וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 הכפרים הכי מיוחדים בפורטוגל שלא תרצו לפספס

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 28.8.2023 / 10:12

עיירת החוף העתיקה, הכפר שמזכיר את משחקי הכס וגן העדן לגולשים: אם חשבתם שפורטוגל היא רק ליסבון ופורטו, כדאי שתחשבו שנית

במרחק של כחמש שעות טיסה מישראל, נמצאת פורטוגל - אחת המדינות הכי יפות, מרתקות, מסקרנות ומגוונות לא רק באירופה, אלא בעולם כולו, המושכת מדי שנה מיליוני תיירים, כמובן גם מישראל. הרוב המוחלט של אלו הפוקדים את פורטוגל לאורך השנה, מבקרים בעיקר בעיר הבירה הנחשקת ליסבון ובעיר השנייה בגודלה פורטו, שגם לה יש הרבה מה להציע.

אלא שמלבד ערים אירופיות קלאסיות וגדולות, לרוחבה ולאורכה של פורטוגל ישנם גם מאות כפרים ועיירות קטנות, המציעים חוויה אחרת למבקרים בהם. אז אם גם אתם מתכננים לטוס לפורטוגל בקרוב, עשו לעצמכם טובה ואל תפספסו ביקור בכפר או עיירה מקומית, שלא תוכלו למצוא בשום מקום אחר בעולם. אבל באיזה כפר עדיף לכם לבקר ולמה? קבלו 5 כפרים קסומים במיוחד שלא כדאי לכם לפספס בטיול הבא שלכם במדינה.

אזנייש דו מאר פורטוגל. ShutterStock
אזנייש דו מאר פורטוגל/ShutterStock

אזנייש דו מאר (Azenhas do Mar)

עיירת חוף קסומה שנמצאת במרחק של 30 ק"מ בלבד מהבירה ליסבון. באזנייש דו מאר תמצאו הרבה שקט, ולא מעט דברים לעשות. במקום נוף עוצר נשימה לצוקים מרהיבים, חופים פופולריים בהם תוכלו לרבוץ במשך שעות ארוכות, מסעדות טעימות ומקומיים חביבים. בנוסף, בעיר החוף הציורית הזו גם אנדרטה פרהיסטורית - Tholos of Outeiro das Mós, ובה מערה מלאכותית מרשימה במיוחד. בנוסף, באזנייש דו מאר בתי קוטג' לבנים הפונים לאוקיינוס, ששימשו את עשירי פורטוגל בחודשי הקיץ. הבתים בנויים ממש על הצוקים ונשקף מהם נוף ייחודי.

אזנייש דו מאר הוא ללא ספק אחד המקומות היותר שקטים במדינה, המשמש גם כנקודת התחלה מצוינת לטיולי יום רבים באזור, כמו למשל ביקור בקאבו דה רוקה או בסינטרה.

לקבלת מידע נוסף על טיול מאורגן לפורטוגל לחצו כאן>>

מונסנטו פורטוגל. ShutterStock
מונסנטו פורטוגל/ShutterStock

מונסנטו (Monsanto)

כפר ייחודי במינו, שנמצא בין ליסבון לפורטו. מדובר בכפר עתיק ומלא במסורת; תושבי המקום מקפידים לשמור על המנהגים שליוו אותם לאורך השנים, בעיקר במהלך החגים, ולכן כדאי לבקר בו דווקא בתקופות אלו. הדובדבן, או הדובדבנים שבקצפת במונסנטו, הם ללא ספק המבנים הייחודים בו - רובם בנויים בתוך, מתחת או לצד סלעי ענק, מה שהופך את הכפר ליוצא דופן ולמוקד עלייה לרגל עבור תיירים רבים.

מלבד נופים מרהיבים וטיולים מהנים, במונסנטו טירה מרשימה עם נוף עוצר נשימה לכל פורטוגל ופונדק עם אוכל טעים במיוחד. בהחלט ניתן לבלות בו יום שלם וליהנות מהארכיטקטורה המרשימה, הרחובות הצרים והמפותלים, הדוכנים הקטנים, האוכל המקומי הייחודי והתצפיות המרהיבות.

נזארה פורטוגל. ShutterStock
נזארה פורטוגל/ShutterStock

נזארה (Nazare)

בין ליסבון לפורטו, נמצאת לה עיירת החוף נזרה, הנחשבת לגן עדן עבור גולשי גלים (ולא רק), אחרי שנמדדו בה הגלים הגבוהים ביותר בעולם. מדובר בעיירה קטנה ותיירותית, בה תמצאו המון מסעדות המגישות אוכל מקומי, נגיש, טרי וזול, אנשים חברותיים מאוד, חופים ואפילו תחנת רכבת.

בעבר, רוב תושבי נזרה עסקו בדייג, אך עם השנים, אחרי שעוד ועוד תיירים הגיעו, רובם עברו לעסוק בתיירות. מומלץ לטייל בין סמטאות העיר, לבקר בטיילת, לטעום סנגריה באחד הברים הנעימים ולפחות לנסות לתפוס כמה גלים. אל תפספסו ביקור במגדלור, ממנו נשקף נוף מרהיב לחופים השונים ולגלי הענק. ניתן להגיע לנזרה ברכב (כשעה) או באוטובוס (כשעתיים) מליסבון. פורטו נמצאת במרחק של כשלוש שעות נסיעה.

פיודאו פורטוגל. ShutterStock
פיודאו פורטוגל/ShutterStock

פיודאו (Piódão)

במרכז המדינה, בלב ליבו של רכס הרי סרה דה אשטרלה, נמצאים כ-30 כפרי צפחה ייחודים במינם, שכל המבנים בהם עשויים מאבן צפחה שחורה. באזור עשרות כפרים קסומים, אך הכפר פיודאו נחשב ללא ספק לאחד היפים והמיוחדים שבהם. בכפר שיושב על צלע הר למעלה מ-200 בתים ייחודים, המשמשים את המקומיים עד לימים אלו.

עד לשנות ה-70 של המאה הקודמת כלל לא ניתן היה להגיע לכפר, אלא שאז הבינו במדינה את הפוטנציאל הגדול שלו והחלו בסלילת דרכי גישה לאזור. מומלץ לשוטט מספר שעות בין סמטאות הכפר, להתרשם מהמבנים המיוחדים וליהנות מהשקט ומהנופים המרהיבים.

מונסראז פורטוגל. ShutterStock
מונסראז פורטוגל/ShutterStock

מונסראז (Monsaraz)

ברגע שתגיעו לעיירה המדהימה הזו, תרגישו שנכנסתם לסצינה מתוך משחקי הכס. מדובר בכפר פורטוגלי קלאסי עם בתים לבנים מאבן גיר. את הכפר מקיפה חומת אבן עתיקה, והגישה אליו מתבצעת אך ורק דרך אחד מארבעת שערי הכניסה לכפר. הכניסה למכוניות אסורה והרחובות והבתים מוארים ומסבירי פנים, ומזמינים את המבקרים להסתובב בנוחיותם ולצאת למסע בזמן בין המונומנטים ההיסטוריים כמו הטירה המקומית, שראשיתה במאה ה-14.

מלבד טרסות יקרות ומבנים מרשימים, במונסארז תוכלו לבקר בבתי המלאכה הקטנים, חנויות הבוטיק ואפילו בחוף ים, שנמצא במרחק עשר דקות נסיעה.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully