וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה עובד! כך תשכנעו נוסעים להחליף איתכם מקום במטוס

עודכן לאחרונה: 19.4.2023 / 9:44

זה לא נעים, אבל לפעמים אין ברירה ואתם נאלצים לבקש מזרים להחליף איתכם מקום במטוס. אז מה אומרים? מה לעשות אם מסרבים לכם? ומה ממש אסור לעשות כדי לשכנע אותם?

נוסע והבובה שהושיב לידו בטיסה/צילום: zachprengler

לבקש ממישהו להחליף איתכם מקומות בטיסה זה לא הדבר הכי נעים בעולם, אבל ישנן נסיבות מסוימות שפשוט דורשות את זה: אולי לא הספקתם להזמין מקומות שמורים לכם ולבני המשפחה ביחד ואולי סתם המקום שקיבלתם לא מוצא חן בעיניכם. לא משנה מהי הסיבה, במקרה כזה תיאלצו לסמוך עם טוב ליבם של זרים ולקוות שמישהו יהיה מוכן לוותר על המושב שלו כדי שתוכלו להעביר את הטיסה ליד בן או בת המשפחה.

אלו שני הדברים שהכי חשוב לזכור כשבוחרים מושב במטוס
טיסות שבהן המושב האמצעי ריק - מפחיתות את הסיכוי להידבקות בקורונה בכ-80%
שילם על מושב מרווח, התבקש לזוז כדי שמשפחה תשב יחד - וסירב. אז מי צודק?

נוסעים במטוס. ShutterStock
לא משנה מהי הסיבה, כדי לשנות מושב תיאלצו לסמוך עם טוב ליבם של זרים/ShutterStock

לא כל המושבים שווים

אז איך כדאי לכם לנסח את השאלה? דיאן גוטסמן, מומחית לנימוסים שרואיינה באתר הדיילי מייל, מספקת כמה עצות. "כשמדובר בהחלפת מושבים במטוס, תמיד עדיף לתכנן מראש כדי שתוכלו לשבת אחד ליד השני. כלומר לעשות זאת בזמן שאתם מזמינים את הטיסה. אם זה לא אפשרי, הרי שמדובר בסיטואציה רגישה שבה עליכם לבקש ממישהו להחליף מקום".

בראש ובראשונה, גוטסמן ממליצה לוודא שהמושב שאותו אתם מציעים יהיה "שווה" בערכו למושב שלו. כלומר, החלפת מושב מעבר למושב מעבר, מושב חלון למושב חלון וכו'.

בהקשר זה כדאי לדעת כי חברות תעופה רבות מעניקות למשפחות עדיפות בכל הקשור לישיבה בצוותא. "לכן, אם אתה רוצה לשבת ליד בן משפחה, במיוחד אם הוא צעיר, בהחלט ניתן לבקש זאת מהדיילים עצמם".

כך או אחרת, לא משנה כיצד תנסחו את השאלה - כדאי להיות מוכנים לדחייה. "כששואלים נוסע אחר אם יהיה לו אכפת להחליף מושב, צפו תמיד לכך שהתשובה עשויה להיות 'לא' והיו מוכנים לקבל את התשובה בצורה טובה. חייכו ותגידו שאתם מבינים. הימנעו מלהראות תסכול כי בשלב זה כבר ברור שהם לא יוותרו על המושב שלהם. יכול להיות שהם שילמו תשלום נוסף על מרווח רגליים גדול יותר".

עוד בוואלה!

לידיעת הנוסעים: כך תבחרו את מושב הטיסה הטוב ביותר

לכתבה המלאה
נוסעים בטיסה. ShutterStock
חברות תעופה רבות מעניקות למשפחות עדיפות בכל הקשור לישיבה בצוותא/ShutterStock

יש אנשים טובים

עם זאת, לפעמים נוסעים אחרים עשויים להפתיע אתכם באקט של נדיבות: "יש מקרים שבהם מישהו רואה שאתה לא יושב ליד יקיריך, והוא מנדב את המקום שלו מבלי שתבקש. במקרה כזה הודו להם באדיבות והפגינו הערכה על טוב הלב שלהם", היא מציעה.

לדבריה, ישנו דבר אחד שבשום אופן לא כדאי לכם לעשות: "להתנחל" במושב שאינו שלכם - ושאותו אתם רוצים לעצמכם - ולהמתין עד שהנוסע יגיע. מדובר בפעולה מאוד מרתיעה שיכולה לגרור תגובות לא נעימות. "ישנן נסיבות מובנות שבהן אתם עשויים לבקש שינוי, אך עדיף לעשות זאת מראש בזמן הזמנת הכרטיסים או מול סוכן הנסיעות", היא מסכמת. "אל תעמידו נוסעים אחרים במצבים שאינם נעימים".

אגב, נכון שרוב חברות התעופה גובות תשלום על בחירת מושבים, אבל ישנן כאלו שאינן עושות זאת כלל או כאלו שמציעות את השירות במחיר נמוך יחסית (החל מ-14 שקלים בריינאייר למשל).

טיסה נוסעת מטוס. ShutterStock
לפעמים נוסעים אחרים עשויים להפתיע אתכם באקט של נדיבות/ShutterStock

מושב תמורת חטיף צ'יפס

באופן טבעי, הנושא של החלפת מושבים בטיסה מפרנס ויכוחים רבים ברשתות החברתיות. באחד הפורומים של אתר Reddit הועלתה שאלה באשר למצבים שבהם אנשים יהיו מוכנים "להקריב" את מקומם עבור נוסע שמבקש זאת. היו מי שטענו כי יהיו מוכנים לעשות זאת אם המושב שמוצע יהיה טוב מזה של המושב שלהם. אחרים טענו כי אם מדובר במושב באותה רמה, הם יעשו זאת רק אם יבקשו זאת מהם באופן נעים ומכבד ואפילו אם יציעו להם משהו בתמורה. "אפילו שקית של חטיף צ'יפס תגרום לי לזוז מהמקום שלי", כתב אחד הגולשים, ואחר הוסיף: "אני תמיד מסכים כשמבקשים ממני. החיים קצרים מכדי להתעכב על דברים כאלה. הטיסה נגמרת תוך כמה שעות, ועל הדרך עשיתי למישהו את היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully