וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים את עונת הטיולים: 3 המקטעים הכי יפים ב"שביל ישראל"

אינה מנשה, "למטייל"

3.4.2019 / 0:01

כמה מהישראלים כבר טיילו בשביל ישראל, וכמה מתכננים? מהם המסלולים הכי אהובים לאורכו? מהם המסלולים הכי מתאימים למשפחות? ואיפה תמצאו עכשיו פריחה? "חודש שביל ישראל" הוכרז עם מגוון סיורים, הרצאות ופעילויות שמתכננים לכם

יום שביל ישראל/צילום: החברה להגנת הטבע

העונה הכי יפה ופורחת לטיולים בשביל ישראל החלה לא מכבר, ובתוך כך הוכרז "חודש שביל ישראל" על ידי אתר "למטייל", בשיתוף החברה להגנת הטבע וחברת לופה, שיכלול חודש של פעילויות, תכנים חדשים, הרצאות וסיורים עד סוף חודש אפריל.

בסקר שערך אתר "למטייל" באמצעות מכון רושינק, בקרב גילי 18 עד 64, נמצא כי הרוב המוחץ - 81% מכלל הישראלים הבוגרים - מכירים את שביל ישראל, ורק כ-10% לא שמעו עליו. עוד נמצא, כי קרוב למחצית מאלה המכירים את השביל - 43% המהווים 36% מכלל האוכלוסייה - דיווחו שטיילו בו בעבר ו- 30% מהישראלים ציינו כי אמנם לא טיילו בו בעבר, אולם בהחלט מתכוונים לטייל בו בעתיד.

נתון מעניין נוסף שהעלה הסקר, הוא שהדרך היותר פופולארית לטייל בשביל ישראל היא עם חברים, במקטעים שונים: 64% מאלו שטיילו בשביל ישראל ציינו כי הם טיילו בו יחד עם חברים במקטעים שונים, 26% ציינו כי העדיפו לטייל באופן עצמאי במקטעים שונים ורק 7% בלבד אמרו כי טיילו בשביל ישראל לכל אורכו באופן רצוף.

שביל ישראל. יפתח שמעוני,
81% מכלל הישראלים הבוגרים - מכירים אותו. שביל ישראל/יפתח שמעוני

אז איפה הישראלים הכי אוהבים לטייל?

על פי נתוני הסקר, אלו הם שלושת המקטעים הכי פופולאריים ברחבי הארץ:

מעין הוד לרמת הנדיב
מרחק: 28 ק"מ
טיול שנפתח בכפר אמנים מתוק במיוחד על הר הכרמל, עובר בשמורת נחל מערות, שהוכרז ב-2012 כאתר מורשת של אונסק"ו בעקבות גילוי ממצאים מתקופת האדם הקדמון, עובר בין מצפים, מעיינות ומסתיים ברמת הנדיב - אחוזת הקבר המטופחת במיוחד של הברון רוטשילד.

ממושב רמות נפתלי לקיבוץ ברעם
מרחק: 25 ק"מ
יום נפלא על שביל ישראל, שמתחיל בתצפית מרשימה במיוחד מקרן נפתלי, ממשיך הליכה בנחל דישון, שנראה כאילו נלקח מסיפור אגדה, ובין המעיינות והמערות בו. היום מסתיים בקיבוץ ברעם, שנחשב לאחד מהקיבוצים האמידים בישראל.

מקיבוץ ברעם לנחל עמוד
מרחק: 23 ק"מ
הישראלים ממש אוהבים את אזור הגליל העליון, והמקטע האהוב הבא הוא זה הממשיך מקיבוץ ברעם. ביום זה עולים להר מירון, שבו נמצאת הנקודה הגבוהה ביותר בשביל ישראל, ונהנים מהיער המכושף שבו, הפריחה והתצפיות. היום מסתיים בחניון נחל עמוד.

עוד באותו נושא

מתנה לאביב: כל מפות שביל ישראל להורדה חינם

לכתבה המלאה
שביל ישראל רמות נפתלי לברעם. איתמר ברק,
מהמקטעים הפופולאריים בשביל ישראל. מרמות נפתלי לברעם/איתמר ברק

שביל ישראל למשפחות - הן לא מילים גסות

מבין המסלולים הכי מחופשים באתר, אלו הם שלושת המסלולים המתאימים ביותר למשפחות. יש לקחת בחשבון שהכוונה היא למשפחות מטיילות וילדים שרגילים לטיולים ארוכים, אחרת - יש לא מעט נקודות יפות בכל אחד מהמקטעים וניתן לצאת רק אליהן:

מחניון הר יהורם לאילת
מרחק: 14 ק"מ
מדרום זהו היום הראשון לטיול ומצפון - האחרון! ביום זה מטיילים באחד הנחלים הכי יפים ודרמטיים בארץ - נחל גשרון, שנמצא ממש על הגבול הדרומי עם מצרים ואף מגיעים להר צפחות - לתצפית מרהיבה על ארבע ארצות במקביל. לבסוף, מגיעים לאילת. כן - זה אומר המצפה התת ימי, ריף הדולפינים והחוף של מוש. והנה, ככה גם עיר הבילויים הדרומית נתפרת עם השביל של המדינה!

מחוף פולג לתל אביב
מרחק: 21.5 ק"מ
יום נהדר שעובר על כמה מהחופים הכי יפים בארץ - חוף פולג וחוף געש, וכמה מהיישובים שהרוויחו וממוקמים ממש ליד הים - קיבוץ געש, קיבוץ שפיים והיישוב ארסוף. בנוסף מגיעים אל הגן הלאומי אפולוניה - מצודה צלבנית מהמאה ה-13 שצופה אל הים, המרינה בהרצליה ואת היום מסיימים בנמל תל אביב.

מרמת הנדיב לחדרה
מרחק: 23 ק"מ
המקטע שמתחיל ברמת הנדיב ומסתיים בחדרה טומן בחובו כמה מהמקומות האהובים תמיד על משפחות שבוחרות לטייל באזור המרכז - רמת הנדיב, נחל תנינים וקיסריה. בין היתר עוברים בכפר הדייגים ג'סר א-זרקה.

שביל ישראל הליכה על החוף מחדרה לחוף פולג. בן מאור,
הליכה על החוף בחדרה. אחד המקטעים האהובים בסקר/בן מאור

המקטעים המומלצים לאלו שכבר "תפרו" הרים וגבעות

לחובבי הלכת, הנה שלושת המקטעים המאתגרים בשביל ישראל, שאהובים במיוחד על מטיילים:

מקיבוץ יגור לעין הוד
מרחק: 21 ק"מ
אז מדובר באחד המקטעים היפים בשביל, ובמיוחד בעונת הפריחה, שזה ממש עכשיו! זהו יום הליכה על הר הכרמל, בין מצוקים, מערות, נחלים, מעיינות והכפר הדרוזי עוספיא - שבו מומלץ לעשות עצירה באחת ממסעדות בכפר, או לפחות להצטייד בכנאפה טעים. נשמע טוב עד כאן? קחו בחשבון שמדובר על יום במגמת עלייה.

ממפעל אורון לחניון נחל מדור
מרחק: 19.5 ק"מ
אומרים שזה המקטע הכי קשה בשביל, אך המראות שתראו בו שווים את המאמץ! את יום הטיול הזה מומלץ להתחיל מאוד מוקדם, שכן ברובו תבלו בטיפוס ובהליכה זהירה על הר כרבולת, בין מצוק למדרון, כשסביבכם נוף נהדר של המכתש הגדול. באותו יום מחכה לכם גם הליכה בנחל עפרן, בשימוש ביתדות ובין גבים ובסיומו - חניון הלילה נחל מדור.

ממצד תמר למכתש הקטן
מרחק: 19 ק"מ
היום נפתח בעלייה קלה עד למצד תמר, מבנה שמירה מהתקופה הרומית, ממשיך אל תצפית על המכתש הקטן, ובירידה מאתגרת לתוכו. ברוב היום תהלכו בין החולות הצבעוניים והיופי של המכתש הקטן ותראו את מעלה עלי, שנמצא לקראת סוף יום ההליכה שלכם, ויזכיר לכם שהאתגר עוד לפניכם. אורך המעלה הוא כ-1.3 ק"מ בעלייה קשה ותלולה של שעה-שעה וחצי. סוף היום הוא בחניון המכתש הקטן.

שביל ישראל ממפעל אורון לנחל מדור. בן מאור,
המקטע הכי קשה בשביל. ממפעל אורון לנחל מדור/בן מאור

3 המקטעים עם הפריחה הכי יפה

מכפר קיש להר יונה
מרחק: 22 ק"מ
רוצים לראות פריחה? פה אתם הולכים לראות הרבה ממנה! המקטע שמתחיל בכפר קיש ועובר בין כמה מיישובי הגליל, ממשיך דרך נחל תבור ופריחת התורמוסים הסגולים והחרדלים הצהובים, המקשטים בהמוניהם את הנחל! המשך המסלול הוא בעלייה להר תבור ולהר דבורה וסיומו בנצרת. אבל רגע לפני הסיום - מחכה לכם ממש בתוואי השביל שמורת האירוס הנצרתי, עם פריחה מרשימה של אירוסים גדולים ומלכותיים!

מנתיב הל"ה לבין גוברין
מרחק: 23.5 ק"מ
אם תרצו לראות תורמוסים נוספים, הם מחכים לכם בתל שוכה, אולי ה-מקום לראות בו את הפרח הסגול והיפה. תל שוכה משקיף על עמק האלה, ובתוך אחד המקטעים היפים של השביל, אם כי הוא יחסית מאתגר.

בין הר עמשא לערד
מרחק: 22.5 ק"מ
אירוס נוסף מחכה לכם בתל ערד, במקטע שבין הר עמשא לערד. המקטע עצמו יפהפה בתקופה זו של השנה, ירוק ופורח כולו, אך השיא מחכה לכם בתל ערד, שבו גם שרידים ארכיאולוגיים רבים וגם אירוסים שחומים ומרשימים לכל הדעות! עוד אטרקציות במקטע: תצפית מראש הר עמשא, ההר השלישי בגובהו בארץ, הליכה על מדרגות רומיות עתיקות ופארק ערד - מקום נהדר למנוחה.

תורמוסים נחל תבור. נאור שקד,
אחד המקטעים הפורחים והיפים בשביל. תורמוסים בנחל תבור/נאור שקד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully