וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז מה באמת חושבים התיירים על ישראל ב-TripAdvisor?

2.7.2018 / 9:53

שדרות רוטשילד בתל אביב הן "שביל הליכה צר ומאובק", עתיקות בית שאן הן "פומפיי הישראלית", טבריה היא "חור מהגיהינום", הכותל הוא "בסך הכל קיר" והסחנה הוא "ממקורות המים היפים בעולם". קבלו הצצה מרתקת אל הדירוגים שאנחנו מקבלים באתר TripAdvisor

זיו ריינשטיין עורך וואלה! תיירות, על מה שחושבים תיירים על ישראל/עריכת וידאו:ניר חן

לפעמים, מרתק לשמוע את דעתם של תיירים מרחבי העולם על המקום שבו אנו חיים. על חופי הים שלנו, הערים שלנו וגם פלאי הטבע המקומיים.

כבר עשיתם לייק לדף הפייסבוק של וואלה! תיירות? אסקפיזם זה אנחנו!

מבט מעמיק בביקורות של תיירים באתר התיירות TripAdvisor חושף לא מעט הפתעות, חלקן אפילו משעשעות. ובכלל, למרות הנימה הביקורתית שצצה פה ושם, יש לנו במה להתגאות, כי בסך הכל - אתרים רבים בישראלים זוכים לציונים גבוהים ולביקורות נלהבות. הנה כמה ממאות הביקורות שכתבו תיירים שביקרו בישראל על אתרי התיירות שבה. מהכותל המערבי, דרך שדרות רוטשילד ועד אילת - כך ישראל נראית מבעד למשקפת של התייר העולמי. אולי נלמד מכך משהו.

seperator

הכותל המערבי: "לא מבין על מה כל המהומה"

אין ספק שהכותל הוא אולי האתר הכי מוכר בישראל, שמושך אליו אלפי תיירים, ולא רק יהודים. יש מי שהאתר מרגש אותו, אבל יש מי שחושב שסתם מדובר בקיר אבנים.

"אל תבואו לפה, אלא אם אתם יהודים. אחרי הבידוק הבטחוני אתם מגיעים לרחבה שבה מתקהלים בני אדם ליד הכותל ומתפללים. זה ממש משעמם".
(LiFo, אתונה)

"מבטים קטלניים מכל עבר: האתר נחמד וגדול, אך מרגע שנכנסתי ממש פנימה, זכיתי לקבל 'מבטי מוות' מכמה יהודים וישראלים. אתה מקבל את הרושם שאם לא באת לכאן כדי להתפלל, אז אין לך מה לעשות פה. בביקור שלי, תושאלתי פעמיים על ידי חיילי צה"ל, וגם אנשים אחרים שאלו אותי מה אני עושה פה. זה לא נראה כמו מקום ידידותי לתייר.
תהיו זהירים ואל תגיעו לבדכם".
(01_Ash, מנצ'סטר, בריטניה)

"זוהי חוויה שלעולם לא אשכח. זו היתה חוויה מאוד רגשית, להצטרף לאחרים בתפילות בכותל".
(catherine20172017, קנדה)

"ביקרתי בכותל כבר שלוש פעמים, וכל פעם מרגשת מקודמתה וגורמת לי לדמוע. המראה של אנשים כה רבים שמתפללים בעת ובעונה אחת - זו אנרגיה של אהבה. ובמיוחד בערבי שישי, כאשר בבת אחת שומעים את קולות כל הדתות: המתפללים החרדים, פעמוני הכניסות והמואזינים במסגדים".
(beenhereforever, קנדה)

"זה בסך הכל קיר. אני לא מבין על מה כל המהומה. אין פה שום דבר רוחני. רק קיר".
(TempleofPeace, הונג קונג)

עוד באותו נושא

מטיילים ביום ירושלים: 9 מקומות מסקרנים ומפתיעים

לכתבה המלאה
רחבת הכותל המערבי, ירושלים. פברואר 2016. AP
"זה לא נראה כמו מקום ידידותי לתייר". הכותל/AP

הסחנה (גן השלושה): "חוויית שחייה עוצרת נשימה"

הסח'נה (בערבית החמה, או מים חמים) בהחלט נחשב לפיסת גן עדן בעמק המעיינות. אבל אם תבואו בתקופה לא טובה - עלולה להיות לכם חוויה, איך נאמר, "חמה" ולחוצה.

"היינו בדרך לטיול בצפון וחיפשנו מקום עם מים עבור הילדה בת הארבע שלנו. זה היה בשבת וידענו שיהיה צפוף, אבל הסתבר שזה ממש צפוף. היו פה המון מקומיים שעשו בר-בי-קיו, כך שהיה הרבה זבל בכל מקום. בקרקעית הנחל יש אבנים רבות כך שצריך להביא נעליים להליכה במים כדי להגן על כפות הרגליים. צריך לשלם כדי להיכנס לכאן. תכננו לבלות פה כמה שעות אבל עזבנו אחר שעה. בצפון יש דווקא חופים נהדרים. האהוב עלינו היה חוק חוקוק (בכנרת)".
(B_Brierley, לונדון)

"היה לנו שם יום נהדר. זו פנינה מדהימה. המים נהדרים וצלולים, והדגים נוגסים קלות באצבעות הרגליים, כמו בספא. בהתחלה זה קצת מלחיץ אבל זה בהחלט מוסיף להנאה".
(dobbieclaypot, בריטניה)

"חוויית שחייה עוצרת נשימה. זהו בהחלט אחד ממקורות המים היפים בעולם, המתאימים לשחייה. זהו חוויה מקורית, בסביבה יפה ועם דגים שעושים לך פדיקור. זהו אחד המקומות האטרקטיביים ביותר בישראל, המשלב נוף, שחייה, הירגעות והיסטוריה".
(traveller1959, דיסלדורף, גרמניה)

הסחנה, גן לאומי גן השלושה. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
"חוויית שחייה עוצרת נשימה". הסחנה/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

טבריה: "מלכודות תיירים. מומלץ להימנע"

טבריה חוגגת או-טו-טו 2000 שנים להיווסדה, והעיר שהיתה אמורה להיות "הריביירה של ישראל", הפכה לעיר שסגורה בשבת, אבל עדיין יש לה נכס אחד גדול וכחול.

"טבריה היא חור מגעיל מהגיהנום. טבריה היתה בהחלט נקודת השפל בטיול שלנו בישראל, שארך קצת יותר משבועיים. ממרפסות של בתי מלון מוזנחים משנות ה-70 בוקעים קולות רועמים של רמקולים, הכנסיות הרוסות, החניונים העירוניים מסריחים משתן (וגם יקרים) והמסעדות הן בעצם מלכודות תיירים. מומלץ להימנע".
(Jakub M, דאבלין, אירלנד)

"עשינו שופינג ליד המלון, צעדנו לצד טיילת החוף וגילינו חנויות נוספות בדרך. טבריה היא עיר תיירות קטנה ונהדרת. הרגשנו כאן בבית. התושבים ידידיותיים ונכונים לסייע. אנו ממליצים לשהות כאן בעת שמטיילים בצפון ישראל".
(Patrick J, באפלו, ניו יורק)

טבריה הכנרת נחל רקת. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
"חור מגעיל מהגיהנום". האומנם? טבריה/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

שמורת עין גדי: "צעקות עזות נשמעו מלב הקניון"

מים במדבר הם דבר די נדיר בארץ הזו, אבל עין גדי מבטיחה 365 ימים של מים בשנה, גם אם מדבר יהודה הוא מהלוהטים שיש בתקופת הקיץ.

"איזה נווה מדבר נהדר, עם היסטוריה מקראית חשובה. המדבר הצחיח והמצוקים המקיפים את המקום לא מעניקים ולו רמז להימצאות של נווה מדבר. כאשר צועדים בשבילי הטיול, קל להבין מדוע דוד החליט להתחבא במערות שבאזור, בעת שנמלט משאול המלך. המפלים שבדרך מספקים יופי של הזדמנויות לצילומים".
(deamole, קליפורניה)

"עשינו את המסלול בנחל ערוגות, שעליו הומלץ לנו בזכות יופיו... ואז, לפתע, לא הבנו מה "פגע" בנו: צעקות עזות נשמעו מלב הקניון. חשבנו שהתרחשה תאונה והתקרבנו לאזור, רק כדי לגלות חבורה של מתבגרים בטיול בית ספר... למרות שיש כאן שלטים האוסרים על רעש, מוזיקה או פיקניקים, ראינו תלמידים שעוברים על כל האיסורים הללו, ולא נראה שזה הפריע למישהו. היו פה לא פחות מחמש קבוצות כאלו. להביא קהל מסוג זה לסביבה טבעית כה עדינה, זה דבר בלתי נסבל".
(Jacqueline L, ניס, צרפת)

נחל דוד עין גדי. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
"קל להבין מדוע דוד החליט להתחבא במערות שבאזור". מפל בנחל דוד, עין גדי/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

מצדה: "השיא של הטיול שלנו בישראל"

המבצר שהקים הורדוס במדבר יהודה נחשב לאחד המקומות הפופולריים על תיירים מחו"ל. רק חבל שהכניסה לאתר היא מהיקרות בישראל.

"כל מי שמטייל בישראל חייב לבקר פה. מצדה היתה השיא של הטיול שלנו בישראל. אחרי שכבר קראתי על קורות המקום, היה מלהיב לראות אותו בעיניים. לא היה לי מושג עד כמה המבנים היו מתקדמים ועד כמה הבונים היו מתוחכמים, בעיקר בנושא אספקת המים למקום".
(ccothernII, מישגן)

"אחרי שקראתי את ההיסטוריה של המקום, ציפיתי למעט יותר. אולי הציפיות שלי היו גבוהות מדי. מה שראיתי היה מקום צפוף שבו כמה שרידים. ועוד לא דיברתי על כך שאפילו בחודש אפריל היה פה מאוד חם".
(marcelir00dy, פולין)
Ledziny, Poland

מצדה. ShutterStock
"מה שראיתי היה מקום צפוף שבו כמה שרידים". מצדה/ShutterStock

פארק הירקון, תל אביב: "יהלום תל אביבי"

ה"סנטרל פארק" של תל אביב, הריאה הירוקה של המטרופולין שלא נח - פארק הירקון נתפס באופן אחר בקרב מי שביקר בו מהעולם.

"מיליוני אנשים, מחסור בחנייה. המקום מתאים לילדים קטנים ולמי שאוהבים לאכול. הילדים שלי גדולים, ורצו לעוף מפה אחרי שלוש דקות".
(MainDave, לוס אנג'לס)

"הפארק הוא יהלום תל אביבי. זהו מרחב יפהפה שבו זורם אחד הנחלים היחידים בישראל (ואף הוא לא ממש משמעותי). תוכלו לשחק כדורגל או סתם לרבוץ על המדשאות הירוקות תחת העצים. אם אתם צריכים להירגע אחרי מפגש עם מוכר בחנות או נהג מונית ישראלי, זה יהיה המקום שלכם".
(Jon D, לוס אנג'לס)

הירקון. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
"לשחק כדורגל או סתם לרבוץ על המדשאות הירוקות". פארק הירקון/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

עתיקות בית שאן: "שווה ביקור, גם אם ממש חם בחוץ"

עיירת הפיתוח בעמק בית שאן, שכבר הפכה לעיר לפני שנים רבות, מחזיקה את אחד מאתרי הארכיאולוגיה המרשימים בישראל.

"פומפי של ישראל!"
(huxhunde, שוויץ)

"תשכחו מפומפיי. אלו העתיקות הכי טובות שבאמצעותן תבינו את ההיסטוריה, התרבות והאדריכלות הרומאית. תוכלו ממש לראות כאן בית מרחץ רומאי מקורי, ששרד שתי רעידות אדמה. המקום שווה ביקור, גם אם ממש חם בחוץ".
(Annam1957, פילדלפיה)
Philadelphia, Pennsylvania

בית שאן העתיקה. וויקיפדיה - אליאס משה, מערכת וואלה! NEWS
"העתיקות הכי טובות שבאמצעותן תבינו את ההיסטוריה". בית שאן/מערכת וואלה! NEWS, וויקיפדיה - אליאס משה

נמל יפו: "כמו לנסוע בזמן"

נמל יפו כבר איבד מזמן את תפקידו כנמל לספינות שבאות אל ארץ ישראל. כיום זהו נמל עם סירות דיג וכמה מסעדות וטיילת חביבה. עם זאת, התיירים עדיין מתפלאים ממנו.

"אהבה אינסופית: אני יושבת ליד הים, מקשיבה ללחישות שלו ומתבוננת בגלים ובאנשים. חוויה נהדרת. ברקע, רואים את תל אביב. אני מרגישה כמו בגן עדן".
(pdafna0, בודפשט, הונגריה)

"בקרו בנמל העתיק בעולם כאשר אתם בתל אביב. הלכנו למשך 30 דקות מהמלון שלנו, לאורך חופי הים התיכון, עד לנמל יפו. צעדנו בסמטאות צרות - זה כמו לנסוע בזמן. אנו מקווים לראות את המקום הזה שוב".
(Paul K, מינסוטה, ארה"ב)

נמל יפו על רקע בתי המלון של תל אביב, 14 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
"ברקע, רואים את תל אביב. אני מרגישה כמו בגן עדן". נמל יפו/ראובן קסטרו

הטיילת בתל אביב: "אל תגיעו לחופים שלה"

השיפוץ של הטיילת בתל אביב בהחלט שידרג את המקום, אבל יש גם לא מעט סכנות שטמונות בחובו.

"החיים שלכם בסכנה: אופניים חשמליים חולפים פה במהירות גבוהה מכל הכיוונים וממש קשה להימנע מתאונה. רוכב אחד פגע בבני בן ה-12, ובמזל גדול הפגיעה לא היתה חמורה".
(Bobkz50, סאו פאולו, ברזיל)

"מטונף, רועש והמוני: קראתי ביקורות שהשוו את הטיילת של תל אביב לזו של ברצלונה או סן דיאגו, וזה בהחלט רחוק מהאמת. לחוף תל אביב אין את הסטייל ואת היופי שיש לאלו שבברצלונה או סן דיאגו. המקומיים רועשים מאוד ולא נעימים, ויחדרו למרחב האישי שלך ללא הפסק. היו אפילו כמה צעירים גסי רוח שהשליכו את המגבות שלנו על החול והשתלטו על כיסאות הנוח שלנו כאשר הלכנו לאכול. תל אביב מציעה חוויה מעניינת, אבל אל תגיעו לחופים שלה".
(Per2100, קופנהגן, דנמרק)

"חובה לראות! החוף נגיש ויפהפה. שבו בחוף והביטו בחבר'ה שמשחקים כדורעף. החברה האלה מקצוענים! מומלץ מאוד לקחת את הזמן ולחכות לשקיעה. אם אתם אוהבים הליכות ארוכות לצד החוף - זה המקום שלכם. אבל היזהרו: לא כולם כאן אוספים את הצואה של הכלבים שלהם.
(Barbara M, מונטריאול, קנדה)

"אין כמו לבקר בחופים של ישראל, במיוחד לאורך הטיילת בתל אביב. כאן רואים אנשים מכל העולם שעוסקים בפעילויות שונות. יש חנויות ומסעדות בכל מקום. יש אפילו פסל מצחיק של בן-גוריון שעושה עמידת ראש".
(Beth K, לוס אנג'לס)

הטיילת בתל אביב. עיריית תל אביב,
"מומלץ לקחת את הזמן ולחכות לשקיעה". הטיילת בתל אביב/עיריית תל אביב

המרינה והטיילת באילת: "הכל צפוף ויקר"

אילת היא עיר הקיט של ישראל. אבל מה בנוגע למחירים והטיילת שלא משתנה? הנה מה שחושבים התיירים עליה.

"אילת באופן כללי היא אכזבה אמיתית. החופים לכאורה הם לא יותר מכמה סנטימטרים של חול, ועדיין - הם הומי אדם. המבנים חדשים ונטולי כל זוהר או תרבות. הכל צפוף ויקר. יש הרבה מקומות חמודים בישראל, ואילת היא יוצאת דופן. אחרי שביקרתי באילת, אני מעריך הרבה יותר את חופי תל אביב".
(dr_peace, גרמניה)

"הימנעו בכל מחיר. יש פה בנייני בטון מאסיביים, אנשים עשירים ושזופים יתר על המידה ומסעדות וחנויות חסרות חן".
(Eledublin, לונדון)

"זה המקום שבו השמש תמיד זורחת. היינו בינואר-פברואר והשתזפנו. אילת היא מקום שתמיד יש בו מה לעשות: קניות, צלילה, שיזוף, טיולים בהרים ואוכל מצוין".
(RigaLaura, ריגה, לטביה)

"היא חדשה ומתוחכמת. אילת מזכירה יותר את קנקון (אתר תיירות בינלאומי במקסיקו, א.ש.) מאשר את ישראל. אני מקווה שדוכני השוק העלובים ייעלמו בקרוב. חוץ מזה, הכל נהדר".
(srh002, אוטווה, קנדה)

מלונות על חוף הים של אילת. ShutterStock
"מזכירה יותר את קנקון". האומנם? המרינה והטיילת באילת/ShutterStock

העיר העתיקה בירושלים: "קבצנים ורוכלי רחוב אגרסיביים"

אין מי שלא מבקר בחנויות העיר העתיקה של בירתנו. אך האם מדובר בעוד מלכודת תיירים?

יותר מדי חנויות, הרבה כלום, בזאר ענקי. זו לא עיר קדושה אלא עיר מסחר מימי הביניים".
(AZfood, מיאמי ביץ', פלורידה)

"מקום מטונף, מסריח, מטעה ומגוחך. המקום עלוב, עם קבצנים ורוכלי רחוב אגרסיביים".
(Joe K, בלפסט, אירלנד)

"חוויה נוראית. בסך הכל רציתי ליהנות ממראה הכנסיות, ללכת בוויה דולורוזה ולבקר ברובע היהודי, בכותל המערבי ובהר הבית. אך מה שקיבלתי היה הצקות והטרדות מתמשכות, בכל דקה או שתיים. כינו אותי בשמות, הלכו אחריי ולא הבינו למה הכוונה שלי ב"לא תודה". קראו לי 'רוסיה קמצנית' כאשר סירבתי לקנות מהם. ואני בכלל לא רוסיה, אבל אני מתארת לעצמי שפשוט יש הרבה תיירים רוסים בישראל. בעלי החנויות היו יכולים להרוויח הרבה יותר כסף לולא היו מציקים לתיירים".
(japoinase, שיקגו)

"זהו מסע בזמן. אתה יכול להרגיש בעצמות שלך את 3,000 שנות ההיסטוריה".
(veresadamj, פראג, צ'כיה)

רחבת הכותל המערבי, ירושלים. פברואר 2016. AP
"זהו מסע בזמן". העיר העתיקה בירושלים/AP

מערת הנטיפים: "מומלץ לכל אוהבי הטבע"

אחת המערות המיוחדות בישראל, התגלתה במקרה (1968) בעת פיצוצים במחצבה הסמוכה. התיירים עפים עליה.

"מסע מרהיב לעולם תת-קרקעי מסתורי. לפני שהגענו ראינו ביוטיוב סרט על המערה, וכבר ביום הראשון שלנו בירושלים, נסענו לכאן. הטבע במערה הזו משמש כאדריכל מדהים וכאמן דגול. מומלץ לכל אוהבי הטבע".
(Luceferina M, רומניה)

"פלא עולמי. זה פשוט מדהים, אין כזה דבר בשום מקום".
(TinaAAR, מונטריאול, קנדה)

מערת הנטיפים. רשות הטבע והגנים
"הטבע במערה הזו משמש כאדריכל מדהים". מערת הנטיפים/רשות הטבע והגנים

שדרות רוטשילד, תל אביב: "זה בסך הכל רחוב"

ה"שאנז אליזה" של תל אביב, ה"שדרה החמישית" של העיר הלבנה. אין מצב שתיירים בתל אביב לא חולפים בשדרות רוטשילד.

"מאכזב. היו לנו ציפיות גבוהות משדרות רוטשילד, אבל הן לא עמדו במשימה. זה בסך הכל רחוב. נכון, יש באמצע עצים, אבל זה בהחלט לא שאנז אליזה או פארק אבניו. במקרה הטוב, זה חיקוי עלוב".
(Jacob C, ניו יורק)

"אין משהו מיוחד לכתוב על המקום. זהו שביל הליכה צר ומאובק בין שני כבישים עמוסים. צעדתי הלוך ושוב בשדרה ונותרתי מבולבל: מה האטרקציה פה?"
(MissPicky1886, וושינגטון)

"אני לא סובל מקומות שבהם לא יודעים להגיש ג'ין וטוניק. עם כל ההצגות שעושים לך במסעדות כאן עם הגשת יין, ברגע שזה מגיע לג'ין וטוניק - הם מביאים אותו כבר מעורבב".
(jjvrubio, מדריד, ספרד)

"שדרות רוטשילד הן פיסת היסטוריה תל אביבית וישראלית במיטבה. הן נותנות לך מושג על ימיה הראשונים של העיר ושל האומה".
(Jodok I, שוויץ)

"הרחוב הזה הוא ביתן של מסעדות וחנויות יוקרתיות וטרנדיות, החביבות על תיירים ומקומיים אמידים".
(kamakshi2015, הודו)

קפה שדרות רוטשילד תל אביב. ShutterStock
"לקבל מושג על ימיה הראשונים של העיר ושל האומה". שדרות רוטשילד/ShutterStock

מכתש רמון: " זה חור גדול"

הפלא המדברי (מכתש) שקיים רק בישראל ובסיני, נראה לאחדים כתופעת טבע מרהיבה, ולאחרים כמו עוד חור במדבר.

"יצאנו לטיול שטח מודרך עם מדריך מומחה ואהבנו את זה. זה היה בחודש ינואר, וכצ'ופר זכינו לצפות בגשם (מה שקורה פה פעמים ספורות בשנה) ולראות את הנחלים זורמים. וואו!"
(Johnzsydney, סידני, אוסטרליה)

"אני מבין ש'מכתש' הוא דבר מעניין מבחינה גיאולוגית, אבל אין פה ממש מה לראות. אתה נוסע לכאן במשך שעתיים, בנוף מדברי שבכלל לא משתנה. אמנם רואים יעלים וזה מדליק, אבל אם אתם מחפשים טבע מדברי לחצי יום, סעו לעין עבדת. שם תראו נוף יפה וייחודי".
(, Washington DC, District of ColumbiaNathan G, וושינגטון די.סי.)

"מכתש רמון אינו מעניין. זה חור גדול. לא הייתי טורח להגיע שוב".
(dlelonek, ניו יורק)

"אם אתה רוצה להתבודד, תוכל לעשות זאת פה. חוויית הטבע מדהימה. אפילו ראינו בכל מקום עזי הרים" (הכוונה כנראה ליעלים, א.ש.)
(BodhiFi, פינלנד)

"זהו מיני גרנד קניון! אל תחמיצו, זהו אחד המקומות המעניינים בישראל. פשוט נהדר".
Paris, France

תצפית המרפסת התלוייה מצפה רמון מכתש רמון. יעקב שקולניק, קק"ל, מערכת וואלה! NEWS
"אין פה ממש מה לראות". מכתש רמון/מערכת וואלה! NEWS, יעקב שקולניק, קק"ל

ומה דעתכם על האתרים שבכתבה? טקבקו לנו!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully