וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואיפה תל אביב? דורגו הערים הנחשקות בעולם

6.12.2016 / 6:57

מחקר עומק בינלאומי דירג את 85 הערים שהכי מעוררות השראה בעולם. אז איך זה שאתם לא מכירים את העיר הכי רומנטית בעולם ולאיזה מקום התברגה תל אביב?

חוף סאות' ביץ', מיאמי. ShutterStock
המדדים שלה הרקיעו שחקים. מיאמי/ShutterStock

טיול ברחבי עולם הוא אחת הדרכים המהנות ביותר לזכות במנה גדושה של השראה, ויש מקומות שעושים זאת טוב מאחרים. סקר עומק חדש שבוצע על ידי אתר התיירות האירופי TravelBird, מדרג את הערים מעוררות ההשראה בעולם, כאשר התוצאה משלבת קריטריונים המגדירים "השראה", בהם יצירתיות, רומנטיקה, תרבות וחשיבה מקורית.


עוד על ערים בוואלה! תיירות:
מהי העיר הזולה ביותר לחופשה משפחתית באירופה?
עוד באירופה: הערים המקסימות שלא הכרתם
10 ערים בעולם שכמעט בטוח שיכייסו אתכם בהן


לפני שמגיעים לתוצאות, קבלו את 8 המדדים לפיהם דורגו 85 הערים שנסקרו. הקריטריונים שנבחנו היו אמנויות הבמה, תעשיית הקולנוע, בתי ספר למשחק, תעשיית המוזיקה, גלריות לאמנות, חברות סטארט-אפ, מוזיאונים, וכמובן - רומנטיקה.
אגב, כדי לבחון ערך חמקמק כמו "רומנטיקה", עשו עורכי המחקר שימוש במנוע החיפוש גוגל, ובדקו את מספר הפעמים שבהם נקשר שם העיר למילת החיפוש "רומנטי".

הציון הכללי נמדד לא רק בהתאם לאותם 8 קריטריונים, אלא גם בהתאם לעונת השנה. כך למשל, תל אביב זכתה לתשואות רמות בכל הקשור לבילוי קיץ, אך לציונים נמוכים למדי בעונת החורף.

חשוב לציין כי כלל לא היתה חשיבות לגודלה של כל עיר. "נתנו לכל עיר - קטנה כגדולה - הזדמנות שווה", כותבים עורכי המחקר.

במקום הראשון ניצבת בגאון מיאמי, עיר החופים הפופולרית. המדדים שלה הרקיעו שחקים בעיקר בכל הקשור לתעשיית הקולנוע והמוזיקה, מספר הגלריות לאמנות, מספר חברות הסטארט-אפ וגם ההיבט הרומנטי.

העשיריה הפותחת, מתוך 85 ערים:

1. מיאמי, ארה"ב
2. ברוז' בבלגיה
3. סן פרנסיסקו, ארה"ב
4. בריסטול, אנגליה
5. רייקיאוויק, איסלנד
6. סנטיאגו דה קומפוסטלה, ספרד
7. זלצבורג, אוסטריה
8. ציריך, שוויץ
9. היידלברג, גרמניה
10. פירנצה, איטליה

העיר פירנצה. ShutterStock
סוגרת את רשימת 10 הערים הכי מעוררות השראה בעולם. פירנצה/ShutterStock

ההפתעות של תל אביב

תל אביב ממוקמת במקום טוב, קצת לפני האמצע: מספר 37. עם זאת, מבט מעמיק על ציוני הקריטריונים של העיר העברית הראשונה חושף כמה הפתעות:

מבחינת מספר בתי הספר לאמנות, כמו גם מספר הגלריות לאמנות, אנו ניצבים במקום ה-10 המכובד. באשר לתעשיית המוזיקה, מפתיעה העיר עם המקום ה-19.

כאומת הסטארט-אפ, מתגאה תל אביב במקום השלישי (אחרי מיאמי וסן פרנסיסקו), אך לעומת זאת, הידרדרות של ממש נרשמת בכל הקשור למוזיאונים (מקום 51) ותעשיית הקולנוע המקומית (מקום 55).

אבל אז מגיעה הרומנטיקה - ותל אביב לוקחת בקלילות את המקום החמישי. ומי הקדים אותנו במדד הזה? במקום הראשון זכתה עיר שלא מוכרת לרבים: ולפראיסו בצ'ילה. אחריה ניצבות פריז, ציריך וברלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully