וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורגו הערים שהכי טוב לעבוד מהן: גם ת"א ברשימה

פרויקט מיוחד של אתר התיירות Big Seven Travel: אלו 50 הערים בעולם שהכי טוב (וכיף) לעבוד מהן. גם תל אביב ברשימה, בזכות "סצנות אוכל מענגות, חופים מדהימים, חוויות תרבותיות תשתיות אינטרנט מעולות". אבל הדירוג של העיר נמוך יחסית בגלל עניין אחד מתסכל במיוחד

בווידאו: רוזה גברילוב וירדן אבירב נוודים דיגיטליים/צילום: באדיבות המצולמים

במיוחד בימים אלו, אין זה מפתיע שכל תחום העבודה מרחוק בכלל וה"נוודות הדיגיטלית" בפרט צומח במידה ניכרת. יותר ויותר אנשים ברחבי העולם מחפשים אחר השילוב המושלם בין עבודה מרוחקת לבין הימצאות במקום אחר, חדש, מעניין וגדוש בחוויות. כך גם הולך וגדל כל העת מספרם של הנוודים הדיגיטליים - שכל מה שהם זקוקים לו כדי להמשיך בעבודתם הוא מחשב נייד, נקודת חשמל וכמובן, חיבור Wi-Fi.

פרויקט מיוחד של אתר התיירות Big Seven Travel דירג את 50 הערים הטובות (והמהנות) בעולם בעבור נוודים דיגיטליים. כדי להרכיב את הרשימה, בוצע דירוג קפדני של קריטריונים כגון זמינות ונגישות לרשתות אלחוטיות, הימצאותם של חללי עבודה משותפת ידידותיים ומגניבים ביעדים השונים, אווירה כללית באותם יעדים וגם האפשרות לקבל ממדינת היעד אשרת שהייה ספציפית, המותאמת למי שמבקשים לעבוד מרחוק למשך תקופה ממושכת. אז אם אתם עדיין מתלבטים - לא נותר לכם אלא לבחור.

נוודים דיגיטליים. Shutterstock, ShutterStock
צריך רק מחשב. הולך וגדל מספרם של הנוודים הדיגיטליים/ShutterStock, Shutterstock

טאלין וטביליסי בראש

את המקום הראשון ברשימה תופסת העיר טאלין (Tallinn), בירת אסטוניה. עורכי הדירוג מציינים כי הממשלה המקומית אישרה בשנים האחרונות הנפקות של ויזות מיוחדות לנוודים דיגיטליים, המוזמנים לשהות ביעד לתקופה של עד שנה. כל זאת, לצד העובדה ש"טאלין היא עיר נוטפת קסם, נוטה להפתיע כל העת ולעתים השהייה בה נדמית כלקוחה מתוך אגדת עם באלטית", כפי שציינו עורכי הרשימה.

במקום השני מצויה טביליסי (Tbilisi), בירת גיאורגיה, שבשנים האחרונות מבצעת מהלכים רבים לטובת משיכת נוודים דיגיטליים אליה. מעבר לנגישות רבה לרשת, היא מציעה סצנות אוכל מגוונות וסיפורים היסטוריים לרוב.

יעד מעניין נוסף בעשיריה הראשונה מגיע בדמות האנוי (Hanoi), בירת וייטנאם. מחירי השהייה בה נמוכים והיא עמוסה בחללי עבודה משותפת זולים, שאליהם מתנקזת קהילת נוודים דיגיטליים שוקקת מהעולם כולו.

עוד בוואלה!

הנווד הדיגיטלי

לכתבה המלאה
העיר טאלין, אסטוניה. ShutterStock
אישרה בשנים האחרונות הנפקות של ויזות מיוחדות לנוודים דיגיטליים. טאלין/ShutterStock

תל אביב: המון יתרונות, חיסרון אחד בולט

את המקום ה-22 תופסת דובאי, את המקום ה-25 טוקיו, את המקום ה-28 מרקש שבמרוקו, וקצת אחריה - תל אביב, המדורגת במקום ה-30 מתוך 50. "העיר נחשבת ליעד תרבותי, והיא אחת מן הערים התוססות ביותר באגן הים התיכון", ציינו עורכי הדירוג. "זאת, לא רק בזכות מזג האוויר המעולה, סצנות האוכל המענגות, החופים המדהימים והחוויות התרבותיות - אלא בזכות העובדה שתל אביב היא אחד המקומות הטובים ביותר לעבוד בו מרחוק, גם בזכות האינטרנט המהיר".

יתרונות נוספים שזיכו את תל אביב במיקום שלה בדירוג כוללים את רמת הבטיחות בעיר, את קלות ההגעה ממקום למקום בהליכה ברגל וכמובן - הימצאותן של רשתות Wi-Fi רבות ללא תשלום.

עם זאת, נראה כי מה שהוריד את רמת הדירוג הכללית של העיר הוא מחירי השכירות הגבוהים, ביחס ליעדים אחרים ברשימה. כך, צוין כי מחיר שכירות חדר שינה יחיד, עומד על 1,500 דולר לחודש. "עם זאת, ההיסטוריה העשירה של העיר, תשתיות האינטרנט האמינות והאווירה הרגועה, הופכים אותה לבחירה מצוינת בעבור עובדים מרחוק", צוין בפרויקט.

את רשימת ה-50 סוגרות לאס פאלמאס שבאיים הקנריים (ספרד), מקסיקו סיטי שבמקסיקו והעיר וולינגטון שבניו זילנד.

קפה שדרות רוטשילד תל אביב. ShutterStock
"לא רק בזכות מזג האוויר המעולה". קפה בשדרות רוטשילד בתל אביב/ShutterStock

10 המקומות הטובים בעולם לעבודה מרחוק

1. טאלין, אסטוניה
2. טביליסי, גיאורגיה
3. בלגרד, סרביה
4. באלי, אינדונזיה
5. צ'יאנג מאי, תאליד
6. ברלין, גרמניה
7. סינגפור
8. בואנוס איירס, ארגנטינה
9. האנוי, וייטנאם
10. לובליאנה, סלובניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully