וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 סיבות לבקר בבריסל בחורף הקרוב

3.11.2015 / 12:31

בירת אירופה מוכרת לרוב הישראלים כתחנת מעבר לפארקי השעשועים הגדולים של צרפת, גרמניה או הולנד, אבל כאן גם מתחבא הפספוס הגדול. מעיר מנומנמת ואפורה, הפכה בריסל ליעד תיירותי מוביל עבור מטיילים מכל העולם. כעת, עם סיום הקיץ העמוס וירידת מחירי הטיסות, כדאי להכיר

בריסל. visitbrussels.be, מערכת וואלה! NEWS
אמנות בלגית. לכו לאזור התעלה/מערכת וואלה! NEWS, visitbrussels.be

מוזיאון מימה לתרבות 2.0

קשה שלא לשים לב לתכונה ולציפייה שמגלים אנשי הסצינה התרבותית-אמנותית של בריסל לפתיחתו של מוזיאון חדש וייחודי מסוגו בבלגיה ובאירופה בכלל. המוזיאון, שייקרא "מימה" יציג יצירות שיעסקו באבולוציה התרבותית של בלגיה במגוון רחב של תחומים כמו מוסיקה, איור ועיצוב, ספורט, קולנוע, קומיקס, אמנות רחוב, אדריכלות ועוד, או במילים אחרות תרבות 2.0.

בהתאם למסורת הבלגית, המוזיאון ייתן במה מכובדת לאמנים ויוצרים מקומיים במטרה לשקף דרה חדשה של חשיבה, כאשר המטרה היא הפעם לשלב גם יוצרים בינלאומיים משאר מדינות אירופה וארה"ב.

המוזיאון החדש יתפרש במבנה בשטח של אלף מ"ר באזור Molenbeek הסמוך לתעלה ויחולק לשמונה אולמות תצוגה, ביניהם תפעל גם מבשלת בירה ומסעדה שתגיש את פלאי המטבח המקומי. הציפיות כאמור, גבוהות ולפי אנשי לשכת התיירות של בריסל מספר המבקרים בשנה הראשונה יגיע ל-30-50 אלף.

בריסל. visitbrussels.be, מערכת וואלה! NEWS
אלפי חפצים מפלסטיק במוזיאון ב-Plasticarium/מערכת וואלה! NEWS, visitbrussels.be

עולם שלם מפלסטיק

מסתבר שתור הזהב של בלגיה בשנות ה-60, כלל לא עסק במסחר ביהלומים או בוואפל הממכר הפריך. דווקא הפלסטיק תפס מקום של כבוד והמדינה הקטנה הזאת הצטיינה בייצורו ויצואו למדינות הגדולות בעולם. כעת הגיע הזמן, להנציח את העובדה הזאת עם מוזיאון חדש שייפתח בחודש הבא את שעריו ויציג לעולם כאלפיים יצירות אמנות מעוצבות וחפצים, ניחשתם נכון, מפלסטיק משנות ה-50 ועד שנות האלפיים.

האוסף עצמו, שייך לאספן חובב שתרם את יצירותיו למוזיאון הלאומי של בריסל, שהסכים להעבירו למתחם ייחודי משלו. התוצאה היא מסבירת פנים: המוזיאון, שיקרא Plasticarium, ימוקם בהייזל, בצמוד לפסל האטומיום המפורסם במרכז בריסל ויתפרש על שטח של לא פחות מ-1,000 מ"ר. במקום יתקיימו גם סיורים מודרכים והרצאות על הצלחתו של עידן הפלסטיק הבלגי ותפעל חנות מזכרות ומסעדה.
כתובת: Place de Belgique 1, Brussels 1020

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
בריסל. visitbrussels.be, מערכת וואלה! NEWS
אומה שלמה מכורה לשוקולד/מערכת וואלה! NEWS, visitbrussels.be

ביקור מתוק במוזיאון השוקולד

אי אפשר לבקר בבריסל בלי לדגום את השוקולד הנפלא שלה. בתי המרקחת לשוקולד – כך בדיוק זה מרגיש מיד כשנכנסים לחנויות האלה שפרוסות למכביר בבריסל – דואגים להחליף באופן תדיר את אוספי הפרלינים והשוקולד משל היו מטילי זהב, רק כדי לעורר את תאוות המתיקות של התיירים. אבל מי שרוצה להבין ולראות כיצד באמת תופשים הבלגים את תעשיית השוקולד שלהם, מוזמן למוזיאון השוקולד שבימים האחרונים חגג שנה להיווסדו עם שלל תערוכה חדשה הכוללת פסלים לאומיים כמו האטומיום, הבזיליקה של קוקלברג – כולם כמובן עשויים שוקולד.

לא פחות מ-265 קילוגרמים של שוקולד נרקחו לצורך פיסול המונומנטיים, שגובהן בין מטר ל-1.60 ומשקל כל אחת מהן כ-200 ק"ג.

המוזיאון עצמו מספר את ההיסטוריה של תעשיית השוקולד הבלגית שכוללת כ-450 יצרנים, את המורשת ואת הסודות שמאחורי ההצלחה העולמית שרכשה במהלך השנים. הסיור במוזיאון כולל גם טעימות של שוקולד מקומי, ביקור בחממה הטרופית של גדלים עצי הקקאו וכן, גם חנות בוטיק שסוגדת למאכל הממכר.

בריסל. יניב לוי, מערכת וואלה! NEWS
הוסטל בצורת קרון על גג תחנת הרכבת הראשונה של בלגיה/מערכת וואלה! NEWS, יניב לוי
בריסל. יניב לוי, מערכת וואלה! NEWS
לוח הרכבות הראשון שפעל באירופה/מערכת וואלה! NEWS, יניב לוי

Train World - עולם של רכבות

אולי האטרקציה התיירותית המרתקת ביותר שנפתחה בבריסל בעת האחרונה. חברת הרכבות הבלגית B-Rail שהיתה הראשונה באירופה להפעיל קווי רכבות בינלאומיים מספקת חלון ראווה להיסטוריה של מסילות הברזל בבלגיה ובאירופה ומספקת חוויה מוחשית לעולמה של התחבורה היבשתית המתקדמת ביותר. עוד לפני הביקור במוזיאון עצמו, שפתח את שעריו לראשונה בחודש ספטמבר האחרון, מיקומו בבניין מרהיב ששימש פעם כתחנת Schaerbeek שהיתה הראשונה בבלגיה, כבר מצדיק את הביקור.

כבר במבואה מוצגים לראווה דלפקי השירות והמכירות שפעלו בשנים הראשונות לפעילותה של חברת הרכבות הבלגית. משם למעשה, מתחיל מסע רגלי מהפנט בין קרונות וקטרים מתחילת שנות ה-20, דרך הצגת הקרונות הידועים לשמצה ששימשו את הנאצים להסעת יהודים למחנות ריכוז ברחבי אירופה ועד רכבות הקליע המהירות והמפנקות של ימינו.

בכל תחנת זמן ניתן לסייר בתוך הקרונות שחלקם השתמר האבזור המקורי מהשנים בהן היו בשירות מבצעי.

אבל בכך לא די: גולת הכותרת של מוזיאון הרכבות הבלגי הוא ה- Train Hostel - מתחם אירוח ייחודי הממוקם בגג המוזיאון ומעוצב כולו בצורת קרון רכבת. המבנה החיצוני של ההוסטל מעוצב כקרון רכבת שמציץ מעל תחנת הרכבת הישנה, כולל חדרי שינה מחולקים, זוגיים ואישיים בעיצוב מקורי, במחיר התחלתי של 25 אירו ללילה.
כתובת: Place Princesse Elisabeth 5 1030 Schaerbeek

בריסל. visitbrussels.be, מערכת וואלה! NEWS
תושבי בריסל לא מוותרים על הקצף עם מעל אלף בירות בייצור מקומי/מערכת וואלה! NEWS, visitbrussels.be

Moeder limbic - מקדש הבירה

הפעם לא מדובר במוזיאון, למרות שיש כאלה שיחלקו על הקביעה הזאת, אלא מקדש בירה של ממש. Moeder lambic הוא לא יותר מבר מודרני שמשמש מקום איסוף לחובבי בירה באשר הם, שבאים ללגום את פירותיה של תעשיית הבירה הבלגית התוססת, תרתי משמע. מנעד הבירה המוצע בבר מסתכם בלא פחות מאלף בירות, כן, קראתם נכון, וכדי להאמין לכך צריך לראות בעיניים את שורת ברזי הבירה שכוללת כמאה סוגים. המקום עצמו אינו גדול אך התורים אליו, דווקא כן.

רובם תיירים שבאים ליהנות מהאטרקציה שכבר רכשה לה שם עולמי: מלצרים שמתאימים עבורכם את הבירה הנכונה, במרקם ובטעם המדויקים. ברור שאינכם מכירים את מגוון השמות, הצבעים והטעמים – אבל בדיוק בשביל זה כדאי וצריך לשחק בבוחן פתע עם המלצרים שלא מפספסים שום בירה, אזוטרית ככל שתהיה. ב- Moeder lambic מגישים גם מבחר לא קטן של נקניקים וגבינות לצד הבירה במחירים ידידותיים במיוחד שכמעט ולא תמצאו בשום בר אחר באזור.
כתובת: 68, Rue de Savoie, Brussels

הכתב היה אורח לשכת התיירות של בריסל

  • עוד באותו נושא:
  • בריסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully