באיי גלי אירוח בטבע כפר נופש מונגולי במושב גבעת יואב בגולן. אריק בן חיים,
באיי גלי אירוח בטבע כפר נופש מונגולי במושב גבעת יואב בגולן/אריק בן חיים

החופשה המשפחתית החדשה בצפון

13.6.2019 / 12:45

ארבעה חקלאים ממושב גבעת יואב שבגולן, החליטו לתת אלטרנטיבה ללינה היקרה בצפון ופתחו כפר נופש שבו תוכלו לישון ביורטים זוגיים וציבוריים עם קו ראשון לנופי הכנרת. ב"באיי גלי" (טבע במונגולית), תמצאו הכל - מפויקה, דרך מזגן לקיץ ואפילו פינת ספלאש מצננת. והמחיר?

בתוך שלל אפשרויות הלינה שיש לנו בצפון הארץ, מגיעה בשורה די חדשה דווקא לרמת הגולן. לא עוד מלון או מתחם צימרים, אפילו לא קמפינג - אלא כפר מונגולי שהוקם במושב גבעת יואב בדרום הרמה, ופותח את שערי היורט שלו בימים אלה.

עוד מקומות לחופשה בצפון:
הזוגי, המשפחתי והיוקרתי: 3 מלונות בצפון ב-3 תקציבים
500 שקל ללילה: מצאנו את השילוב המנצח של צימר ומלון בגליל
המקום שאתם פוסחים עליו בדרך לצפון

"באיי גלי אירוח בטבע" הוא מתחם נופש מונגולי, שבו כמיטב מסורת הלינה המונגולית אוהלי יורטים משפחתיים מאובזרים וגם אוהלים גדולים יותר עם מזרנים ללינה ציבורית. האוהלים ממוקמים על מצוקי דרום הגולן וצופים לכנרת ומרחבי הצפון. פירוש השם "באיי גלי" הוא טבע במונגולית, והכפר הוקם על ידי ארבעה תושבי המושב, חקלאים בנשמתם - ניר גת, אברי אלוני, יוחנן גולני ואייל נאור - שמגדלים זיתים, מנגו ופרות. "היה להם חלום לעשות משהו אחר", מסבירה חגית גבע זמיר שעוזרת להם בשיווק המקום. לדבריה, הם גייסו בעצמם כשמונה מיליון שקלים ביראה וחשש מלהיכנס לעולם התיירות שמלא ברגולציה ואישורים והיו גם חששות מאנשי המושב שפחדו מרעש ובעיות. "אבל הם רצו לעשות משהו אחר", היא אומרת, "וראש המועצה עזר לדחוף את הפרויקט בנושא אישורים, כמו גם מחלקת התיירות".

באיי גלי כפר נופש מונגולי בגולן/באיי גלי
באיי גלי אירוח בטבע כפר נופש מונגולי במושב גבעת יואב בגולן. אריק בן חיים,
10 יורטים ציבוריים לעד 10 אנשים/אריק בן חיים

וכך לפני כחודשיים נפתח הכפר, המשתרע על שטח של כ-15 דונמים, בהשקה שקטה לאחר שנים של השגת אישורים וביורוקרטיה קשה. הכפר מכיל 22 יורטים - 12 זוגיים ועוד 10 יורטים ציבוריים של עד 10 אנשים - ועוד יורט אחד גדול של עד 30 איש, שמתאים גם לכנסים. הלינה ביורט הציבורי מתאימה לקבוצות חברים או משפחות מעל 5 אנשים. האוהלים מצויידים במזרנים על הרצפה (עד 10 מזרנים), ומכילים בתוך האוהל שירותים, מקלחת, מיזוג ומקרר. לעומתם, היורט המשפחתי/זוגי מתפקד ממש כצימר. הוא אישי יותר ומכיל מיטה זוגית להורים, כורסאות נפתחות לילדים, שירותים/ מקלחת, מקרר קטן פינת קפה מאובזרת וחשוב מכל - מזגן המקרר בקיץ ומחמם בחורף.

באיי גלי אירוח בטבע כפר נופש מונגולי במושב גבעת יואב בגולן. באיי גלי,
היורט המשפחתי/זוגי מתפקד ממש כצימר/באיי גלי
באיי גלי אירוח בטבע כפר נופש מונגולי במושב גבעת יואב בגולן. אריק בן חיים,
הכפר משתרע על שטח של כ-15 דונמים/אריק בן חיים

לאחרונה נפתח גם משטח התזה - ספלאש להתרעננות

במרחב הציבורי של הכפר ישנו מטבח העומד לרשות האורחים, המכיל מקררים גדולים, כירות גז, משטחי עבודה מנירוסטה, מיקרוגל, סירים ומחבתות (לא כולל כלי בישול והגשה), מנגלים ועוד. בחצר המטבח פזורות פינות ישיבה לבילוי. בנוסף, יש מנגלים, פינות לפויקה ואזור שקט ושולחן לכל יורט. ביום שישי האחרון נפתח גם משטח התזה - ספלאש לילדים להתרעננות.

הלינה ביורטים אינה חדשה בארץ, ואפילו בגולן עצמו קיים כבר אירוח ביורטים, אבל לא ככפר נופש ייעודי של אוהלים מונגולים מסוג זה. בבאיי גלי יש מבנה של קבלה, שבו הלנים יוכלו לקבל יעוץ לגבי סיורים במקום ואטרקציות, וכידוע לגולן לא חסר מה להציע.

"זו התחלה מאוד שונה וכיפית מאשר להקים בית מלון", אומרת חגית שמנהלת בעצמה בית מלון בצפון, "והחבר'ה רוצים שהמחירים לא יהיו בשמיים כדי שיוכלו ליהנות ממקום טוב".

ואגב מחירים, שהם הקטע החשוב באמת פה, אז בהשוואה לצימר רגיל בגולן, על צימר יורט זוגי תשלמו 650 שקלים לזוג, תוספת לילד 88 שקלים. יורט המכיל מזרונים ל-6 אנשים ומעלה יעלה 120 לאורח (היורט מכיל עד 10 אורחים).

באיי גלי אירוח בטבע כפר נופש מונגולי במושב גבעת יואב בגולן. אריק בן חיים,
הלנים יוכלו לקבל יעוץ לגבי סיורים במקום ואטרקציות/אריק בן חיים
באיי גלי אירוח בטבע כפר נופש מונגולי במושב גבעת יואב בגולן. באיי גלי,
השקעה של כ-8 מיליון שקלים/באיי גלי

המיקום של כפר הנופש - כזכור דרום הגולן - מתאים לטיולים בכל עונה - מטבילה בכנרת שנמצאת במרחק של 10 דקות נסיעה, או טיול בשביל הגולן שעובר ממש למרגלות היורטים. בנוסף, היקבים, המפלים והמעיינות של הגולן נמצאים לא רחוק מהאתר.

האירוח איננו כולל ארוחות, וניתן להזמין ארוחות בוקר (בתאום מראש), וגם קיים בית קפה קטן בישוב עצמו.

לפרטים נוספים: 052-6559994 או באימייל: bailgalimong@gmail.com.

באיי גלי אירוח בטבע כפר נופש מונגולי במושב גבעת יואב בגולן. באיי גלי,
פינת חמד בכפר הנופש/באיי גלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully