וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נימוסי טיסה: מתי מותר להשעין את המושב לאחור - ומתי לא?

23.2.2020 / 8:50

נושא השענת גב המושב בטיסה מעורר מחלוקות רבות בין הנוסעים, ואין כללים ברורים לגבי הנוהל: האם מותר? האם רק קצת? או אולי בכלל לא? אז הנה חמישה כללי נימוס הקובעים מתי תוכלו להתרווח לאחור ומתי זה פחות יתקבל בברכה

קפסולת שינה לנוסע בטיסה/צילום: מכון טכנולוגי חולון

בסרטון: קפסולת שינה לנוסע בטיסה, שהומצאה ע"י ישראלים

לפני מספר ימים התעוררה סערה-זוטא ברשת, לאחר פרסום סרטון שבו נוסעת תיעדה את הנוסע שמאחוריה, בעת שהוא חובט בגב המושב שלה, שאותו השעינה לאחור.

נמצא הפיתרון לשמירת מרווח הרגליים שלכם בטיסה

נראה כי נושא השענת גב המושב בטיסה מעורר מחלוקות רבות, ואין כל כללים ברורים בנושא. עם זאת, רבים סבורים כי הזכות ללחוץ על הכפתור ולהשעין את גב המושב לאחור היא זכות בסיסית לכל מי שרוכש כרטיס טיסה. האם אפשר להתווכח עם זה?

אתר התיירות Smarter Travel לקח על עצמו להגדיר חמישה כללי נימוס הקובעים מתי אפשר לבצע את הפעולה הבסיסית הזו - ומתי לא.

1. כלל הזהב: הביטו לאחור

כמובן, יש לכם זכות להישען לאחור, אבל לפני שאתם עושים זאת, יותר ממומלץ לסובב את הראש, להביט לאחור לעבר השכן שמאחוריכם, ובכך לרמוז לו שאתם עומדים לפלוש למעט השטח שנותר לו בין הכיסאות. נכון, זוהי לא באמת "פלישה" קשה, אבל תנו לשפת הגוף שלכם להתריע על כך מראש. כך הם גם ידעו, למשל, לאסוף את הדברים שאולי הניחו על המגש שלהם.

עוד בוואלה!

נוסעת תיעדה את הנוסע מאחוריה נותן אגרופים לגב המושב שלה - אך ברשת מאשימים דווקא אותה

לכתבה המלאה
שינה במטוס. ShutterStock
החלטתם להשעין את גב המושב? תרמזו על כך לנוסע שמאחור/ShutterStock

2. לא בזמן האוכל

הארוחות שמוגשות במטוס הן לא בדיוק עונג קולינרי, אבל זהו אחד מרגעי החסד היחידים שמסבים מעט הנאה, כאשר אתם מעופפים גבוה מעל העולם, דחוקים בין אנשים זרים כמו סרדינים.

אז לפחות ברגעים אלו, תנו לשכן שמאחור קצת נחת ומרחב מחיה. מדובר בסך הכל בכעשרים דקות מתוך טיסה שיכולה לארוך שעות ארוכות, במיוחד בטיסות לטווח ארוך. אז בעניין הזה, פרגו לבני אדם אחרים.

3. אל תהיו חזירים

במטוסים מדגמים שונים, ישנם גם כיסאות שונים, ואלו יכולים לנוע לאחור בזוויות שונות. יש יותר, ויש פחות. וישנם גם נוסעים שעבורם "נוחות" משמעה בסך הכל הישענות של שני סנטימטרים בלבד, ולא יותר מכך. לכן, עשו טובה לאנושות, והישענו למרחק או לזווית שבהם יהיה לכם נוח - ולא עד קצה גבול יכולת המושב שלכם.

נוסעים במחלקת תיירים במטוס. Shutterstock, ShutterStock
עשו טובה, אל תישענו עד קצה גבול יכולת המושב שלכם/ShutterStock, Shutterstock

4. רדו לאט

יש נוסעים שמורידים את משענת המושב שלהם במהירות כה גבוהה, עד שלמי שיושב מאחוריהם, אין בכלל יכולת להבין שזה קורה לו - ולהתכונן כראוי. ותכלס, אל אותה זווית של הישענות תוכלו להגיע גם אם תעשו זאת לאט, בהדרגה. לא צריך להתפרע.

5. דברו

כולנו בני אנוש, וכולנו עושים לעתים טעויות, ולא תמיד רואים את הדברים באותו אופן כמו הזולת. מצד שני, כולנו למדנו עוד בימי ילדותנו משהו די פשוט: אפשר לדבר.

אם מתרחשת תקרית לא נעימה, דברו על כך. אפשר גם להודיע מראש על ההישענות לאחור. ויש אולי עוד סיבה טובה מדוע כדאי לפנות אל שכניכם למושב: ישנו סיכוי קלוש מאוד, שאולי, רק אולי, תמצאו את עצמכם ניצולים על אי בודד. אז כדאי שתיצרו קשרים טובים לפני שזה קורה...

כך או אחרת, תתפלאו לגלות עד כמה מילים פשוטות עוזרות במצבים כגון אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully