וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על הכנרת: מלון התיירים שהחל לארח ישראלים

מלון מגדלא שליד טבריה רק נפתח לפני פחות משנה, בעיקר עבור תיירים, ונאלץ לסגור שעריו עקב הקורונה. בסופ"ש האחרון הוא שב לפעולה, והפעם הפך למלון לישראלים ואפילו למשפחות. יצאנו לבדוק את הבשורה החדשה של הצפון

מלון מגדלא/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: ירדנה פוקס עבודי

הכל כבר היה מוכן עבור מלון מגדלא שנפתח על הכנרת באוקטובר האחרון, והתכונן לעונת התיירות השופעת מבקרים מחו"ל שידעה ישראל אשתקד. אבל אחרי בקושי ארבעה חודשי עבודה, באה הקורונה וטרפה את הקלפים.

מלון הצליינים היוקרתי, שבנייתו ובניית המרכז הרוחני שלו התעכבו במשך שנים עקב גילוי העיר מגדלא העתיקה הסמוכה בחפירת הצלה, כבר נגע סוף-סוף באושר כשהוא מרחף על שיאי התיירות העולמית לישראל שהיו אמורים להמשיך לתוך שנת 2020, אבל אז נסגרו השמיים והתיירים הפסיקו לבוא.

לצד גילוי העיר העתיקה שממנה מגיעה מרים המגדלית (היא מריה מגדלנה החשובה לנצרות) וחשיפת הממצאים בה, קיוו ודאי במלון לקלוט אלפי תיירים בשנה שייהנו גם מהכנרת המלאה וגם מהאתר שבו התגלתה אחת התגליות החשובות בארכיאולוגיה הישראלית - אבן מבית הכנסת של העיר שמתוארך למאה הראשונה לספירה, ועליה קראו ככל הנראה את התורה. על האבן עיטורים של מנורה, דקלים, רימונים, רוזטות שאר סממנים יהודאים, שהעתק שלה נמצא כיום באתר. אולם האבן, כמו גם המלון, יחכו לתיירים שאולי יבואו לראות אותם אחרי הקיץ.

עם זאת, במלון לא קפאו על השמרים, והוא נפתח בסוף השבוע האחרון לראשונה אחרי חודשים שהיה מושבת, והפעם עם דגש על קהל יעד קצת אחר - אנחנו.

מלון מגדלא. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
מוטיב המים חוזר בעיצוב. מלון מגדלא/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
בית הכנסת העתיק במגדלא. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
באו להקים מלון ואז מצאו אותו. בית הכנסת במגדלא והעתק של האבן במרכזו/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

בשורה נהדרת לצפון

מלון מגדלא הוא בשורה נהדרת לצפון - אזור שדי מרובה במלונות בעלי אופי משפחתי. אין בו מתקנים לילדים או מדשאות רחבות, במסעדה אין תפריט ילדים עם צ'יפס ונקניקיות ואין אפילו חוף ים נגיש לרחצה, למרות שיש לו בריכה חביבה. המלון מוכוון לתיירות מחו"ל, בעיקר לצליינים שמשתוקקים לבקר בעירה של "מרי מגדליין", וכאלה שהממון בכיסם. 150 חדרים במלון הדו-קומתי, חלקם בדרגת אירוח סטנדרטי, חלקם סוויטות מפנקות, אבל כולם מרווחים יחסית ומעוצבים בחדשנות עם חדר אמבטיה מפנק וסבונים של "אהבה". מחיר ללילה לזוג בחדר סטנדרטי עומד על החל מ-1,225 שקלים (עד סוף יולי, לאחר מכן יתייקר) באמצ"ש וכ-1,450 שקלים בסופ"ש.

בריכה במלון מגדלא. מרכז תיירות מגדלא,
תהיה כנראה עמוסה הקיץ בישראלים על טפיהם. הבריכה במגדלא/מרכז תיירות מגדלא
מלון מגדלא. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
עיצוב נוח, פרקטי ונעים. מיטה באחת הסוויטות במלון/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

לימונדה מלימונים

"כשנותנים לך לימונים אתה מכין לימונדה ואנחנו מנסים להביא הכנסות למלון", מסביר לי האב אימון קלי, סגן מנהל המלון בנוגע להגעת הישראלים על חשבון התיירים. קלי, כבר 13 שנים בארץ ושייך לקהילת "הליגיונרים של ישוע" (Legionaries of Christ), שמגדלא תחת חסותם. לדבריו, יש לא מעט משפחות של עובדי המלון שצריך לפרנס והישראלים שמילאו ברובם את החדרים והזמינו להמשך הקיץ, עוזרים למלון להתאושש מהתקופה הקשה.

"ומה עם המחיר? הוא לא מסנן את המשפחות?" הקשיתי. "דווקא לא", אומר קלי, "פתחנו אתמול (בשישי - ז.ר) והמלון מלא בסוף השבוע בתפוסה של שני-שליש, ויש גם הזמנות קדימה".

כנסיית דוק אין אלטום במגדלא. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
מעוצבת כמו סירה. כנסיית "דוק אין אלטום" במגדלא/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

הכל טעים, אבל מה עם הקינוחים?

במסעדת המלון "טריכיאה" (שמה של מגדלה בימי בית שני שפירושו "מקום המלחת הדגים"), מקבלת אותך אחת המלצריות. היא מבקשת לעטות את המסכה בכניסה ואם לא היא תספק לך, כמו גם להעביר את הידיים מתחת למתקן החיטוי האוטומטי, בטרם היא תושיב אותך.

לאחר מכן תפריט אה לה קארט, שכלל בחירה בין מנות ראשונות של קרפצ'יו בקר עם קונפי שום, חציל קלוי ומעושן עם טחינה או פרחי כרובית בציפוי טמפורה חמה, או סלט ירוקים. לאחר מכן בחירה בין מנה שנייה של רביולי פטריות או פילה דניס וגם שתי מנות עיקריות שכללו שוק אווז או סטייק אנגוס לצד פירה בטטה. הכל היה טעים מאוד, מקורי ומיוחד, חוץ מהקינוחים שהיו פרווה ולא טעימים, וזה למרות שהמסעדה אינה כשרה. מעבר לכך, לא היתה בתפריט בחירה צמחונית למנה עיקרית, שלא לדבר על טבעונית, ותשכחו מתפריט ילדים - מה ששוב זועק - מגדלא אינו מלון משפחות בהגדרה.

רביולי במסעדת טריכיאה במלון מגדלא. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
האוכל היה מקורי וטעים. רביולי במסעדת "טריכיאה" במלון/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

בתכנון: מסעדה ל-630 איש ומלון נוסף

אבל במגדלא יעשו עם הזמן את השינויים הדרושים כדי להמיר את האופי הזוגי-מבוגר, לזה המשפחתי הדרוש. אין להם ברירה. אלון וינטר, מנכ"ל המלון, עומד בלובי ומברך את האורחים שעושים צ'ק-אין וצ'ק-אאוט. "רק פתחנו", הוא אומר, "ואנחנו צריכים לעשות התאמות למצב ועוד נלך ונשתפר".

השירות במלון מצד העובדים היה נעים וטוב, וכיף לראות שהרבה ערבים ישראלים משתלבים במלון בתפקידים שונים. לחבר'ה מהכפר ואדי אל-חמאם, זה ממש לעבור את כביש 90 - והם בעבודה.

ומגדלא אומנם רק נפתח, אבל הפיתוח לא נפסק כאן. וינטר מספר שהמבנה שכבר עומד ליד הבריכה יהפוך למסעדה ל-630 איש, שבה יוכלו הצליינים העתידיים לאכול את "סנט פיטר פיש" - כינויו של דג האמנון הפופולרי - המבוקש על ידם. בנוסף, עתיד להיבנות מלון של מאה חדרים וגם אכסניה של 70 מיטות, שכבר בנויה אך טרם נפתחה, שתשרת את מטיילי סובב כנרת וצלייני הג'יזס טרייל. אבל גולת הכותרת היא בנייתו של מרכז המבקרים, הכולל את מוזיאון מגדלא, שבו לימים תוצג האבן המקורית מבית הכנסת, שכיום מאוחסנת באתר רשות העתיקות בבית שמש.

מלון מגדלא. מרכז תיירות מגדלה,
בריכת המלחת הדגים ששוחזרה מהכפר העתיק במרכז הלובי/מרכז תיירות מגדלה

משפחות? זה בשבילכם

בניגוד למגדלא, מלון המשפחות הקלאסי של הכנרת, היה וכנראה שגם נשאר, הוא נוף גינוסר. זוגות ימצאו בו פחות עניין עקב רעש ילדים במסדרונות או בבריכה או בחוף החביב של המלון, שגודר לאחרונה במצופים גדולים בתוך האגם ויצר בריכה רחבה.

בגינוסר לא תמצאו חדרי פאר או לאקשרי כמו שיש במגדלא, אבל אין הוא מתיימר להיות מלון יוקרה. חדר האוכל שעבר שיפוץ בהפסקת הקורונה עמוס בכל טוב, ממגוון של סלטים, דרך בשר בדמות קבבים, שווארמה ונקניקיות (עם צ'יפס כמובן), ועד ארוחות הבוקר הנהדרות שכוללות ביצה לבחירתך, דגנים, פירות, שוב מלא סלטים, שקשוקות ומאפים. הכל ברוחב לב, טרי ומספק.

לאחר מכן, כל שנותר הוא להתרטב בבריכה הסמוכה והלא מדי גדולה, אך בהחלט עושה את העבודה, או להמשיך עוד 100 מטרים לכנרת המלאה בימים אלו. מאסתם במים? כדי לצאת לסיבוב לאורך הכנרת, על שביל סובב כנרת, וליהנות מספליו של יובל לופן, בן גינוסר, שמעטרים נקודות זכרון שונות, וגם לבקר בבית העלמין היפה של הקיבוץ, שבו אנדרטה מרשימה לזכר קרובי חברי הקיבוץ שנספו בשואה, ולא זכו לקבר ישראל.

מלון נוף גינוסר. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
עונה על כל צרכי המשפחה הנופשת. מלון נוף גינוסר/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
הכנרת מלון נוף גינוסר. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
הכנרת מלאה, ובחוף המלון יצרו "בריכה" באגם/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

"החזרה לשגרת פעילות מביאה כבר תפוסות גבוהות"

מעבר לפז"מ של המלון הקיבוצי הראשון בארץ שהוקם ב-1964, בנוף גינוסר פתחו את המלון כבר בחג השבועות עם תפוסה של מאה אחוזים, מה שאומר שהמלון השתפשף לא רע והכין את עצמו היטב לקראת הקיץ. למשפחות שיגיעו העונה למלון יחכו הפעלות והצגות לילדים, סיור באוטובוס ברחבי הקיבוץ ואפילו קומזיץ לילי, כל זאת בהתאם להנחיות הריאות של עידן הקורונה. "בריאות אורחינו ובריאות הצוותים שלנו חשובה לנו מאוד ואנו נפעל בהתאם", אומר מנכ"ל מלון נוף גנוסר רוני מנור. "החזרה לשגרת פעילות מביאה כבר תפוסות גבוהות בסופי שבוע ביוני, ובממוצע 70 אחוזים כבר הוזמנו".

לילה זוגי באמצ"ש בחודשים יוני ויולי יעלה החל מ-700 שקלים, וילד ראשון עד גיל 16 חינם. בסופ"ש תשלמו כבר החל מ-1,030 שקלים ובאוגוסט החל מ-1,180 שקלים לזוג.

מלון נוף גינוסר. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
המלון הקיבוצי הראשון בארץ. ציור קיר של מלון נוף גינוסר/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

הכותב היה אורח בתי המלון שבכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully