וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

16 יעדים מדהימים באירופה שטרם התגלו על ידי תיירים

גם אתם הייתם שמחים לחופשה שאין בה כמעט תיירים, שחפה מתורים, עומס ואנשים שנדחפים בתמונות? אז קבלו 16 מקומות שלא צריך לטוס עבורם לסוף העולם, אלא בטווח של כמה שעות טיסה בודדות מישראל ועדיין נותרו בתוליים ופחות מוכרים

איך לארוז בגדים ליום אחד של חופשה/צילום: יוטיוב

בווידאו: צפו בטריק שיעזור לארוז לחופשה ולחסוך הרבה מקום לשופינג

מאיים וחופים נסתרים ועד כפרים ואטרקציות נדירות - בכל רחבי יבשת אירופה עדיין מסתתרים יעדים מדהימים, שטרם התגלו על ידי ההמונים ושבניגוד למוקדי התיירות הרגילים נראים בדיוק כמו בתמונות, ולא מלאים במאות ואלפי אנשים נוספים.

אל חלק מהמקומות הגישה היא עניין בעייתי, שהפכה אותם לפחות פופולריים, בעוד אחרים פשוט נותרו משום מה בגדר סודות מקומיים. הכנו עבורכם רשימה של 17 יעדים באירופה שמהם תוכלו להינות כמעט לגמרי לבדכם.

האי גרסיוסה (La Graciosa), ספרד

אחד האיים הקנריים של ספרד, היא המקום אליו כדאי לנסוע אם אתם מחפשים נופי טבע ימי מרהיבים וחופים ארוכים בודדים לחלוטין. באי ממוקם כפר קטן בנוי בתים קטנים לבנים בין נתיבי חול שרק ממתינים שיבואו ויגלו אותם. האי מציע גם הזדמנויות אדירות לכל חובבי הצלילה.

עוד באותו נושא

הלונלי פלאנט מציג: 10 היעדים הכי טובים באירופה לקיץ 2016

לכתבה המלאה
האי גרסיוסה ספרד. ShutterStock
כפר קטן בנוי בתים קטנים לבנים בין נתיבי חול. האי גרסיוסה/ShutterStock

הכפר בלאגאי, בוסניה והרצגובינה

המבקרים שנקרתה דרכם לכפר הקטנטן בלאגאי (Blagaj) שבבוסניה והרצגובינה לא יכולים שלא להשתאות ביראה למראה הקסום של למראה המלכותי של "בלגאי טקה" - מנזר שנבנה עבור אנשי הדת המוסלמים הדרווישים. המבקרים מוזמנים להינות מביקור במבנה העץ הייחודי וללגום ממשקה קר תוך שהם משקיפים על נהר הבונה (Buna) המרשים הזורם מתחת לקירות המנזר.

הכפר בלגאי בוסניה והרצגובינה. ShutterStock
מנזר שנבנה עבור אנשי הדת המוסלמים הדרווישים. הכפר בלאגאי/ShutterStock

האי פריצ'ידה, איטליה

אם אתה מחפשים חופשה רגועה, אין סיבה ללכת רחוק יותר מאשר האי פריצ'ידה (Procida) הממוקם במפרץ נאפולי שבאיטליה. האי מציע אווירה אותנטית בהרבה, מאשר יתר האיים התיירותיים באזור כמו קאפרי או איסקיה. האי מאופיין באווירה ציורית של מטעי לימון, בתים בצבעי פסטל, ברים הומים בתושבים מקומיים ומסעדות חוף המגישות מטבח איטלקי קלאסי.

האי פריצ'ידה, איטליה. ShutterStock
אווירה ציורית של מטעי לימון ובתים בצבעי פסטל. האי פריצ'ידה/ShutterStock

גיולה, יוון

גיולה (Giola) הוא שמה של בריכת מים טבעית הממוקמת באזור אסטריס שבאי תאסוס ביוון. מי שרוצה לבקר בה יצטרך להכין את עצמו לצעידה ממושכת בשביל ארוך על חול לוהט, אבל ברגע ההגעה אפשר ליהנות משכשוך במאגר מים קרירים צלולים להדהים - עם נוף מרהיב היישר אל הים התיכון.

בריכת מים גיולה אסטריס יוון. ShutterStock
ליהנות משכשוך במאגר מים קרירים צלולים להדהים. בריכת גיולה/ShutterStock

הכפר לה רוק-גז'אק, צרפת

בדרום צרפת שוכן לה רוק-גז'אק (La Roque-Gageac), כפר הבנוי היישר אל תוך הצוקים שמעל נהר הדורדון והוא שוכן בחבל א?‏ק?יט?ן שבדרום מערב המדינה, לאורך האוקיינוס האטלנטי ורכס הפירנאים. לה רוק-גז'אק נחשב באופן רשמי לאחד הכפרים היפים ביותר בצרפת, ומלבד סגנון הבנייה הייחודי שלו הוא ידוע גם בצמחייה האקזוטית הגדלה בו.

הכפר לה רוק-גז'אק צרפת. ShutterStock
כפר הבנוי היישר אל תוך הצוקים שמעל נהר הדורדון. הכפר לה רוק-גז'אק/ShutterStock

שביל קונגסלדן, שבדיה

חובבי הייקינג והליכות ארוכות לא יכולים לפספס ביקור בשביל קונגסלדן (Kungsleden) שבצפון שבדיה. מדובר במסלול באורך של כ-440 קילומטרים הלוקח את המטיילים דרך ארבעה גנים לאומיים ושמורות טבע מהגדולות ביותר באירופה, בהן הם יתקלו בכל מה שיש לאזור הזה להציע: מיערות ליבנה ענקיים ועוצרי נשימה וקרחונים נסתרים ועד נחלים שוצפים ופסגות מושלגות.

מטייל טרק מוצ'ילר שביל קונגסלדן שבדיה. ShutterStock
טרק של כ-440 ק"מ, העובר דרך ארבעה גנים לאומיים ושמורות טבע. מטייל בשביל קונגסלדן/ShutterStock

העיירה קסטילוצ'ו די נורצ'ה, איטליה

העיירה הקטנה קסטילוצ'ו די נורצ'ה (Castelluccio di Norcia) נמצאת באומבריה באיטליה והיא מפורסמת בזכות הנוף המרהיב והייחודי שלה: מהעיירה ניבט מרבד עצום של פרחים צבעוניים, אשר פורחים בכל שנה מסוף מאי ועד תחילת יולי.

העיירה קסטילוצ'ו די נורצ'ה איטליה. ShutterStock
מפורסמת בזכות מרבד עצום של פרחים צבעוניים. קסטילוצ'ו די נורצ'ה/ShutterStock

האיים האזוריים, פורטוגל

האיים הא?זו?ר?יים (Açores), ארכיפלג של תשעה איים המשתייכים לפורטוגל, מכונים לעתים קרובות אחד הסודות השמורים ביותר של האוקיינוס האטלנטי. עם אגמים התחומים ביערות, שטחי מרעה ענקיים, מערות וולקניות ומפלים - האיים האזוריים הם אחד המקומות המגוונים ביותר של נפלאות טבע שטרם התגלו על ידי תיירים.

האיים האזוריים בפורטוגל. ShutterStock
מערות וולקניות, אגמים ומפלים. האיים האזוריים/ShutterStock

העיירה אלברחין, ספרד

אחד המקומות המיוחדים ביותר באירופה הוא העיירה הספרדית אלברחין (Albarracín) הממקומת גבוה על פסגת הר במחוז טרואל. המבקרים בה מרגישים כאילו הם צועדים אחורה בזמן בעוד הם מתהלכים בין בתי העץ המפורסמים, חומות המבצר העתיקות והרחובות הצרים דמויי המבוך.

העיירה אלברחין ספרד. ShutterStock
להתהלך בין חומות המבצר העתיקות והרחובות הצרים. אלברחין/ShutterStock

חוף צ'ירלי, טורקיה

בזכות רגולציה מקומית המונעת פיתוחים תעשייתיים, חוף צ'ירלי (Çıralı) שבדרום טורקיה מציע למבקרים בו אווירה רגועה ושקטה מול המים הצלולים של הים התיכון. מלבד שחייה בחוף המבודד המקרים במקום יכולים גם לצאת ולחקור את האווירה של כפר הקטנטן בעל אותו השם, או לבקר בהריסות העיר העתיקה "אולימפוס" הנמצאת במרחק הליכה.

חוף צ'ירלי טורקיה. ShutterStock
אווירה רגועה מול המים הצלולים של הים התיכון. חוף צ'ירלי/ShutterStock

האי קיז'י, רוסיה

האי הרוסי קיז'י שוכן בימת אונגה (Onega) שברפובליקה של קרליה שבצפון-מערב רוסיה, 70 ק"מ מצפון לעיר פטרוזבודסק. הוא מתהדר במכלול אדריכלי מיוחד במינו, בראשו "כנסיית ההשתנות", שריד אחרון לכנסיות העץ הנצריות-אורתודוקסיות מרובות הכיפות שהיו נפוצות במאה ה-17 ברחבי רוסיה. יש באי הרבה מבני עץ ייחודיים רבים אחרים, לרבות מגדל פעמונים עתיק הכפר ההיסטורי ימקה.

כנסייה באי קיז'י בימת אונגה ברוסיה. ShutterStock
במכלול אדריכלי מיוחד במינו. כנסיית ההשתנות באי קיז'י/ShutterStock

העיר אמיין, צרפת

העיר אמיין בצרפת (Amiens) נמצאת 120 ק"מ צפונית לפריז והיא ביתם של מספר אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו, כולל קתדרלת "גבירתנו באמיין" הנחשבת למופת של אדריכלות גותית. העיר היא גם ביתה של סצנת אמנות עכשווית הומה ומגוונת ונמצאים בה גם לא מעט פארקים, גנים יפיפיים, ותעלות.

העיר אמיין, צרפת. ShutterStock
קתדרלת "גבירתנו באמיין" בעיירה אמיין/ShutterStock

אזור בוקובינה, רומניה-אוקראינה

תחוב בין אינסוף שיפולי גבעות ויערות, בוקובינה (Bucovina) הוא אזור היסטורי מתחלק בין רומניה ואוקראינה, שידוע בעיקר בזכות הצבעוניות של המנזרים והכנסיות שבו. האזור עשיר בציורי קיר בני מאות שנים ובאזורי טיולי טבע יפים במיוחד.

כנסייה בוקובינה גבול רומניה-אוקראינה. ShutterStock
ידוע בעיקר בזכות הצבעוניות של המנזרים והכנסיות שבו. כנסייה באזור בוקובינה/ShutterStock

הכפר פיסקיווקשיל, שבדיה

החוף המערבי של שבדיה הוא מקום מושבו של כפר דייגים קטן וייחודי בו מתקיימת סצנת דיג רוחשת. שימו פעמיכם לפיסקיווקשיל (Fiskebäckskil) כדי ליהנות מפירות הים הטריים ביותר שרק יכולים להיות, משבילי הליכה מקסימים לאורך חוף הים, מקהילה קטנה ומסבירת פנים ומשבילי אופניים שלא תמצאו בשום מקום אחר.

הכפר פיסקיווקשיל שבדיה. ShutterStock
כפר דייגים קטן וייחודי בשו מתקיימת סצנת דיג רוחשת. פיסקיווקשיל/ShutterStock

העיירה בסאנו דל גראפה, איטליה

העיירה האיטלקית בסאנו דל גראפה (Bassano del Grappa) מפורסמת במזקקות משקה הגראפה הרבות שנמצאות בה ובהן ניתן ללגום מהמשקה. התיירים שמגיעים לאזור מעדיפים בדרך כלל לשים פעמיהם אל ונציה, ובכך הם מפסידים את העייריה הנפלאה חצוית נהר פסטורלי, המלאה בבתי קפה וחנויות חמודים להפליא ואשר מהווה בסיס מצוין לטיולים במחוז ונטו.

העיירה בסאנו דל גראפה איטליה. ShutterStock
מפורסמת במזקקות הגראפה הרבות שבה. בסאנו דל גראפה/ShutterStock

העיירה קובאריד, סלובניה

העיירה קובאריד (Kobarid) הממוקמת בעמק סוקה (Soca) בסלובניה מוקפת הרים קסומים ושדות מרעה ירוקים ושופעים. לעיירה חשיבות היסטורית, עם אתרים המתוארכים לתקופת הברזל וכן מוזיאון המנציח את התפקיד שהיה לה במלחמת העולם הראשונה.

מפל קוז'אק העיירה קובאריד סלובניה. ShutterStock
מפל Kozjak הנשפך לנהר הסוצ'ה, לא רחוק מהעיירה קובאריד/ShutterStock

הארכיפלג פלאגרושה, קרואטיה

הגישה אל הארכיפלג הקרואטי הקטן והנידח פלאגרושה (Palagruža) עלול להיות לא קלה, אבל המאמץ משלם בהגעה אל האזור עם כמה מאתרי הצלילה הטובים ביותר של קרואטיה. החופים הנהדרים הללו יאפשרו לכם הנאה ממרחבים של חול וים כמעט לגמרי לבדכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully