וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריכת נעמי: איך לא הכרנו את המקום הזה בגולן?!

עודכן לאחרונה: 10.3.2021 / 12:47

לא רחוק ממושב יונתן שבדרום הרמה, שוכנת בריכת נעמי - פינוק מרענן ולא מוכר על שביל הגולן. ליד הבריכה ממתינה נדנדה כיפית ומרחבי הגולן הירוקים בימים אלה

בריכת נעמי בשביל הגולן/צילום: זיו ריינשטיין

זו כנראה התקופה הכי יפה לטייל בשביל הגולן כרגע - מסלול של כ-120 ק"מ שחוצה את הגולן לאורכו ורוחבו, וכמעט כל מקורות המים והמעיינות מלאים לאחר הגשמים הטובים של החורף.

לא חסרים מעיינות בגולן, ורוב המטיילים בדרך כלל יפקדו את עין מוקש, עין איקליפטוס, בריכות קצינים למיניהן ועוד, אבל דווקא בשיטוט שלנו השבוע נתקלנו במקור מים מקסים, לא מוכר וכמובן שנפש אדם לא היתה בו כשמצאנו אותו. הכירו את בריכת נעמי - בריכה עגולה בלב שדות חקלאיים ומטעים, שנמצאת על שביל הגולן, כשני ק"מ ממושב יונתן שבדרום הרמה.

נדנדה בבריכת נעמי בשביל הגולן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
להתפנן מול הנוף. הנדנדה ליד בריכת נעמי/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
הבריכה הסודית. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
צינור קטן מוביל את המים אל האתר. בריכת נעמי/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

מיהי נעמי?

גודל הבריכה הוא 2.5 X 2.5 מטרים, ועומקה כמטר אחד. המים קרירים ונשפכים אליה מתוך צינור קטן, שמקבל אליו מים ממסיל נג'יל שזורם על פני השטח, ומקבל גם את מימיו של מעיין קטן שנמצא בסמוך בשם אום א-דנניר (מערבית "אם הדינרים").

מיהי נעמי שעל שמה קרויה הבריכה? לא הצלחנו לגלות עד כה (אתם יודעים? כתבו לנו בטוקבקים).

איך מגיעים? דרך מושב יונתן (אולם ייתכן והשער האחורי-מזרחי שלו סגור), ומשם יש כביש שיוצא מזרחה עד למעיין ובסוף הדרך ממשיך גם על שביל הגולן, שמסומן בצבעים כחול, ירוק ולבן. אפשרות נוספת להגעה היא דרך כביש 98 וירידה ממנו שמאלה (מערבה) לדרך עפר בצומת פרג' (לפני חורבת פרג', שעליה כתבנו כאן לפני מספר שבועות). לאחר 1 ק"מ, פונים שמאלה ליד אנדרטה לבה"ד 9 ואחרי 300 מטרים פונים ימינה וממשיכים עוד 400 מטרים ואז שוב פונים ימינה לכביש טוב ונוסעים ק"מ אחד. הבריכה תהיה מצד ימין אחרי 60 מטרים.

קחו בחשבון שאין במקום צל ופחי זבל. אנא שמרו על הבריכה והסביבה נקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully