וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריסמס באירופה: השווקים שאסור לכם להחמיץ

5.12.2016 / 8:18

אירופה כבר מקושטת כולה ומוארת בשלל אורות צבעוניים. אז בואו לעוף על העולם בחג המולד עם 8 המלצות לשוקי כריסמס מרהיבים, נפלאים וקסומים ברחבי היבשת

צילום ועריכה: Siim V, youtube

מדי שנה, בעת שחודש דצמבר מפציע, הופכות כיכרות אירופיות רבות לארץ פלאות קסומה. הכל בזכות תופעת "שוקי חג המולד", שבהם אפשר לרכוש את כל מה שעולה על דעתכם: מדליקטסים מהבילים, דרך מתנות מקוריות ועד יין חם שיעזור לכם לעבור את הלילה הקפוא.


עוד על טיולים בעולם בוואלה! תיירות:
בלקן ביט בוקס: כך הפכה בלגרד לסצנת חיי הלילה הלוהטת באירופה
אורוגוואי: גן העדן שהישראלים לא מכירים בדרום אמריקה
קמצ'טקה: הצד האחר של רוסיה, זה שאתם לא מכירים


שוקי חג המולד אינם רק אירוע שנתי מסורתי, אלא גם דרך מצוינת לזכות בבילוי אחר, שונה ומקורי. אתר התיירות Nothing Familiar ליקט כמה המלצות שוות במיוחד מרחבי אירופה.

קופנהגן, דנמרק

מחפשים שוק חג מולד מומלץ? למה שלא תלכו על לא פחות משישה כאלה? קופנהגן מתהדרת בחצי תריסר שווקים מסוג זה, הסמוכים יחסית זה אל זה, כך שלא ממש תיאלצו להתרחק מדוכני הנקניקיות. רגע, נקניקיות? ובכן, העיר מפורסמת באוכל הרחוב הזה - ובהחלט יש לה במה להתגאות. ברגע שתטעמו - תוכלו לשכוח מכל מה שידעתם על בשר מתועש ומעובד לעייפה. ועוד בעיר: גני טיבולי המפורסמים, שבליל חג המולד מנצנצים באינספור נורות צבעוניות.

שוק חג המולד קופנהגן. ShutterStock
חצי תריסר שווקים הסמוכים יחסית זה אל זה. שוק חג המולד בקופנהגן/ShutterStock

טאלין, אסטוניה

רוח חג המולד שורה על בירת אסטוניה באופן מושלם, בעת שכיכר העיר המרכזית הופכת לאחד השווקים היפים באירופה כולה. אז נכון, חורף באסטוניה הוא לא בדיוק הדבר הראשון שחושבים עליו כשחושבים על חופשה אירופאית, אבל העיר הקסומה, הקטנה והמחבקת הזו תוכיח לכם אחרת. כאן גם תהיו חייבים לצלם מכל זווית את עץ חג המולד, הניצב בלב הכיכר.

שוק חג המולד טאלין אסטוניה. ShutterStock
אחד השווקים היפים באירופה. שוק חג המולד בטאלין, אסטוניה/ShutterStock

בולצנו, איטליה

העיירה בולצנו (Bolzano) שבהרי הדולומיטים, הנושקת לגבול עם אוסטריה ושוויץ, משמשת אתר סקי מבוקש. אך בחג המולד מתקיים בה שוק חג מסורתי לעילא, המושך אליו מבקרים מכל עבר.

שוק חג המולד בולצנו באיטליה. ShutterStock
אתר סקי מבוקש וגם השוק פופולרי. שוק חג המולד בבולצנו/ShutterStock

שטרסבורג, צרפת

מסתבר ששוק חג המולד הראשון שתועד נערך ממש כאן, בעיר שבצפון-מזרח צרפת. זה קרה בשנת 1570, ומאז נראה שהוא גדל ומשגשג משנה לשנה. הפעם צפויים לאכלס אותו למעלה מ-300 דוכנים, שיתפרשו על פני 10 אתרים שונים בעיר - והכל יואר באור יקרות.

אל תחמיצו - במיוחד לאור העובדה שמדובר בשוק חג המולד הנחשב לטוב ביותר באירופה.

שוק חג המולד שטרסבורג בצרפת. ShutterStock
חוגגים בשוק כבר משנת 1570. שוק חג המולד בשטרסבורג/ShutterStock

פראג, צ'כיה

הוא אמנם קטן יחסית, אבל אל תתנו לגודל להטעות אתכם - השוק הנפלא הזה נחשב ליפה מסוגו בעולם, והעיר בהחלט יכולה לטפוח לעצמה על השכם.

רוב האירועים והפסטיבלים מחולקים בין שני אתרים עיקריים: כיכר העיר העתיקה וכיכר ואצלב. מה יש כאן? שלל אורות, שפע של אפשרויות שופינג ואינספור מטעמים - בחגיגה מתמשכת האורכת חודש שלם.

אל תוותרו על טעימות הכרחיות של עוגיות כריסמס צ'כיות וליקר דבש חם, הקרוי מדובינה (medovina). חובבי קניות? נסו את מיני הפוטפורי השונים ואת מפות השולחן המקומיות.

שוק חג המולד פראג. ShutterStock
חגיגה מתמשכת האורכת חודש שלם. שוק חג המולד פראג/ShutterStock

ליובליאנה, סלובניה

יש מי שטוענים שבליובליאנה, אתה קודם כל רואה את אורות שוק חג המולד, עוד לפני שאתה רואה את השוק עצמו. ואכן, בירת סלובניה מציגה לראווה אור יקרות אדיר, הרבה יותר מכל שוק חג מולד אחר באירופה. פינה חשוכה אחת לא תמצאו כאן. אבל האור הוא רק התפאורה - והשוק מציע מכל טוב הארץ: מאכלים מקומיים, משקאות חמים ופרטי אומנות מסורתיים.

שוק חג המולד לובליאנה. ShutterStock
מאכלים מקומיים, משקאות חמים ופרטי אומנות מסורתיים. שוק חג המולד בליובליאנה/ShutterStock

בודפשט, הונגריה

באופן טבעי, בודפשט היא ה-מקום לזכות במטעמים הטובים ביותר של חג המולד. ואכן, שוק החג גדוש באינספור מעדנים, שימו לב שלא לפספס את הקיורטוש המקומי - אותו קינוח אהוב, חלול ומתוק להפליא, המעוטר בקינמון ואגוזי מלך. ואתם גם תמצאו את עצמכם חוזרים שוב ושוב לדוכני עוגיות הדבש והיין המתובל והחם...

שוק חג המולד בודפשט בזיליקת סנט סטפנוס. ShutterStock
החג גדוש באינספור מעדנים. שוק חג המולד בבודפשט אל מול בזיליקת סנט סטפנוס/ShutterStock

גרמניה

את הקינוח השארנו לסוף. יהיה זה בלתי אפשרי לקבוע בוודאות מהו שוק חג המולד הטוב ביותר בגרמניה, כי למעשה - כמעט כל עיר במדינה, קטנה כגדולה, מציינת את האירוע באופן ייחודי לה. כמובן, ערים גדולות כברלין, שטוטגרט ומינכן מתגאות בשווקים מרהיבים, אך הקסם האמיתי חבוי לעיתים דווקא במקומות הקטנים, הסמויים מן העין. חפשו אותם.

שוק חג המולד מינכן כיכר מריאנפלאץ. ShutterStock
שוק חג המולד בכיכר מריאנפלאץ, מינכן/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully