וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערים הגדולות שרוצות להגביל תיירות ביום שאחרי הקורונה

מס תיירים, הגבלת השכרות לטווח קצר, העלאת מחירי אלכוהול וקנסות שונים, בין היתר על השתזפות בביקיני. הערים שמנסות לתעדף "איכות על פני כמות", נלחמות בתיירים הבעייתיים ומוכנות שתגיעו רק אם תבטיחו להתנהג יפה

בווידאו: תעלות ונציה הנקיות בזמן סגר הקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

יעדי נופש פופולריים ברחבי אירופה נאבקו מאז פרוץ הקורונה, כאשר תיירים מכל העולם הוגבלו בעקבות כללי הנסיעה הקפדניים. עם זאת, יש כמה ערים מובילות שניצלו את פרק הזמן הזה לחשיבה מחדש ולא רוצות המוני תיירים בחזרה, גם כאשר המגבלות יוסרו לחלוטין. מדובר בערים גדולות ומבוקשות באירופה כמו אמסטרדם, פראג, ברצלונה, ונציה ועוד, שסבלו מהתנהגות רעה של תיירים ומתופעה של תיירות יתר בשנים האחרונות.

האנה טז'שיטיקובה, מנהלת התיירות של פראג, אמרה כי נציגי הערים נפגשו כדי לראות איך מתקדמים ביום שאחרי הקורונה. "נפגשנו עם נציגים מאמסטרדם, ברצלונה ופירנצה במהלך המגיפה וכולנו חשבנו אותו דבר", הסבירה. "לפני הקורונה, תיירות היתר הפכה כמעט בלתי נסבלת, אז המגיפה הזו נתנה לנו פסק זמן בניסיון לבצע כמה שינויים בנוגע למה שהערים שלנו מייצגות, כיצד אנו מקדמים את עצמנו וכיצד עלינו להתמקד באיכות הביקורים ולא בכמות".

בערים הללו הבהירו שאין בכוונתם להרתיע נופשים מלהגיע, אבל הם לא רוצים תיירים "באיכות נמוכה" ובעלי מוניטין רע שעוברים על החוקים. להתמקד באלה שרוצים לבקר בעיר מסיבות תרבותיות ולא מסיבות אנטי-חברתיות.

הנה ארבע ערים שהחלו להילחם בתיירים הבעייתיים.

אמסטרדם

תיירים, רובע החלונות האדומים, אמסטרדם. Pierre Crom, GettyImages
תיירים, רובע החלונות האדומים, אמסטרדם/GettyImages, Pierre Crom

המאבק בתיירים הבעייתיים באמסטרדם לא חדש, ובעיר כבר נכנסו לתוקפם חוקים חדשים ברובע החלונות האדומים ובקופי שופס הפופולריים. אמצעים אחרים כוללים אכיפה משטרתית מוגברת בסופי השבוע, קנסות גבוהים למפרי חוק והגבלות להשכרות לטווח קצר של עד חודש בלבד. אם יהיו התקהלויות גדולות מדי, יתווספו איסורים זמניים על אלכוהול, גז צחוק ושימוש ברמקולים.

"אנחנו לא רוצים לחזור למה שראינו כאן לפני המגיפה, כשהמונים שהו ברובע החלונות האדומים ובאזורי הבילוי של העיר והיוו מטרד לתושבים", הבהירה עיריית אמסטרדם בתחילת 2021. "מבקרים המכבדים את אמסטרדם ואת תושבי העיר, תמיד היו רצויים וכך כמובן גם יהיו בעתיד".

עוד בוואלה!

משבר הקורונה ישנה את פראג? "העיר זקוקה לאיזון"

לכתבה המלאה

פראג

גשר קארל בפראג. Shutterstock, ShutterStock
גשר קארל בפראג/ShutterStock, Shutterstock

בירת צ'כיה חוותה פריחה תיירותית בימי טרום הקורונה, בזכות המחירים הזולים של הטיסות ובתי המלון, כשב-2019 הגיעה לשיא עם שמונה מיליון מבקרים. כבר אז אמר ראש העיר פאבל צ'יז'ינסקי: "יותר מדי אנשים באים לכאן למספר מצומצם של מקומות, ומי שרוצה להרוויח מנוכחות התיירים רק מחמיר את המצב".

לכן בצ'כיה החליטו באופן כללי לבצע צעדים להרתעת "ביקורים באיכות נמוכה" וקבעו הגבלות על מחירי טיסות, Airbnb ואפילו על מחיר הבירה. אופני הבירה שהלכו וצברו תאוצה בפראג, נאסרו לשימוש באמצע העיר, ויש רצון להגביל מקומות אחרים שמוכרים אלכוהול בזול.

ונציה

גונדולות  פעילות ברקע פתיחת העסקים לראשונה מאז הטלת מגבלות הקורונה בוונציה, איטליה - ה-30 למאי 2020. רויטרס, רויטרס
גונדולות פעילות ברקע פתיחת העסקים לראשונה מאז הטלת מגבלות הקורונה בוונציה, איטליה - ה-30 למאי 2020/רויטרס, רויטרס

רק השבוע הודיעה עיר הנופש האיטלקית על מס תיירות חדש שייכנס לתוקפו החל מקיץ 2022, ולפיו מבקרים יצטרכו לשלם בין 3 ל-10 יורו ליום. מי שמגיע לעיר יצטרך להזמין מקום מראש, כדי שהעיר תוכל לעקוב אחר המספרים ולצמצם את תופעת תיירות היתר.

בשנים האחרונות העלתה ונציה את גובה הקנסות על תיירים שעוברים על החוק. לפני הקורונה, אישה נקנסה ב-360 יורו כי השתזפה בביקיני, ואילו שני תרמילאים נקנסו ב-1,375 יורו מפני שהכינו קפה על מדרגות ציבוריות.

ברצלונה

חוף ברצלונה, ספרד. ShutterStock
חוף ברצלונה, ספרד/ShutterStock

בבירת קטלוניה עדיין לא יצאו למלחמת חורמה בתיירות האנטי-חברתית, אבל לא מרוצים מעומסי המבקרים והחליטו כי עליהם לעודד אורחים להגיע לחלקים אחרים של העיר ולא רק לחוף הים. לשם כך השיקו קווי אוטובוס חדשים שמובילים לאזורים שונים ופחות עמוסים של העיר, ובנוסף הוחלט לדכא השכרות לטווח שכר. בשנה שעברה אסרה ברצלונה על תושביה להשכיר חדר בבית לתיירים לפחות מ-31 שנים, והצו הזה הוארך מאז עד החודש הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully