וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונציה תגבה דמי כניסה מתיירים החל מהקיץ הבא

עודכן לאחרונה: 22.8.2021 / 13:22

העיר האיטלקית מנסה להילחם בתיירות היתר ומתכוונת לגבות דמי כניסה ממבקרים בעלות של 3 עד 10 יורו. חבר מועצה הזהיר: "נהפוך לעוד פארק שעשועים"

בווידאו: תעלות ונציה הנקיות בזמן סגר הקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

עומס התיירים גרם לערים שונות ברחבי העולם להטיל מס תיירות בשנים האחרונות כדי לווסת את כניסת המבקרים הזרים, וכעת הודיעה גם ונציה על כוונתה לגבות דמי כניסה החל מהקיץ הבא.

העיר האיטלקית נחשבת לאחד מיעדי התיירות האטרקטיביים בעולם והיטל התיירות תוכנן בה כבר לפני שנתיים כדי שייכנס לתוקפו ב-2020 ויאפשר שליטה בזרם התיירים שרק הלך וגדל עם השנים. אלא שמשבר הקורונה גרם לדחייה וכעת, לאור ההתאוששות ההדרגתית, התקבלה החלטה להפעיל את מס התיירות החל מקיץ 2022, בתקווה כי ירסן הגעת המונים וישפר את איכות החיים של התושבים המקומיים.

ארוחת צהריים, ונציה, איטליה. ShutterStock
המטרה: לשלוט בכניסת התיירים/ShutterStock

על פי הדיווח בעיתון "לה סטמפה", המבקרים יתבקשו להזמין את הביקור מראש והמכסות יקבעו על פי מספר הנכנסים. כניסה לוונציה צפויה לעלות בין 3 ל-10 יורו, בהתאם לעונה ולכמות התיירים הצפויה באותו יום. בנוסף, בדרכי הגישה למרכז ההיסטורי ההומה של העיר, יוצבו מחסומי כניסה מסתובבים כדי לווסת את כמויות המבקרים. תושבים מקומיים, בני משפחה שלהם ותיירים שהזמינו מלון בוונציה, יהיו פטורים מתשלום דמי הכניסה.

בחודש שעבר מנעה איטליה הגעת אוניות שייט ללגונה בוונציה כדי למנוע תיירות יתר, וכעת מדובר בצעד מנע נוסף, אבל לא כולם מסכימים עם המהלכים. חבר מועצת העיר מרקו גספרינטי הציע להגביל את הגישה רק לאזורים צפופים במיוחד, דוגמת כיכר סן מרקו, והזהיר: "המס הזה יהפוך את ונציה לעוד פארק שעשועים".

  • עוד באותו נושא:
  • ונציה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully