וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוסרו הגדרות: חוף צמח בכנרת חוזר לציבור

עודכן לאחרונה: 17.3.2021 / 10:41

בחוף צמח שבדרום הכנרת הוסרו אמש גדרות הברזל, שמנעו מהציבור להיכנס אליו בשנים האחרונות. הבוקר הושלמו ההכנות לקבלת קהל ומחר הוא יהיה מוכן, ביחד עם חוף סוסיתא, לפתיחת עונת הרחצה

חוף צמח חוזר לציבור אחרי שנים/צילום: עמי כברי

הכנרת ממשיכה לחזור לציבור: לאורך שעות הלילה הוסרו גדרות הברזל הכבדות סביב חוף צמח המחודש באגם הלאומי, כך שתתאפשר כניסה חופשית לקהל, מהכביש הראשי, היישר אל החוף ללא תשלום.

חוף צמח המיתולוגי היה סגור בשלוש השנים האחרונות, וכפי שפורסם לראשונה בוואלה! בחודש נובמבר האחרון, נקבע בממשלה שהחוף יעבור לאחריות איגוד ערים כנרת, התאגיד האחראי לתחזוקת חופי הימה, ישוקם ויהפוך לציבורי.

מחר (חמישי), תיפתח עונת הרחצה עם שירותי הצלה בכל חופי איגוד ערים כינרת השקטים, ללא השמעת מוסיקה.

חוף צמח חוזר לציבור. שלום רנד,
הגדרות הוסרו הלילה. חוף צמח, הבוקר/שלום רנד
חוף צמח המשופץ. יעל שביט,
אל החוף תהיה גישה ישירה מהכביש אל החוף/יעל שביט

החוף ה-17 שיהיה נגיש לציבור

חוף צמח היה בעברו מוקד משיכה למשפחות ולצעירים, שנהנו מפסטיבלי הקיץ וההופעות של מיטב אמני ישראל, אולם לפני יותר מעשר שנים הוא איבד מיוקרתו לאחר שנאסר לגבות דמי כניסה לחופים ברחבי הארץ ולאט-לאט הוא גווע עד שנסכר לפני כשלוש שנים. עקב כך, הפך החוף נטוש ומוזנח.

קיבוץ אלומות תפעל את החוף מ-1985 והשקיע בו 2.7 מיליון שקלים, אולם בהסכם פיצויים עם רשות מקרקעי ישראל, העביר הקיבוץ את חוף צמח לניהול המועצה האזורית עמק הירדן, שביקשה שהוא יתופעל על ידי איגוד ערים כנרת.

האיגוד, שקם מתוקף חוק הכנרת, אחראי כיום לניהול, אחזקה ותפעול של חלק מהחופים סביב האגם. אורכו של קו החוף ההיקפי של הכנרת הוא 55 ק"מ, ולאיגוד הייתה עד כה אחריות ישירה על רצועה של 12 ק"מ ב-16 חופים. אורכו של חוף צמח הוא 550 מטרים, ושטחו מתפרס על פני 25 דונם שיכולים להכיל כ-1,250 נופשים. הוא יהיה החוף ה-17 שיפעיל האיגוד.

עוד בוואלה!

לפני שעם ישראל מגיע: טיול באחד הקטעים היפים של הכנרת

לכתבה המלאה
חוף צמח, כנרת. אושרי וייצמן, אתר רשמי
חוף צמח נסגר לפני שנים והפך מוזנח ונטוש/אתר רשמי, אושרי וייצמן
חוף צמח, כנרת. אושרי וייצמן, אתר רשמי
החוף ננטש אבל שופץ ויפתח מחר/אתר רשמי, אושרי וייצמן

גם חוף סוסיתא נפתח

בנוסף לחוף צמח פותח איגוד ערים כינרת חוף נוסף - חוף סוסיתא, שגם הוא עבר לטיפול האיגוד בשנה שעברה והיה סגור לעבודות בטיחות. "העונה אנו מצפים ליותר מ- 2.5 מיליון נופשים בכינרת, עקב החשש לטוס לחו"ל בשל הקורונה", אומר יו"ר איגוד ערים כינרת עידן גרינבאום. "שני החופים הנוספים יאפשרו שטח נוסף לנופש בכינרת. אנו מבקשים מהציבור, שכולו מעוניין בבילוי נעים באגם הלאומי, להיות סבלני ואחראי, להישמע למצילים ולצוות החוף, לשמור על נהלי הבטיחות, להשגיח על הילדים במים ובחוף, להקפיד על הניקיון, לנהוג בזהירות מרבית בנהיגה בכלי השייט ולדאוג שלא להפריע לזולת. לאחר תקופה ארוכה של סגר, כולנו זקוקים לנופש. אני מאחל לכולם חופשה נעימה בכינרת ובריאות".

לקראת חג השבועות יפתח חוף נוסף - חוף דוגה במזרח הכנרת - הנמצא כעת בעבודות ותהליכי העברה לזכיין. בחוף דוגה התבצעו עבודות פיתוח והקמת מבנים בהיקף של 30 מיליון שקלים, במימון משרד האוצר, משרד התיירות, משרד הפנים ואיגוד ערים כינרת והינו החוף הראשון שתוכנן ובוצע מכוחה של תכנית תמ"א 13/13/א' לחופי איגוד ערים כינרת, שמטרתה פיתוח תיירותי והנגשת החופים לציבור, תוך שמירה על ערכי הטבע, הסביבה והמורשת. התכנית כוללת 14 מחופי איגוד ערים כינרת וקטעים של "שביל סובב כנרת".

חוף סוסיתא. איגוד ערים כנרת,
העונה מצפים ליותר מ- 2.5 מיליון נופשים בכינרת. חוף סוסיתא/איגוד ערים כנרת
חוף צמח המשופץ. דנה בכר,
חוף צמח המשודרג/דנה בכר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully