וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נימוסי תעופה: בישראל עושים את זה כל הזמן, לארה"ב זה הגיע רק עכשיו

עודכן לאחרונה: 16.8.2023 / 9:15

למה אנשים שיושבים מאחור מתעקשים לעקוף את הנוסעים מקדימה כשהם יורדים מהמטוס? משתמשת טיקטוק העלתה סרטון בנושא - שגרר תגובות רבות. אבל יש מצב שיש לכך סיבה טובה שאתם אולי לא מודעים אליה

מכות בין נוסעים בטיסת "תאי סמייל"/צילום: טוויטר

בעולם התעופה ישנם כללי נימוס בסיסיים, שאמנם אינם כתובים ומחייבים, אך בהחלט ידועים לרוב האנשים. כך למשל, העובדה שמי שיושב במושב באמצע בטיסה "מקבל" את שתי משענות היד, כי גם ככה הוא נמצא במקום הכי גרוע - דחוק בין שני נוסעים.

כעת, "משטרת הנימוס" של עולם התעופה מתעוררת שוב. הפעם מדובר בעניין שאצלנו בישראל עושים אותו כל הזמן, אבל בארצות הברית "גילו" אותו רק עכשיו. משתמשת טיקטוק המכונה מיקיילה (Mikayla) עוררה לאחרונה סערה לאחר שתיעדה נוסעים שאינם יוצאים מהמטוס לאחר הנחיתה שורה אחר שורה, אלא מנסים להקדים את מי שיושבים לפניהם. הסרטון שלה הפך במהרה להיות ויראלי (נכון לעכשיו, הוא גרף יותר משלושה מיליון צפיות), מה שמעיד על כך שהוא נוגע בנקודה רגישה אצל רבים. מיקיילה הדגישה בסרטון את הדרך הראויה לצאת מהמטוס - שורה אחר שורה, מקדמת המטוס ועד סופו.

"האם לא כולנו מגיעים לאותו מקום?"

בסרטון של מיקיילה היא נראית עם חברתה בעודן יושבות במושבים שלהן, כאשר נוסעים ברקע, שהגיעו מהשורות האחרונות, כבר נעים במעבר ועוקפים את מי שנותרו עדיין במושבם. "האם לא כולנו מגיעים לאותו מקום?!?!" היא ציינה בכיתוב.

כצפוי, הסרטון עורר תגובות רבות ונראה כי מיקיילה היא בהחלט לא האדם היחיד שמתעצבן על העניין הזה. "זה דבר כל כך מעצבן. אני ארד מהמטוס כאשר יגיע התור של השורה שלי. הייתי יורד לפניהם!" כתב אחד המגיבים. עם זאת, היו מי שטענו כי אולי יש לעקיפות הללו סיבה טובה. "תמיד התעצבנתי מזה, עד שפעם הייתי צריך להגיע לטיסת המשך והיו לי רק חמש דקות לעשות זאת", כתב מגיב אחר. "לא כולם מגיעים לאותו מקום. יש אנשים שצריכים להגיע לטיסות המשך", הסכים איתו מגיב אחר. "אם אין לכם טיסת המשך, תנו להמולה הזו לחלוף על פניכם".

עוד בוואלה!

נימוסי טיסה: מתי מותר להשעין את המושב לאחור - ומתי לא?

לכתבה המלאה
בלוגרית טיקטוק מיקיילה. mickeyyyt, צילום מסך
"האם לא כולנו מגיעים לאותו מקום?!?!" משתמשת הטיקטוק מיקיילה/צילום מסך, mickeyyyt

אל תפריעו לדיילות

הניו יורק פוסט מציין כי כל הנושא של נימוסי טיסה מעורר לא מעט דיונים ברשתות החברתיות. כך למשל, בחודש יוני פרסם הטיקטוקר האמריקאי בן קינן סרטון שגרר תגובות רבות, שבו דיבר על כללי נימוס במטוס. כך למשל, הוא טען כי לחלוץ נעליים בטיסה הוא עניין "מגעיל" והציע תמיד לבדוק מה קורה עם הנוסע שמאחוריכם לפני שאתם משעינים לאחור את גב המושב שלכם. הוא גם ממליץ לנוסעים שיושבים במושבי המעבר לוודא ששום חפץ שלהם (כולל אברי גופם) לא בולט מחוץ למושב, כדי שלא להפריע לדיילות לעבור עם עגלת האוכל והשתייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully