וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גן לאומי בית שאן: האימפריה חוזרת בפסח!

13.4.2014 / 11:10

אדמה פורייה ושפע מעיינות הם סימן ההיכר של הבקעה, אך בגן הלאומי תראו גם שרידים מרשימים מהעיר העתיקה - הצעה לטיול פסח בנוסח ימי רומא העליזים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גן לאומי בית שאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

טיכה, אלת השפע, מזמינה אתכם לחגיגה רומית בלתי נשכחת בפסח. נפגוש את הרוכלים הרומיים כשהם מקימים את הקרדו לתחייה, נשמע סיפורים מרתקים על אלים עתיקים, נצפה בקרב הגלדיאטורים הגדול, נתנסה במלאכות קדומות, נתפלסף כסנאטורים, נתגנדר כגברות רומיות ונחגוג בטקס היין החגיגי עם הקיסר פאיוס. עוד יהיו במקום סדנאות יצירה לילדים, שוק כפרי ייחודי, פונדק דרכים אותנטי, הפעלות תיאטרליות ועוד.

לגן לאומי בית שאן יש להקדיש כשעתיים. העיר הביזנטית השתרעה משני צדי נחל חרוד, אך הביקור בגן הלאומי מתמקד בחלק שמדרום לנחל. מסלול הסיור באתר עובר ברחוב עמודים מפואר ("רחוב פלאדיוס"), ממשיך לבית מרחץ ענק שהשתרע על שבעה דונם ולתיאטרון נהדר, שהכיל 7,000 מושבים ומתקיימים בו מופעים גם כיום.

בקצה רחוב העמודים נחשפו מקדש ושרידי מזרקה מפוארת (נימפיאון). רחוב העמודים הגיע עד לנחל חרוד, שם נמצאים שרידיו של גשר רומי. מעל כל אלה מתנשא תל בית שאן. מראש התל נראים היטב נופי בקעת בית שאן והעיר הגדולה שלמרגלותיו. ישנם עוד אתרים מעניינים גם מחוץ לתחום הגן הלאומי, ביניהם האמפיתיאטרון ומבנה הסראיה העות'מאני.

לא כדאי להחמיץ את "לילות שאן" - סיור לילי ייחודי שכולל מיצגים אורקוליים מורכבים ומעניק למבקר בו תחושת עדות להתרחשויות היסטוריות בעיר בית שאן לאורך אלפי שנים.

במהלך הביקור נחזה בתכנית אור קולית בתלת מימד, ניכנס בשערי העיר ורחובות העמודים, נפגוש את הדמויות שבאו מהסהר הפורה לסחר בשווקי בית שאן, נטעם ונתבשם בריחות תבליני השוק, נפגוש בדמויות הקמות לתחייה לאחר 2000 שנה, נבקר במראות בית המרחץ לריחות שמנים עתיקים, נעמוד למרגלות מקדש דיוניסוס בקפסולה של זמן רגע לפני רעידת האדמה ונקנח בביקור באחד ממופעי העיר בתיאטרון הרומי.

מתי: חול המועד פסח, רביעי וחמישי 16-17.4 בין השעות 15:00-11:00
מחיר: ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

קצת רקע

עבר מסעיר לא חסר לבית שאן, בוודאי לא אחרי שחומותיה נשאו את גופותיהם של המלך שאול ובניו, לאחר הקרב עם הפלשתים בגלבוע. הרבה יותר מאוחר, בתקופה ההלניסטית, נוסדה כאן עיר חדשה ומפוארת בשם סקיתופוליס, שרחובותיה עוטרו בעמודים ובמקדשים, בתיאטראות ובשווקים, בבתי מרחץ ובמזרקות מים.

בתקופה הרומאית ובתקופה הביזנטית הגיעה העיר לשיא פארה והותירה אחריה שרידים מרתקים, שניתן לראות בביקור באתר. רעידת האדמה שהתחוללה כאן בשנת 749 גרמה לחורבן העיר ולנטישתה. כל מה שנשאר לארכיאולוגים לעשות זה לחפור ולגלות את האוצרות ולהקים מחדש את העיר מהריסותיה.

חשוב לדעת

איך מגיעים: הגן הלאומי נמצא בתחום העיר בית שאן. שילוט הכוונה מורה את הדרך לאתר מהעיר.

מומלץ לבוא: כל השנה ובעונה המתאימה (כשעוד לא קר מדי), מומלץ להגיע גם לסיור הלילי.

משך הטיול: כשעתיים.

מתאים ל: כולם - במקום יש גישה לנכים.

כדאי לקחת: כובע ומים.

אטרקציות לילדים: עיר רומית משוחזרת והמופע הלילי "לילות בית שאן".

לא לוותר על: תצפית על העיר הרומית ממרומי התל המקראי.

שעות פעילות במשך השנה: אפריל - ספטמבר, ראשון עד חמישי 17:00 - 08:00, אוקטובר - מרץ 08:00-16:00, בימי שישי 8:00 - 16:00, שבת 08:00-17:00. הכניסה לשמורה נסגרת שעה לפני שעת הסגירה הרשומה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully