חג המולד, פראג. ShutterStock
חג המולד, פראג/ShutterStock

שוקי חג המולד הכי טובים באירופה

עודכן לאחרונה: 25.10.2022 / 8:36

באירופה כבר לובשים מעילים ומתכוננים להוציא את דוכני המתנות, את בימות ההופעות וחביות היין החם לקראת שוקי חג המולד שיפתחו בחודש הבא. אז הנה 20 שוקי חג המולד הטובים ביבשת. מדריך מיוחד

האירופים כבר מסתובבים עם מעילים נגד הקור שאוקטובר הביא ליבשת, ובעוד כשבועיים-שלושה יהיה אפשר לראות כבר דוכני חג מולד מוארים מלאי מתנות, מאכלים מסורתיים והופעות בכיכרות המרכזיות בכל עיר כמעט.

שפע מסחרר של שוקי חג המולד מוצע מדי חורף ברחבי אירופה, והשאלה הגדולה מכולן היא אילו מהם נחשבים לטובים ביותר. אתר European Best Destinations ערך סקר מקיף, שכלל מאות אלפי גולשים שבחרו את שוק חג המולד המומלץ ביותר. הנה 20 המובילים שבהם.

בודפשט, הונגריה

אל המקום הראשון ברשימה הגיע, זו הפעם השנייה, שוק חג המולד הנערך בבזיליקה של בודפשט. תמצאו כאן יותר מ-100 דוכני אומנות ואוכל, כולל מעדנים שזמינים אך ורק כאן. את האווירה המיוחדת משלים מופע אורות שמוקרן מדי ערב על חזית הבזיליקה. נוסף על כך, מארגני היריד תומכים בארגוני צדקה שונים, מה שמביא לערך מוסף אמיתי לחוויה.
סמנו ביומן: מ-18 בנובמבר עד 1 בינואר 2023.

בזל, שוויץ

מדי שנה מתברג שוק חג המולד של בזל לרשימת האירועים האהובים ביותר מסוגו. באזל היפה שווה ביקור בכל ימות השנה, אך לקראת חג המולד העיר זוהרת ומעוטרת יותר מבכל זמן אחר. כ-100 עצי אורן גבוהים ומוארים גובלים ברחובות הסובבים את השוק ומובילים את המבקרים אל לבו. מומלץ לבקר הן בשוק שבמרכז העיר והן בזה שמתקיים בעיר העתיקה.
סמנו ביומן: מ-24 בנובמבר עד 23 בדצמבר 2022.

עוד בוואלה!

תוכנית בזל: חופשת חג מולד ביעד שפחות מוכר לישראלים

לכתבה המלאה

מץ, צרפת

מזה 10 שנים הוא נכלל ברשימת שוקי חג המולד הטובים באירופה, ואף נחשב בעיני רבים לשוק חג המולד היפה ביותר בצרפת. השוק בעיר מץ (Metz) מציע פעילויות ייחודיות, בהן "שביל העששיות", גלגל ענק ודוכנים רבים שמציעים מוצרים מקומיים. כל זאת לצד יוצרים, מעצבים (בהם כמו פיליפ סטארק), אמנים ומעצבי אופנה. מומלץ להתענג על מזכרות ומתנות בעבודת יד ולטעום משפע המאכלים.
סמנו ביומן: מ-18 בנובמבר עד 24 בדצמבר 2022.

וינה, אוסטריה

מאמצע נובמבר ועד חג המולד, הכיכרות היפות ביותר של וינה הופכות לשוקי חג המולד קסומים. כ אלו משולבים בניחוחות העולים ממאפיות חג המולד והפונץ' החם. השוק המומלץ הוא זה שנערך בכיכר העירייה, והופך את המרחב למעיין ארץ אגדות נוצצת, עם מתנות חג מולד, קישוטי עצים, ממתקים ומשקאות מחממים. מומלץ לבקר גם ב"שוק התרבות" הנערך מול ארמון שנברון (Schönbrunn Palace). הוא מציע פריטים בעבודות יד מסורתיות, קונצרטים וסדנאות לילדים.
סמנו ביומן: מ-19 בנובמבר עד 26 בדצמבר 2022.

מונבליאר, צרפת

מונבליאר (Montbeliard) הוא אחד משוקי חג המולד היפים ביותר בצרפת. השוק מסורתי ואותנטי, והוא מפורסם בזכות התאורה המרהיבה שבו. השוק מתקיים בחבל פראנש-קונטה (Franche-Comté) שבמזרח המדינה, ובו כ-140 דוכנים מקסימים הגדושים בפריטים אותנטיים, לצד הפתעות קולינריות, פרטי אומנות, מוזיקת חג ושירת מקהלה.
סמנו ביומן: מ-26 בנובמבר עד 24 בדצמבר 2022.

קראיובה, רומניה

קראיובה (Craiova) מהווה יעד מצוין בכל ימות השנה, ובחג המולג הוא נראה מרהיב הרבה יותר. השנה יתווסף אליו מופע חגיגי של מיטב אמני רומניה. השוק נערך למעשה בארבעה אזורים שונים בעיר, שבכל אחד מהם יהיו משטחי החלקה על הקרח, קונצרטים, דמויות מהאגדות, סדנאות יצירה ודוכני אוכל. ארבעת האזורים הללו מקושרים אלו לאלו באמצעות יותר ממיליון נורות לד שמסמנות את נתיבי ההגעה לכל אחד מהם.
סמנו ביומן: מ-11 בנובמבר 2022 עד 8 בינואר 2023.

טריר, גרמניה

שוק חג המולד של טריר (Trier) נחשב לטוב מסוגו בגרמניה, והוא מצטיין בתפאורה רומנטית במיוחד. השוק, הנערך מזה 43 שנים, ממוקם באזור שבו מבנים ורחובות מימי הביניים, אל מול קתדרלת טריר המרשימה, שסביבה קרוב ל-100 דוכנים מעוצבים. בנוסף, מוצעת בו פעילות לכל המשפחה, מתיאטרון בובות היסטורי ועד הופעות מוזיקליות.
סמנו ביומן: מ-18 בנובמבר 2022 עד 22 בדצמבר 2022.

מדיירה, פורטוגל

דמיינו שני איים המעוטרים באלפי נורות חג מולד. זה בדיוק מה שממתין לכם במדיירה (Madeira) הפורטוגלית, לצד דוכנים המציעים פרחים אקזוטיים, מזכרות מסורתיות וכמובן מעדנים ומשקאות. בנוסף, ייערכו מופעי בידוק מדי יום והופעות פולקלור. ויש גם שמש חורפית נעימה.
סמנו ביומן: מ-1 בדצמבר 2022 עד 8 בינואר 2023

בריסל, בלגיה

Winter Wonders הוא שוק חג המולד האהוב בבלגיה והוא מושך אליו מדי שנה כ-2.5 מיליון מבקרים שלו. למעשה, בריסל מהווה זה מספר שנים אחת מבירות חג המולד הנחשבות ביבשת, והשוק מציע מופעי סאונד ואור מרהיבים, עץ חג מולד מלכותי, משטח החלקה על הקרח, ותערוכות רבות. וכמובן, שפע של אוצרות שממתינים לכם באינספור הדוכנים.
סמנו ביומן: מ-25 בנובמבר 2022 עד 1 בינואר 2023.

גובונה, איטליה

הכפר הקטן גובונה (Govone) השוכן באזור פיימונטה, יכול לשאת בקלות את התואר "שוק חג המולד היפה באיטליה". מדי שנה נערך בו אירוע ייחודי הקרוי "Magico Paese di Natale" שהופך אותו לממלכת הקסם של סנטה קלאוס, עם שפע של אטרקציות תרבותיות וקולינריות. לכאן מגיעים אומנים מובילים מכל רחבי איטליה, ויש בו מתחם אוכל ויין, אבל החוויה המומלצת מכל היא מופע מוזיקלי מדהים של סנטה קלאוס, המתארח מדי יום בטירה שבכפר.
סמנו ביומן: מ-12 בנובמבר עד 18 בדצמבר 2022 (בסופי שבוע בלבד).

אדינבורו, סקוטלנד

חגיגות חג המולד המפורסמות של אדינבורו כוללות מעדנים נפלאים, מתנות ומזכרות מעולם התוכן של הארי פוטר, פריטים בעבודת יד והמון פינוקים. השוק המומלץ ביותר בעיר נערך ב-East Princes Street Gardens.
סמנו ביומן: מ-19 בנובמבר 2022 ועד 3 בינואר 2023.

קלן, גרמניה

שוקי חג המולד בקלן הם מהיפים בגרמניה, ועץ חג המולד המרכזי של העיר מדורג בין עצי חג המולד היפים באירופה. למעשה, מדי שנה מגיעים אליהם מיליוני מבקרים. שוקי החג בעיר מציעים מתנות איכותיות בעבודת יד ומעדנים שלא תמצאו במקומות אחרים.
סמנו ביומן: מ-21 בנובמבר עד 23 בדצמבר 2022.

טאלין, אסטוניה

לפני שלוש שנים זכתה טאלין בתואר העיר עם שוק חג המולד היפה ביותר באירופה, ובמהרה הפכה ליעד חובה בחג המולד. השוק הנעים פועל במרחב היסטורי שבו מבנים בני מאות שנים. יש בו קרוסלת נהדרות לטובת הילדים, מפגשים עם סנטה קלאוס שמחלק ממתקים, מתנות בעבודות יד ומאכלים מצוינים.
סמנו ביומן: מ-25 בנובמבר 2022 עד 8 בינואר 2023.

פראג, צ'כיה

שוקי חג המולד הנערכים בכיכר העיר העתיקה שבמרכז פראג הפכו לפרויקט לאומי אמיתי. בלב ליבה של העיר נמצא שוק צ'כי מסורתי, שבו עשרות דוכני עץ המציעים כדורי זכוכית מסורתיים, מפות שולחן רקומות ביד, צעצועי עץ ועוד. המבוגרים ייהנו מהיין החם, מעוגיות חג המולד הצ'כיות, מערמונים קלויים חמים, מעוגיות ג'ינג'ר או מנקניקיות צ'כיות טיפוסיות בגריל.
סמנו ביומן: מ-26 בנובמבר 2022 עד 6 בינואר 2023.

מנצ'סטר, בריטניה

זהו אחד משוקי חג המולד הגדולים והיפים בבריטניה. השוק במנצ'סטר החל לפעול בשנת 1999, ומאז הוא הולך וגדל מדי שנה, וכעת מושך אליו יותר מתשעה מיליון מבקרים בשנה. יש בו כ-300 דוכנים מעוצבים להפליא, אוכל ומשקאות, מתנות חג מולד מעוצבות ועוד. כל זאת, בעשרה אתרים שונים בעיר, כאשר לכל אחד יש אופי משלו.
סמנו ביומן: מ-12 בנובמבר עד 22 בדצמבר 2022.

ברוז', בלגיה

במרכז ההיסטורי של העיר הרומנטית ברוז' מתקיים אחד משוקי חג המולד היפים באירופה. יש בו מגוון דוכני אוכל ומשקאות, שוקו חם מתוצרת בית, בירות בלגיות, גבינות מקומיות ועוד. כל אחד ואחת ימצאו בו את מבוקשם.
סמנו ביומן: מ-25 בנובמבר 2022 עד 8 בינואר 2023.

מאלגה, ספרד

אם יש דבר אחד שמסמל את רוח חג המולד במאלגה (Málaga), זהו ללא ספק אורות חג המולד של העיר. מדי שנה, מאות אנשים ממתינים בהתרגשות ברחוב לאריוס להדלקת האורות, המסמנת את תחילת עונת חג המולד. השוק ניכר בכל פינה בעיר, בעת שעמותות וקבוצות רבות מציגות לראווה יצירות וסצנות חג ייחודיות. מדי יום נערכים מופעי תאורה ומוזיקה סוחפים.
סמנו ביומן: מ-26 בנובמבר 2022 עד 5 בינואר 2023.

לייפציג, גרמניה

שוק חג המולד של לייפציג החל לפעול כבר בשנת 1458. ששת האזורים שלו ממוקמים בלב ההיסטורי של מרכז העיר. עם יותר מ-250 דוכנים מנצנצים, שוק זה אינו רק אחד משוקי חג המולד העתיקים ביותר בגרמניה, אלא גם אחד מהגדולים שבהם. למבקרים מוצע שפע של תענוגות חגיגיים, עם דגש ניכר על קולינריה. באופן מסורתי, האזור המרכזי של שוק חג המולד הוא Marktplatz (כיכר השוק) שם גם נערכות הופעות. בקרבת מקום ישנו גם גלגל ענק בגובה של 38 מטרים.
סמנו ביומן: מ-22 בנובמבר עד 23 בדצמבר 2022.

נוטינגהאם, בריטניה

חג המולד בנוטינגהאם (Nottingham) מציע כניסה חינם למתחם Winter Wonderland שבו שפע של אטרקציות, ברים ושופינג. השוק עצמו כולל יומר מ-70 דוכנים מסורתיים שבהם מתנות, גבינות, שוקולדים מתוצרת בית ופרטי אומנות. השנה השוק הורחב, ובו גם דוכני תכשיטים, אופנה, פריטי רטרו, אמנות אקולוגית, תבשילים ביתיים וכלי בית מיוחדים.
סמנו ביומן: מ-15 בנובמבר עד 31 בדצמבר 2022.

דיסלדורף, גרמניה

ישנם מספר שוקי חג מולד בדיסלדורף, וכולם ממוקמים באזור העיר העתיקה (Altstadt). בין השאר, תוכלו להתענג על משטח החלקה על הקרח בשטח של 1,700 מ"ר, שוק אגדות קסום למשפחות, פעילויות רבות לילדים, מופעים יומיים ועוד.
סמנו ביומן: מ-17 בנובמבר עד 30 בדצמבר 2022.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully