וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חו"ל נמצא שעה וחצי מהמרכז: הכריסמס מרקט של נצרת

אביחי ברוך

8.12.2019 / 15:07

נצרת כבר מתקשטת באורות לקראת ה-חג שלה, והשנה לראשונה יתקיים שוק חג המולד בתוך אחד ממלונותיה שיכלול דוכנים, אמנים ומוזיקה שינגנו מיטב הדי-ג'ייז של העיר. ממש קפיצה מהר הקפיצה

כריסמס מרקט ושוק חג המולד נצרת/צילום ועריכה: אביחי ברוך

יום שישי בבוקר, כבר בכניסה לנצרת קיבל אותנו מזג אוויר אירופי - שמיים מעוננים המבשרים על בואו של חג הכריסמס - נראה שסוף-סוף נוחת פה קצת חורף. מהר הקפיצה, שגובהו 397 מטר מעל פני הים, נראית נצרת בצפון על בתיה הצפופים, עמק יזרעאל בדרום והר תבור במזרח. הנוף מדהים גם הביא למקום צליינים שמגיעים אליו מכל העולם.

בסמוך להר, מרחק של כמה דקות נסיעה, שוכן "מלון גולדן קראון הר הקפיצה נצרת". המלון עצמו הוא אחד מתוך רשת של שלושה מלונות - במושבה הגרמנית בחיפה ועוד מלון במרכז העיר נצרת, העונה לשם "גולדן קראון העיר העתיקה". הכריסמס מרקט המסורתי אומנם הסתיים בסופ"ש האחרון בעיר - אבל זה לא הסוף: במלון הוחלט להקים לראשונה שוק חג מולד כקונספט ייחודי תחת הסלוגן "הכי חו"ל בארץ", ובו יהיו כ-40 דוכנים ביניהם דוכני מזון ייחודיים שיגישו מרקים ובשר מעושן, דוכני ממתקים וערמונים ובר עשיר שיגיש יין חם וערק בייצור ביתי. בקטע האומנותי, יהיה ניתן להתרשם מעבודותיהם של 15 אמנים (מנצרת, חיפה וירושלים) שיציגו את עבודות היד שלהם. גם מיטב הדי.גיי'ז של נצרת ינגנו מוזיקה עכשווית, ושירי הכריסמס המוכרים יבוצעו על ידי וזמרים וזמרות שיעשו קאברים.

השנה, עיריית נצרת לא הפיקה את חגיגות הכריסמס בעיר, ועל כן מספר עמותות לקחו על עצמן את הפקת האירועים, כמו עמותת התיירות של נצרת. מחיר כניסה לשוק במלון הוא 40 שקלים, לילד 25 שקלים ולאורחי המלון בחינם.

כריסמס מרקט בנצרת. אסף בוחבוט visit2israel,
כריסמס מרקט בנצרת/אסף בוחבוט visit2israel
כריסמס מרקט בריכה מלון גולדן קראון נצרת. אסף בוחבוט visit2israel,
הכריסמס מרקט יהיה בתוך מלון. הבריכה ב"גולדן קראון" בנצרת/אסף בוחבוט visit2israel

פיסטוקים איראניים וחלווה בלתי נגמרת

אבל שווה להגיע לנצרת בתקופה הקרובה לא רק עבור שוק הכריסמס. למהירי החלטה, הארת עץ האשוח והתהלוכה המסורתית תתקיים היום (א') בערב, כך שבהחלט צפויה חוויה מיוחדת.

מעבר לכך, נצרת ממותגת כבירה הקולינרית של הגליל ככלל, ואלופת המתוקים בפרט. כדי לטעום מעט מכל הטוב הזה, כדאי לקפוץ ל"ממתקי הידידות" - חנות שעשירה בכל טוב ובכל המתוקים. הבעלים במקום מסביר פנים ובתיאום מראש תוכלו להתרשם מאופן הכנת המתוקים - הבקלאוות והכנאפה. המקום מחזיק חומרי גלם בלתי מתפשרים - מחמאה מזוקקת מאה אחוזים ועד פיסטוקים איראניים וסוריים - כך שלא תהיה ברירה ותיאלצו להשאיר את הדיאטה בבית בשלב זה.

עוד מומלץ לבקר במפעל "חלווה נצרת", שמחזיק בשיא גינס לחלווה הארוכה ביותר שנעשתה אי פעם. במקום שפועל כבר 40 שנה, עדיין משתמשים בטכניקות ישנות לצד מודרניות בהכנת החלווה והטחינה - מקבלת הענפים הירוקים של הסומסום, ייבושם, טחינתם ועד האריזה.

עץ אשוח חג המולד בנצרת. איהאב חוסרי,
אחת מהנקודות המרכזיות בעיר. כיכר המעיין ועץ האשוח הגדול מואר/איהאב חוסרי
ממתקי הידידות מתוקים בקלאווה בנצרת. אביחי ברוך,
בואו לסיור מתוק. בקלאווה ב"ממתקי הידידות" בנצרת/אביחי ברוך

אל המעיין

כיכר המעיין, המקום שבו קיבלה מריה הבתולה את הבשורה על התעברותה מהמלאך גבריאל בעת שמילאה מים, היה מקור השתייה היחיד של נצרת מהתקופה הרומית, לפני 2000 שנה, עד שחברת מקורות חיברו את העיר לצנרת המים. אבל למרות הקידמה, המעיין, שנובע בכנסיית הבשורה האורתודוקסית הסמוכה ועץ הפיקוס שלצדו, הפכו לסמל של העיר.

אחרי ביקור בכנסייה והתרשמות מציורי הקיר היפים שמעטרים אותה, תוכלו לצאת לרחבת הכיכר ולראות את עץ האשוח הגדול ביותר, שכאמור, יהיה מואר לאורך ימי החג. בסמוך לכיכר המעיין יש מדרחוב מהמם עם בתי קפה ומסעדות, ושם, מתחת לחנות המזכרות נחשף בית מרחץ עתיק שמתוארך לתקופה הביזנטית, לפני כ-1600 שנה, ומושך אליו תיירים רבים שמאמינים שישו בכבודו ועצמו התרחץ שם.

ואי אפשר בלי השוק המקומי, זה שסמוך לכנסיית הבשורה הקתולית והגדולה. סמטאות השוק הצרות והמתפתלות חוות תנופה מחודשת - בתי קפה וחנויות יצירה ואומנות נפתחו בכל פינה, ומרענן לראות שלא מעט מהן מנוהלות על ידי נשים יזמיות. את המגדר הגברי, תוכלו לפגוש ב"קפה אבו סאלם" שנוסד ב-1914, דור שלישי למשפחת אבו סאלם. הנברשת הענקית שמשתלשלת מהתקרה מתארת את שלושת הדורות - כל טבעת דור אחר - סב, אב ונכד. גם הריהוט ושאר פריטים מתכולת בית הקפה הם משנת 1914, והמבקרים משחקים קלפים ושש-בש, שותים משקה קינמון ומנשנשים אגוזי מלך ''עינר'' .

אין ספק שחג המולד הוא הזמן שבו נצרת מתקשטת ונוצצת יותר מכל, אבל יש לה הרבה מה להציע גם במשך כל השנה.

כיכר המעיין בנצרת. אביחי ברוך,
מכאן הכל התחיל. כיכר המעיין בנצרת/אביחי ברוך
קפה אבו סאלם בנצרת. אביחי ברוך,
שלושה דורות של ריחות וטעמים של פעם. משחקים קלפים בקפה "אבו סאלם" בנצרת/אביחי ברוך
ממתקי הידידות מתוקים כנאפה בנצרת. אביחי ברוך,
כנאפה ב"ממתקי הידידות"/אביחי ברוך
חג המולד בנצרת. אביחי ברוך,
השוק המקומי כבר עמוס בפריטי חג המולד/אביחי ברוך
הר תבור מבט מהר הקפיצה בנצרת. אביחי ברוך,
הר תבור. מבט מהר הקפיצה בנצרת/אביחי ברוך
ממתקי הידידות מתוקים כנאפה בנצרת. אביחי ברוך,
בואו לנצרת, יקבלו אתכם בחיוך/אביחי ברוך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully