וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלן, גרמניה: כך תעבירו יומיים בעיר מקסימה ועמוסה בפאבים

העיר קלן בגרמניה הפכה לצומת דרכים פופולרית בזכות שדה התעופה שלה, שיש בו טיסות קישור לכל מקום בערך. אם גם אתם עוברים בה, עצרו, והקדישו לה יומיים. בייחוד אם אתם אנשי בירה

אם תבקשו מאנשים לנחש מהי העיר הרביעית בגודלה בגרמניה, רבים ישלפו את שלוש הגדולות, ברלין, המבורג ומינכן, בקלות, אבל מה עם הרביעית? ברוכים הבאים לקלן – עיר מקסימה השוכנת על גדות נהר הריין, בעלת היסטוריה של כ-2,000 שנים. ואם במספר תושבים היא רביעית, אז במספר פאבים לנפש היא נמצאת במקום הראשון בכל גרמניה.

אז איך מגיעים לקלן?

גשר על נהר ריין, קלן, גרמניה. Rechitan Sorin, ShutterStock
גשר על נהר הריין בקלן, גרמניה/ShutterStock, Rechitan Sorin

במהלך כל השנה תוכלו למצוא טיסות ישירות מתל אביב לקלן (משך הטיסה הוא כארבע שעות) עם חברות כמו Tuifly ו-Germanwings. אחת הסיבות לתדירות הטיסות הגבוהה היא ששדה התעופה החדש והמרווח של קלן הפך בשנים האחרונות לפופולרי מאוד, וכולל כיום טיסות קישור לכל רחבי העולם. כך, מ-6.2 מיליוני מבקרים בשנת 2000 גדל המספר ל-9.8 מיליון בשנת 2010.

בחודשי החורף הטיסות הישירות זולות יחסית, ויכולות להגיע לכ-300 דולר, אך בחודשי הקיץ עולים המחירים ל-600-700 דולר. פתרון זול יותר בחודשים האלה יכול להיות טיסה לפרנקפורט, ונסיעת המשך של כשעה ברכבת המהירה ICE (Inter City Express).

שדה התעופה עצמו ממוקם באמצע הדרך בין קלן לבין העיר בון, שהיתה עיר הבירה של מערב גרמניה בין השנים 1949-1990. מרחק הנסיעה לכל אחת מהערים הוא כ-15 דקות, כשבמקרה של קלן מחיר הנסיעה ברכבת עומד כיום על 2.50 אירו בלבד. אם תבקשו לקחת מונית היישר למלון, זה יעלה לכם כ-25 אירו, כך שהאפשרות המשתלמת היא שילוב בין הרכבת הפרברית לבין הרכבת הקלה של קלן, או לקיחת מונית ביציאה מתחנת הרכבת.

הקתדרלה של קלן, קלן, גרמניה. Rechitan Sorin, ShutterStock
חוסמת את הנוף. הקתדרלה של קלן, גרמניה/ShutterStock, Rechitan Sorin

הגעתם לתחנת הרכבת של קלן? הרימו ראשכם והביטו לשמים. מנקודות רבות באזור חלק מהנוף ייחסם על ידי הקתדרלה של העיר. לו הגעתם לעיר בין השנים 1880-1884 הייתם מסתכלים על המבנה הגבוה ביותר בעולם. כיום מדובר "רק" בכנסיה הגותית הגדולה ביותר בצפון אירופה.

הקתדרלה היא מבנה עצום בגובה 157 מטר. באחד מימי הטיול אתם עשויים לרצות לעלות את 509 המדרגות המובילות לעמדת התצפית הממוקמת בגובה 100 מטר מעל הקרקע - חשבו על כך פעם נוספת. לא מדובר בעלייה קלה – חלקים נרחבים ממנה בנויים כגרם מדרגות ספירלי צר ולא מאוורר דיו, בו אנשים גם עולים וגם יורדים, מה שעשוי ליצור פקקי תנועה. אם העלייה לא גרמה לכם לכאבי רגליים, הירידה לבטח תעשה זאת.

פאבים, המון פאבים

פאב Lommerzheim בקלן. Horsch, Willy (cc-by), Creative Commons
הגרמנים לא נותנים לבירה שלהם להתחמם. הפאב הפופולרי והמומלץ Lommerzheim/Creative Commons, Horsch, Willy (cc-by)

יש בקלן אטרקציות עונתיות, כמו פסטיבלים קיציים ושוקי חג מולד, אבל האטרקציה הקבועה הגדולה ביותר של העיר היא הפאבים שלה. כאמור, יש כאן יותר כאלה מכל מקום אחר, וברובם יגישו לכם על פי ברירת מחדל משקה אחד – Kolsch. מבשלות העיר התאחדו לפני כמה עשורים, והקימו סטנדרט לבירה של קלן, מה שגרם לכך שטעמן של כל בירות ה-Kolsch, ויש 13 כאלה, יהיה מאוד דומה. הן בהירות, צלולות וקלות מאוד לשתייה. בכל פאב שמכבד את עצמו הבירה תימזג מהחבית, וקצב הצריכה הגבוה מונע את הצורך בחומרים משמרים.

מה שמקל מאוד על הצריכה של ה-Kolsch הוא המנהג לשתות אותה מכוסות של 0.2 ליטר, זאת כיוון שהבירה טעימה יותר כשהיא קרה, ואנשי קלן לא רוצים לתת לה הזדמנות להתחמם. בפאבים שמכבדים את עצמם ואתכם, בכל רגע נתון יהיה בטווח הראייה שלכם מלצר עם מבנה דמוי גלגל בו כוסות בירה מלאות, זאת על מנת להביא לכם כוס חדשה ברגע שסיימתם את הקודמת.

עוד סיבוב בירה בגרמניה מומלץ לעשות בפסטיבל הבירה הכי גדול בעולם, אוקטוברפסט במינכן

צלעות חזיר עם בצל מטוגן וסלט תפוחי אדמה בפאב טיפוסי בעיר קלן, גרמניה. דניס ויטצ'בסקי
צלעות חזיר עם בצל מטוגן וסלט תפוחי אדמה. מנה טיפוסית בפאב קלני/דניס ויטצ'בסקי

בפאבים של קלן תמצאו לעתים קרובות, גם תפריט אוכל עשיר. מצלעות וברך חזיר, דרך שניצלים דקיקים ועד לנקניקיות ענקיות – רוב התפריט בדרך כלל בשרי, ורוב הבשר מטוגן או צלוי. מעבר לכך תמצאו גם תוספות כמו סלט תפוחי אדמה, או - ככל הנראה יותר בעקבות ביקוש מאשר כחלק ממסורת - צ'יפס.

פאבים מומלצים:
Lommerzheim: נמצא בשכונת Deutz, מעבר לנהר ממרכז העיר, אך במרחק נסיעה קצר ברכבת הקלה. בביקור האחרון, התשובה לשאלה "האם יש לכם תפריט באנגלית" נענתה ב"לא, אבל יש לנו צלעות טעימות", מה שהתברר כפשרה הוגנת.
כתובת: Siegesstr. 18

Peter's Brauhaus: זהו פאב במרכז העיר, ליד כיכר Heumarkt, השייך למבשלה שנמצאת מחוץ לעיר. לפאב יש תפריט עשיר ושטחי ישיבה גם בפנים וגם בחוץ על המדרחוב. בימים נעימים מומלץ לשבת בחוץ, כיוון שהשירות מהיר מאוד גם אם אתם לא נמצאים בתוך הפאב עצמו.
אתר האינטרנט.

20 מוזיאונים ומוזיאון השוקולד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא לפספס. מוזיאון השוקולד בקלן, גרמניה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין פאב לפאב, יש לקלן לא מעט להציע. לעיר כ-20 מוזיאונים, כשהבולט שבהם הוא המוזיאון לאמנות מודרנית ומוזיאון וולראף-ריצ'רדז שמאכלס קולקציות גדולות של אמנות גותית ואמנות מתקופת הרנסאנס, כמו גם קולקציה אימפרסיוניסטית של ברת מוריזו. מעבר לכך, ממש לצד הקתדרלה תוכלו למצוא את המוזיאון הרומנו-גרמני - מוזיאון ארכיאולוגי גדול עם מיצגים מתקופת ההתיישבות הרומית, שהיוותה את הבסיס של קלן.

פסקה נפרדת כדאי להקדיש למוזיאון השוקולד, שנמצא על גדת הנהר. המוזיאון הענקי, ששייך לחברת לינדט, כולל מיצגים היסטוריים ובוטניים שמספרים בצורה אינטראקטיבית על השוקולד והדרך בה התפתח, ומפעל קטן לייצור ממתקים ממש בתוך המוזיאון. מאחורי קירות זכוכית תראו את העובדים מכינים סוכריות, וכל המכונות כוללות חלונות זכוכית שמאפשרים לראות מה קורה בפנים. כמו כן, בכל תחנה אפשר גם לטעום את התוצרת. לעתים מקיים המוזיאון גם סדנאות הכנת ממתקים בגרמנית ובאנגלית.

אה, ואם תהיתם איפה נמצאת תיבת נוח - ממש מול המוזיאון. מדובר בהעתק שמתפקד כמרכז הפעלות לילדים.

שוקי חג מולד ושוקי יום ראשון

בתים עם גגות מחודדים באחת הכיכרות של העיר העתיקה של קלן, גרמניה. דניס ויטצ'בסקי
השווקים החגיגיים מתקיימים בכיכרות העיר. בתים בעיר העתיקה של קלן/דניס ויטצ'בסקי

מסוף נובמבר ועד סוף דצמבר מתמלאת קלן בשווקי חג המולד. מדובר במסורת גרמנית ואוסטרית של שווקים זמניים המוקמים בכיכרות מרכזיות של ערים גדולים. בשווקים ניתן לקנות אוכל מיוחד ומתנות, לצפות במופעים וליהנות מאווירה חגיגית. כדי לעזור לכם להיכנס לאווירה, ימכרו לכם יין חם.

גרסה קטנה של קלן שלא מוקדשת לחג המולד תוכלו לחוות בימי ראשון של חודשי הקיץ על הטיילת של העיר העתיקה. ביום הזה רוב החנויות בעיר סגורות (ככה זה בגרמניה), והמון אנשים נוהר לשוק הפתוח, שכולל דוכני תכשיטים ומתנות אחרות, מאכלים כמו לביבות תפוחי אדמה שמגיעות עם רוטב תפוחים, סלמון שנצלה מול עיניכם, נקניקיות טריות ובירה טרייה.

דוכן מלפפונים חמוצים, קלן, גרמניה. דניס ויטצ'בסקי
גם את זה תוכלו למצוא בקלן. דוכן מלפפונים חמוצים. רק מלפפונים חמוצים/דניס ויטצ'בסקי

תערוכות קבועות

מעבר לכך, מרכז הכנסים של קלן, אחד הגדולים בגרמניה, מארח בכל שנה תערוכות מעניינות. בשלוש השנים האחרונות התקיימה במקום באוגוסט תערוכת Gamescom – תערוכת משחקי הוידאו הגדולה בעולם, שמושכת יותר מרבע מיליון מבקרים. גיימסקום תתקים ב-2012 ב-16-19 באוגוסט. תערוכה גדולה נוספת שמתקיימת בקלן היא Photokina, תערוכת הצילום הגדולה בעולם, שנערכת פעם בשנתיים. ב-2012 היא תתקיים ב-18-23 בספטמבר.

אם אחרי יומיים תחליטו שמיציתם את קלן, התחבורה הציבורית קרובה למרכזים תיירותיים נוספים כמו העיר בון, דיסלדורף, לברקרוזן – כולן נמצאות במרחק נסיעה קצרה או שיט קצר, אם תרצו. בערב תוכלו לחזור ולגלות פאב נוסף.

ותמיד תהיה את ברלין. וכך תיהנו ממנה בלי להוציא אירו. כמעט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully