וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק לצעירים: המדריך המלא לחופשה באיביזה

טל נגר

16.6.2016 / 17:00

האי הספרדי ידוע כאי האולטימטיבי לצעירים בעולם, אבל לא רק מסיבות הן מנת חלקו של איביזה, אלא תרבות, היסטוריה, שופינג וגם שקיעות מהממות. מדריך לחופשת קיץ ספרדית מהממת

העיר העתיקה דאל וילה, איביזה. טל נגר, מערכת וואלה!
איביזה טאון, האי איביזה/מערכת וואלה!, טל נגר

כשאומרים "איביזה" בדרך כלל התמונה הראשונה שעולה בראש היא של ילדים עשירים שמחפשים לדפוק את הראש עם מוזיקת טכנו על החוף, וריח אלכוהול מהול במשקאות אנרגיה. אז זהו, שדווקא לא. בביקור שערכתי שם בחודש שעבר גיליתי אי מדליק, שוקק חיים ואווירה מחשמלת מהבוקר ועד השעות הקטנות של הלילה, ואפילו אחרי.

אז רגע לפני שנרד לפרטים רלוונטיים, שיעור קצר בגיאוגרפיה: איביזה שייך לקבוצת האיים הבלריים, הממוקמים מול חופה המזרחי של ספרד. האי מחולק לשני מוקדי תיירות עיקריים. האזור המזרחי: איביזה טאון ופלאייה דן?בוסה, ובמערבי שוכן לו מפרץ סאן אנטוניו. מה ההבדלים? באיביזה טאון תמצאו את כל המועדונים הגדולים ואלפי האנשים שבאים לרקוד, לשתות ולעשן, ויש גם אופציה לקניות בין לבין. סאן אנטוניו יותר רגועה. רגועה במושגים של איביזה, כמובן. המפרץ כולל מסעדות, ברים עמוסים בתיירים, מקומות שמציעים דברים קצת גסים, טיילת רומנטית ואפילו מיני לונה פארק.

את הסטיגמה על האי שכחתי אחרי זמן קצר. יותר נכון, אחרי הארוחה הראשונה. ישבנו באיביזה טאון, על החוף - מים כחולים, חול זהוב, דג מקומי, בירה קרה. הסתכלתי סביבי, ואחרי הסבר קצר שקיבלנו - הבנתי: חופשה כאן מתאימה לי כמו משקה אנרגיה לוודקה.

איביזה לא טיפוסית. המחירים פה לא זולים, הם אמנם לא בשמיים, אבל צריך לשבור קופת חיסכון קטנה אם רוצים לחוות לגמרי את האי. אנחנו נפלנו בדיוק על הפתיחה הרשמית של מסיבות הקיץ, ככה שהאי היה עמוס בתיירים - משפחות, זוגות, חבורות. אנשים יפים.

מכאן ואילך הכל כבר נראה אחרת. העוצמה שהאי משדר בלתי מוסברת. ה"ווייב" פה אחר לגמרי - מתחיל רגוע ועולה ועולה. ויש מה לראות לפני שמתפרקים לגמרי באחת המסיבות. להלן כמה המלצות: קצת תרבות, קולינריה, שופינג, ים ולקינוח, חיי לילה.

איביזה: תעודת זהות. Shutterstock, עיבוד תמונה
איביזה: תעודת זהות/עיבוד תמונה, Shutterstock
נמל הדייגים, איביזה טעון. מאי 2016. לשכת התיירות של איביזה, Xescu prats,
נמל הדייגים באיביזה טאון בשעת ערביים/לשכת התיירות של איביזה, Xescu prats

תרבות

לאלו שמחפשים לטייל סעו לעיר העתיקה. עיר מבוצרת חומה שנמצאת על צלע הר ממנו נשקף נוף פנורמי מהפנט. הגיעו עם נעליים נוחות כדי להסתובב בין הסמטאות הצרות, הבתים הצבעוניים והצמחייה שנראית מכל כיוון. בסיום, הגיעו אל המרינה שם תמצאו מגוון מסעדות, ברים, בתי קפה, חנויות בוטיק מקומיות וגם מותגים ספרדיים. כמעט בכל בר תראו בתפריט את המשקה Hierbas Ibicencas - ליקר מקומי שמופק מצמחי תבלין שגדלים באי בשילוב עם אניס. המקומיים שותים ב'שוט', אבל המבינים באמת ימליצו לכם לשתות בלגימות קטנות כדי להנות משלל הטעמים בפה. וגם אל תגזימו - לא יותר משתי כוסות - אחרת לא תצליחו לקום ולהמשיך את היום.

השוק ההיפי - תפנו חצי יום, תחבשו כובע, תצטיידו במים (לקנות רק בסופרים הגדולים, גרושים שם, והם מפוזרים לאורך כל האי). השוק מציע הופעות חיות לזכר הימים ההם. זמרי רחוב צבעוניים עם שיער ארוך שנראים מאושרים. תזוזו לפי הקצב של הצלילים, תשוטטו בין הדוכנים. לא זול, אבל אתם חייבים לקנות כמה צמידים. אגב, הסיפור ההיפי של איביזה התחיל בשנות ה?60, עת האי משך אליו כמו מגנט היפים מכל רחבי הגלובוס. השקט והים תרמו את שלהם, אבל עם הזמן הסצנה הלכה והתפוגגה. לא לגמרי, יש פה עדיין לא מעט כאלו שמוקירים את התקופה ההיא וחיים את החופש והטבע נקיים ממסיבות.

האי פורמנטרה - ממליצה בחום לקחת את השיט לאי הסמוך. חצי שעה ואתם שם. חופים מבודדים ושקט מסוג אחר. תשכרו אופניים, אין שם כמעט כלי רכב בדרכים ואין שוטרים שיקנסו אתכם רוכבים על המדרכה.

העיר העתיקה דאל וילה, איביזה. מאי 2016. לשכת התיירות של איביזה, Xescu prats,
העיר העתיקה דאל וילה, איביזה/לשכת התיירות של איביזה, Xescu prats
השוק ההיפים Las Dalias, איביזה. טל נגר, מערכת וואלה!
השוק ההיפי Las Dalias, איביזה/מערכת וואלה!, טל נגר

קולינריה

תבחרו את אחת המסעדות במפרץ סאן אנטוניו שמגישות אוכל מסורתי, יש המון והרוב טובות. תזמינו פאייה, אורז עמוס בפירות ים, תשטפו את הגרון ביין אדום מקומי - והרבה.

תרימו מבט לשקיעה, וכל מילה מיותרת. השקיעות פה מטורפות, לא שחסר משהו לזריחות. ואם אתם כבר בחלק המערבי של האי, תתמקמו בקפה דל מאר, אפילו רק בשביל התמונה.

החוף המערבי, האי איביזה. טל נגר, מערכת וואלה!
השקיעה כפי שנראת ממסעדת Hostal La Torre, קאלה גריסיו/מערכת וואלה!, טל נגר

שופינג

על האי נמצא כל מה שתחפשו - כל המותגים הגדולים והמוכרים ממוקמים באיביזה טאון. מבחינת המחיר, אין פה מציאות וקצת יקר אבל לאלו שלא יכולים לחזור בידיים ריקות - תעשו סיבוב, אבל אל תסחפו. עדיף להיכנס דווקא לחנויות שנושאות את שמות המועדונים הגדולים. שם תמצאו דברים שיש רק פה על האי. ככה זה באיביזה, הכל קשור בסופו של דבר לחיי הלילה.

חופים

קשה להעביר במילים. מים צלולים, מרחבים בלתי נגמרים, פינות אקזוטיות. תפרסו סדין, מגבת, אל תפרסו כלום. תבחרו לכם את החוף שהכי עושה לכם את זה, ותשחררו. יש חופים לעשירים, לקלאברים שמחפשים לברוח מהרעש של הלילה, לנודיסטים - בשפע.

בצהריים גם תוכלו "ליפול" על מסיבת חוף כחימום לערב. ממליצה לכם לחפש את הברים הקטנים על המים - בדרך כלל הם מציעים דיי.ג'יי בעמדה, ספות מפנקות וסנגריה קרה.

מפרץ בצפון האי איביזה. מאי 2016. לשכת התיירות של איביזה, Xescu prats,
מפרץ בצפון האי איביזה/לשכת התיירות של איביזה, Xescu prats
חוף הים במפרץ סאן אנטוניו, איביזה. טל נגר, מערכת וואלה!
חוף הים במפרץ סאן אנטוניו, איביזה/מערכת וואלה!, טל נגר

חיי הלילה

מוכנים? הגענו לעיקר. פא'צה, ספייס, אושואיה - חיי הלילה פה מטורפים. רוב המועדונים ממוקמים באיביזה טאון. כל לילה נאספים הדיי.ג'יים הטובים בעולם ומתפזרים כדי להרים אלפי בליינים. חוויה ראשונה שלי, מועדון אושואיה פותח את שעריו לכבוד קיץ 2016, אתם קולטים מה נפל עליי? זה מתחיל בכמה דקות של פה פעור עד הדרינק הראשון (שעולה לא מעט, בלשון המעטה).

הבמה מטורפת, המוזיקה סוחפת. אלפי אנשים מכל הסוגים, מכל המינים. איזה כיף, כולם זורמים באותו הקצב, מזיעים, עפים, מתנתקים. המועדון פתוח, ממוקם במרכז המלון. אם בחרתם ללון בו ויש לכם חדר עם מרפסת, הרווחתם אחלה נוף ובחינם, מה שאומר שמשתלם להשתכן במלון אושואיה. לפנות בוקר, הרחובות עדיין מלאים. מסיבה אחת ענקית.

מועדון אושואיה, איביזה. איסתא,
מועדון אושואיה, איביזה/איסתא
מועדון אושואיה, איביזה. איסתא,
מועדון אושואיה, איביזה/איסתא

בסופו של דבר, איביזה שונה לחלוטין ממה שדמיינתי אותה. חשבתי שאני באה למעוזם של בני הנוער ולמסיבות רוויות אלכוהול ובלתי נגמרות. אני שמחה לדעת שהתבדיתי - שאיביזה, על אף היותה מקדשת את המועדונים וחיי הלילה, יודעת להציע הרבה מעבר.

איך מגיעים לשם?
חברת איסתא תפעיל בקיץ טיסות ישירות של חברת סנדור בימי שישי בחודשים יולי, אוגוסט וספטמבר.
כמה זה יעלה?
- 7 לילות במלון 2 כוכבים על בסיס לינה בלבד כולל טיסות, העברות ולינה - החל מ-779 דולרים.
- 7 לילות במלון 4 כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר החל מ-1,329 דולרים.
- 7 לילות במלון USHUAIA על בסיס לינה וארוחת בוקר (כניסה חופשית למתחם המסיבות במלון) - 2,699 דולרים.


הכותבת היתה אורחת של חברת איסתא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully