וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר חלק מישראל? 94% רוצים לשמור על רמת הגולן כפי שהיא כיום

יצא לכם לטייל בגולן לאחרונה? סקר מיוחד לקראת פסח מצא ש-93% מכם אוהבים לטייל ברמה, וש-94% רוצים לשמור על השטחים הפתוחים והטבע הפראי באזור. בפסח יתקיימו טיולים מודרכים בחינם בגולן, רק תבואו

יורט באיי גאלי חופשה בגולן/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: ירדנה עבודי פוקס

העם עם הגולן? ובכן נראה שכן, כך לפחות לפי סקר חדש שנערך לקראת חופשת הפסח שמתקרבת, שבה רבים יטיילו ברמת הגולן שבצפון-מזרח ישראל.

בסקר שנערך על ידי חברת גיאוקרטוגרפיה, והוזמן על ידי החברה להגנת הטבע, נבדקו הרגלי הטיולים של הישראלים ברמה, ובו נמצא ש-52 אחוזים מהנשאלים ענו כי הם מאוד אוהבים לטיל בגולן ועוד 41 אחוזים השיבו כי הם די אוהבים, כלומר 93 אחוזים - אוהבים לטייל ברמת הגולן.

על השאלה - "מתי יצא לך לטייל בפעם האחרונה ברמת הגולן לצרכי טיול ונופש?" השיבו 12 אחוזים כי עשו זאת בחודש האחרון, 34 אחוזים בשנה האחרונה ועוד 22 אחוזים בשנתיים האחרונות - כלומר 68 אחוזים מהמשיבים ביקרו ברמת הגולן לצרכי טיול ונופש לפחות פעם אחת בשנתיים האחרונות.

עוד על הגולן:
חו"ל, אבל שלנו: חופשת טבע בדרום הגולן
ברמה גבוהה: אטרקציות ולינה בצפון הגולן
חורבת פארג': הכפר היהודי שאתם לא מכירים בגולן

מטיילים בשביל הגולן. יוכבד טורס, זיו ריינשטיין
34 אחוזים מכם ביקרו ברמה בשנה האחרונה לצורכי נופש וטיול. מטיילים בשביל הגולן/זיו ריינשטיין, יוכבד טורס

חשוב לשמור על צביונה של רמת הגולן

על השאלה "מדוע אתה בוחר לנפוש ולטייל ברמת הגולן?" ענו 42 אחוזים בזכות השטחים הפתוחים והנופים הירוקים, 26 אחוזים בזכות השקט והשלווה של האזור, 19 אחוזים בזכות הטבע הפראי וחיות הבר שניתן לראות בשטח, ואילו 8 אחוזים כדי להתרחק מעומסי תנועה ונוף של בניינים.

האם חשוב לשמור על צביונה של רמת הגולן כמרחב של שטחים פתוחים נרחבים וטבע פראי? ובכן לשאלה זו כמעט כל הנשאלים השיבו שהדבר חשוב. 56 אחוזים השיבו שזה מאוד חשוב ועוד 38 אחוזים ענו כי זה די חשוב - כלומר 94 אחוזים רוצים לשמור על רמת הגולן כפי שהיא כיום.

בשאלה האחרונה, נשאלו הנסקרים "אם רמת הגולן תשנה את אופייה ותהפוך למתועשת ובנוייה יותר, בדומה לערי המרכז, האם הם עדיין יבואו לבקר שם באותה תדירות?" לכך השיבו השיבו 16 אחוזים כי יבקרו שם באותה התדירות, לעומת 24 אחוזים שיבקרו שם מעט פחות ו-28 אחוזים שיבקרו שם הרבה פחות - כלומר 52 אחוזים יבקרו פחות ברמת הגולן אם היא תשנה את אופייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רמת הגולן. דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע
94 אחוזים רוצים לשמור על רמת הגולן כמרחב של שטחים פתוחים/החברה להגנת הטבע, דב גרינבלט

האם אתם מגדירים את הגולן כחלק ממדינת ישראל?

כן
לא
712 משתתפים

בואו לטיול בחינם

בחול המועד פסח 10-9 באפריל, תקיים החברה להגנת הטבע את אירועי "פרא בגולן" - יומיים של חגיגות טבע, טיולים ומוזיקה עם טיולים מודרכים בחינם, לצד סדנאות, הופעות חיות ואירועי תרבות כדי לחשוף בפני הציבור את הטבע הפראי, המגוון והמיוחד בגולן וכן להעלות את המודעות הציבורית לאיומים הסביבתיים הנופיים והאקולוגיים שמסכנים את הטבע באזור.

רשימת הטיולים ללא תשלום:
מעל פסגת החרמונית: תצפית מרהיבה על הגולן הסורי והרי הגעש הרדומים ומפגש עם האחות הקטנה והאדמונית של הר החרמון.
מגלים את יער אודם: סיור מעגלי, במהלכו נפצח את התעלומה הגדולה של היווצרות הג'ובה הגדולה, אחת מעשרים ג'ובות ויותר, הפזורות במרחבי יער אודם.
גולן 360: סיור באחת התצפיות היפות בארץ, בהר בנטל.
אל פריחת הדובדבן בעמק הבוסתנים - שביל חדש: מסלול צבעוני וריחני, בעמק הבוסתנים, בעקבות פריחת התפוח והדובדבן. סיור פריחה בשביל חדש ולא מוכר, הנמצא בעמק הבוסתנים, ושיוצא ממצפה רונן (מצפה קונטרה).
קפה טורבינה: עגלת קפה, עם מקומות ישיבה, שהקמנו בלב הטבע, כדי שנוכל להכיר, לדבר אבל גם ללמוד, על אחד האיומים המפתיעים על הגולן - הטורבינות.
מפלים בנחל דליות: נחל דליות הוא אחד הנחלים המרשימים והחשובים בגולן, טיול פריחה אל מפל בזלת, מול נוף מהריב של מישורי הגולן, הכנרת והרי הגליל.
כנרת בשיא תפארתה: ממצפה אופיר, דרך שביל הגולן, לתוך שמורת סוסיתא; בוסתן בקצה הנוף: טיול הכולל את אחת התצפיות היפות בגולן, מעיין נסתר ופריחת אביב במיטבה.
אמפי גולן וטיילת המצוק: מסלול מונגש לכל המשפחה, בטיילת מצוקי האון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully