וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוף בים המלח נכנס לרשימת 20 חופי הנודיסטים הטובים בעולם

עודכן לאחרונה: 30.5.2023 / 8:10

החוף הפראי למרגלות מצוקי דרגות זכה להיכלל בדירוג בינלאומי של חופי הנודיסטים הטובים ביותר. "זהו ככל הנראה החוף היחיד במזרח התיכון המציע סובלנות לעירום בציבור", מצוין בדירוג. ויש גם המלצות מה תוכלו לעשות בחוף הזה. בעירום כמובן

מיצג עירום של ספנסר טוניק להקמת מוזיאון ים המלח בערד/צילום: בנוביץ' תקשורת

להפתעה כזו לא ציפינו: נדמה כי מאז שהצלם הידוע ספנסר טוניק גרם ל-200 ישראלים להתפשט בטבע, לא זכה ים המלח לכזו חשיפה (תרתי משמע). מסתבר שאחד מחופי ים המלח זכה לאחרונה להיכלל בדירוג "20 חופי הנטוריזם הטובים בעולם".

אבל עם כל הכבוד לים המלח ולשיזוף בעירום בכלל, אין ספק כי השנה האחרונה הביאה פריחה של ממש לכל מי ומה שקשור להתערטלות במרחב הציבורי. כך למשל, רק לפני מספר חודשים הכריזה ברלין בגרמניה כי תתיר לנשים לשהות בבריכות הציבוריות ללא חלק עליון. מספר חודשים לפני כן, בחודש דצמבר האחרון, החליטו תושבי האי ננטקט (Nantucket) שבמסצ'וסטס בארצות הברית כי יותר לנשים להיות טופלס, וזאת כחלק ממיזם מקומי הקרוי "שוויון מגדרי בחופים".

עוד על נודיסטים:
אלו הדברים שלא כדאי לכם לעשות בחופי נודיסטים
אלו חופי הנודיסטים הכי טובים באירופה בכלל וביוון בפרט
השאירו את בגד הים בבית: ה-Airbnb של הנודיסטים
אלה אתרי הנופש למי שאוהב להסתובב ערום במזג האוויר החורפי
פריז משיקה את פארק הנודיסטים הראשון שלה וככה הוא נראה
הנודיסטים צדקו: מי שמתפשט בחופשה - יותר מאושר

ים המלח מצוקי דרגות. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
בין 20 החופים הנודיסטים הטובים בעולם. ים המלח ממצוקי דרגות/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

"לשחרר את הפטמה"

ויש עוד: לאחר הפסקה של מספר שנים בשל מגפת הקורונה, התעורר שוב לחיים קמפיין Free the Nipple ("לשחרר את הפטמה", בתרגום חופשי). המיזם, שנולד בשנת 2012, מציע תהלוכות חשופות חזה בערים כגון ניו יורק, ונקובר, פריז ומקומות נוספים בעולם. ועל רקע כל אלו, תמיד יהיו לנו את חופי הנודיסטים (מה שקרוי בימים אלו נטוריזם) ברחבי העולם. כיום ישנם מאות חופים על פני הגלובוס שבהם זה בהחלט חוקי (לא תמיד באופן רשמי, אבל בהחלט במה שקורה בפועל) להיות עירומים.

אתר CNN מדווח על דירוג חדש של חופי הנטוריסטים הטובים בעולם. את הדירוג ביצעה אגודת הנטוריזם The Naturist Society, והוא פורסם במגזין Nude & Natural. ניקי הופמן, עורכת המגזין, מספרת כי התנועה הנטוריסטית זכתה לעדנה באירופה ובצפון אמריקה במהלך המחצית הראשונה של המאה ה-20, עם פארקים עירוניים, אתרי נופש ייעודיים וחופי ים שהוגדרו ככאלו עבור חברי וחברות הקהילה שביקשו לחוות את הטבע במצב הטבעי ביותר. שנות ה-60 העליזות, שהתאפפינו בשחרור מיני משמעותי, רק הגבירו את היקף התופעה, ויותר ויותר חופי נודיסטים נחנכו ברחבי העולם. הפופולריות שלהם הולכת וגדלה גם היום, ומדי שנה צצים עוד ועוד חופים ואתרי נופש מסוג זה.

צילומים של ספנסר טוניק בים המלח. צילום: ספנסר טוניק,
200 אנשים בעירום במקום הנמוך בעולם. המיצג של ספנסר טוניק בים המלח/צילום: ספנסר טוניק

מה כתבו על ים המלח? שכדאי לצוף בעירום

בדירוג הנוכחי מפתיע כאמור לגלות את ים המלח שלנו, תחת הכותרת "מצוקי דרגות" (הכוונה היא לחוף שנמצא למרגלות מצוקי דרגות, באזור שבו מצוי גם "חוף השנטי"). וכך מתואר החוף בכתבה: "בחוף סלעי זה תוכלו לצוף בעירום במים המלוחים. תוכלו גם למרוח את גופכם העירום בבוץ שחור מרגיע העשיר במינרלים. החוף, שנמצא במרחק של שעת נסיעה מירושלים, הוא ככל הנראה החוף היחיד במזרח התיכון המציע גישה סובלנית לכל סוג של עירום בציבור".

עוד מצוינת בכתבה, העובדה שכדי להגיע לקו חוף עצמו יש צורך לצעוד בדרכים לא מוסדרות. "מקום הלינה המוסדר והבר הקרובים ביותר לחוף הם בכפר הנופש מצוקי דרגות, הנמצא על ראש המצוק".

עם זאת, מה שלא נכתב בתיאור הוא כי מדובר בחוף שאינו מוכרז, ללא שירותי הצלה ובאזור עצמו מצויים בולענים. כמו כן, על פי החוק היבש, כדאי לדעת כי התערטלות בציבור אסורה בישראל. אז קחו את כל זה בחשבון לפני שאתם ממהרים להתפשט ולסמן וי על אחד מחופי הנודיסטים השווים בעולם. כי עכשיו זה בהחלט רשמי.

הדירוג המלא: 20 חופי הנודיסטים הטובים בעולם

Playa Naturista Chihuahua, אורוגוואי
Nida Nude Beach, ליטא
Little Palm Beach, Waiheke, ניו זילנד
Nugal Beach, קרואטיה
Moshup Beach, Martha's Vineyard, מסצ'וסטס, ארה"ב
Black's Beach, La Jolla, קליפורניה, ארה"ב
Lady Bay Beach, סידני, אוסטרליה
Buhne 16, זילט, גרמניה
Wreck Beach, ונקובר, קנדה
Red Beach, כרתים, יוון
Anse de Grande Saline, סן ברתלמי, הקריביים
Platja des Cavallets, איביזה, ספרד
Little Beach, מאווי, הוואי
Cap d'Agde beach, צרפת
Mpenjati Beach, קוואזולו-נטאל, דרום אפריקה
Playa Zipolite, ואחאקה, מקסיקו
מצוקי דרגות, ים המלח, ישראל
Praia Massarandupió, באהייה, ברזיל
Spiaggia di Guvano, ורנאצה, איטליה
Haulover Beach Park, מיאמי, פלורידה, ארה"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully