וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשת החלומות מתייקרת: בקרוב תשלמו מס כדי לנפוש בתאילנד

עודכן לאחרונה: 21.10.2021 / 11:44

על פי התכנון, גורמי ממשל במדינה ינתבו את כספי המס החדש לטובת מיזמי תיירות ברחבי תאילנד. גובה המס הצפוי: 14 דולר לתייר. בקרוב תציע המדינה הקלות נוספות בכניסת תיירים

קופנגן תאילנד/באדיבות משפחת רוזנטל - OLO - Only Live Once

בתאילנד מתכננים בימים אלו להטיל מס תיירות, שייכנס לתוקפו בשנה הבאה. הכספים שייגבו מהתיירים ינותבו לטובת פרויקטי תיירות. המס, שגובהו יעמוד על 14 דולרים (500 באט) לכל תייר נכנס, ישמש בין השאר לקידום תיירות ידידותית לסביבה.

יותאסאק סופסרון, בכיר במשרד התיירות של תאילנד, אמר לכתבים מקומיים כי המטרה היא לגבות כבר בשנה הראשונה סכום של 5 מיליארד באט (140 מיליון דולר), שיופקדו בקרן ייעודית.

לדבריו, "על הפרויקטים התיירותיים לנבוע משיתופי פעולה, ותפקידה של הממשלה יהיה להשתמש בקרן כדי לתמוך בפרויקטים ולהביא להשפעה כלכלית". עוד הוא הוסיף כי "המס עצמו לא ישפיע על התיירים, במיוחד לאור העובדה שמאמצי התיירות בתאילנד מופנים יותר ויותר לטובת שווקים איכותיים. אנו מקווים כי הקרן תביא עמה מהפך תיירותי לאומי, ותיצור אתרי תיירות בטוחים ונקיים יותר". עוד צוין כי ועדה מיוחדת תחליט לאילו פרויקטים יופנה כספי הקרן. נכון לעכשיו, עדיין לא הוחלט כיצד ייגבה המס מתיירים המגיעים למדינה.

אישה נופשת במפרץ מאיה ליד האי קופיפי, תאילנד. ShutterStock
14 דולר לכל תייר שיכנס. תיירת באי מאיה בתאילנד/ShutterStock

התיירים ישלמו מראש על בדיקת קורונה

התוכנית להטלת המס החדש נרקמת בעיתוי שבו תאילנד מתחילה אט-אט להיפתח שוב לתיירים מחו"ל. כך למשל, בחודש יולי האחרון, חנכה תאילנד תוכנית ביקור ייעודיות לאתרים פופולריים, חלקם אהובים במיוחד על ישראלים. כך למשל, תוכנית Phuket Sandbox באי פוקט ולאחריה את תוכנית Samui Plus בקו סאמוי. הרעיון היה להתיר כניסה של תיירים מחוסנים ליעדים ספציפיים בלבד.

בנוסף, על התיירים להראות הוכחה כי ביטחו את עצמם בביטוח בריאות המכסה טיפולים של עד 100,000 דולר במקרה שיחלו בקורונה, להזמין מראש את הלינה לשבעה ימים לפחות במלון שמשתתף בתוכנית, ולשלם מראש בעבור בדיקות קורונה שיבוצעו במהלך שהותם בתאילנד.

עוד בוואלה!

נהירה לתאילנד בתקופת החגים? האיים קופנגן וקו-סאמוי נפתחו לתיירים

לכתבה המלאה
חוף קאטה, פוקט, תאילנד. ShutterStock
חוף באי פוקט, תאילנד/ShutterStock

בקרוב: גם בנגקוק וצ'אנג מאי ייפתחו

לפי התקשורת המקומית, בשבוע שעבר קיצרה תאילנד את תקופת הבידוד הנדרשת מתיירים, כך שמי שפוקדים את האתרים שבתוכנית, יכולים לשהות בהם שבעה ימים, ולאחריהם לפקוד כל מקום אחר במדינה. בעבר, תיירים הוגבלו לאזורים ייעודיים בלבד למשך 14 ימים, למשל האי פוקט.

נוסף על ההקלות הללו, ב-1 בנובמבר מתכננת רשות התיירות של תאילנד להתיר ביקורי תיירים במקומות נוספים במדינה, בהם בנגקוק וכן אזורים מוגדרים מראש ביעדים כגון העיר צ'אנג מאי שבצפון תאילנד, מחוז צ'ונבורי (בין פטאיה לבנגקוק) ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully