וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם לאסור על השענת המושב לאחור בטיסה?

כל אחד מכיר את זה: אתה עולה למטוס ופתאום הנוסע שלפניך משעין את המושב לאחור והנה, הלכה הטיסה. סקר אינטרנטי שנערך לאחרונה מצא ש-70% מהגולשים בעד לאסור את הזזת המושב. אז האם על חברות התעופה אכן לעשות זאת?

מטוס אל על מחלקת תיירים פלוס. סיון פרג',
לשבת 12 שעות על מושב זקוף? זה סבל נוראי/סיון פרג'

יש כמה תפילות שכל נוסע שטס מבקש לפני המראה. ראשית, שהמטוס ימריא וינחת בשלום. שנית, שלא ישבו לידו נוסעים שאולי מזיעים/מסריחים. ושלישית, ואולי הכי קריטי למהלך הטיסה ונוחיותה - שהנוסע לפניך ישכח להוריד את משענת המושב לאחור.

אבל מה לעשות: האדם עושה תוכניות לטוס בנוחות - ובורא עולם צוחק לו במחלקה ראשונה. רוצה אומר, התפילה השלישית כמעט תמיד אינה מתגשמת. רוב הנוסעים במטוס לוחצים מיד על כפתור הורדת המשענת, ברגע שהשלט להידוק חגורות כבה. ואנחנו, הישראלים, עוד לפני זה...


עוד על הטיסה שלכם בוואלה! תיירות:
המזיע, המסריח והחופר: נוסעים שיהרסו לך את הטיסה
טיסה רגילה או לואוקוסט: מה באמת יותר עדיף?
האם תשלמו תוספת ל"טיסה ללא ילדים"?


לאחרונה המציאו בארה"ב פטנט, שאמור למנוע מהנוסע שלפניך להשעין את המושב לאחור. למוצר, המתסכל מחד והמשמח מאידך, קוראים Knee Defender, או מגן הברכיים בעברית, שהוא בעצם תפסן קטן ששמים על המושב שמלפנים וכך נמנע ממנו לנוע לאחור. את הטריק המציא אירה גולדמן מוושינגטון, בחור גדול בגובה 1.90 מטר, שרצה לעזור לו ולחבריו הגבוהים בטיסה, והעמיד את מגן הברכיים למכירה ברשת, כך שעבור 22 דולרים בלבד מובטחת לכם טיסה שקטה ויותר מרווחת.

העניין הוא, שככל שהפטנט צבר תאוצה ונוסעים החלו לרכוש אותו, החלו, כצפוי, לצוץ מריבות בין נוסעים במטוס. רק בשבוע האחרון דווח בסוכנויות הידיעות על שתי מריבות נוסעים בטיסות שונות, כשנוסעת הורידה את משענת המושב, אבל נתקלה במגן הברכיים שהתקין נוסע מאחוריה. החל ויכוח שבו גם צוות המטוס התערב, אבל הנוסע סירב להסיר את המתקן וטיסה של חברת יונייטד מניוארק לדנבר, נאלצה לנחות נחיתת חירום בשיקגו. תקרית אחרת אירעה בטיסה ממיאמי לפריז, שאילצה את המטוס לחזור על עקבותיו ולנחות בבוסטון.

ה-FAA, רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב, אינה אוסרת על השימוש במכשיר, אולם רוב חברות התעופה בארה"ב אוסרות על העלאתו למטוס. הסיפור בטיסת יונייטד נגמר בהתזת כוס מים אל פרצופו של הנוסע מידי הנוסעת, ובנוסף סילוקו מהטיסה עם הנחיתה בשיקגו.

מגן ברכיים לטיסות. GadgetDuck.com,
הפתרון לטיסה נוחה או מריבה? מגן הברכיים/GadgetDuck.com

להשעין או לא להשעין - זאת השאלה

האירועים הללו אמנם גרמו לפופולריות של המוצר ולעלייה במכירתו, אולם נשאלת השאלה: מה חושבים הנוסעים על השימוש בו? ובכן, סקר אינטרנטי שערך אתר הטלגרף הבריטי לאחרונה, שבו נספרו כ-20 אלף הצבעות, מצא ש-14,392 גולשים (כ-70 אחוזים!) בעד איסור על הורדת המושב בטיסות. כלומר, מעדיפים שלהם לא יהיה נוח אבל שגם יהיה להם יותר מקום לרגליים.

מצד אחד, אפשר להבין את הטאווילים הגבוהים שסובלים 12 שעות בטיסה בין יבשות, וצריכים להחליף תנוחה כל כמה דקות כי הדם לא מגיע להם לרגליים. מאידך, זכותו של כל נוסע להשעין את המושב לאחור ולרווח את עצמו בטיסה (כמה שאפשר לרווח את עצמך במחלקת תיירים...). בחברת הלואו-קוסט האירית, ריינאייר, מצאו פיתרון: בטיסות של החברה לא נמצא כפתור הורדת המשענת, כך שכל הנוסעים טסים זקופי קומה.


הכתבות החמות בוואלה! תיירות:
חברת התעופה שאף אחד לא רוצה לטוס איתה
לא להתקרב: זהו אזור החופשות המזוהם בישראל
למה לשלם הרבה? צימרים בארץ עד 500 שקל


חברות תעופה רבות בעולם כיום יצרו מחלקת תיירים מרווחת יותר בשם "תיירים פלוס", שבה ישנו מקום רחב יותר לרגליים. נכון שהנוסעים נדרשים לשלם מעט יותר עבור טיסה במחלקה הזו, אך זה בהחלט פתרון לנוסעים ארוכים במיוחד.

אבל בהנחה שחברות התעופה לא הולכות לקראת הנוסעים וירחיבו את המקום בין שורות המושבים במטוס, אלא להפך, מצמצמות אותו כדי להכניס כמה שיותר נוסעים ולמקסם את הרווח שלהן, אנחנו, הנוסעים, בהחלט צפויים לטיסות יותר צפופות ופחות נוחות.

אבל כדי למנוע מלחמות אוויריות בין נוסעים המשתמשים במגן הברכיים, האם על חברות התעופה לנהוג כמו ריינאייר ולבטל את הורדת המושב לאחור? כנראה שלא, אחרת כולנו נתחיל לבקר באופן תכוף אצל כירופרקט ונגיע ליעדנו עייפים ועצבניים. מאידך, גם צריך לקחת בחשבון את הנוסעים הגבוהים, והם לא חייבים להיות בגובה 2 מטרים ומעלה. גם נוסע ממוצע בגובה 1.80 סובל לא מעט כשמשעינים עליו את המושב לאורך כל הטיסה, שלא לדבר בזמן האוכל (אבל אז קיימת מעין מוסכמה שצריך ליישר אותו).

אז מה הפתרון? כנראה שאין כרגע. כל מה שנותר לנו זה לחזור ולהתפלל שהתפילה השלישית אכן תענה. סביר להניח שהיא לא, אבל היי - כשקרובים לשמיים הכל יכול לקרות.

ומה דעתכם: על חברות התעופה לבטל את הורדת המושב במטוס? טקבקו לנו!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully