וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות מ-50 דולר הלוך-חזור: היעד שמתחרה ביוון, קפריסין וטורקיה

מלטה, שמדרום לאיטליה, מציעה שילוב מנצח של חופים יפים וים צלול, אתרים היסטוריים מרתקים, ספורט אתגרי וימי ואוכל משובח. ומצאנו גם טיסות ישירות מתל אביב ב-48 דולרים באפריל. הנה 10 מקומות ואטרקציות חובה במדינת האיים

כך נראית חופשה במלטה/צילום: VisitMalta

יש בה יותר מ-300 ימי שמש בשנה, ומזג האוויר החם, לצד מגוון הפעילויות המוצעות בה, הופכים את מלטה ליעד מעולה למשפחות. בנוסף, מדד הקורונה במלטה - הפתוחה לישראלים מחוסנים - נמצאת במגמת ירידה חדה, ונכון לאמצע פברואר, מתגלים בסך הכל כ-120 מאומתים ביום בממוצע.

אם תהיתם אם אפשר להגיע למלטה בטיסה ישירה - אז דעו שחברת הלואוקוסט האירית ריינאייר מפעילה לוואלטה, הבירה, טיסות ישירות. מצאנו בחיפוש היום טיסות ב-48 דולר הלוך-חזור באפריל. אם החלטתם להימנע מהדוחק של יוון, טורקיה וקפריסין בחול המועד הקרוב - הנה 10 פעילויות ומקומות חובה לתייר המתחיל ביעד המפתיע באגן הים התיכון - רק שלוש שעות טיסה מנבת"ג.

טיסה למלטה עם ריינאייר, אפריל 2022. סקייסקנר, צילום מסך
ת"א-מלטה-ת"א באפריל. 48 דולר הלוך-חזור/צילום מסך, סקייסקנר

שלוש הערים

"שלוש הערים" (Three cities) הוא הכינוי שהוענק לשלוש ערים מבוצרות בצפון-מזרח המדינה: בירגו (Birgu), סנגלאה (Senglea) ובורמלה (Bormla). ביקור בערים אלו הוא חובה במיוחד עבור מי שמחפשים לגלות את שורשי התרבות המלטזית האותנטית. ערים אלו מתהדרות בנמלים, בתי קפה, כנסיות כיכרות ועוד.

בורמלה במלטה. ShutterStock
בורמלה. אחת משלוש הערים/ShutterStock

גוזו

מלטה משתרעת על פני שלושה איים: מלטה (Malta), גוזו (Gozo) וקומינו (Comino). מבין שלושת, האי גוזו הוא הציורי ביותר, ובו עיירות פסטורליות וחופים יפים. זהו גם יעד מושלם לטיולים מסוגים שונים. אטרקציה מרכזית בעיר ויקטוריה שבגוזו היא הסיטדלה - האזור המבוצר של העיר. האזור שופץ לאחרונה ומציע נוף פנורמי נהדר על המרחב הכפרי שמסביב, היישובים הקטנים והים.

קמינו מלטה. Shutterstock, ShutterStock
קומינו. אחד משלושה איים במלטה/ShutterStock, Shutterstock

הלגונה הכחולה

הלגונה הכחולה (Blue Lagoon) אכן מקיימת את ההבטחה שטומנה בשמה: זוהי לגונה כחולה צלולה על חוף חולי לבן, בערוץ שממוקם בין קומינו לקומינטו. הלגונה נמצאת במרחק של 25 דקות שיט במעבורת מהאי מלטה והיא נחשבת יעד תיירותי מפורסם. המים בה חמימים בכל עונות השנה, וגם ילדים יכולים לשחות בהם בבטחה.

הלגונה הכחולה במלטה. ShutterStock
הלגונה הכחולה/ShutterStock

הכפר של פופאי

הכפר של פופאי (Popeye Village) נבנה במקור כתפאורה לסרט "פופאי" בכיכובו של רובין וויליאמס. כיום, שחקנים בתלבושות של פופאי עדיין מסתובבים בין מבני העץ, לטובת הילדים שבחבורה. המקום, שהפך לפארק שעשועים, כולל טרמפולינות מים, שיט בסירה ועיירת הצעצועים של סנטה שבה ניתן לצפות בגמדונים של סנטה מייצרים צעצועים.

הכפר של פופאי במלטה. ShutterStock
הכפר של פופאי/ShutterStock

אוכל

שום רשימת המלצות על מלטה לא תהיה שלמה מבלי לספק המלצה על אתר חובה. אז אם אתם חובבי דגים ופירות ים, מומלץ לבקר באחת המסעדות הפזורות לצד הנמל בכפר הדייגים מרסשלוק (Marsaxlokk). הדגים טריים והמסעדות עצמן מתאימות מאוד למשפחות עם ילדים.

כפר הדייגים מרסשלוק במלטה. ShutterStock
המסעדות שמתאימות למשפחות עם ילדים. כפר הדייגים מרסשלוק/ShutterStock

צלילה

בזכות הים הכחול-צלול והשוניות הצבעוניות שלה, מלטה היא גם מקום מעולה לעלות על חליפת צלילה ולצאת לדרך. אתרי הצלילה במדינה מתאימים הן למתחילים והן לצוללים מקדמים. ובין כל הדגים הללו, אתם מוזמנים לצלול גם אל שרידיה של ספינה טבועה בת 2,700 שנים, ספינת מלחמה מימי מלחמת העולם הראשונה ועוד.

הנוף ממערת קליפסו, האי גוזו מלטה. יהונתן אליהו, מערכת וואלה!
לצלול במלטה. האי גוזו/מערכת וואלה!, יהונתן אליהו

ספורט ימי

לא חייבים ללכת על צלילה כדי לחוות את הים של מלטה, וזאת בזכות שפע של פעילויות ספורט ימי המוצעות באתרים שונים. כדאי לדעת כי מימי הים במלטה מעימים גם בחורף, כך שאין צורך בחליפת צלילה כדי לחוות את הספורט הימי. בין הפעילויות: קיאקים, סירות פדלים ועוד. יופי של דרך לצפות בנופי האיים מכיוון הים.

העיר העתיקה ואלטה, מלטה. יהונתן אליהו, מערכת וואלה!
אין צורך בחליפת צלילה כדי לחוות ספורט ימי. ואלטה, מלטה/מערכת וואלה!, יהונתן אליהו

המקדשים חג'ר קים ומנג'דרה

חג'ר אים (Hagar Qim) מנג'דרה (Mnajdra) הם מקדשים מהעתיקים ביותר בעולם, והם מתוארכים לשנת 3,600 לפני הספירה בקירוב. הם אף הוכרזו אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו, ובהחלט שווה לבקר בהם, אם אתם בעניין של היסטוריה.

חג'ר אים במלטה. ShutterStock
מקדש חג'ר אים/ShutterStock

רכיבה על אופניים

דרך מעולה נוספת לחוות את מלטה היא לשכור אופניים ולרכוב לאורך קו החוף, כולל במעלה צוקי דינגלי (Dingli), הנקודה הגבוהה ביותר בארכיפלג, המתנשאת לגובה של 220 מטרים מעל פני הים. בנוסף, רוכבי אופניים יכולים להגיע גם לגוזו, ולחקור את נופי האי ממרומי המצודה של ויקטוריה.

צוקי דינגלי במלטה. ShutterStock
הנקודה הגבוהה ביותר בארכיפלג. צוקי דינגלי/ShutterStock

ספורט אתגרי

אם אתם מכורים לאדרנלין, מלטה מציעה לא מעט ענפי ספורט אתגרי לתיירים, בין אם מדובר בילדים ובין אם במבוגרים. בין השאר, מדובר בסנפלינג, אומגה, תניחה חופשית ועוד. כל זאת, בלב נופים מדהימים (כל עוד יהיה לכם אומץ לפקוח את העיניים ולהביט סביב).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully