וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה הלא-קלאסית: אלבניה היא אחת המדינות המיוחדות ביבשת

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 5.4.2022 / 13:05

בין הבלקן ליוון מתחבאת אלבניה, מלאת ההרים, האגמים וההיסטוריה הבלתי שגרתית. טיול מאורגן בטיראנה, בצפון ובדרום יגלה לכם עולם חדש לחלוטין, נופים מרהיבים וחוויה שלא נתקלים בה בכל קפיצה לאירופה

אלבניה. ShutterStock
לא מה שציפיתם. אלבניה/ShutterStock

אלבניה היא עוף מוזר באירופה. אחת המדינות היחידות ביבשת עם רוב מוסלמי (כ-60 אחוז מהתושבים) התחבאה לה לאורך שנים ארוכות בשקט יחסי בליבו של אזור שידע סערות רבות, בין מדינות הבלקן ליוון.

רצועת חוף ארוכה במיוחד, הפונה ברובה אל הים האדריאטי ובחלק הדרומי שלה אל הים היוני, הפכה את אלבניה למקום מפלט לנופש ורוגע עבור רבים, וההרים הבלתי נגמרים במדינה הגבוהה יצרו אוצרות טבע של ממש, אולם כל אלו עדיין התקשו להסתיר מציאות מורכבת, כזו שהותירה את כלכלת אלבניה הרחק מאחור ביחס לשכנותיה.

סיור במדינה המיוחדת הזו, שעדיין איננה מוכרת מספיק בקרב הישראלים, מאפשר שילוב מצוין בין העיר לבין הטבע, ומפגש עם תרבות מקומית עשירה, הכוללת גם ניחוחות של איטליה השוכנת ממש מעבר לרצועת הים הצרה. והדרך הטובה ביותר לראות את אלבניה האמיתית היא בעזרת טיול מאורגן, עם מדריך מיומן ומנוסה, שמכיר כל פינה במדינה ויידע לתבל את הטיול בסיפורים והיסטוריה ולדאוג שלא חסר לכם כלום ושאתם יכולים ליהנות מכל רגע בדרכים.

טיול מאורגן לאלבניה כולל הדרום, האלפים האלבנים וקוסובו

טיראנה, אלבניה. ShutterStock
הבירה טיראנה/ShutterStock

הבירה טיראנה שוכנת פחות או יותר במרכז המדינה ובלבה אפשר למצוא כמה מוקדי עניין סמוכים זה לזה. כולם מרוכזים סביב כיכר סקנדרבג רחבת הידיים, הקרויה על שמו של הגיבור הלאומי, שנאבק באימפריה העות'מאנית במאה ה-15. בצפון הכיכר תגלו את המוזיאון הלאומי ובחלק הדרומי שלה ניצב פסלו של סקנדרבג, לצדו עמד בעבר פסלו של המנהיג הקומוניסטי אנוור הוג'ה, ששלט באלבניה במשך כארבעה עשורים, אך הפסל הזה הופל ב-1991, עם השתחררות המדינה.

כיום, סמוך לפסל ניצבים בניין העירייה, מגדל השעון ומסגד אטהם ביי המרשים. כנסו לסיור וחפשו את ציורי הקיר הנהדרים, שאנחנו בדרך כלל מכירים מכנסיות ולא ממסגדים. ממש ליד כל אלו, אפשר לגלות רמז לעבר המשונה של אלבניה: אחרי מלחמת העולם השנייה ומחשש לפלישה, השליט הוג'ה הוביל בנייה של כמעט מיליון בונקרים ברחבי המדינה (!) וכיום אחד מהם, שנמצא בכיכר, הפך למעין מוזיאון להיסטוריה והשני, ממזרח לעיר, משמש להופעות, אמנות ועוד.

מחוץ לבירה אפשר גם ליהנות מהר דג'טי, המתנשא לגובה של 1,613 מטרים מעל פני הים ומציע פארק לאומי גדול ומלא פעילויות. תמצאו בו נופים עוצרי נשימה, אגמים קטנים ויפהפיים, מתקנים לילדים, שבילי הליכה וגם אטרקציות אקסטרים אם אתם בקטע.

כיכר סקנדרבג, אלבניה. ShutterStock
כיכר סקנדרבג/ShutterStock

כשיורדים מעט דרומה, מחכים לכם טיולים שממש לא תרצו לוותר עליהם. בין העיירה הקטנה בלש לעיר בראט, שוכנים עשרות אגמים קטנים ומקסימים. בראט , המכונה גם "עיר אלף החלונות", הוכרזה ב-2008 כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו בזכות הארכיטקטורה המדהימה והייחודית שלה, המשלבת בין קבוצות האוכלוסייה השונות שחיו בהרמוניה באלבניה לאורך מאות ואלפי שנים.

אם עולים צפונה, הנוף והאווירה משתנים באופן דרמטי בסביבת העיר שקודרה, הסמוכה לגבול עם מונטנגרו. בשקודרה תמצאו את טירת רוזפה העתיקה, הבנויה על גבעה ונודעה כבלתי ניתנת לחדירה בשל תוואי השטח סביבה. לא הרחק מהעיר ממתין לכם גם אגם קומאן המלאכותי, בו אפשר לצאת לשייט מהנה או ליהנות מיום שקט ומלא בשלווה על שפת המים. זהו בוודאות אחד המקומות היפים ביותר באזור הבלקן.

לז'ה, דרומית לשקודר, היא עיר המורשת של סקנדרבג ובה הוא הוביל את ברית ליגת לז'ה ב-1444, הברית שבעקבותיה יצא למאבק על המדינה. סקנדרבג טמון בלז'ה וניתן לבקר בקברו ובנוסף, גם להשתכשך במימי הים האדריאטי.

רגע לפני פרידה מתושביה החייכניים של אלבניה, אפשר לעשות את כל הדרך דרומה. שם, סמוך לגבול עם יוון וקרוב לאי קורפו, נמצא את "העין הכחולה", מעיין טבעי ותופעת טבע מיוחדת, סמוך לכפר קטן בשם מוז'ין. המים כל כך צלולים, שאפשר להביט ממש לעומק המעיין, מה שמושך המוני תיירים למקום וכמובן, לקפוץ למים.

אלבניה היא יעד שרבים טרם הגיעו אליו וחבל, כי היא מציעה מבט שונה לחלוטין על אירופה, עבר מרתק והווה מלא בעניין, טיולים וכיף.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים - https://www.pegasusisrael.co.il

בשיתוף פגסוס
  • עוד באותו נושא:
  • אלבניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully