וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים, זה בשבילכם: מדריך נימוסי הטיסה השלם

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 6:17

מי מקבל את משענת היד? מה עושים עם הילד שבועט מאחור? ולמה לא כדאי להביא כריך טונה למטוס? קבלו מדריך אולטימטיבי לנימוסי טיסה, שגם יעזור לכם להימנע מאי נעימויות במטוס

נוסעת הניחה את השיער על משענת המושב של הנוסעת שמאחוריה/צילום: טיקטוק

מטוסים צפופים, מושבים דחוקים, עיכובים ממושכים ונוסעים גסי רוח - כל אלו הופכים כיום את הטיסות למאתגרות יותר ויותר. הפתרון הוא ככל הנראה לאמץ מידה של נימוס ונדיבות כלפי הנוסעים האחרים, אבל גם לדעת כיצד לנהל מצבים שעלולים להיגרר למחלוקות רציניות. אתר Consumer Reports ניסח "מדריך חובה" ששווה לכם לקרוא לקראת הטיסה הבאה שלכם.

עוד בנושא:
זעם אוויר: מה גורם לתופעת "הישראלי המכוער" בטיסות?
נתפסו באוויר: כך עושים שיימינג לנוסעים הכי מגעילים שיש
המזיע, המסריח והחופר: נוסעים שיהרסו לך את הטיסה
נמצא הפיתרון לנוסעים מסריחים בטיסה
סקר בדק: מיהם הנוסעים השנואים במטוס?

בישראל עושים את זה כל הזמן, לארה"ב זה הגיע רק עכשיו

אל תריבו על משענות היד

דיאן גוטסמן, מומחית אמריקנית לנימוסים, שמה סוף לוויכוח הארוך וקובעת כי לנוסע שיושב במושב האמצעי יש גישה חופשית לשתי משענות היד. הסיבה: מצבו גם כך לא מזהיר, בעודו דחוק בין שני נוסעים אחרים. ומה איתכם? אם אתם יושבים ליד נוסע אמצעי שלא משתמש במשענת שלו, שאלו אותו אם אתם יכולים להשתמש בה בעצמכם.

נוסעים בטיסה. ShutterStock
לנוסע שיושב במושב האמצעי יש גישה חופשית לשתי משענות היד/ShutterStock

להישען בזהירות

"נכון, למושב שלכם יש כפתור שמשעין אותו לאחור. אבל גם לרכב שלכם יש הגה, וזה לא אומר שתשתמשו בו כדי להיתקע באנשים אחרים", אומרת גוטסמן. אז לפני שאתם משתמשים בכפתור הזה, הביטו לאחור כדי לוודא שאינכם מפריעים לאף אחד, במיוחד לא לנוסעים גבוהים מאוד, כאלו שיש להם בעיית ניידות או שמגש האוכל שלהם פתוח. "אל תישענו לאחור אם ברור לכם שאתם מפריעים למישהו וזוהי טיסה קצרה", היא אומרת.

עוד בוואלה!

האם לאסור על השענת המושב לאחור בטיסה?

לכתבה המלאה
שינה במטוס. ShutterStock
לפני שאתם משעינים את המושב, ודאו שאינכם מפריעים לאף אחד/ShutterStock

הימנעו מאוכל מסריח (שגם עלול להיות מסוכן)

אם הבאתם עמכם לטיסה אוכל משלכם בעל ריח עז, כגון כריך טונה, אל תצפו שכולם יקבלו אתכם בזרועות פתוחות. ובכלל, הימנעו ממזונות חריפים, כמו גם ממזונות שבדרך כלל עלולים לגרום לתגובות אלרגיות בקרב נוסעים אחרים, כמו למשל אגוזים או בוטנים.

אוכל לא טעים במטוס. ArtOfPhotos, ShutterStock
אל תביאו לטיסה אוכל משלכם בעל ריח עז, כגון כריך טונה/ShutterStock, ArtOfPhotos

שיתוף מינימלי

"אי אפשר להפוך להיות החברים הכי טובים של מישהו בטיסה של שעתיים", אומרת גוטסמן. "ישבתי פעם ליד מישהו ששיתף אותי יותר מדי על מחלת הכליות שלו וגם שאל הרבה שאלות אישיות. כדי להימנע מכך, פשוט אמרו 'תצטרך לסלוח לי - אבל אני עומד לשים את האוזניות ולנמנם קצת'".

נוסעים בטיסה. ShutterStock
אל תחפרו ותטרידו את הנוסע שלידכם/ShutterStock

שמרו את הנעליים על הרגליים

טוב, העצה הזו ברורה וידועה, אבל חשוב לציין אותה בכל זאת: מצד אחד, התלבשו לטיסה באופן שבו יהיה לכם נוח, אבל גם כזו שתכבד את הנוסעים האחרים. זה אומר, בין השאר, לנעול את הנעליים הכי נוחות שלכם, אבל ממש לא לחלוץ אותן.

כפות רגליים. GettyImages
נוחות זה חשוב, אבל תשאירו את הנעליים/GettyImages

סוגיית החלפת המושבים

לעתים קורה שמישהו מבקש מכם להחליף איתו מושב, וזה ממש בסדר לסרב (בנימוס) לבקשה הזו. כתבת התיירות בנט ווילסון אומרת כי עם זאת, יהיה זה ראוי להסכים לבקשה כזו אם מדובר בהורה שרוצה לשבת עם הילד שלו. "במצבים אחרים, תוכלו לומר בנימוס משהו כמו 'אני נורא מצטער, אבל אני צריך לישון בטיסה הזו, וזו הסיבה שבחרתי במושב חלון'. עם זאת, אם אתם מתבקשים להחליף למושב יותר טוב משלכם, למשל למושב במעבר, תעשו בחוכמה אם תסכימו".

טיסה עם ילדים. ShutterStock
זה יהיה ראוי אם תחליפו מושב להורה שמבקש לשבת עם ילדיו/ShutterStock

התינוק הבוכה

"סביר להניח שתינוק או פעוט שבוכה בטיסה חווה בעיה כלשהי, אולי כאבי אוזניים או פחד", אומרת גוטסמן. "אתם יכולים לשאול את הדיילת אם יש מושב פנוי שקט יותר, אבל ככל הנראה לא תהיו היחידים שעושים זאת - גם אנשים אחרים באזור הזה יבקשו בקשה דומה. אם זה מה שקורה, הצטיידו מראש לטיסה באוזניות עם ביטול רעשים".

נוסע עם תינוק בטיסה. ShutterStock
"הצטיידו מראש לטיסה באוזניות עם ביטול רעשים"/ShutterStock

הנוסע העצבני מדי

כמובן, יש מקרים שבהם דווקא כן מומלץ לפנות לצוות המטוס. "אם מישהו הופך להיות אגרסיבי ברמה שבה אתם מתחילים לחשוש מהסיטואציה, כדאי שתפנו לדיילים", מציעה גוטסמן. "הם מיומנים בטיפול בנוסעים אגרסיביים, והם גם יכולים לקבל החלטות שאתם לא רשאים לקבל. כך למשל, להוריד מישהו מהמטוס אם יש בכך צורך".

נוסע בטיסת וירג'ין אוסטרליה תקף את הטייס. טיקטוק, צילום מסך
אם מישהו הופך להיות אגרסיבי - פנו לצוות המטוס/צילום מסך, טיקטוק

הילד הבועט

הנה בעיה שרבים מכירים: במושב שמאחוריכם יושב ילד שבועט ללא הפסק בגב המושב שלכם. מה עושים? גוטסמן מציעה לקחת נשימה עמוקה, להסתובב לאחור ולומר בקול רגוע ונעים משהו בסגנון: "אני יודע שהילד שלך קטן, אבל הוא בועט במושב שלי. אכפת לך לעזור לי בעניין הזה?". מעבר לכך, יש לווילסון הצעה נוספת: "אני מספרת להורה על טריק אחד שלמדתי כשטיילתי עם הילד שלי: לחלוץ לו את הנעליים שלהם. ילדים לא אוהבים לבעוט כשהם יחפים או עם גרביים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully