וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת נפתחת היום לתיירים: מדריך למטייל הישראלי במדינה הקיץ

צבי חזנוב

עודכן לאחרונה: 30.6.2021 / 9:54

צרפת תקבל אליה מהיום שוב תיירים ותחגוג את עצמאותה בעוד שבועיים, וזה אומר שמסעדות, מוזיאונים ואטרקציות - כולם פתוחים (חוץ ממועדונים לעת עתה). אז מה מחכה למי שיגיע לפריז, אילו טפסים יש למלא? ואיזה בדיקות צריך לעשות? קבלו מדריך "טרה ביאן" לקיץ במדינה

תחת מגבלות הקורונה המסעדות ובתי הקפה בפריז נפתחים, יוני 2020/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

כמו ברוב עולם, צרפת נסגרה בחודש מרץ 2020, ומאז נמנעו מהתייר הישראלי (פרט לאלו המחזיקים בדרכון אירופי) הנאות השיטוט בפריז וברחבי צרפת. היום, 30 ביוני, יוסרו למעשה כל האיסורים וצרפת תהיה פתוחה לאזרחיה ולתיירים: מסעדות, מוזיאונים, מוסדות תרבות ואטרקציות. למעשה, רק המועדונים ישארו סגורים, ובהם מן הסתם גם מועדוני החשפנות האמנותית השונים (לה מולין רוז' ואחרים).

שימו לב ש"יום הבסטיליה" (יום העצמאות הרשמי של צרפת) ייחגג ברחבי המדינה, ובפריז עצמה, ב-14 ביולי, אז זוהי תקופה נהדרת לחזור לעניינים באירוע הכי משמח עבור הצרפתים, ואולי למצוא עצמכם בחגיגת אקורדיאונים באיזו קרן רחוב פריזאית, כנהוג בחג זה.

פתיחה מחודשת של מוזיאון הלובר לאחר הקורונה, צרפת, 19 במאי 2021. AP
פתיחה מחודשת של מוזיאון הלובר לאחר הקורונה, במאי השנה/AP

מה נדרש מהנוסעים לצרפת?

נוסעים מחוסנים אינם נדרשים כרגע בבדיקה או בבידוד עם הגיעם לצרפת. בחזור ארצה נדרשים לבדיקה, כמו מכל מדינה. מי שאין לו תו ירוק, נדרש לבצע בדיקת קורונה 72 שעות לפני הטיסה ללא תלות ביעד, ובחזרה ישהה בבידוד.

לגבי ישראלים המגיעים ממדינות אחרות, שאינן מדינות אירופיות, כדאי להתעדכן בקישור הזה. החל מאתמול (29 ביוני) כל אזרח או תושב ישראלי מעל גיל 16 הנוסע לחו"ל - נדרש למלא טופס נוסע יוצא במהלך 24 השעות שלפני המראתו מישראל. בטופס יש למלא פרטים אישיים והצהרה שאינכם נוסעים או מבקרים במדינות המוגדרות ברמת סיכון מירבית. קישור למילוי טופס.

עדכונים לגבי צרפת ומצב הקורונה בה בקישור הבא.

עוד בוואלה!

סובב אייפל: המקומות, הסודות והאתרים שגם הצרפתים לא מכירים

לכתבה המלאה
שדה התעופה שארל דה גול בפריז. Shutterstock, ShutterStock
התחסנתם? לא נדרשת מכם בדיקה בכניסה לצרפת. שדה התעופה שארל דה גול בפריז/ShutterStock, Shutterstock

בדיקת קורונה לפני טיסה לצרפת וחזרה

הכי מומלץ לעשות את בדיקת הקורונה בנתב"ג. מחיר הבדיקה הוא, נכון לעכשיו, 45 שקלים. כדי לחסוך זמן, רצוי לקבוע את התור דרך הקישור הזה. כשנרשמים ניתן להיבדק בשני מקומות:
• דרייב-אין בשער תמר.
• בדיקה רגילה באולם הנכנסים קומה 1.

ברוב בתי החולים ניתן להיבדק מראש, אך המחירים יותר גבוהים ונעים סביב ה-300 שקלים.

אלו הטפסים שיש למלא לפני הטיסה:
טופס הצהרת נסיעה
טופס הצהרת בריאות מקוון

לקראת החזרה ארצה, יש לבצע בדיקת קורונה בצרפת כ-72 שעות לפני הטיסה ולמלא את הטופס הזה. לאחר החזרה לארץ יש לבצע בדיקה נוספת בנתב"ג, שאליה רצוי להירשם מראש, כי אז היא זולה יותר ומחירה 80 שקלים במקום 100 שקלים. פרטים בקישור הזה.

נוסעים בנתב"ג, 22 ביוני 2021. ראובן קסטרו
רצוי לקבוע תור לבדיקת קורונה מראש. נוסעים בנתב"ג בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

חדש בפריז

בהזדמנות זו, כדאי להכיר ארבעה מוזיאונים שנפתחו בדיוק עכשיו בפריז, חלקם חדשים ואחרים עברו שיפוץ מלא.

אוטל קרנבלה (Hôtel Carnavalet)
מוזיאון שעוסק בהיסטוריה של פריז. השיפוץ המוחלט שנערך בו כלל בין השאר את החזיתות, החצרות וכמובן החדרים השונים, שכל אחד מהם מוקדש לתקופה מסויימת, או לדמות היסטורית חשובה.

נוספו למוזיאון גם שני חדרים חדשים, הראשון נותן סקירה לגבי ההיסטוריה של פריז, ואילו השני עוסק בתולדות השיפוץ הארוך של המקום. המוזיאון עבר הנגשה פיזית וגם שפתית (הסברים באנגלית).

ביתו של ויקטור הוגו (Maison de Victor Hugo)
לא הרחק ממוזיאון הקרנבלה, שוכן לו בחלקה הדרום מזרחי של פלאס דה ווז' (Place des Vosges), מוזיאון ויקטור הוגו. מדובר בבית שבו התגורר המשורר/סופר/פוליטיקאי/מעצב פנים המפורסם בין השנים 1832-1848 ואשר הפך למוזיאון לכבודו בשנת 1902.

המוזיאון מורכב משלושה חלקים עיקריים העוסקים בחייו של הוגו: לפני הגלות (1802-1852), בזמן הגלות (1852-1870) ואחרי הגלות (1870-1885). תוכלו למצוא שם דיוקנאות שלו ושל משפחתו וחבריו, ולצידם גם לא מעט חפצים ויצירות אומנות, שאותם אסף במהלך חייו.

את המוזיאון החלו לשפץ בשנת 2019 והוא אמור היה להיפתח מחדש בשנת 2020, אולם מגיפת הקורונה גרמה לדחיית פתיחתו והוא נפתח לציבור הרחב ב-19 במאי 2021.

אוטל קרנבלה בפריז, צרפת. Shutterstock, ShutterStock
אוטל קרנבלה בפריז, צרפת/ShutterStock, Shutterstock

אוטל דה לה מרין (Hôtel de La Marine)
אחד הבניינים האיקוניים של כיכר הקונקורד, שתוכנן על ידי האדריכל המפורסם אנז' ז'אק גבריאל (Ange-Jacques Gabriel 1698-1782) ובו שכנו במשך 200 שנה, החל משנת 1798, משרדי חיל הים הצרפתי.

לפני כן שכן במקום המשרד שטיפל בריהוט המלכותי, ולכן נבנו שם לא מעט סדנאות ומקומות תצוגה. מנהל משרד הריהוט המלכותי פייר-אליזבת' דה פונטניו (Pierre-Elisabeth de Fontanieu 1730-1784) הקים לעצמו בארמון סוויטת מגורים מפוארת, הצופה אל הכיכר, ואשר נחשבה, מבחינת תורת עיצוב הפנים של התקופה, לדירה האידיאלית. לסוויטה הזאת נוסף גם אולם תצוגה שמטרתו המקורית היא להציג חלק מהריהוט המלכותי ולא מעט חפצי אומנות.

חיל הים הצרפתי עזב את הארמון בשנת 2015, והמשרד למונומנטים לאומיים קיבל לידיו את הבניין והחל בשיפוץ נרחב. השיפוץ הזה, שעלה 130 מליון אירו, החזיר את כל הזוהר והיופי של הארמון המקורי מהמאה ה-18 ומאפשר לנו כעת לבוא ולבקר שם. מעבר לחדרים שהזכרתי, תמצאו במקום גם מסעדה ואולם שיציג תערוכות מתחלפות.

בורסת הסחורות (La Bourse de Commerce)
מבנה יפהפה שנמצא במקום שבו עמד אוטל דה סואסון (Hôtel de Soissons), בו התגוררה המלכה קתרין דה מדיצ'י (ממנו נשאר רק עמוד עליו בנה האסטרולוג של המלכה, קוזימו רוז'יירי, מצפה כוכבים). במהלך המאה ה-18, נהרס הארמון של המלכה ובמקומו נבנה שוק החיטה (Halle aux blés), בעל כיפת מתכת מרהיבה, שעליה אמר תומס ג'פרסון ש"זהו הדבר העילאי ביותר בעולם". הבניין נשרף מספר פעמים ונבנה מחדש במהלך שלהי המאה ה-19, תוך שמירה על ההוד וההדר שלו.

לאחר שנים רבות, בהן שימש בתור בורסה לסחורות, החליטו בעיריית פריז להשכיר את הבניין למשך 50 שנה לאיש העסקים פרנסואה פינו (François Pinault) תמורת 15 מיליון אירו. בשנת 2017 החל שיפוץ הבניין והסבתו למוזיאון שיציג את האוסף העצום של פינו, המכיל בעיקר אומנות מודרנית. השיפוץ הסתיים ב-2020 והמקום היה אמור להיפתח בקיץ, אולם מגפת הקורונה גרמה לדחיית הפתיחה ל-22 במאי 2021.

בורסת הסחורות בפריז, צרפת. Shutterstock, ShutterStock
בורסת הסחורות בפריז/ShutterStock, Shutterstock

מידע נוסף על צרפת ופריז תוכלו למצוא באתר "פרנקופילים אנונימיים", אותו ייסד ועורך צבי חזנוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully