וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גן עדן, לא פחות: המקומות שאסור לפספס בניו זילנד

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 10:03

קרחונים עוצרי נשימה, פיורד יוצא דופן, הר מיתולוגי, אי מקסים ועיירות שיש בהן הכל - מטבע פראי ועד ספורט אקסטרים. מתכננים טיול באחת המדינות היפות בעולם? הנה כמה יעדים שלא כדאי לכם לוותר עליהם

גם אם תחפשו במשך זמן רב, ספק אם תצליחו למצוא הרבה מוקמות יפים יותר בעולם מניו זילנד. המדינה בדרום מערב האוקיינוס השקט, המחלוקת לאי דרומי ואי צפוני, מושכת מדי שנה מיליוני תיירים שמגיעים לחזות ביופי הבלתי נגמר שלה. עם יערות גשם, קרחונים, חופים מופלאים, מעיינות חמים ולא פחות מ-14 פארקים לאומיים ושמורות טבע, לא קשה להבין מדוע ניו זילנד מופיעה בכל רשימה של המקומות היפים בתבל. זו היתה משימה לא קלה, ובכל זאת - ריכזנו עבורכם את המקומות שאסור לפספס במדינה המיוחדת הזאת, אליה ניתן להגיע באמצעות טיולים המאורגנים של פגסוס.

מילפרד סאונד, ניו זילנד. Milford Sound, GettyImages
נופים כאלה לא תמצאו בכל מקום. מילפורד סאונד/GettyImages, Milford Sound

מילפורד סאונד (Milford Sound)

חובבי טבע? אסור, אבל פשוט אסור לכם לוותר על הפיורד המרהיב הזה באי הדרומי של המדינה, שמושך אליו למעלה מחצי מיליון תיירים מדי שנה - ולא קשה להבין מדוע. מילפורד סאונד שוכן בפארק הלאומי פיורדלנד ואתר המורשת העולמית טה ואהיפוונמו, אורכו כ-15 ק"ג וההרים שמקיפים אותו (שמגיעים עד גובה של מעל 1,500 מטר) מעניקים לחוויה תחושה דרמטית ועוצרת נשימה. רוב התיירים מגיעים לכאן מקווינסטון (כשלוש וחצי שעות נסיעה), ואז מחליטים איך לסקור את אתר הטבע המרהיב הזה. במרכז המבקרים שנמצא בקצהו המזרחי של הפיורד תמצאו נמל תעופה קטן, ובו תוכלו להצטרף לטיסה במטוס קל, או שמא לבחור באחת משלל החברות שמציעות שיט, בקטגוריות מחיר ויוקרה שונות (כארבע שעות). רק לא לשכוח מטריה - מילפורד סאונד הוא אחד האיזורים הגשומים ביותר בניו זילנד. מרחיקי הלכת יוכלו לצאת מאגם טה אנאו לטרק מילפורד - אחד הטרקים המפורסמים והמתגמלים ביותר במדינה.

קרחון פרנץ ג'וזף (Franz Josef Glacier)

בינינו, כמה פעמים יצא לך ללכת על קרחון? תוכלו לעשות זאת, ואפילו בלי בעיה, בחוף המערבי של האי הדרומי, בפארק הלאומי ווסטלנד טאי פאוטיני (Westland Tai Poutini National Park). קרחון פרנץ ג'וזף מגיע לאורך של 12 ק"מ, ואם כבר הגעתם עד אליו, מומלץ להיעזר באחת מחברות התיירות כדי לצאת לטיול רגלי מאורגן (אפשר, כמובן, גם רק להביט עליו מלמטה), שכולל את כל הציוד הדרוש. לא מספיק לכם? חלק מהחברות מציעות מטוסים שיקחו אתכם אל פסגת הקרחון, או אפילו צניחה חופשית אל מול נופי הקרחונים. כחצי שעה נסיעה מקרחון פרנץ ג'וזף תמצאו את "אחיו", קרחון פוקס (Fox Glacier), וגם הוא שווה ביקור.

הר קוק (Mount Cook)

קשה לדבר על ניו זילנד בלי להזכיר את ההר הגבוה ביותר במדינה (3,724 מטר). ההר, חלק משרשרת הרי האלפים הדרומיים, נקרא על שמו של מגלה הארצות ג'יימס קוק (שהגיע לניו זילנד ב-1769) והוכרז ב-1990 כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו. הוא נמצא במרכז האי הדרומי, מרחק כארבע שעות נסיעה מקרייסטצ'רץ', ומומלץ להגיע אליו בימים לא גשומים (אם מזג האוויר לא יאיר לכם פנים, לא ממש תמצאו מה לעשות סביב ההר). עשיתם זאת? מצוין, כעת מחכים לכם מסלולי הליכה רבים - ממסלולים קשים במיוחד שייקחו לכם מספר ימים ומשקיפים על קרחונים, ועד מסלולי יום נוחים יותר. כך או כך, ההשקעה שלכם תשתלם, כשתראו את הנוף המרהיב שצץ מכל פינה.

קווינסטאון (Queenstown)

עיירת הנופש בדרום מערב האי הדרומי יפה, נעימה ומלאת התרחשויות, אך רוב מבקריה לא באים כדי להביט בנוף, כי אם לקחת חלק בספורט אתגרי - לא בכדי רבים מכנים אותה "בירת ההרפתקאות". חובבי האדרנלין ימצאו בה כמעט כל אטרקציה אפשרית - מראפטינג בנהר שוטובר או קוואראו, דרך אומגה וקפיצות באנג'י, ועד רכיבה על אופני הרים וצניחות חופשיות.

מידע נוסף על טיול מאורגן לניו זילנד - פגסוס

רוטורואה (Rotorua)

העיר החביבה הזו שוכנת בחופו הדרומי של אגם רוטורואה, באי הצפוני של המדינה, והיא מפורסמת בעיקר בזכות האתרים התרמיים שלה. ביליתם בטרקים וספורט אתגרי ועכשיו אתם רק רוצים לנוח? הגעתם למקום הנכון! ברוטורואה תמצאו שלל אתרים גיאותרמיים - בין היתר מעיינות חמים, גייזרים ובריכות בוץ. קשה לצאת לרחובות בלי להריח את ריחות הגופרית, אך גם לזה מתרגלים. מלבד האגמים והפארקים שמקיפים אותה, והזדמנויות נוספות לספורט אתגרי, כמובן, רוטורואה מלאה גם בהיסטוריה ואמנות, ומהווה מקום נהדר לכל מי שרוצה ללמוד על התרבות המאורית.

וונאקה (Wanaka)

כשעה נסיעה מקווינסטאון (ועם הרבה פחות תיירים), מחכה לכם עיירת הנופש המקסימה הזאת, השוכנת לצד אגם וונאקה, הרביעי בגודלו המדינה. נגיד זאת כך: רוב הפוקדים את וונאקה לא מגיעים כדי לרבוץ בבית המלון. מסביב העיירה תוכלו למצוא שלל מסלולי טרקים ונקודות תצפית ייחודיות, ובתוכה, תמצאו שלל חברות תיירות שיציעו לכם אטרקציות שקשה לסרב להן (למשל: לטוס מעל הר קוק). הגעתם בחורף? תשמחו לשמוע על שני אתרי סקי פופולריים לא רחוקים - קארדרונה (Cardrona) וטרבל קון (Treble Cone). ואם כבר מצאתם את עצמכם בוונאקה, שווה לבקר במבוך התלת מימדי של עולם הפאזלים (Puzzling World Maze). לא לילדים בלבד!

וואיהיקי (Waiheke)

אי יפהפה במפרץ האוראקי, אליו אפשר להגיע באמצעות מעבורת מאוקלנד (כ-40 דקות). בסופי השבוע הוא אמנם מתמלא בתושבי העיר הגדולה בניו זילנד, ובכל זאת - לא כדאי לוותר עליו. חופים יפהפיים, יקבים עם יין נהדר, וכן, כמובן שגם טבע. אבל בניגוד למקומות אחרים שהזכרנו, בוואיהיקי באים בעיקר כדי לנוח, לאכול טוב ולשתות טוב.

דנידין (Dunedin)

העיר השנייה בגודלה באי הדרומי הוקמה על ידי מתיישבים סקוטים, ועל כן היא משלבת בתוכה מורשת סקוטית ומאורית גם יחד. השילוב הזה בהחלט עובד: הארכיטקטורה יפה, בתי הקפה מקסימים, הגן הבוטני בהחלט שווה ביקור, ובאחד הימים מומלץ להיעזר באחת מחברות התיירות כדי לצאת לסיור צפיה בכלבי ים, אריות ים ואלבטרוסים. אם יתמזל מזלכם, אפילו לא תצטרכו לצאת מהעיר כדי לראות פינגווינים - בחלק מהלילות, ניתן לראות אותם בטיילת של דנידין. בונוס: בעיר נמצא גם רחוב בולדווין, שנכלל בספר השיאים של גינס כרחוב התלול ביותר בעולם.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully