וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק הוא והקיאק: הדרך הכי מיוחדת לראות את הפיורדים

15.10.2015 / 17:00

זה כבר שלוש שנים שהצלם תומאס פורמאנק לוקח את הקיאק שלו, מדביק לו מצלמת "גו-פרו" ויוצא לטייל באחד המקומות היפים בעולם - הפיורדים בנורבגיה. הוא תיעד אותם באין-ספור זוויות ומראה איך אפשר להתחבר לטבע בדרך הכי מיוחדת שיש. חותר לגן העדן

צילום: Tomasz Furmanek

בווידאו: ויש מי שמטייל גם בארץ בקיאקים. צפו

לפעמים כדי לטייל בשקט ולהתייחד עם הטבע, כל מה שצריך זה פשוט להיכנס לקיאק ולחתור אל גן העדן הפרטי שלכם. בשלוש השנים האחרונות לקח הצלם הנורבגי תומאס פורמאנק (Tomasz Furmanek) את הקיאק שלו והפליג איתו ועם המצלמה שלו אל הנופים היפים ביותר שיש בנורבגיה - הפיורדים. נורבגיה אינו זרה לו היות והוא חי בעיר ברגן, עיר הנמל השנייה בגודלה במדינה, כך שהוא קרוב לאחד ממראות הטבע היפים של אירופה.


עוד טיולים מרהיבים שאנשים עושים בעולם:
עם ביקיני ומצלמה: הזוג שגורם לכולנו לקנא עושה זאת שוב
מקל הנדודים: הישראלי שביקר ב-115 מדינות: כך תטיילו בלי כסף
לחופש נולדה: הישראלית שעושה את העולם


"המטרה שלי היא לתפוס את היופי והאיזון של הטבע באגמים והפיורדים, בעיקר בנורבגיה, ולהניע אנשים לבקר בהם ולהראות להם את ההנאה שבטיול עם קיאק", הוא אומר.

לא מעט מהתמונות של פורמאנק מצולמות באווירה שקטה ובתנאים שבהם נראה כאילו הטבע עצר מלכת. בכל התמונות שלו נראה הקיאק שלו, או לפחות החרטום של הסירה הקטנה, וההרים, הבתים וכמובן הפיורדים משתקפים על-פני המים. לדבריו, הסימטריה שבצילומים שלו מדגישה את הרגיעה שבחתירה בקיאק וה"שפיץ" שלו משמש כמעין חץ שמסב את תשומת הלב של המתבונן אל הסצנה שמתרחשת מעל לקיאק.

את הצילומים שלו הוא מצלם בעזרת מצלמת "גו-פרו" או מצלמת "סוני" קטנה. לעיתים רחוקות הוא משתמש גם במצלמת DSLR, היות והפוקוס שלו ניתן להתרחשות בטבע ופחות לאיכות התמונה.

"אני חותר בקיאק בעיקר כי זו דרך טובה להתחבר לטבע ולקבל איזון מנטלי", מספר פורמאנק. "החתירה גם מאפשרת לי לראות מקומות שקשה להגיע אליהם בדרכים הקונבנציונליות". החותר מספר, שהמקומות שמצולמים בגלריית התמונות שלו ניתנים לגישה עבור רוב האנשים, גם אם אינם חותרים מקצועיים. "אני מאמין שחתירה בקיאק חשובה להתפתחות המנטלית והרוחנית שלנו כדי להתחבר לטבע, במיוחד בעולם הטכנולוגי שבו אנו נמצאים", הוא מוסיף.

לא יכולנו לשלב את מאות התמונות המרהיבות של פורמאנק, אבל הנה כמה מהיפות ביותר שהוא תיעד. לצפייה נוספת בצילומים שלו, היכנסו לחשבון האינסטגרם שלו, שכבר צבר 64 אלף עוקבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully