וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 יעדים שווים ופחות מוכרים לחופשת קיץ באירופה

עודכן לאחרונה: 12.5.2022 / 11:22

אלבניה במקום קרואטיה, בלגיה במקום הולנד, אנדורה במקום ספרד או מקדוניה הצפונית במקום יוון. קבלו 10 יעדים נהדרים באירופה, שנמצאים מתחת לרדאר של תיירים רבים. פרויקט מיוחד

כך נראית חופשה במלטה/צילום: VisitMalta

נכון, אין שום דבר רע בלרצות לטוס לאיטליה או לצרפת. אלו הם שניים מיעדי התיירות הפופולריים בעולם, ויש לכך לא מעט סיבות טובות: אלו מדינות מדהימות, וכנראה השתיים הראשונות שעולות בראש כאשר מדמיינים פאר תרבותי ויופי אירופי.

עם זאת, יש ביבשת האירופית יותר מיעדים מפורסמים. נכון, אירופה פופולרית עבור תיירים מהעולם, אבל היא עדיין מלאה בפינות ומקומות שלא נחקרו לעומק, וישנן אף מדינות שלמות שלעיתים רחוקות משתלבות במסלולי הטיול של המבקרים. אלו הן מדינות ויעדים המצויים מתחת לרדאר.

כעת, בעת שאנו מתאוששים מתלאות המגפה ומגבלותיה, כדאי יותר מתמיד להכיר את היעדים הפחות מוכרים ולתכן את הביקור בהם. זה הזמן להרפות מהחזרה אל המוכר, ולצאת למסעות חקר מרגשים במקומות חדשים. מגזין Traveller האוסטרלי מביא 10 דוגמאות.

מוסטר בוסניה והרצגובינה. ShutterStock
הכפר מוסטר, בוסניה והרצגובינה/ShutterStock

במקום סיציליה - מלטה

שטחו של האי ים התיכוני הזעיר הוא שבריר מגודלה של סיציליה, ובכל זאת מדובר ביעד שמציע שלל חוויות. יש בו שילוב של איטליה ושל הלבנט, וזה בהחלט יוצא דופן. מלטה מציעה היסטוריה, תרבות וגם נופים מדהימים, בהם מצוקים אדירים, חופים ומפרצים, כמו גם עיירות מבוצרות. שימו לב למשל לגוזו (Gozo), אי נפרד שבו נדמה כי הזמן עצר מלכת.

אל תחמיצו: הבירה ולטה היא מיקרוקוסמוס של כל מה שטוב ומעניין במלטה כולה. אתר המורשת העולמית גדוש באטרקציות היסטוריות, כמו גם במסעדות עם השפעות ערביות ואירופאיות.

עוד בוואלה!

פחות מ-50 דולר הלוך-חזור: היעד שמתחרה ביוון, קפריסין וטורקיה

לכתבה המלאה
הכפר של פופאי במלטה. ShutterStock
הכפר של פופאי במלטה/ShutterStock

במקום קרואטיה - אלבניה

אלבניה היא אחד מהיעדים ה"חדשים" המרגשים ביותר באירופה - מדינה עם רצועת חוף מרשימה שהיתה סגורה למבקרים במשך רוב המאה הקודמת, אך כעת היא קלה מאוד להגעה ולגילוי. אלבניה, החולקת את קו החוף עם קרואטיה, מציעה מעין "ריביירה אלבנית" שבה עיירות נופש, שחלקן מהוות אטרקציות היסטוריות בפני עצמן. החופים עצמם מתהדרים בחול לבן ומים צלולים.

אל תחמיצו: המקום הטוב ביותר לקבל את התחושה של העבר והעתיד הוא בעיר הבירה טירנה, שם תמצאו כמה מוזיאונים וגלריות נהדרים, כולל Bunk'Art, בונקר ענק מימי המלחמה הקרה שהפך לחלל אמנות מודרנית.

אלבניה. ShutterStock
אלבניה/ShutterStock

במקום הולנד - בלגיה

בלגיה נמצאת במקום בעייתי: כולם יודעים שהיא "שם", אבל רק מעט מגיעים לחקור אותה לעומק. זוהי ארץ נהדרת ויש לה הרבה מה להציע. ברוז' (Bruges) היא מקום ידוע ונפלא, אבל קחו בחשבון גם ביקור בבריסל, עם סצנת ברים ומסעדות מצוינת (נסו את המולים והצ'יפס) ובעיר גנט (Ghent) שבה ממתינה לכם היסטוריה מפוארת. ויש גם את הבירות המדהימות המיוצרות במנזרים השונים.

אל תחמיצו: מנזר ווסטמאל (Westmalle), מחוץ לאנטוורפן, מציע חדרי אירוח רגועים להפליא, וסביבו ישנם ברים שמגישים את הבירה שמייצרים בו.

ברוז' בלגיה. ShutterStock
ברוז’, בלגיה/ShutterStock

במקום צרפת - בולגריה

טוב, הן לא באמת דומות - והביקור בבולגריה שונה מזה שבצרפת. עם זאת, בולגריה אכן יודעת להציע למבקריה את הפאר האלפיני - בדמות הרים מרשימים. ישנם בה אתרי סקי מומלצים כגון בנסקו (Bansko) ובורובץ (Borovets) שמציעים תמורה טובה לכסף.

אל תחמיצו: מחוץ לסצנת הסקי, לסופיה הבירה יש הרבה מה להציע, כולל שילוב של כנסיות עם מסגדים מהתקופה העות'מאנית, בתוספת חורבות רומיות. כל אלו, לצד סצנת מסעדות וברים צעירה.

כנסיית ישו "שליט כל" בנסבר בולגריה. Stoimilov, ShutterStock
כנסיית ישו "שליט כל" בנסבר, בולגריה/ShutterStock, Stoimilov

במקום איטליה - סלובניה

כל מה שעליכם לעשות הוא להקליד ב"גוגל תמונות" את המילה סלובניה, ומיד תבינו את מקור המשיכה של המדינה היפהפייה הזו, שכוהל הרים גבוהים ואגמים מנצנצים, יחד עם כפרים שנראים כאילו נלקחו הישר מסיפורי אגדות מימי הביניים. סלובניה היא גן עדן לחובבי טבע, שמוזמנים לבחור מבין שלל מסלולי הליכה בהרים, מסלולי רכיבה וגם מערות, קניונים, רפטינג ועוד. זהו גם יעד תרבותי עם השפעות רבות מן העבר.

אל תחמיצו: אגם בלד (Bled) כמובן, שנחשב ליהלום שבכתר. בין השאר, יש בו קפלה בארוקית קטנה ויפה שתככב בחשבון האינסטגרם שלכם.

אגם בלד סלובניה. רוזה גברילוב וירדן אבירב, מערכת וואלה!
אגם בלד, סלובניה/מערכת וואלה!, רוזה גברילוב וירדן אבירב

במקום דנמרק - נורבגיה

אם הימים שלאחר המגפה גורמים לכם להשתוקק לבידוד וליופי טבעי מבלי לוותר עלך נוחות ותשתיות מודרניות, שקלו לנסוע לנורבגיה. הטבע בה מדהים, התיירים מועטים יחסית ויש שפע בלתי נדלה של פיורדים. כאן תוכלו לא רק לצפות בהם, אלא גם להעפיל אל ראשי הרים ומצוקים ולברוח אל טבע נטול הפרעות. ועוד עניין מפתיע: לאט-לאט, הופכת נורבגיה להיות ידועה גם בזכות האוכל שלה, עם סצנה חדשה ומפתיעה העושה שימוש ניכר במאכלי ים.

אל תחמיצו: מטיילים רבים עולים לרגל לקופנהגן, כדי לאכול ב"מקדשים קולינריים" ידועים כגון Noma או Geranium, אבל בנורבגיה, אל תחמיצו את Maaemo, דיינר משובח באוסלו בעל שלושה כוכבי מישלן שעושה שימוש בחומרי גלם אורגניים מפתיעים. פשוט מדהים.

כביש הדרך האטלנטית נורבגיה. Shutterstock, ShutterStock
כביש הדרך האטלנטית בנורבגיה/ShutterStock, Shutterstock

במקום ספרד - אנדורה

נסיכות אנדורה הקטנה דחוסה בין ספרד לצרפת, ומציעה יופי טבעי, עם אתרי סקי בחורף, טיולי טבע בקיץ ושפע של תרבות בסגנון קטלוני כל השנה. באשר לסקי - האזורים העיקריים הם ואלנורד (Vallnord) וגרנדוואלירה (Grandvalira). הם אינם זולים, אך איכותיים מאוד. בעונת הקיץ, מומלץ לטייל בבירה אנדורה לה ולה (Andorra la Vella). יש בה כנסיות רבות ומסעדות קטלאניות בסגנון כפרי.

אל תחמיצו: נעלו את נעלי ההליכה וצאו להתמודד עם המרחב ההררי. מומלץ להעפיל אל הפסגה הגבוהה בנסיכות, קומה פדרוסה (Coma Pedrosa). ההליכה אורכת כחמש שעות, וכוללת נופים מרהיבים ואפילו בקתה ללינת לילה באמצע הדרך.

אנדורה לה ולה. ShutterStock
אנדורה לה ולה/ShutterStock

במקום יוון - מקדוניה הצפונית

המדינה שנודעה בעבר בשם "הרפובליקה של מקדוניה" היא אומה שקשורה מאוד לשורשיה, יעד כפרי ואותנטי שבו תוכלו לחוות את המורשת של היוונים, הרומאים, העות'מאנים ועמים אחרים. בנוסף, יש בה טבע יפהפה. בין האטרקציות המומלצות: מנזרי ימי הביניים של פרילפ (Prilep), השוק הטורקי העתיק והמסגדים העותמאניים של שטיפ (Stip), הבתים המסורתיים של קרושבו (Krusevo) והאתרים הביזנטיים בעיר הבירה סקופיה (Skopje).

אל תחמיצו: גולת הכותרת האמיתית של מקדוניה הצפונית היא ללא ספק אוחריד (Ohrid), אתר מורשת עולמית הגדוש בכנסיות מדהימות, שווקים, מבצרים ואתרים ארכיאולוגיים.

אגם אוכריד, צפון מקדוניה. ShutterStock
אגם אוכריד, מקדוניה הצפונית/ShutterStock

במקום גרמניה - לוקסמבורג

העיר-מדינה הקטנטנה הזו אולי ידועה יותר כמקלט מס עולמי מאשר כיעד תיירותי רציני, אבל למעשה יש לה לא מעט מה להציע לשהות קצרה - מתעשיית יין משגשגת ועד נופי טבע יפים. מומלץ להתחיל בעיר הגדולה במדינה, שהיא גם העיר היחידה בה. בעיר כדאי לסייר באזור Ville Haute, שבו ניכרת היטב המורשת של לוקסמבורג. במרחב זה ישנם קתדרלה, ארמון, מנזר ואתרים נוספים. מחוץ לעיר, ממתינה לכם טירת ויאנדן (Vianden) מימי הביניים, מוזיאון מלחמת העולם השנייה בדיקירך (Diekirch) ועוד.

אל תחמיצו: כדאי לדגום את היינות של לוקסמבורג, לאורך נהר מוזל (Moselle) וליד העיירה רמיך (Remich). האזור משופע ביקבים וברים.

לוקסמבורג - Люксембург. djedj - pixabay.com, Creative Commons
לוקסמבורג/Creative Commons, djedj - pixabay.com

במקום טורקיה - בוסניה והרצגובינה

חלק ממנה עות'מאני, חלק אוסטרו-הונגרי, חלק סלאבי. חלק ממנה נעים ונינוח וחלק אחר שסוע מימי המלחמה. חלק ממנה מימי הביניים וחלק אחר - מודרני. יש כל כך הרבה מה לחוות בבוסניה והרצגובינה שבחבל הבלקן. הניגודים והסתירות יותירו אתכם מוקסמים גם זמן ר בלאחר שתחזרו מהחופשה. המרכזים ההיסטוריים השוקקים של סרייבו (Sarajevo) ומוסטאר (Mostar) הם ללא ספק מוקדי המשיכה הגדולים במדינה, עם ארכיטקטורה בסגנון טורקי לצד סצנת מסעדות וברים. מומלץ גם לבקר במפל קרביצה (Kravica) המדהים, ואת בלגאי טקה (Blagaj Tekke), בית דרווישי המצוי בפתחה של מערה.

אל תחמיצו: אל תעזבו את בוסניה והרצגובינה מבלי לראות את הגשר הישן במוסטאר (סטארי מוסט, Stari Most), פלא הנדסי מהמאה ה-16, שהיה צורך לשחזר לאחר המלחמה שהתחוללה בשנות ה-90 של המאה הקודמת. גשר האבן המדהים מוקף בתי קפה ומסעדות שמהם ניתן לצפות בו במלוא הדרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully