וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה ושמה בולגריה: החופשה המשפחתית שנותנת פייט ליוון וקפריסין

אביחי ברוך

17.6.2019 / 12:08

שוב חופשה משפחתית אצל השכנים באגן הים התיכון? למה שלא תנסו את בולגריה, שהפכה ליעד שבו ריזורטים עם פארקי מים, מלונות גדולים ומחירים עממיים מאוד. על היעד המפתיע והזול שנמצא רק שעתיים טיסה ישירה מישראל

חופשה ורנה בולגריה/אביחי ברוך

יום ראשוון, שעת צהריים, נמל תעופה בן גוריון. צ'ארטר של בולגריאן אייר, MD-83, מתנתק מהקרקע וממריא לנופש משפחות במרחק של שעתיים טיסה סך הכל, צוות הטיסה הנחמד והאדיב ידאג לכם לכוס מים אך לא יותר והאמת אין צורך.

עוד הצעות לחופשת הקיץ שלכם:
ביקרנו באי היווני שהישראלים עדיין לא הרסו
מלונות בשליש מחיר: היעד הקרוב שחוזר ובזול
מפזר קור לישראלים: העיר שגילתה את הקיץ

לקראת הנחיתה בשדה התעופה של ורנה בבולגריה, המטוס חולף מעל לקו החוף ולפתע נגלים שדות ירוקים, ישובים כפריים, גגות אדומים ויערות, תחנת כח ושדה תעופה קטן. כמובן שבנחיתה כולם מוחאים כפיים ומיד מתפנים לחפש קליטת ווי-פיי בביקורת הדרכונים, כמו ישראלים טובים. אני התחברתי לשירות טלפון חו"ל. אין לי מושג כמה זה עלה לי, אבל דבר אחר בטוח - אלה שקנו סים בכמה אירו בודדים בשדה - סיפרו לי בסוף הטיול שזה לא עבד להם ושהם נאלצו כל הטיול להתחבר לווי-פיי זמין כלשהו.

בנסיעה ברחובות ורנה, נגלית אדריכלות קומוניסטית לצד סממנים קפיטליסטים, כמו מקדונלדס, דקטלון איקאה ועוד. במלון "פרסטיז' דלוקס" (טיסה ו-3 לילות החל מ-399 דולרים לאדם, הכל כלול), הממוקם באזור שנקרא "חולות הזהב", קיבל אותנו שף ישראלי ולצד המנות הבינלאומיות היו מנות ישראליות על בסיס חצילים וחומוס. המלון עצמו ערוך לקליטת משפחות ויש המון פעילויות לילדים, כמו שלוש בריכות מגלשות מים, ג'ימבורי, ביליארד פוטבוליטו והקרנה של סרטי קומיקס מדי ערב. בגזרת ההורים, ניתן ליהנות מספא מפנק ולא יקר, חדר כושר וחמאם טורקי. החדרים עצמם ענקיים ומתאימים למשפחות עם ילדים. המלון שוכן מרחק הליכה מטיילת חוף הים, שם תוכלו להיכנס לאחד הפאבים וליהנות ממוזיקה וריקודים.

מלון פרסטיז' דלוקס בולגריה. אביחי ברוך, אתר רשמי
ויש גם שף ישראלי. הבריכה במלון פרסטיז' דלוקס/אתר רשמי, אביחי ברוך
מלון אקווה פרדייז בולגריה. אביחי ברוך, אתר רשמי
מלון אקווה פרדייז/אתר רשמי, אביחי ברוך

מלון משתלם נוסף הוא "הוואנה" (טיסה ו-3 לילות, החל מ-399 דולרים לאדם, הכל כלול), שגם הוא עבר מתיחת פנים לאחרונה. המלון מצויד בקזינו, חדרים משופצים, נוף לים, יער ומחירים זולים. כמו כן, המלון "בא" לקראתם של שומרי כשרות ומקצה להם מקרר מיוחד וכלים על פי בקשתם.

הטיילת העירונית (אוטובוס קו 9 ו-409 מהמלון) יפה ונקייה, ונמתחת עד חופי הים השחור. לאורכה נמצאים בתי קפה, מסעדות ודיינרים, כמו גם מופעי רחוב שמתקיימים, בזמן שהשחפים חגים מעל לראשי המטיילים. נראה שתושבי העיר נהנים לטייל בה מאוד, והם ממלאים אותה ונוכחים מאוד לצד תיירים מכל אירופה.

על רצפת הטיילת מוטבעים סימני דרך למקומות שונים בעולם, כולל לירושלים. כדאי להגיע לבר "פיאנו בר סינטרה" שנמצא בקומה ה-17 במלון שבטיילת, לישיבה סביב הפסנתר ושתיית כוס וויסקי, שממותג בכל רחבי הבר הזה. הפסנתרן מנגן להיטי רוק ולהיטים מקומיים, וכולם שיכורים ונחמדים.

עוד באותו נושא

רק 291 שקל כולל הכל: נמצא היעד הזול באירופה לחופשה

לכתבה המלאה
אקווה פארק נסבר בולגריה. אביחי ברוך, אתר רשמי
מחיר הכניסה משתנה בהתאם לגובה המבקר. אקווה פארק נסבר/אתר רשמי, אביחי ברוך
טיילת גולדן סנדס בוורנה בולגריה. Shutterstock, ShutterStock
טיילת גולדן סנדס בוורנה/ShutterStock, Shutterstock
מוזיאון הרטרו בורנה בולגריה. אביחי ברוך, אתר רשמי
כאילו עצר הזמן. מה שרואים בטיול בכפרים הישנים של ורנה/אתר רשמי, אביחי ברוך

מחקלאות לתיירות

30 שנה לנפילת הקומוניזם, וורנה הפכה מחברה חקלאית לחברה שמתבססת על תיירות. חלקות של גידולים הפכו לאתרי נופש, וצימרים לשכונות יוקרה. לא כל הכפרים התקדמו, רובם נשארו מאחור והצטרפו לכלכלה המקרטעת.

כדאי לצאת לסיור כפרים בן חצי יום ולהתרשם מהמסורות של בולגריה - הכנת חביות יין בדרך המסורתית, כולל הסבר והתנסות, נגינה בכלי הנגינה המסורתי שנקרא "גיידה", שהוא גרסה מקומית לחמת חללים שכולו עשוי מעור גדי. פרדי קזנובה, תיירן מקומי שמארח בביתו, יראה לכם כיצד מייצרים "רקייה" - המשקה האלכוהולי המקומי - יינגן עם הכלב שלו ועם אשתו מחרוזת שירים מהעולם ומהפולקלור הבולגרי, וייכבד אתכם במאכל המקומי שנקרא "בניצה", שהוא "האח של הבורקס".

מומלץ גם להגיע אל הנמל של ורנה ולצאת להפלגה בים השחור, לצפות בדייגים ולאכול במסעדות הדגים ומאכלי הים שבמקום. מסעדת "נימו" היא מסעדה באווירה ים-תיכונית, ומסעדת "קפטן קוק" היא מסעדה יותר יוקרתית, ומתאימה לארוחת ערב מפנקת. בשני המקומות האוכל טעים ולא יקר.

הפלגה בים השחור נמל ורנה בולגריה. אביחי ברוך, אתר רשמי
הפלגה בים השחור נמל ורנה/אתר רשמי, אביחי ברוך
פרדי קזנובה מנגן בכלי הנגינה גיידה בבולגריה. אביחי ברוך, אתר רשמי
פרדי קזנובה מנגן בכלי הנגינה המסורתי "גיידה", הכלב מצטרף בשירה/אתר רשמי, אביחי ברוך

המלון שהישראלים עדיין לא גילו

חובבי השופינג יכולים להשיג את מבוקשם באאוטלט של אדידס. מי שמחליט להגיע לקניון הגדול ("גרנד מול"), יוכל להתרשם מאין סוף מותגי בגדים, מתחם אוכל ענק וחנויות צעצועים, אלקטרוניקה ואפילו סניף של "קפה קפה". חובה, אבל חובה, לעלות לקומה האחרונה ולהיכנס למוזיאון הרטרו עם תצוגה ענקית של חפצים ורכבי אספנות משופצים מהתקופה הקומוניסטית של בולגריה.

נסיעה של שעתיים בין יערות מוריקים וירידה מהרי הבלקן, תביא אתכם אל חופי הזהב של בורגס, שלה מפרץ יפהפה עם אחת המרינות היפות במדינה. כל האזור הזה מתעורר לחיים בחודשי הקיץ ומקבל מבקרים מכל העולם, ושב לתרדמת החורף בשאר השנה. מאופק לאופק - הכל מלא בבתי מלון, כמו למשל מלון "רויאל קאסל" (טיסה ו-3 לילות, חצי פנסיון, כולל פארק מים - 499 דולרים לאדם), שלו עיצוב בסגנון משחקי הכס הפוגש עיצוב קולוניאלי פוסט-אפוקליפטי. מדובר בקומפלקס שלם, שבו המלון נמצא במרכז ומסביבו וילות רבות של שתי קומות למשפחות. במלון עצמו חדרים שונים ומגוונים, סוויטות בעיצוב קיצוני ואקלקטי מאוד ומתקני פינוק שונים כמו חמאם, בריכות ומתקני מים.

מלון אחר שניתן ללון בו הוא מלון "אקווה פרדייז" (טיסה ו-3 לילות, חצי פנסיון, כולל פארק מים - 499 דולרים לאדם) - מלון משפחות קלאסי שהישראלים עדיין לא גילו. המלון חדש לגמרי, נבנה השנה, ובו אולם גיימינג, ביליארד, פינג פונג, באולינג, קריוקי, ספא, חמאם טורקי, שתי בריכות חיצוניות ענקיות, בריכה מקורה, אולם כנסים, מספר ברים ומסעדות קונספט.

לצד המלון שוכן פארק המים הגדול ביותר בבולגריה - "אקווה פארק נסבר" - המאפשר כניסה חופשית לבאי המלון. הפארק עצמו פתוח גם לקהל הרחב. מחיר הכניסה משתנה בהתאם לגובה המבקר - ילדים מתחת ל-1.30 מטרים לא צריכים לשלם. בפארק כ-60 תחנות בריכת גלים, בריכת גלישה ומגלשות רבות לכל הגילים, ומבחר מאכלים ברים שונים, כולל בר מושקע במים. הבילוי בפארק ללא ארנק, כך שכל הציוד מאוחסן בכניסה וכל מבקר מקבל צמידשעון שאותו ניתן להטעין בקרדיט, ורק איתו אפשר לרכוש דברים. בסיום הביקור ניתן להזדכות על הסכום הנותר.

מלון אחר הוא "פרמיום אין" (טיסה ו-3 לילות, חצי פנסיון, כולל פארק מים - 379 דולרים לאדם) - צנוע וזול - אבל יחסית חדש ונפתח לפני שנתיים בלבד. יש בו בריכה אחת מגלשות מים והוא ממוקם במרכז העיר. חובה לבקר בעיר העתיקה של נסבר (Nessebar), שקיימת כבר 3,000 שנה ו"עברה" הרבה ידיים במהלך השנים. כולם מדברים בה יוונית - זכר לתקופה הביזנטית שבה השפה היתה שלטת. בכל פינה תמצאו קאפלות עתיקות בנות אלף שנה לערך, ובסמטאות הצרות חנויות מזכרות בלי סוף ומסעדות דגים מול הים.

לפני הטיסה הביתה, עוד הספקנו לחוות טיול ג'יפים בהרים המקיפים את המפרץ. ולא מדובר בג'יפים חדישים, אלא בכלים אותנטיים מהתקופה הקומוניסטית, אלה שראינו במוזיאון הרטרו של ורנה. הטיול כולל עצירה באמצע שום מקום, סעודת פירות, שתיית רקייה, תחנת חץ וקשת ונהיגה ברכבי שטח מגניבים בשבילים בין העצים וההרים.

*הכותב היה אורח של חברת השטיח המעופף

טיול ג'יפים בהרים של בורגס בולגריה. אביחי ברוך, אתר רשמי
טיול ג'יפים בהרים של בורגס/אתר רשמי, אביחי ברוך
מלון רויאל קאסל בולגריה. אביחי ברוך, אתר רשמי
הנוף ממלון רויאל קאסל/אתר רשמי, אביחי ברוך
מלון רויאל קאסל בולגריה. אביחי ברוך, אתר רשמי
כמו סצנה ממשחקי הכס. הלובי במלון רויאל קאסל/אתר רשמי, אביחי ברוך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully