וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

300 ימי שמש בממוצע בשנה: האם זהו אתר הסקי האידיאלי?

שמעון כהן

28.1.2020 / 17:01

האם יש סיכוי שחופשת סקי בהרי הפירנאים של אנדורה מתעלה על זו שבהרי האלפים? כשברוב השנה יש בה שמש, המסלולים רחבים ומפנקים ויש אפילו קייטנה בעברית - אז יש סיכוי שיש פה מתחרה רציני. שמעון כהן יצא לבדוק את הסלופים הלבנים, והתאהב

גיא הוכמן

בווידאו: חופשת סקי באיטליה

שנה חדשה היא הזדמנות לגלות אתרי סקי חדשים, בטח כשמדובר בחודשים בהם ההרים ברחבי אירופה מושלגים. היעד שסימנתי לעצמי הפעם היה אנדורה (Andorra), המציע מספר רב של אתרי סקי בהרי הפירנאים, המתאימים לגולשים בכל הרמות.

התחלתי את הביקור בעיירת הסקי "לה מאסנה" (La Massana), הממוקמת בעמק הצפוני של מרחב הגלישה "ואל נורד" (Vallnord). מהרגע שהגעתי לשדה עד שעליתי על המגלשיים עברו כשש שעות, מתוכן ארבע שעות טיסה לברצלונה ונסיעה של כשעתיים עד שהגעתי לעיירת ללה מאסנה. העיתוי היה מושלם, שכן מתחילת דצמבר, למזלי, ירדו שם כמויות גדולות של שלג שצבעו את ההרים בלבן וגרמו לפתיחה רשמית של כל מסלולי הסקי באתר. בנוסף, הרווחתי שבוע של שמש מלטפת שאפשרה לי לבחון מקרוב גם את שאר מרחבי הגלישה באזור.

סקי באנדורה. שמעון כהן, אתר רשמי
אתרי סקי המתאימים לגולשים בכל הרמות. אנדורה/אתר רשמי, שמעון כהן

סקי באנדורה אל מול הרי האלפים: מה עדיף?

בהרי האלפים אפשר למצוא מספר רב של אתרי סקי מעולים, אבל אחרי שביקרתי בהרי הפירנאים של אנדורה מצאתי לא מעט יתרונות שעולים על אלו שבאלפים. למשל:

עלות מול תועלת: מחירי חבילות הסקי באנדורה נמוכים בהשוואה לאתרי הסקי המובילים בצרפת, איטליה ואוסטריה, כאשר המתקנים והמעליות באנדורה לא נופלים בהשוואה לאתרים המובילים.

רוחב המסלולים: המסלולים באנדורה מאוד רחבים וידידותיים לגולשים מתחילים, אבל מאפשרים גם לגולשים ותיקים לשפר את הטכניקה והמיומנות של הגלישה. באתר יש מגוון מסלולים המתאימים לכל הרמות: ירוקים, כחולים אדומים ואפילו מסלולים שחורים רחבים שעוזרים לגולשים להתקדם ולהעלות את רמת הגלישה בכיף ובלי פחד.

שירות מצוין: כמי שגלש במדינות רבות ובעשרות אתרי סקי בעולם, נפעמתי מהרצון של המקומיים לתת שירות ויחס אדיב ומסביר פנים לגולשים.

שופינג: אנדורה ידועה כ"דיוטי פרי" ענק המציעה חוויית קניות מהנה. חובבי קניות? כדאי מאוד לקחת גם את העניין הזה בחשבון.

מזג אוויר: באנדורה יש בממוצע כ-300 ימי שמש בשנה מה שמשאיר לכם סיכוי טוב לגלישה גם בימי שמש מפנקים.

סקי באנדורה. שמעון כהן, אתר רשמי
באנדורה יש בממוצע כ-300 ימי שמש בשנה/אתר רשמי, שמעון כהן

מרחבי הסקי באנדורה: למי זה מתאים?

רגע לפני שאתחיל לפרט על המסלולים, אספר שאנדורה היא אמנם מדינה קטנה אבל בהחלט מפתיעה. באנדורה אפשר למצוא שני מרחבי גלישה מרכזיים ומרשימים, שאגב אפשר להתנייד ביניהם עם תחבורה ציבורית נוחה וזולה. האחת, גאראנד ואלירה (Grandvalira), והשנייה ואל נורד (Vallnord).

מרחב הגלישה ואל נורד מורכב משלוש עיירות קסומות - מאסנה, פאל וארינסל (La Massana, Pal, Arinsal). באתר הסקי יש 93 ק"מ של מסלולים בכל הרמות. המתחילים ייהנו ממסלולים ירוקים, שפע של מסלולים כחולים וגם ממסלולים אדומים רחבים במיוחד. גם חובבי האקסטרים יוכלו ליהנות משני סנו-פארקים מתוחזקים להפליא, שרק מחכים למשחקים של חובבי הפריסטייל.

חובבי האטרקציות בשעות הפנאי, ימצאו מגוון של פעילויות אקסטרים מלבד הגלישה, ביניהן אופנועי שלג, מזחלות כלבים, אומגה, הלי סקי, אופני שלג, קורקינטים לשלג ועוד.

מרחב הגלישה גרנד וואלירה כולל 240 ק"מ עם 118 מסלולים המותאמים לכל הרמות. גם כאן מצאתי מסלולים רחבים במיוחד ושלושה סנו-פארקים מפנקים לחובבי האקסטרים. העיירה פאס דה לה קאסה (Pas De La Casa) הינה עיירת סקי המוכרת והמבוקשת מבין שש העיירות המרכיבות את מרחב גלישה זה. מדובר בעיירה התוססת במרחב גרנד וואלירה ומתאימה מאוד לחברה צעירים שחשובה להם מאוד סצנת חיי הלילה. את הטון של הטירוף והשמחה נותנים החבר'ה האנגלים, שהשתלטו יפה על חלק מהברים המובילים. חובבי הסנו-פארק ייגלו גם סנו-פארק שפתוח עד השעה 21:00, ובעיירה פאס הם ימצאו מסלולי סקי שפתוחים גם לגלישת לילה בחלק מימות השבוע.

סקי באנדורה. שמעון כהן, אתר רשמי
המסלולים באנדורה רחבים וידידותיים מאוד. מסלול שחור מפנק/אתר רשמי, שמעון כהן

כ-100 ק"מ של אוף פיסט

למרחב הסקי המגוון הצטרף לאחרונה אתר חדש ומיוחד, "ארקליס" (Arcalis), שבו תוכלו למצוא רק 30 ק"מ של מסלולים אבל כ-100 ק"מ נוספים של אוף פיסט. באתר זה ישנם רכבלים שתמצאו בהם רק מסלול אחד, אבל הרעיון הוא לעלות ולרדת בעיקר באוף פיסט (לחובבי הז'אנר כמובן).

העיירה מתאימה מאוד גם לחובבי הקניות, שימצאו בה עשרות חנויות פטורות ממס שיעניקו שופינג במחירים מעולים. גם לחובבי הבילויים ימצאו בה עניין, שכן יש בה ברים ומועדונים ששמים את סצנת האפרה סקי של העיירה בשורה הראשונה עם האתרים המובילים באירופה.

אנחנו התארחנו במלון המפנק "מג'יק לה מאסנה" (Magic La massana) ברמת ארבעה כוכבים. המלון ממוקם במרחק של כמאה מטרים מהרכבל, וכולל מרכז בריאות עם בריכה, סאונה וג'קוזי לשחרור ורגיעה אחרי הגלישה. העיירה לה מאסנה מתאימה מאוד למשפחות, אבל אם אתם חובבי מסיבות - בצד השני של לה-מאסנה מחכה לכם העיירה ארינסל הכוללת חיי לילה תוססים במיוחד.

לה מאסנה ממוקמת כעשר דקות נסיעה מעיר הבירה של אנדורה "אנדורה לה ווייה" (Andorra la Vella), שם תוכלו למצוא חגיגית קניות אמיתית - 12 דקות נסיעה ואתם בשדרה מרכזית של קניונים עם מחירים מעולים.

סקי באנדורה. שמעון כהן, אתר רשמי
המדריכים בקייטנה מלמדים יסודות חשובים כבר בהתחלה/אתר רשמי, שמעון כהן

קייטנת חלום למשפחות: קייטנת סקי בעברית

הכיף הכי גדול מבחינתי בחופשה הוא לחלוק את התחביב הלבן עם בני אייל, שחבר אלי לנסיעה בחנוכה והצטרף לקייטנה של סקי דיל, הכוללת הסברים בעברית. זו הפעם השנייה שהוא גולש סקי, והשיפור היה מדהים. לדבריו, הסיבה העיקרית היא ההסבר בעברית שעוזר להתגבר על מחסום השפה ומאפשר לילדים להתמקד ולהשקיע בלימודי הסקי.

חוויה אמיתית הייתה לגלוש עם אייל בשעות אחר הצהריים, כשהקייטנה מסתיימת, ולחוות ביחד את השיפור המשמעותי בגלישה מדי יום. המדריכים לימדו אותו ואת חבריו לקבוצה יסודות חשובים כבר בתחילת הקייטנה, כולל גלישה לאחור, קפיצות בקטנה וטעימה מהאוף פיסט שגרמו להם להשאיר את הפחד בצד ולשפר את הטכניקה בצורה מיטבית.

החבילות של "סקי דיל" כוללות: טיסות, ההעברות, מלון עם חצי פנסיון, סקי פס והכי חשוב הדרכה בעברית, ובעיקר שקט נפשי שיאפשר לכם חופשה אמיתית מבלי להתעסק עם כל האופרציות המטרידות כשבונים חבילה לבד.

סקי באנדורה. שמעון כהן, אתר רשמי
השיפור היה מדהים. קייטנת סקי באנדורה/אתר רשמי, שמעון כהן

הכותב היה אורח של חברת סקי דיל באנדורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully