וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי המוני תיירים או חולים: יעדים באירופה שאתם לא מכירים

עודכן לאחרונה: 6.1.2022 / 11:50

תשכחו מלונדון, ונציה ופריז, והכירו יעדים לא פחות יפים (ואולי אפילו יותר) שחבויים במקומות שונים ברחבי אירופה ומלאים בחולי קורונה. וב"וונציה של פורטוגל" כבר ביקרתם? אז הנה 10 יעדים פחות מוכרים ועמוסים ביבשת - אבל לא פחות שווים

העיירה פראסט, מונטנגרו/צילום: זיו ריינשטיין

רחובות עמוסים, תורים ארוכים מול כל אתרי ה"חובה" ומחירים מופקעים. למרבה הצער, כל אלו הם חלק בלתי נפרד מהביקור בערים התיירותיות ביותר, בטח בעידן שבו התחלואה בקורונה באירופה גואה. עם זאת, ישנם בעולם מקומות רבים, יפים לא פחות - ואולי אפילו יותר - מאשר השמות הגדולים כלונדון, ונציה ופריז. כך למשל, האם שמעתם על "ונציה של פורטוגל"? זוהי העיר אוויירו, שגם בה תוכלו לשוט בגונדולות על פני מבנים יפהפיים. אתר הפנאי Bright Side מציג 10 יעדים פחות מוכרים באירופה - אבל בהחלט שווים.

פצ'נטרו (Pacentro), איטליה

כפר זה שוכן על ראשיהן של גבעות באזור אברוצו (Abruzzo), והוא למעשה אחת מערי ימי הביניים השמורות ביותר של איטליה. הכפר נחשב לאחד הכפרים היפים במדינה כולה, וקל מאוד להבין מדוע: יש בו רחובות מפותלים וטבתי אבן מלאי אופי, המספקים חוויה אותנטית למבקרים.

עוד בוואלה!

16 יעדים מדהימים באירופה שטרם התגלו על ידי תיירים

לכתבה המלאה

קרקסון (Carcassonne), צרפת

עיר מבוצרת במחוז אוד (Aude) אחד מחבלי הארץ היפים ביותר בדרום צרפת. העיירה כולה מצויה בתוך תחום החומות של ימי הביניים, עם מבוך של רחובות שרק ממתינים להתגלות. סביב קרקסון משתרעים כרמים, ובעיירה עצמה מצויות מסעדות קסומות שמגישות מנות מהמטבח המקומי האותנטי.

דרהאם (Durham), אנגליה

עיר אוניברסיטאית היסטורית החבויה בצפון-מזרח המדינה, המציעה לכם לחוות את אנגליה האמיתית תוך כדי דילוג על ההמונים והמחירים הגבוהים שמאפיינים את לונדון. בעיר הזו יש את כל מה שרק תחפשו - מטירות ועד בתי תה מלאי השראה. זהו גם המקום שבו צולמו כמה מסרטי הארי פוטר. אז אם אתם נמנים עם מעריצי הסרטים - אסור לכם לפספס.

מון-סן מישל (Le Mont-Saint-Michel), צרפת

האי, הסמוך לחופי נורמנדי שבצרפת, מציע תחושה של טיול בתוך אגדה. באי יש עיירה קטנה ובראשו של ההר - מנזר יפהפה. האי שוכן כשני ק"מ מהחוף, ומחובר אליו בגשר להולכי רגל ומכוניות. ממרומי המנזר, שאליו מובילים דרכים תלולות, ניבטים נופים פנורמיים. ככזה, הוא אחד ה"סודות" השמורים של צרפת, שכולנו צריכים לדעת עליהם.

אוויירו (Aveiro), פורטוגל

כאמור, את יופיה של ונציה כולם מכירים, אבל רק מעטים שמעו על ה"גרסה" המקומית בפורטוגל. ברוכים הבאים לאוויירו, עיירת תעלות מדהימה שבה מבנים המעוטרים באריחים צבעוניים היוצרים קסם מיוחד. רק זכרו כאן, הגונדולות מכונות "מוליצ'רוס" (Moliceiros). מחוץ למרכז העיר ממתינים לכם חופי ים יפים ולגונות.

האי ניסירוס (Nisyros), יוון

כידוע, הבעיה עם רבים מהאיים של יוון היא ההמונים הפוקדים אותם. אז אם לא בא לכם להיות חלק מהמוני התיירים ושלם מחירים מופקעים במיקונוס או בסנטוריני - זה המקום בשבילכם. באי ניסירוס יש עדיין את הקסם של פעם, עם רחובות מרוצפי אבן, מבנים לבנים וחופים בתוליים. ובונוס נוסף: באי נובעים מעיינות חמים טבעיים. אל תחמיצו.

סיגישוארה (Sighișoara), רומניה

העיר הממוקמת באזור טרנסילבניה, טומנת בחובה את מסתורין והקסם של עידן אחר. ככזו, היא שופעת אגדות ופולקלור. בנוסף, זהו גם אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, בזכות העיר העתיקה המוקפת חומה, שהשתמרה היטב, ובה היסטוריה של מאות שנים. זהו גם מקום הולדתו של ולאד השלישי ("המשפד"), המוכר יותר בשם "ולאד דרקולה".

פראסט (Perast), מונטנגרו

מסיבה לא מובנת, פנינה זו נסתרת מעיני ההמונים. וזאת למרות התפאורה הנהדרת שמקיפה את העיירה ההיסטורית השמורה להפליא. עיירת חוף זו היא המפלט המושלם מההמון, עם שפע של שמש, ים ואוכל טעים. והיא גם פוטוגנית במיוחד.

קואנקה (Cuenca), ספרד

בספרד יש לא מעט עיירות וערים מדהימות, אך זו בולטת במיוחד ביופייה, כמו גם בעובדה שהיא לא ממש מוכרת. היא ממקומת על דגת ערוץ מצוקי, ובה בתים שנראים תלויים על המצוק. זהו גם מקום מושלם לשקוע בסיפורי תרבות והיסטוריה ספרדיים באופן אותנטי, ללא הטרדות של תיירים מכל עבר.

אוז'ופיס (Užupis), ליטא

אוז'יפיס, הקרויה גם זרצ'ה (Zarzecze) היא איעד מעט שונה משאר המקומות שבכתבה זו. זאת מאחר שמדובר בעצם בשכונה קטנה בתוך העיר וילנה, בירת ליטא. מאז שנות ה-90 של המאה שעברה, השכונה היא ביתם של אמנים רבים שהתמקמו במרכזה ההיסטורי. יופי של מקום להתנתק מהמולת היומיום וליהנות מאווירה שכל-כולה חופשיות ויצירתיות שממתינה להתגלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully