וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשוט מושלם לקיץ: יצאנו לטיול ב"סוואנה הרטובה של ישראל"

עודכן לאחרונה: 30.5.2022 / 13:46

לפנות בוקר, כשכולם עוד ישנים ואופנועי הים, הסירות ושאר מפריעי-שקט עדיין לא נראים במים, יוצאים מטיילים עם קיאקים אל האזור הפראי של הכנרת, שסמוי מן העין. אז מתעוררים בעלי החיים, הציפורים והטבע בשיאו. הצטרפנו לסיור ב"אמזונס הישראלי"

שיט קיאקים בכנרת/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: ניר חן

אלפים יבלו בכנרת הקיץ, בטח בחופים החדשים ש"חזרו" ונפתחו לציבור, אבל למי שיש קצת אלרגיה לעומס מבקרים ורוחצים באגם הלאומי, כדאי לדעת שדווקא לפנות בוקר מתחיל קסם על ים כנרת.

בשעות חמש-שש בבוקר, כשרוב האנשים עדיין לא חושבים לקום, יוצאות קבוצות קטנות של מטיילים חמושים בקיאקים צבעוניים לביקור ב"סוואנה הרטובה של ישראל".

שיט קיאקים בכנרת. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
6 בבוקר, מי הכנרת נצבעים בצבעי הזריחה/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
שיט קיאקים בכנרת. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
מוקדם בבוקר הכי טוב. אפיק מכין את הקיאקים ליציאה למים/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
שיט קיאקים בכנרת. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
כמו לשוט ב"אמזונס" הישראלי"/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

הקסם מתחיל לפנות בוקר

דוד אפיק, מורה דרך מקיבוץ בעמק החולה שמדריך מזה שנים בארץ ובעולם, בעיקר באסיה, גילה לאחרונה את טיולי הקיאקים בפינה הצפון-מזרחית של הכנרת, היא בקעת הבטחה, היכן שלא מעט נחלים, כמו המג'רסה והזאכי, מסיימים את זרימתם ונשפכים לאגם. אזור שפך הנחלים הוא זה שגורם לצמחייה גדולה לצמוח, ומכאן שגם לבעלי חיים רבים למצוא מסתור במקום. ממש כמו נהר האמזנוס, אבל בקטנה.

עוד טיולי קיאקים בוואלה! תיירות:
1,000 מטר מהבית שלהם: המטורפים שיצאו לרפטינג בנחל תנינים
מים לא שקטים: טיול מהבניאס לירדן בקיאקים
רק הוא והקיאק: הדרך הכי מיוחדת לראות את הפיורדים
לפלנד על המים: ישראלים במסע קיאקים מטורף


בפינה על גדת האגם, סמוך לשרידי בית הבק שהיה אתר התיישבות ניסיוני בתחילת המאה ה-20, ממתין אפיק והקיאקים, ביחד עם שותפיו מאיר ותום, ומוציא קבוצות שיט של עד 15 איש. "הכל התחיל בקיץ שעבר", הוא מסביר, "התחלתי לחתור לבד עם הקיאק שלי כשהייתי מובטל בקורונה, ואז ליוויתי שחיינים על הירדן עם הקיאק. לימים פרסמתי טיול עם קיאקים, אבל לאנשים לא היה קיאק ונעזרתי בחברים שיש להם וכך יצאה הקבוצה הראשונה".

הקסם מתחיל לפנות בוקר, כשאופנועי הים, הסירות ושאר מפריעי-שקט עדיין לא נראים במים - או אז השמש עולה, צובעת את המים בכתום-כחול, אדוות זעירות מכסות עצי אשל ואחרים שרק קודקודם בולט מתוך המים ובעיקר ממלכת הציפורים מתחילה בזמר מענג אוזניים.

עוד בוואלה!

הירדן הדרומי: פשוט לקפוץ למים הקרים כמו טרזן

לכתבה המלאה
שיט קיאקים בכנרת. דוד אפיק, מערכת וואלה!
באמצע השיט, עוצרים לטבילה והקפצת ילדים למים/מערכת וואלה!, דוד אפיק
קורמורנים בכנרת. דוד אפיק, מערכת וואלה!
קורמורנים מייבשים כנפיים על גדה בזאכי/מערכת וואלה!, דוד אפיק

לתת לשקט של המים להוביל אתכם

אחרי תדריך קצר ולבישה של חליפות הצלה, נכנסים לקיאק הזוגי ומתחילים לחתור. לא צריך ניסיון קודם או ידע בחתירה, פשוט מכניסים את המשוט למים, ונותנים לשקט להוביל אתכם.

בינות לאשלים הסבוכים, מגלים פתאום מיני אנפות שונים, כמו אנפה ארגמנית, אנפית סוף ואנפה אפורה, אבל גם שלדג, פרפור עקוד. להקה של עשרות קורמורנים השתלטו על עץ איקליפטוס ומייבשים את נוצותיהם מול השמש שעולה, לאחר צלילה רטובה לאיתור דגים לארוחת הבוקר. "אנחנו לפעמים רואים גם יונקים כמו נמיות, גיריות, שועלם, חזירים, דורבנים", מוסיף אפיק. גם אנחנו עוצרים על גדה, ואפיק כבר מתפעל את הפק"ל קפה ומוסיף מעמול להמתקת יומנו.

חוזריםמ למים ואחרי שעה קלה של חתירה, אפיק מנווט את הקיאקים לשפך נחל הזאכי, שם חותרים בין צמחייה שמתפשטת על המים. "לצמח הזה קוראים מדד זוחל ויש לו פרח צהוב יפה והוא מוציא שורשים במים ומתפשט", הוא מסביר.

שיט קיאקים בכנרת. דוד אפיק, מערכת וואלה!
חוויה מהנה במיוחד לילדים/מערכת וואלה!, דוד אפיק
שיט קיאקים בכנרת. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
באמצע השיט, מניחים את הקיאקים על החוף, והולכים לטבילה בכנרת/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
שיט קיאקים בכנרת. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
סוואנה פראית בבטחה. אפיק מסביר על צמח מדד זוחל/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

קשה לקום בבוקר? יש גם סיורי שקיעה

החתירה נערכת עד שעה 9 בבוקר לערך, אבל אפיק וחבריו מוציאים גם סיורי שקיעה מחמש עד שמונה בערב, למי שקשה לקום מוקדם. מעבר לשיט באזור הבטחה ובקעת בית ציידא, מערכים שיוטים גם לאזור צפון-מערב האגם, לאזור כפר נחום והכנסיות, למי שיותר מתעניין בנצרות ויהדות, כולל הקפצה בחזור.

כשהשמש עולה וכבר קופחת על הכובע שעל הראש (וחובה כובע), אתה מבין שזה הזמן לחתור חזרה. על מחצלת מתחת לסדרת איקליפטוסים ענקיים, נושמים רגע, מקנחים באבטיח קר, תה/קפה חם ומעקלים את החוויה. אפיק מוציא תצ"א של האזור מ-1967 ועובר על המסלול שחתרנו, ואיך השתנה מפלס המים והגבולות מאז ועד היום. זה הזמן להיפרד ולהתחיל את היום שלכם בגולן, בגליל או איפה שלא תהיו. בכל זאת, רק 9 בבוקר.


מחיר: 250 לאדם, לילדים קטנים עד גיל 6 חינם.
לפרטים נוספים: ⁦ .050-3888567

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully