וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 מקומות יפים לטיול בגליל התחתון עם הפתעה קולינרית

עומר זיו

29.8.2017 / 14:47

טיול ומסעדה בגליל התחתון הם בהחלט צמד מילים שהולכים טוב ביחד. הפעם, המטרה המרכזית של הכתבה היא פשוט לגרום לכם לסיים את הטיול בטעם טוב, תרתי משמע. קבלו 6 מקומות יפים לטיול בגליל, ומקום אחד מפתיע לבקר בו כשהבטן מתחילה לדגדג

צילום: אריאלה אפללו עריכה: ליאור נאור

בווידאו: נחל ציפורי המחודש - אחת האטרקציות המומלצות בכתבה

כולנו מכירים את התחושה והרצון לסיים יום טיול או יום כיף בטבע, בארוחה טובה שתשלים את ההנאה מחוויית הטיול. במרבית המקרים, רובנו לא מכירים מסעדות טובות שבאמת שווה לאכול בהן בעודנו נמצאים ביום טיול מחוץ ל"אזור הנוחות" המוכר לנו.

את ההמלצות הללו, של אותם מקומות האוכל השונים, של אותן מסעדות מיוחדות הסמוכות למסלולי הטיול בארצנו, לא ניתן להשיג במדריכי האוכל המוכרים... ולכן, טרם יום הטיול, מרביתנו עוסקים בחיפוש קדחתני אחר המלצות של חברים ומכרים, למסעדות מומלצות הסמוכות לאזור הטיול שלנו.

אתר "טיולי" איתר את מסלולי הטיול האהודים ביותר ברחבי הארץ ובחר את המסעדות הטובות והמעניינות ביותר, הסמוכות לאותם מסלולים.

1. מסביב לעץ האלון בטבעון

הטיול הזה הוא בדיוק במינון הנכון. מסלול ההליכה מסביב לעץ האלון המפורסם בקריית טבעון הוא קליל, מעגלי ומתאים לכולם. כבר בהתחלה יגרום לכם האלון תבור המפורסם לעצור ולהתבונן בו, אל תהססו. לאחר מכן תצאו לטייל בדרך שמתווה סימון השבילים הכחול והירוק (מומלץ להתחיל בזה הכחול ולהמשיך עד הסוף בירוק), לטייל בינות לפינות החמד המביטות אל הנוף ובין ספסלים, שיזמינו אתכם לשבת וליהנות מהטבע בלב ההתיישבות.
איך להגיע: מכביש 75 יש לפנות בכיכר הבנים לעבר רחוב אלונים ואחרי כ-300 מטרים לפנות ליהודה הנשיא ומיד לרחוב רמז. בסופו תגלו חנייה ושלט שמצביע לכיוון "עץ האלון", תוכלו להמשיך מעט עם הרכב על דרך העפר, או לחנות במקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
עץ האלון העתיק בקריית טבעון. עומר זיו, טיולי, מערכת וואלה! NEWS
עץ האלון העתיק בקריית טבעון/מערכת וואלה! NEWS, עומר זיו, טיולי
seperator

2. שמורת הטבע עין אפק

בין קיבוץ אפק לקריות נמצאת שמורת הטבע עין אפק. ממש על גבול מישור החוף והגליל חושפת בפניכם השמורה נוף ביצות ייחודי הכולל מיני צמחים ובעלי חיים נדירים. הביקור במקום מתחיל בתצפית וסרטון מטחנת הקמח העתיקה. לאחר מכן יוצאים אל המסלול המדליק והמרכזי בשמורה - "שביל הביצה" הבנוי על גשר ומזמין את המטיילים להלך בין הצמחייה, ולהתבונן בבעלי החיים והעופות המבקרים במקום.

ומה תראו בדרך? אם תיקחו אתכם משקפת, ייתכן שתוכלו להבחין בצופית, סיקסק, מגלן חום ועוד כמה חברי כנף. לעומת זאת, אם רק תורידו את ראשכם ותתבוננו במים תזהו בלי שום בעיה קרפיונים, אמנונים, ובמיוחד שפמנונים, שמשתמשים בשפמם כדי לנווט במים העכורים ואולי אפילו צבים רכים, שחיים בשמורה.

הסיור עם עצירות להתבוננויות וצילומים, ייארך כשעתיים.
שעות הפתיחה: בימים ראשון - חמישי ושבת: 8:00-17:00. שישי וערבי חג: 8:00-16:00
מחיר: מבוגר: 22 שקלים, ילד: 10 שקלים ואזרח ותיק: 11 שקלים

ילדים צופים על שפמנונים אוכלים. צילום: איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
שמורת עין אפק/מערכת וואלה! NEWS, צילום: איל שפירא
seperator

3. נחל ציפורי ושביל ישראל

כמה רגעים לפני שנחל ציפורי נשפך לקישון ושם מאחוריו את גבעות הגליל, משאיר הנחל עמק רחב המשמש היום את המקומיים לגידול מטעי זיתים, רימונים ותאנים. מסלול הליכה בדרגת קושי קלה יוליך אתכם לאורך הנחל בו זורמים מים כל השנה (אם כי לא מומלצים לשיכשוך). המסלול מתחיל מטחנת הנזירים ומומלץ ללכת עד בריכת עין יבקע (מקום נחמד לעצירה וקפה). מרבית המטיילים במסלול יוצאים למסלול הקווי, אך דעו כי ניתן ליצור מסלול מעגלי ובכך לשלב הליכה גם בתוואי שביל ישראל.

במידה ותרצו לשלב את השביל, תוכלו לבחור ללכת בעקבות הסימון הכחול-לבן-כתום ולחזור בסימון הנחל הכחול, או להיפך.
איך להגיע: בצומת יגור, פונים מזרחה. שלושה קילומטרים לאחר צומת זבולון, פונים ימינה (לכיוון דרום) לכיוון חואלד. לאחר כ-2.5 קילומטרים יורדים לדרך עפר (על אף שהכביש לידה פונה שמאלה). על דרך העפר נוסעים עד נקודת ההתחלה - תחנת הנזירים.

מעיין הסוסים עין יבקע נחל ציפורי. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
עין יבקע בנחל ציפורי/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
seperator

4. יודפת העתיקה - שחזור הקרב

כל הטיול בתל יודפת שינה פניו לאחרונה, ולטובה! הסדרת החניון, הוספה של מסלול מונגש לבעלי מוגבלויות, שלטי הסבר ודגמים צובעים כולם את הביקור בתל והופכים אותו לחוויה מדהימה. כשתבקרו במקום תוכלו ליהנות ממסלול מעגלי קצר, בינוני או ארוך ואם מתחשק לכם אף יותר תוכלו להמשיך ולהעפיל לפסגת הר עצמון.

מחניית הרכב, תתחילו להתקדם ולעלות לכיוון התל, שאמנם קרח מצמחייה, אך עשיר בהיסטוריה מהתקופה הרומית ויש המשווים אותו למיתוס מצדה הידוע. תקופה זו מונצחת על התל בדמות פסלים ושלטים, שמספרים את הסיפור לאורך המסלול. אם תקפידו ללכת לפי הסימון הירוק-שחור, אולי תצליחו לראות את התמונה המלאה כולה - וגם את הנוף הנהדר הנשקף מלמעלה. אם באתם עם ילדים, תדעו שגם פארק הקופים ביישוב יודפת שווה ביקור.

תל יודפת. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
תל יודפת/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא
seperator

5. בית לחם הגלילית ואלוני אבא

בלב הגליל התחתון נמצאים שני מושבים ציוריים. ההיסטוריה הקשורה אליהן מעניינת ושופכת אור על קבוצת גרמנים משיחיים (הטמפלרים) אשר הגיעו לארץ בשלהי המאה ה-19 והיו בין היתר סוכני המודריניזציה של תושבי ארץ ישראל החמה והעזובה. עם פרוץ מלחמת העולם הראשונה ולאחריה נחשבו התושבים הגמרנים לניתני אויב וגורשו מן הארץ על ידי הבריטים. היום, המושבות שבנו הפכו לאתרי תיירות פופלארים במיוחד ובינהן המושבה הגרמנית בחיפה ושרונה המתחדשת. בגליל, הפכו בתי המגורים של העדה הטמפלרית לאבן שואבת למטיילים.

הטיול מורכב משני חלקים מעגליים: הראשון במסלול מעגלי קצר בשמורת אלוני אבא, שהינה השריד האחרון ליער גדול שהיה פה. השמורה עדיין קיימת הודות לטמפלרים עצמם. המסלול יוצא בקרבת חניון השמורה ועובר בין העצים על שביל מסודר. הוא מסומן באמצעות חצים ירוקים על הסלעים שבדרך.

החלק השני הוא בבית לחם הגלילית, מושבת הטמפלרים. לאחר שחונים את הרכב בחניון, ממשיכים ברגל בין בתי המושבה הישנה ועוברים בין בית העם, מגדל המים ומרכז המבקרים, שהיה ביתם של משפחת ואגנר. מומלץ מאוד לקחת איתכם את הספר פונטנלה של מאיר שלו, ולנסות לדמיין את החיים שהיו פה פעם.

גזע עץ אלון יער אלוני אבא. איל שפירא,
יער אלוני אבא/איל שפירא
seperator

6. ולסיום: לאכול בשפרעם

לא משנה באיזה מסלול או נקודת חן בחרתם לטייל בגליל התחתון, בסוף היום בטוח תרצו להכניס משהו לבטן. אז מה בא לכם: חומוס בקטנה או שווארמה למטיילים רעבים? אולי בכלל גלידת מסטיק עם שלושה טעמים? הנה מספר מקומות בשפרעם, עיר הסנהדרין ההיסטורית, שישביעו אתכם לאחר הטיול:

חומוס אבו שאדי - אם יש חומוסייה שכבר אינה מצריכה כתובת, כי כל תושב מקומי מכיר אותה, החומוס של אבו שאדי הוא זה בדיוק. בעל הבית התחיל את דרכו בכלל בעולם הרכב. יותר מעשרים שנה עברו מאז שעזב את שמן המנוע לטובת שמן הזית והחומוס ועד היום תוכלו לראות אותו בין הגרגירים וטחינתם. כאן תוכלו ליהנות מסלט ירוק טרי טרי, כדורי פלאפל פריכים ועדינים משובצים זרעי כוסברה, מסבחה מצוינת וכמובן - חומוס פול ומשאוושה.
כתובת: הכי טוב לשאול מקומי (ליד מתחם העירייה בסמוך בנק מרכנתיל).
שעות הפתיחה: כל יום בשעות 8:00-17:00, ראשון: עד 16:00
מחיר: עד -50 שקלים אם התפרעתם.

שווארמת עימאד אבו אל פהד - במכולת הקטנה שפתחו לפני כמה חודשים עימאד ואינאס אבו אלפהד תוכלו ליהנות משווארמה, המורכבת במלאכת מחשבת מבשר עגל עם שומן כבש בוהק ולבן. תוכלו לללוות את המנה שלכם עם תוספות, המונחות במבחר מדויק על מדף זעיר (שימו לב לחריפים!).
כתובת: רחוב חי אל מרח | טלפון: 054-3508338
שעות הפתיחה: כל יום למעט ראשון בשעות 12:00-22:00
מחיר: 35 שקלים למנת שווארמה

קינג שווארמה - לא הרחק מהשוק העתיק, פתח ווארד סלים מאעבלין לפני חמש שנים את מסעדת השווארמה הזו, שמתמחה בבשר החזיר. כשם שהמקום צנוע, גם מספר התוספות מצומצם אבל הטעם... הו הטעם. הבשר עסיסי, מיציו נספגים היטב באיזה כיס בצק שתבחרו, פיתה או בגט. בירה בצד תשלים את המלאכה היטב.
כתובת: ליד השוק העתיק בסוף העלייה למבצר מימין. הוראות מדויקות תוכלו לקבל בטלפון. טלפון: 04-6602566
שעות הפתיחה: פתוח כל יום בין השעות 12:00-24:00, בימי ראשון סגור.
מחיר: שווארמה בפיתה: 25 שקלים, בבאגט: 30 שקלים.

גלידת שפרעם - לפני שבעים שנה הקימה סבתא זייתון מפעל קטן לייצור גלידת מסטיק. מאז ועד היום המפעל לא זז, שום דבר לא השתנה וכפי שזה נראה, אין כל סיבה. המפעל נשאר ברשות המשפחה והטעמים המוצעים הם: וניל, פיסטוק ולימון.
כתובת: רחוב ג'בור ג'בור 42 (שביל הדתות).
שעות הפתיחה: המקום פתוח כל השבוע בשעות 9:00-00:00. בימי ראשון פתוח מ-16:00.

הכתבה באדיבות אתר "למטייל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully