וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל וירדן ראש בראש: מאיפה הכי כדאי לבקר בים המלח?

עודכן לאחרונה: 23.8.2023 / 12:56

האם הירדנים מציעים יותר לתיירים בים המלח מאשר אנחנו? ואיפה יש מלונות יותר מפנקים? אתר The Travel ערך השוואה בין ים המלח "הישראלי" לזה "הירדני", ומציג לגולשיו את יתרונות הביקור בו בשני הצדדים

ים המלח מהאוויר/צילום: דובי טל

לא רק בארץ, אלא גם בעולם כולו, ים המלח ידוע כאחד מאתרי המרפא הקדומים ביותר. "זוהי אחת מן האטרקציות המובילות במזרח התיכון - אתר חובה לכל מי שמטייל באזור", נכתב עליו באתר התיירות The Travel.

לאחרונה נכנס גם המקום הנמוך בעולם לחוף בים המלח נכנס לרשימת 20 חופי הנודיסטים הטובים בעולם, ולמרות שהוא הולך ומצטמצם כל שנה עד שייעלם - הוא עדיין פופולרי בקרב תיירים וישראלים. כתבה שפורסמה לאחרונה באתר The Travel מציגה את היתרונות שבביקור בים המלח מהצד הירדני ומהצד הישראלי. ומה אתם חושבים? (ענו על הסקר בסוף הכתבה).

עוד על ים המלח:
מלח הארץ: החידושים שמחכים לישראלים בים המלח
נקמתו של הטבע: טיול בעקבות בולענים בים המלח

חוף בים המלח נכנס לרשימת 20 חופי הנודיסטים הטובים בעולם

ים המלח. Depositphotos,
יש יתרונות לבקר בו משני הצדדים. ים המלח/Depositphotos

הים "מאפס" את השיא שלו כנקודה הנמוכה בעולם

"מפלס ים המלח נסוג במהירות, ובכך הוא 'מאפס' ללא הרף את השיא שלו כנקודה (היבשתית) הנמוכה בעולם", נכתב באתר. "הוא משופע באגדות ובהיסטוריה, ומסביבו מצויות אטרקציות היסטוריות וארכיאולוגיות רבות". עוד צוינה בהרחבה העובדה כי לים המלח יתרונות בריאותיים מאז ימי קדם, בזכות הבוץ העשיר בשילוב ייחודי של מינרלים. יתרונות אלו מביאים אליו תיירים מרחבי העולם המבקשים מזור לבעיות שונות - ממחלות עור ועד כאבי שרירים.

עוד צוין בכתבה כי "חלקו הדרומי של ים המלח השתנה באופן דרמטי במהלך העשורים האחרונים. הוא רדוד ונשלט בידי בריכות אידוי. הוא משמש לקציר המלח והמינרלים של ים המלח, וזהו גם האזור שבו ישנם אתרי נופש ישראליים רבים".

עוד בוואלה!

יחד עם פטרה והפירמידות: ירושלים וים המלח ברשימת "10 אטרקציות החובה של המזה"ת"

לכתבה המלאה
תיירת בוץ ים המלח. creative commons, Flickr, אתר רשמי
"לים המלח יתרונות בריאותיים מאז ימי קדם". תיירת עם בוץ בים המלח/אתר רשמי, creative commons, Flickr
ים המלח מהחלל. Samantha Cristoforetti,
"ים המלח השתנה באופן דרמטי. הוא רדוד ונשלט בידי בריכות אידוי". ים המלח מהחלל/Samantha Cristoforetti

ים המלח: הצד הישראלי / הגדה המערבית

אתר התיירות מתייחס לחלקו המערבי של ים המלח במונח "הצד הישראלי / הגדה המערבית". בתיאור נכתב כי "רוב המלונות ואתרי הנופש הישראליים פרוסים לאורך קטע של כשישה קילומטרים. הם מקובצים במיוחד בחלקו הדרומי של ים המלח (הכוונה לאזור עין בוקק). ישנם גם מקבצים של אתרי נופש בחלק הצפוני, בסמוך למקום שבו נשפך נהר הירדן אל ים המלח".

על פי האתר, אחד היתרונות הבולטים של הגעה מישראל הוא זמן הנסיעה מירושלים, העומד על פחות משעה אל חלקו הצפוני של הים - וכשעה וחצי של נסיעה מתל אביב. עוד צוינה התחבורה הציבורית שמגיעה משתי הערים הללו אל חופי ים המלח.

בנוסף, נכתב כי מתחם התיירות של עין בוקק הוא מהגדולים בים המלח, ואטרקציות נוספות שהמטיילים יכולים לחקור בצד הישראלי הן "נווה המדבר האגדתי של עין גדי, מבצר הסלע האדיר של מצדה (שבו שרידי הארמון של המלך הורדוס), ומערות קומראן שבהן התגלו מגילות מדבר יהודה".

מלון vert ים המלח. חגי שלום וניר דוידזיון,
רוב המלונות הישראליים פזורים במתחם עין בוקק בדרום הים המלח. מלון vert/חגי שלום וניר דוידזיון
מלון ישרוטל בים המלח. אדי ישראל, פלאש 90
מלון ישרוטל בים המלח/פלאש 90, אדי ישראל

ים המלח: הצד הירדני

כידוע, גם בצד הירדני ישנו מבחר של מלונות ואתרי מרפא. "לחלק מהמלונות יש גישה משלהם לים המלח", נכתב בכתבה. "בצד הירדני ישנם תשעה בתי מלון מרשתות בינלאומיות, כולל Mövenpick Resort & Spa Dead Sea, שבו גנים שופעים". עיקר המלונות מקובצים בחופיו הצפון-מזרחיים של ים המלח והם נמצאים במרחק נסיעה קצר בלבד מעמאן, בירת ירדן. "מדובר בנסיעה של כ-45 דקות. ובדומה לצד הישראלי - אפשרי בהחלט לבקר בים המלח בטיול חד-יומי ואין צורך ללון באזור".

מלון בים המלח בירדן. ShutterStock
"לחלק מהמלונות יש גישה משלהם לים המלח". מלון בים המלח בירדן/ShutterStock
אזור ים המלח בירדן. ShutterStock
גם הירדנים מסמנים את מפלס פני הים בצד שלהם/ShutterStock
מלון ספא בחוף ים המלח בירדן. ShutterStock
בצד הירדני יש 9 בתי מלון בינלאומיים. מלון ספא על חוף ים המלח בירדן/ShutterStock

"אפשר לחצות את הגבול ולחקור את ים המלח משני הצדדים"

עוד צוין, כי האטרקציות ונקודות העניין בצד הירדני כוללות את נופי המדבר הבראשיתיים והדרמטיים של ואדי ראם ואת פטרה (למרות שאלו אינם סמוכים לחופי ים המלח). "יש הסכם שלום בין ירדן וישראל ומעברי הגבול פתוחים. המשמעות היא שאפשר לחצות את הגבול ולחקור את ים המלח משני הצדדים".

כך או אחרת, בין אם התיירים יבחרו להגיע לים המלח מירדן ובין אם מישראל, האתר מספק טיפ חשוב במיוחד שמוכר לכולנו: "הימנעו מלהכניס את הראש למים. מי ים המלח המלוחים יגרמו לכאבים עזים בעיניים, כמו גם לכאבים בפצעים פתוחים".

מאיפה הכי כדאי לבקר בים המלח?

מישראל
מירדן
לא יודע/ת
2206 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully