וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביל הגולן: המדריך השלם למטיילים ברמת הגולן

עודכן לאחרונה: 4.4.2023 / 11:17

האביב הוא עונה מצוינת לשביל הגולן - מסלול טיול בן 120 ק"מ המחולק ל-13 מקטעים. אז קבלו את כל המידע שצריך כדי לטייל בשביל: איפה לישון, איפה אוכלים, מהן הנקודות הכי יפות ואילו שירותי לוגיסטיקה קיימים. מדריך לאחד הטיולים הכי יפים בישראל

יורט באיי גאלי חופשה בגולן/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: ירדנה עבודי פוקס

האביב הוא כנראה התקופה הכי טובה לטייל בשביל הגולן - 120 ק"מ של מסלולים מרהיבים בדרגות קושי שונות: הנוף ירוק ופורח, מזג האוויר נעים והשביל מספק מפגשים מרתקים עם הטבע הגולני והמטיילים בו.

מחפשים מסלול לחג? היכנסו ל"עמוד הטיולים של וואלה! תיירות לפסח"

בשנים האחרונות הפך שביל הגולן, שנחנך ב-2007, לאחד המסלולים המועדפים על טיילים בכל הגילים ומכל שכבות האוכלוסייה. הטיול בשביל מספק נופים של מרחבי הגולן, החל מהצפון עם רקע החרמון ועד לדרום מול נופי הכינרת.

חלק מהמטיילים בוחרים לטייל במקטע קצר וחלקם בוחרים באתגר של מסלול לאורך כמה ימים. מקטעי השביל מסומנים בכחול (כנרת), לבן (חרמון) וירוק (גולן) - מהחרמון בצפון ועד מצוקי האון הצופים לכנרת בדרום.

בריכת נעמי: איך לא הכרנו את המקום הזה בשביל גולן?!
קרן עין גב: המסלול המדהים שמוביל מהגולן לכינרת
טיול נחלים בגולן: 3 מסלולים בשמורה אחת

שביל הגולן מחולק ל-13 מקטעים באורך משתנה, בין 6 ל-13 ק"מ לקטע בודד. לכל קטע גישה בשני הקצוות עם רכב רגיל, כלומר - כל קטע הוא שביל טיול קווי וההולכים כל קטע בנפרד צריכים להשאיר את הרכב בסיום המסלול, או להיעזר ב"הקפצות" שניתן להזמין מראש. עבור ההולכים לאורך כל תוואי השביל עם "הבית" על הגב, המסלול מסתכם ב-9-7 ימים. המעוניינים לטייל בשביל יכולים לתכנן טיול עצמאי, או לקבל שירותים מאחת מהחברות שמספקות לוגיסטיקה על שביל הגולן ע"פ העדפות אישיות (פירוט בהמשך).

באתר תיירות גולן ניתן למצוא אינפורמציה עדכנית שתסייע לתכנן את הטיול בקלות ונוחות, כמו גם מידע על אורך המסלולים, דרגת הקושי ודרכי התניידות בין המקטעים, היכן ניתן להצטייד על הדרך, פרטי התקשרות של "מלאכי שביל" מקומות לינה הקרובים לשביל, נקודות מים, הוראות בטיחות וסרטונים להתרשמות.

באגף התיירות של החברה הכלכלית גולן ריכזו את המדריך המלא וטיפים למטיילים בגולן. בהמשך הכתבה תמצאו הרחבה לכל אחד מהנושאים הבאים:
• מקומות מומלצים לאוכל
• נקודות לטבילה והתרעננות לאורך השביל
• נקודות הנוף והתצפית היפות ביותר לאורך השביל
• טיפים למטיילים
• מידע על חברות המספקות שירותי לוגיסטיקה ולינה לאורך השביל

מטיילים בשביל הגולן בקרבת ברכת רם למרגלות החרמון, 18 בפברואר 2017. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
מטיילים בשביל הגולן בקרבת ברכת רם למרגלות החרמון/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

מקטעי השביל

צפון רמה:
קטע מספר 1 - מהחרמון לעמק יעפורי - 11 ק"מ
טעימה מהחרמון בנחל גובתה, מעלה גולני וסיפור כיבוש החרמון ומטעי התפוח והדובדבן של עמק יעפורי.

קטע מספר 2 - מעמק יעפורי לאנדרטת פלס"ר 7 - 12 ק"מ
מטעי התפוח והדובדבן של עמק יעפורי, תצפית על העין הכחולה של ברכת רם, יער אודם הקסום והר אודם.

קטע מספר 3 - מאנדרטת פלס"ר 7 לבאב אל הווא - 9 ק"מ
הליכה בנוף כרמים, מורשת קרב בעמק הבכא, והיסטוריה של 1500 שנה בשער הרוחות

קטע מספר 4 - מבאב אל הווא לחניון עין זיוון - 11 ק"מ
מאגר מים מרשים, הליכה ברום הרי געש ויער אלונים יפייפה

מרכז הרמה:
קטע מספר 5 - מחניון עין זיוון להר חוזק - 9 ק"מ
הליכה בין מטעי תפוחים, טורבינות הרוח וחורש ים תיכוני

קטע מספר 6 - מהר חזקה לחורבת חושנייה - 10 ק"מ
מרכס מיוער לרכס חשוף ולישוב בן 1500 שנה על תל יפה שצופה למאגר מים קטן

קטע מספר 7 - מחורבת חושנייה לאום אל דנניר - 7 ק"מ
חורבות של כפרים עתיקים מעיינות ומרחבים

קטע מספר 8 - מאום אל דנניר לחניון דליות - 10 ק"מ
מישורי מרכז הגולן , סוסים וגלגל רפאים מסתורי

קטע מספר 9 - מחניון דליות לעין קשתות - 11 ק"מ
הגראנד קניון של הגולן, גשר סורי להטיית מי הירדן ובית כנסת עתיק ומפואר

דרום הרמה:
קטע מספר 10 - מעין קשתות למצפה אופיר - 12 ק"מ
מבית כנסת מפואר אל בריכות בצל עצי הדולב בערוץ נחל סמך

קטע מספר 11 - ממצפה אופיר לאמפי גולן - 9 ק"מ
הליכה על המצוק שמעל הכנרת, בונקרים סוריים, נחל עין גב וקרב אחאב ובן הדד באפק.

קטע מספר 12 - מאמפי גולן למבוא חמה - 9 ק"מ
יער אלוני תבור במותניים הצרות של הגולן, מבט אל נהר הירמוך והצצה אל השכנים במזרח.

קטע מספר 13 - ממבוא חמה לעין עקוב (עין תאופיק) - 6 ק"מ
500 מטרים מעל הכנרת על מצוק מצנחים פורחים ומעין מתוק

*להורדת מפת שביל הגולן

עוד בוואלה!

70 המקומות היפים בישראל שלא צריך לשלם בהם

לכתבה המלאה
מפת שביל הגולן צפון. אתר רשמי, צילום מסך
מפת שביל הגולן צפון/צילום מסך, אתר רשמי
מפת שביל הגולן דרום. אתר רשמי, צילום מסך
מפת שביל הגולן דרום/צילום מסך, אתר רשמי

5 מקומות לטבילה מרעננת לאורך השביל

• עין טורבינה - מקטע מס' 5
עין טורבינה - מעיין הנמצא צפונית לישוב אלוני הבשן נמצא בסמיכות לטורבינות ומכאן שמו. המעיין מתקופת הצ'רקסים שחיו באזור, נובע לבריכה מלבנית המתמלאת במים צוננים מהנביעה הסמוכה אליה. אורכה של הבריכה כעשרה מטרים ורוחבה כארבעה מטרים, עומקם של המים בבריכה הוא כשני מטר לערך. מקום מושלם לטבילה אל מול נוף מרהיב.

• מעיינות הפאחם - מקטע מס' 7 בין חושנייה לאום דנניר
שמורת עינות פחם כוללת אזור מישורי ובו עשרות נביעות, השופעות מים במשך כל השנה.
ליד שרידי הכפר פרג' ובו מבנים עתיקים (מהתקופה הביזנטית) שהשתמרו לגובה שתי קומות כולל קשתות אבן הנושאות את הקומה השנייה. בסמוך לחורבות הכפר- בריכת חורף המהווה כר לצמחי מים נדירים. המסלול עובר במעיינות הפאחם השופעים. המעבר במים הכרחי (עד הברכיים) וכדאי להצטייד בנעליים להליכה במים.

• מעיין אום דנניר - מקטע מס' 7 בין חושנייה לאום דנניר
נמצא בחורשת האקליפטוס של 'אום אל דנניר'. במקום מעיין המנוקז לבריכת שכשוך מבטון ונדנדת ישיבה לצידה

• נחל סמך הגשר הסורי עין קשתות דליות - מקטע מס' 9
נחל סמך הוא הארוך שבנחלי הגולן. זהו שמו הערבי של הנחל שמשמעו 'נחל הדגים'. הוא נקרא כך על שום הדגה העשירה במוצא הנחל אל הכנרת. בדרך לנחל עוברים על גבי שרידי דרך רומית מרוצפת אבן. יתכן שזוהי הדרך שחיברה את אזור הכנרת עם דמשק. המסלול מטפס אל סוללת מאגר רוויה ומאפשר תצפית על המאגר ועל האזור לפני הירידה אל הנחל. בחורף ובאביב הנחל פורח בשלל צבעים מרהיבים. מומלץ לעצור למנוחה תחת הגשר הסורי שמי הנחל הרעננים זורמים תחתיו. הגשר הסורי נבנה כחלק מניסיונות הטיית מי הירדן עי הסורים בשנות ה60 של המאה ה-20.

• עין תאופיק - יער מבוא חמה - מקטע מס' 13
עין תאופיק - נביעת מים הזורמת לתעלה נחמדה שאפשר ללכת בתוכה. עין תאופיק נמצא ביער קק"ל-מבוא חמה. במקום צל ושולחנות פיקניק.

מתנה לאביב: כל מפות שביל ישראל להורדה חינם
פותחים את עונת הטיולים: 3 המקטעים הכי יפים ב"שביל ישראל"
כבר חלק מישראל? 94% רוצים לשמור על רמת הגולן כפי שהיא כיום

נחל סמך בשביל הגולן. חיים קרסנו,
נחל סמך. הארוך שבנחלי הגולן ומאפשר גם טבילה/חיים קרסנו

איפה אוכלים: 5 המלצות לקולינריה על שביל הגולן

מג'דל שאמס - מקטע מס' 1 מהחרמון לעמק יעפורי
במג'דל שאמס לאורך הרחוב הראשי ניתן לינות משפע של מסעדות, בארים ומקומות להתפנק עם קפה משובח וכנאפה מתוק. מסעדות: ניסאן, XO, גרין אפל (בר מסעדה) Why (בר), ממתקי אבו ג'בל, בורגר פלייס ועוד.

• עין זיוון - מקטע מס' 4
בקיבוץ עין זיוון יש שפע של אפשרויות להתפנק עם אוכל טוב ממש על השביל. החל מקפה משובח או שוקולטה ופרלינים בדה קרינה, מטרלו - מאפייה עם מגוון של מאפים מושחתים, סלטים וקפה משובח, החומוסייה מעל מטרלו, פיצה דה קווליטה, Raisu סושי (משלוחים), המבורגר עין זיוון, ימי חמישי בטנא (בית קפה עם מאפים משובחים), יקב בהט ויקב פלטר.

• נטור - מקטע מס' 9 מחניון דליות לעין קשתות
ההמלצות הבאות דורשות סטיה קלה מהשביל וכניסה למושב נטור אבל בהחלט שוות את זה. במושב נטור יש כמה מקומות הסעדה מומלצים כולם כשרים ולא פתוחים בשבת. במתחם האומנות של סטודיו מנדרינה נמצא "דורא" פודטראק פטיסרי, לידו מחלבת נטור המייצרת גבינות ומגישה ארוחות חלביות מפנקות, במוסנזון פודטראק שבלב היישוב אפשר ליהנות מחומוס משובח וסלטים מפנקים וביקב מיקה לטעום יין מקומי ולהתפנק בימי שישי על מאפים וגבינות באווירה קסומה.

• גבעת יואב - מקטע מספר 11 ממצפה אופיר לאמפי גולן
בישוב גבעת יואב מספר אפשרויות להתפנק עם אוכל טוב על השביל. מולאן פטיסרי מציע מאפים מוקפדים לצד סלטים וקפה משובח, מסעדת דודיס ביסטרו בר עם אווירה נינוחה, ומגוון בירות מרשים ובמועדים מיוחדים הופעות חיות, ערבי קוקטיילים וטאפאס, ממאג'דה עם אוכל טבעוני, הופעות חיות וסדנאות מגוונות, לימונטו עם ארוחות בוקר ומטעמים מיוחדים, לימונצ'לו ומשקאות על טהרת הלימון, טעמים בטבע הגולן שאורזים סלי פיקניק וארוחות לדרך, המחלבה הישנה עם אוכל בייתי מזין ומנחם.

• מבוא חמה - מקטע מס' 13 ממבוא חמה לעין עקוב / עין תאופיק
בסופי שבוע ניתן ליהנות מסנדוויצ'ים יצירתיים, מאפים, קפה משובח, בירה קרה ומוצי קפוא בקפה חמה, פודטראק הממוקם ממש על קצה הצוק, משקיף לנוף הכינרת המרהיב. במועדים מיוחדים ניתן ליהנות ממוזיקה חיה. האוכל הטוב ומראה מצנחי הרחיפה שצונחים ממש ליד, משלים את אווירת החופש.

יקב בהט בעין זיוון. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
יקב בהט בעין זיוון/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

10 הנקודות הכי יפות בשביל הגולן

1. נחל גובתה - שביל הגולן מתחיל מקופות החרמון ויורד בנחל גובתה (מקטע 1 של שביל הגולן). זו ההזדמנות לטעום מנופי החרמון.
2. ברכת רם - שביל הגולן מטפס ומגיע לתצפית יפיפייה על העין הכחולה של ברכת רם (מקטע 2 של שביל הגולן) - מאגר מים טבעי הניזון ממי תהום ומי גשמים. הבריכה מוקפת במטעי התפוח והדובדבן של הכפרים באזור.
3. יער אודם - שביל הגולן עובר ביער אודם (מקטע 3 של שביל הגולן) -שמורת היער הגדולה בגולן ובה 3 מינים של עץ אלון. היער נראה לקוח מהאגדות. בחורף פורחת הרקפת היוונית העדינה והנדירה ובסתיו פורחים הכרכומים.
4. הרי הגעש אביטל ובנטל - קטע שביל הגולן ההולך ברום הרי הגעש בנטל ואביטל בגובה של כ-1000 מטרים (מקטע 5 של שביל הגולן) עם תצפית נהדרת על צפון הגולן, הגבול הסורי, טורבינות הרוח החדשות בעמק הבכא ומטעי התפוח והדובדבן של עמק קוניטרה.
5. רכס בשנית - השביל מעפיל לרכס עסניה והולך מתחת לטורבינות רוח. הוא ממשיך בחורש טבעי של עצי אלון, אלה ולבנה רפואי. בחודשי הסתיו (אוקטובר- נובמבר) פורחות באזור החלמונית הגדולה וסיתוונית התשבץ.
6. מעיינות הפאחם והכפר העתיק פארג' - מעיינות הפאחם (מקטע 8 של שביל הגולן) הם מעיינות הנובעים כל השנה ומזינים את הנחלים הגדולים דליות וגמלא. כדי לחצות את אזור המעיינות יש לחלוץ נעליים ולעבור במים הקרירים. המשך המסלול עובר בכפר העתיק פארג' ובו בתים הבנויים לגובה שתי קומות עם קשתות אבן מרשימות.
7. הגשר הסורי בנחל סמך - נחל סמך 'הגרנד קניון של הגולן'. שניים ממקטעי שביל הגולן עוברים בנחל הגשר על נחל סמך (מקטע 10 של שביל הגולן) נבנה בידי הסורים בשנות ה-60 של המאה ה-20 כחלק מניסיון להטות את מי הירדן. מומלץ לשבת תחת הגשר ולהנות מהמים הזורמים.
8. מפגש הנחלים בנחל סמך - בריכות מים בצל עצי דולב במפגש הנחלים סמך ואל על (מקטע 11 של שביל הגולן). כדי לחצות את הנחל יש לעבור במים הקרירים. פינת חמד נעימה למנוחה ופיקניק.
9. נחל מיצר - נחל מיצר מציע למטייל הצצה לנהר הירמוך ומפגש 3 הגבולות: ישראל-סוריה-ירדן (מקטע 14 של שביל הגולן). במקטע זה בחודשי החורף (ינואר- פברואר) אז עומדים אלוני התבור המרשימים בשלכת. כדאי לסטות מעט משביל הגולן כדי להגיע למפל נחל מיצר ולהתרשם ממפל המים הזורמים מגובה 9 מטרים.
10. הר נמרון - זהו המקטע האחרון של שביל הגולן (מקטע 13), הכולל הליכה לאורך מצוקי האון ותצפית מרהיבה לכיוון הכנרת והגליל. המקום חביב על גולשי רוח ויתכן שתפגשו בהם, צונחים מהמצוק בגלשנים.

שלג בברכת רם ברמת הגולן. Shutterstock, ShutterStock
מאגר מים טבעי הניזון ממי תהום ומי גשמים. ברכת רם בימים מושלגים/ShutterStock, Shutterstock

מקומות לינה על השביל מצפון לדרום לפי מקטעים

1. קטע מספר 1 - מהחרמון לעמק יעפורי
ללילה של לפני תחילת המסלול ניתן לבחור מגוון צימרים, יחידות או מלון בישוב נווה אטי"ב. ראו אפשרויות באתר תיירות גולן. בסיום המסלול בעמק יעפורי ניתן ללון בלינת קמפינג ממש על השביל, בגבעת המשאלות המשקיפה על ברכת רם, או ב"הוסטל הנווד" שבישוב נמרוד.

2. קטע מספר 2 - מעמק יעפורי לאנדרטת פלס"ר 7
למי שמעדיפים לינת שטח, ניתן לישון בחניון פלס"ר 7חניון מסודר בחורשת קק"ל צמוד לאנדרטת פלס"ר 7 ועל שביל הגולן. במקום: חניה לרכבים וחורשת עצים. מי שמעוניין להתפנק בלינה בצימר, ימצא בקיבוץ עין זיוון השכן מגוון אפשרויות לינה, החל מקמפינג אלרום עם לינה ביורטים ממוזגים ומחוממים על גבי מזרנים או באירוח בוטיק אלרום, או באחד מהצימרים הרבים בישוב דוגמאת צימר "גן עדן" באופק, המקום באלרום, החצר של יאיר, אצל רחל ורפאל, החן בירוק, צימר אלרום, וצימרים Ayla.

3. קטע מספר 3 - מאנדרטת פלס"ר 7 לבאב אל הווא
סיום המקטע קרוב לקיבוץ מרום גולן, שם ניתן ליהנות מלינה בכפר הנופש מרום גולן, או בצימרים ידיים מרפאות.

4. קטע מספר 4 - מבאב אל הווא לחניון עין זיוון
ללינת שטח ניתן ללון בחניון עין זיוון. למי שמעוניין בלינה מפנקת כפר הנופש עין זיוון מציעים מגוון חדרים ברמות מחיר משתנות.

5. קטע מספר 5 - מחניון עין זיוון להר חוזק
בכניסה לישוב אלוני הבשן הקימו תושבי הישוב מתחם לינה לרווחת המטיילים המעונינים בלינת שטח. מי שמעוניין בלינה מפנקת יותר יוכל ליהנות מלינה ב"לינה כפרית אלוני הבשן" שבלב היישוב.

6. קטע מספר 6 - מהר חזקה לחורבת חושנייה
בישוב קשת יונתן ניתן ליהנות מלינת קמפינג על המים או מלינה בחדרי אירוח כפרי, או בצימר "הקשת של דבי".

7. קטע מספר 7 - מחורבת חושנייה לאום אל דנניר
בישוב יונתן מספר אופציות לינה - דירת נופש "דירה להשכיר" ויחידת אירוח "לינה בכפר" אצל עידו ורחלי בגולן, בית קטן ביונתן, בקומה השנייה, "צימרינה".

קטע מספר 8 - מאום אל דנניר לחניון דליות
חניון דליות מספק מקום לינה בשטח. למעוניינים בלינה מפנקת ומגוונת ניתן ללון בישוב אניעם (במרחק הקפצה). באניעם מגוון אפשרויות לינה במחירים משתנים כמו: זהב ותכלת ארגמן, אלרון אירוח בגולן, הבקתות של ליאת, וילה רומנטיקה, סתיו בגולן, סוויטות פרלין, ספא ואירוח בדרך הטבע, הגג של יאיר, אהבה בלב הגולן, בקתות קסם בלבן, שני שבלולים, בין אומנות לטבע.

8. קטע מספר 9 - מחניון דליות לעין קשתות
במושב נטור נמצאת נטורה - חווה אקולוגית בה מתחם קמפינג ואפשרויות לינה נוספות למתפנקים, וצימר ספא "מרום האגם". עוד אפשרויות לינה במרכז הרמה.

9. קטע מספר 10 - מעין קשתות למצפה אופיר
ממש על השביל נמצאת "חוות הפיטאיה", המציעה לינת קמפינג משודרגת ונעימה, ובמרחק הליכה ביישוב גבעת יואב יש אפשרויות לינה רבות ומגוונות כמו: הכפר בקצה ההר, באיי גלי, בקתה בגבעה, סיני בגולן, ג'ינג'יסחאן בגולן, מתחם ממאג'דה לקמפינג, עין תאנה, ספונדר לופט, קמפ גולן, בקתות רינה ברמה, בקתות עץ הזיית משק טויסטר. עוד אפשרויות לינה בדרום הרמה.

10. קטע מספר 11 - ממצפה אופיר לאמפי גולן
חניון לילה למטיילים בחורשת קק"ל צמוד לאמפי גולן ועל שביל הגולן. במקום- חורשת עצים, שולחנות, פחים, מחסות ללינה, בור בישול. לינה בחניון מחייבת תיאום וקבלת אישור מקק"ל ב-meitalk@kkl.org.il או ב-https://www.kkl.org.il/activity_approval/?r

11. קטע מספר 12 - מאמפי גולן למבוא חמה
מקום הלינה הקרוב דורש הקפצה לקיבוץ אפיק. כפר הנופש "אתנחתא באפיק".

12. קטע מספר 13 - ממבוא חמה לעין עקוב (עין תאופיק)
לינה בקמפינג חינם בחניון עין תאופיק או הקפצה לצימרים ב"מצפה השלום" בכפר חרוב - אפשרות נפלאה לסיום שביל הגולן עם נוף מרהיב וספא מושלם לאחר ימי הליכה מאומצת.

גבעת יואב רמת הגולן. הכפר בקצה ההר,
אפשר ללון גם ביורט על השביל, למשל בגבעת יואב/הכפר בקצה ההר

שירותי לוגיסטיקה למטיילים

אופציה נוספת לטיול בשביל הגולן היא להיעזר בשירותי לוגיסטיקה עם לינות בכל הרמות, החל מקמפינג משודרג שיחכה בשטח עם מקלחות חמות ומזרנים נוחים, ועד מלון יוקרה או כפר נופש. הלוגיסטיקה ניתנת גם בארגון הקולינריה - החל ממנות ארוזות לדרך ועד שף שימתין למטיילים בשטח ויבשל ארוחה מפנקת. חברות ייעודיות מספקות שירותי לוגיסטיקה מלאה למטיילים, כגון: הקפצות, סחיבת ציוד, ארוחות ולינות. השירות פותח סוג טיול על השביל, שונה מכל מה שהכרנו עד כה ומאפשר חוויה אחרת למטיילים על שביל הגולן. העלויות תלויות בסוג השירות המבוקש.

Walk about love
חברה המציעה את כל שירותי הלוגיסטיקה והעזרה למטיילים: לינה, הסעות ומזון הכולל צידה לדרך וארוחות מסודרות בבוקר ובערב. החברה דואגת להביא מדי בוקר ומדי ערב מצרכים טריים לחניון הלינה, המטיילים אורזים את ציודם האישי ומניחים ברכב שמשנע את הציוד מחניון לחניון. החל משעות אחר הצהריים ממתין צוות החברה בחניון הלילה עם הציוד האישי של המטיילים, עם מקלחות חמות ותאי שירותים ניידים. המסע הבא יתקיים ב-14/5/23. פרטים באתר.

בשביל הגולן
שירותים לוגיסטיים מלאים לקבוצות בשביל הגולן, תופרים באופן אישי את הטיול בשביל הגולן. לינה, לוגיסטיקה, אטרקציות והדרכה. עבור קבוצות ופרטיים, למטיילים מתפנקים, למטיילי שטח ולמשפחות מטיילות. בחברה מציעים אפשרות להזמנת צימרים, מלונות, אטרקציות וארוחות שטח לכל סגנון. המחיר נקבע בהתאם לסוג השירות המבוקש. פרטים באתר.

מאסעות
ניוד ושינוע לוגיסטי למטיילים בגולן ובגליל. הובלה והטמנה בשטח של מים, ציוד לינה וציוד בישול, ציוד לאופניים וכלי תיקון; איסוף מוצרי מזון והבאה לנקודת מפגש; ניוד טיול לטיולים נודדים - שינוע ציוד אישי; פריסות קייטרינג שטח חלבי; הסעה לנקודת התחלה, איסוף מנקודת סיום; שירותי SOS לנתקעים בשטח - השלמת ציוד חסר או פגום, חילוץ בשטח. השינוע והניוד באמצעות רכב 4X4 מקצועי, בטיחותי ומאובזר. מתאים גם לניוד בשטחים קשים. השירות מיועד למשפחות, קבוצות חברים ובודדים. פרטים בפייסבוק.

מטיילים בשביל הגולן. דליה ברנר,
טיילו בשביל הגולן רק עם תיק גב - יש שירותי לוגיסטיקה בשביל זה/דליה ברנר

טיפים למטיילים בשביל הגולן

  • שביל הגולן הוא שביל הליכה המתאים למיטיבי לכת. אם אתם מתכוונים לעשות את כולו - וודאו שאתם כאלה. אם לא- אתם מוזמנים לבחור מקטע אחד של השביל על פי רמת הקושי וההעדפה האישית שלכם.
  • הצטיידו במפת סימון שבילים מעודכנת (1:50,000) או באפליקציית טיולים עדכנית. עקבו אחר הסימון בשטח ואם אבדתם אותו - חזרו על עקבותיכם עד לסימון האחרון.
  • אל תסטו מהשביל. היזהרו במיוחד משדות מוקשים המסומנים בשלטים צהובים עם הכיתוב "מוקשים היזהר". אל תכנסו לשטחי אש!
  • לאורך שביל הגולן שטחי בקר רבים. הקפידו לעבור רק במקומות המיועדים. פתחו את השער וסגרו אחריכם! אין לטפס על גדרות או לחתוך גדרות.
  • השתמשו בשירותי לוגיסטיקה - הקפצת ציוד, הסעות ועוד. כדאי להיעזר בשירותים אלו שיהפכו את הטיול לקל ומהנה יותר.
  • מומלץ לבדוק את תנאי השטח לפני היציאה לטיול במרכז המידע של תיירות גולן.
  • מידע נוסף על שביל הגולן תוכלו למצוא ב-https://tourgolan.org.il/golan_trail.
  • שיהיה טיול מדהים!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully