וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובה לסמן וי: היעדים הטובים בעולם של נשיונל ג'יאוגרפיק ל-2023

עודכן לאחרונה: 31.10.2022 / 8:34

25 היעדים המובילים הם לא רק יפים ומרתקים, אלא גם טומנים בחובם ערכי קיימות, קהילה וגם שפע של הרפתקאות: מאתר האינקה צ'וקקיראו בפרו ועד האיים הדודקאנסים ביוון

טיול במצרים/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: נועה לוי

אף פעם לא מוקדם לתכנן את טיולי השנה הבאה שלכם. קחו למשל את מגזין נשיונל ג'יאוגרפיק, שכבר עכשיו, בסוף אוקטובר, מפרסם את רשימת היעדים הטובים ביותר לשנת 2023, עם 25 יעדי חובה. השנה, הנושא המוביל את הרשימה הוא כבוד לאדמה, לתרבויות ולעמים. רשימה זו כוללת חמש קטגוריות שונות: תרבות, טבע, הרפתקאות, קהילה ומשפחה.

כך או אחרת, התקווה היא כי שנת 2023 תסמל לא רק את החזרה לשגרת הטיולים והחופשות, אלא גם את חדוות הגילוי החדשה. "כאשר אתה נפעם ממשהו, אתה מתייחס אליו בכבוד", אומרת איימי אליפיו, העורכת הבכירה של National Geographic Travel. "וזהו משהו שאנחנו רוצים לעודד באמצעות הרשימה הזו".

האיים האזוריים בפורטוגל. ShutterStock
בין הנבחרים בקטגוריית טבע ל-2023. האיים האזוריים/ShutterStock

מתמקדים בקהילות

הרשימה מתמקדת ביעדים שבהם מתבצעים מאמצי שימור בהובלת הקהילה, מסעות ריפוי ומורשת וכמובן קיימות. בהקשר זה, הציג השנה נשיונל ג'יאוגרפיק קטגוריה חדשה ברשימה, המחליפה את "קיימות" בקטגוריית "קהילה", שהיא רחבה וכוללת יותר. מדובר בהרחבת המיקוד עבור מי ששואפים ליעדים בני קיימא, מנסיעות נגישות ועד לתמיכה בעסקים מקומיים. נושא הקיימת שזור למעשה בכל אחת מהקטגוריות.

כך למשל, יעדים בקטגוריית "קהילה" כוללים את גאנה (דגש על מטיילי מורשת במערב אפריקה) ואלברטה שבקנדה, המובילה בכל הקשור לתרבות ילידית אמריקנית. "הם בעצם גרמו למטיילים ללמוד את הסיפורים ואת דרכי החיים של האומות הראשונות (כינוי המתאר בקנדה עמים ילידיים) בצפון אמריקה, ואת התרבויות התוססות והעכשוויות שלהם", אמרה אליפיו.

דוגמה אחרת היא לאוס, שבה רכבת מהירה חדשה הופכת את המדינה לנגישה יותר עבור מבקרים ומביאה הזדמנות כלכלית לטובת המקומיים. באיים הדודקאנסים של יוון, בולטת קרפאתוס בתיירות בת קיימא בהובלת מנהיגות נשית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חופשה באי קרפאטוס יוון. רן ברגמן, מערכת וואלה! NEWS
תיירות בת קיימא בהובלת מנהיגות נשית. קרפאתוס/מערכת וואלה! NEWS, רן ברגמן

ממוזיאון גיזה במצרים ועד התבודדות בטבע של ארה"ב

באתר CNN מצוין כי הרשימה החדשה של נשיונל ג'יאוגרפיק אינה נטולת אטרקציות חדשות וגדולות. כך למשל, המוזיאון המצרי הגדול ("מוזיאון גיזה") מחוץ לקהיר תורם להופעתה של מצרים ברשימת 2023 בקטגוריית "תרבות". העיר צ'רלסטון בדרום קרוליינה שבארצות הברית, תשמש בקרוב כביתו של המוזיאון האפרו-אמריקני הבינלאומי, שאמור להיפתח בינואר הקרוב.

גם מרחבי הטבע הגדולים של ארצות הברית מופיעים ברשימה בשתי קטגוריות, עם דגש על ריחוק מההמונים. יוטה, שבה מצויים חמישה פארקים לאומיים, מהווים משיכה עצום, והיא מופיעה בקטגוריית "הרפתקאות", בין השאר בזכות מאמציה להפנות תיירים אל כמה מהאזורים הפחות מוכרים שלה, במטרה להילחם בתופעת תיירות היתר. כך למשל, באתר האינטרנט של יוטה המוקדש לנושא התיירות, יש עמוד המוקדש כולו למה שקרוי "נסיעות אחראיות". בין השאר, מתבקשים הגולשים לשקול את השפעתם על המרחב, עם שאלות, כגון "האם אני אכן עושה את מה שאני יכול בכדי להימנע ממקומות צפופים?"

סלובניה, הנחשבת ליעד מוביל ותיק בכל הקשור לתיירות בת קיימא, משלבת שבילי אופניים לצד ביקורים בכרמי יין, יצרני גבינות ויצרני מזון אחרים, באופן שמקנה לה משבצת משלה בקטגוריית "טבע", עם בונוס קולינרי.

ההיילנדס הסקוטיים (Scottish Highlands), הארכיפלג הוולקני המרהיב באיים האזוריים של פורטוגל ובוצוואנה נכנסו לרשימת "טבע" בשל מאמציהם בתחום השימור והקיימות.

אגם בלד בסלובניה. ShutterStock
אגם בלד בסלובניה/ShutterStock

פרו: האתר שמתחרה במאצ'ו פיצ'ו

קולומביה הייתה באור הזרקורים לאחר צאת סרט האנימציה של דיסני "אנקאנטו", מה שגורם לבחירתה בקטגוריית "משפחה" להיות בעיתוי מצוין. בקליפורניה, מסלול ה-Crosstown Trail של סן פרנסיסקו הוא מקום מושלם נוסף להרפתקה משפחתית.

ואם כבר מדברים על "הרפתקאות", הקטגוריה הזו כוללת גם את צ'וקקיראו (Choquequirao) בפרו, אתר אינקה המתחרה במאצ'ו פיצ'ו, שהופך להיות נגיש יותר וכן מעודד פיתוח כלכלי. גם ניו זילנד, שכבר מזמן נחשבת לבירת הרפתקאות עולמית, נכנסה לרשימה.

אסיה, שהייתה איטית יותר בכל הקשור לפתיחת גבולותיה לאחר שיא המגפה, מופיעה בבולטות בקטגוריית "תרבות". כך למשל, העיר בוסאן (Busan) שבדרום קוריאה, מופיעה בקטגוריה בזכות מבשלות בירה, פסטיבל סרטים מוביל ביבשת אסיה ועוד.

בעוד שסין נותרה סגורה לתיירות בינלאומית, הרי שמערות לונגמן (Longmen Grottoes) שבמחוז חנאן (Henan) נכנסו גם הן לרשימת ה"תרבות" בזכות טכנולוגיה חדשה המשלימה את חוויית הביקור באתר ייחודי זה.

צ'וקקיראו, פרו

רשימת היעדים הטובים בעולם לשנת 2023 של נשיונל ג'יאוגרפיק

קטגוריית תרבות
ויה אפיה (Appian Way), איטליה
בוסאן, דרום קוריאה
מערות לונגמן, מחוז חנאן, סין
מצרים
צ'רלסטון, דרום קרוליינה

קטגוריית טבע
סקוטלנד
בוצוואנה
סלובניה
הפארק הלאומי ביג בנד, טקסס
האיים האזוריים

קטגוריית הרפתקאות
ניו זילנד
צ'וקקיראו (Choquequirao), פרו
יוטה, ארצות הברית
האלפים האוסטריים
הפארק הלאומי רבייאחיחדו (Revillagigedo), מקסיקו

קטגוריית קהילה
האיים הדודקאנסים, יוון
מילווקי, ויסקונסין, ארצות הברית
אלברטה, קנדה
לאוס
גאנה

קטגוריית משפחה
טרינידד וטובגו
מסלול Crosstown Trail, סן פרנסיסקו, ארצות הברית
קולומביה
מנצ'סטר, בריטניה
שוויץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully