וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכננים טיסה לאמסטרדם? שלמו יותר. הרבה יותר

20 מיליון תיירים מגיעים מדי שנה לעיר שבה מתגוררים פחות ממיליון תושבים. כעת הוחלט להגדיל בשיעור ניכר את "מס התיירים" שיוטל על לינות בעיר. וכן, גם לינת Airbnb לא תעזור לכם

אמסטרדם הולנד. Shutterstock, ShutterStock
"עיר עם מס הלינה הגבוה ביותר באירופה". אמסטרדם/ShutterStock, Shutterstock

מתכננים קפיצה לאמסטרדם במהלך 2020? תיאלצו לשים אקסטרה כסף עבור הלינה. מסתבר כי החל ב-1 בינואר הקרוב, יעלו הרשויות בעיר את "מס התיירות" המוטל בה על מבקרים מחו"ל. וזה לא משנה אם תלונו במלון, בגסטהאוס או בדירת Airbnb.

בעיר, שגם כך נחשבים בה מחירי הלינה לגבוהים במיוחד, יוטל מס של 3 אירו לאדם, על כל לילה. זאת בנוסף על מס של 7 אחוזים לחדר. על הלנים בדירות Airbnb יהיה המס 10 אחוזים ממחיר החדר. על לינת קמפינג יוטל מס אחיד של 1 אירו לאדם, על כל לילה.

"בשקלול ממוצע, הדבר יהפוך את אמסטרדם לעיר עם מס הלינה הגבוה ביותר באירופה", אמר לרשת CNN טים פיירהוסט, אחראי המדיניות באיגוד התיירות האירופי.

ערים אירופיות רבות מטילות מס על השהות בבתי מלון, והדבר נעשה באופנים שונים. בפריז, למשל, המס יכול להיות סמלי או אף להגיע ל-1.5 אירו לאדם לילה, בהתאם למיקום המלון ולרמתו. לעומת זאת, ברומא המס הוא קבוע, ועומד על 7 אירו לאדם ללילה. מה שאומר תשלום מס של 80 אירו לשני אנשים ששוהים במלון שבוע.

על פי התחשיב, המס החדש באמסטרדם יגרום לזוג ששוהה שבוע במלון של 120 אירו ללילה, לשלם תוספת של 117.60 אירו על החשבון הסופי. וזהו בהחלט סכום נכבד.

חגיגות יום המלך והמלכה, אמסטרדם. ShutterStock
מדי שנה פוקדים אותה כ-20 מיליון מבקרים. אמסטרדם/ShutterStock

בלי סיורי סגווי, בלי חנויות מזכרות

ורה אל, דוברת עיריית אמסטרדם מסרה כי "מספר התיירים בעיר הולך וגדל. אי אפשר להקים גדר סביב העיר ואנו כמובן גם לא רוצים בכך. העלאת המס לא נועדה להגביל את מספר התיירים, אלא עניין עקרוני: יש צורך בתקציב גבוה בכדי לשמור על העיר הזו נקייה ובטוחה, כמו גם על התשתיות שלה, כגון הגשרים".

פחות ממיליון תושבים מתגוררים באמסטרדם, אך מדי שנה פוקדים אותה כ-20 מיליון מבקרים. מאסה כה גדולה של תיירים גורמת לעומס ניכר על העיר, ובעירייה הוחלט לאסור על השכרת דירות Airbnb לטווח קצר באזורים העמוסים. כמו כן, נאסרה הקמת חנויות לתיירים באתרים היסטוריים (מהסוג שבהן נמכרות מזכרות שונות במחירים מופקעים). מגבלות נוספות מוטלות על סיורי סגוויי הנערכים במרכז העיר, על סיורים מודרכים ברובע החלונות האדומים ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully