וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה ישנה את פראג? "העיר זקוקה לאיזון"

המגיפה העולמית מוטטה את עסקי התיירות באחת הערים האטרקטיביות באירופה ("רק מנסים לשרוד"), המקומיים מקווים שהמציאות החדשה תחזיר את העיר לידיהם וראש העיר מחפש את שביל הביניים

האם משבר הקורונה ישנה את אופיה של העיר פראג? לפני המגיפה העולמית, בירת צ'כיה משכה כ-8 מיליון מבקרים בשנה (רובם תיירים ממדינות אחרות) והייתה אחת הערים האטרקטיביות באירופה. אבל הקורונה מוטטה את התיירות בפראג. ב-2020 היו רק 2.2 מיליון מבקרים, עם דעיכתה הייתה עלייה קלה, אבל בשורה התחתונה תפוסת בתי המלון עמדה על 32 אחוזים בלבד.

ההשלכות ניכרות בכל תחום והעיר עמוסת המבקרים קמה לבוקר חדש וקודר במיוחד, כאשר הכנסות התיירות צנחו בשנה שעברה ב-80 אחוזים. ענף ה-Airbnb נפגע, בתי קפה מסעדות ובתי מלון רבים נאלצו לסגור את שעריהם לצמיתות, ואלו ששרדו מלקקים את הפצעים.

"איבדנו מיליונים על גבי מיליונים של קרונות מההכנסות שלנו", אמר ל"פייננשל טיימס" השף האיטלקי ריקרדו לוקה, שהגיע לפראג ב-2002 ובבעלותה כמה וכמה מסעדות יוקרתיות המפוזרות ברחבי העיר. "שנה וחצי לא הרווחתי כסף. ההפסד היה עצום, אנחנו רק מנסים לשרוד".

גשר קארל בפראג בזמן הקורונה. AP, AP
העיר מלקקת את הפצעים. גשר קארל בפראג בזמן הקורונה/AP, AP

בזמן שבעלי העסקים נאבקים על קיומם, אחרים בפראג מקווים כי התקופה הזו תאפשר לעיר להחזיר את האיזון שהופר בין המקומיים לתיירים. דירות במרכז ההיסטורי של פראג הושכרו לתיירים ובנוסף עסקי קייטרינג שיועדו למקומיים הוחלפו בחנויות מזכרות ותכשיטים המיועדות למבקרים.

"אם גרת מרכז העיר ב-2019, בחלק מהמקומות חשת אי-נוחות", טען ב"פייננשל טיימס" וצלאב סטארק, ראש ארגון המלונות והמסעדות של צ'כיה. "היה הרבה רעש ולא הייתה תשתית לקניית מזון. רק מסעדות. עלינו להחזיר את המרכז ההיסטורי של פראג לחיי התושבים המקומיים. זו הזדמנות מצוינת לשנות את מבנה התיירות. אנחנו צריכים להידמות לברלין ולהגדיל את מספר אירועי התרבות בעיר כדי למשוך לא רק את מי שמחפש סוף שבוע של מסיבות".

ראש העיר זדנק הריב שואף לפשר בין שתי הגישות. "זה היה קיצוני לצד אחד לפני הקורונה ועכשיו זה קיצוני לצד השני", הסביר. "היינו רוצים למצוא איזון ולקדם תיירות בת קיימא לעיר שלנו. חייב להיות שביל ביניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully