כדי לפקח על זרימת המבקרים/ShutterStock

התיירים נכנסים, התושבים עוזבים

כידוע, בשנים האחרונות הפכה התיירות לחרב פיפיות עבור תושבי ונציה. מצד אחד היא מפרנסת תושבים רבים, אך מאידך - פוגעת באופן קשה באורח החיים המקומי, שנשמר מזה מאות השנים.
נוסף על כך, הזרם היומי האדיר של תיירים, העלה במידה רבה את יוקר המחיה, עד למצב שבו מקומיים רבים נאלצים לעזוב את עיר הולדתם כדי לשרוד. כך למשל, לפני חמש שנים התגוררו בוונציה 67,000 תושבי קבע. כיום נותרו בה רק 50,000.

ובעוד שניתן היה לשלוט באופן מסוים בתיירות היתר בזמן הקורונה, הרי שכעת, בעת שנרשמת התרופפות מסוימת במגבלות הנסיעה בעולם, נזקיה צפויים שוב לתפוס את קדמת הבמה.

לפני המגיפה, ונציה משכה אליה לא פחות מ-80,000 תיירים בכל יום, כ-25 מיליון בשנה. העומס הכבד נעשה כה בלתי נסבל, עד שוועדת המורשת העולמית של אונסק"ו שקלה להוסיף את ונציה לרשימת אתרי המורשת המצויים בסכנת הכחדה. ההחלטה נזנחה, לאחר שאיטליה אסרה לאחרונה על ספינות קרוז גדולות לעגון באזור העיר. ספינות התענוגות הענקיות סופגות ביקורת רבה מצד מקומיים ופעילי איכות הסביבה, בשל "תרומתן" לצפיפות הרבה בעיר, כמו גם זיהו תעלות המים שלה. "לא נוכל להמשיך ולהתמודד עם מספר עצום של תיירים", אמר בחודש ספטמבר ראש העיר לואיג'י ברויירו. "ונציה היא עיר קטנה ועדינה מאוד. מספר המבקרים חייב להיות תואם לגודלה. אם אין מקום - לא תוכלו להיכנס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully