וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת התיירים: נשים יורשו להיות טופלס בבריכות של ברלין

עודכן לאחרונה: 12.3.2023 / 6:18

הכל התחיל בזכות תביעה של תושבת ברלין שטענה לאפליה בין גברים ונשים - וכעת יתחילו ליישם בבריכות השחייה הציבוריות של ברלין את כללי ה(אי) לבוש החדשים

נשות ברזיל מוחות: תנו לנו להשתזף בעירום בחוף הים/צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בקרוב, נשים בברלין יורשו להיות חשופות חזה בבריכות השחייה הציבוריות של העיר, כך הודיע ביום חמישי שעבר השלטון המקומי. הרקע למהלך מגיע בעקבות תלונה על אפליה, שהגישה אישה שלא הורשתה לחשוף את חלק גופה העליון באחת מבריכת השחייה של בירת גרמניה.

הדיילי מייל מדווח כי הסנאט של ברלין לצדק, גיוון ואנטי אפליה מסר כי האישה פנתה אל לשכת היועץ המשפטי של הסנאט בדרישה שנשים, בדיוק כמו גברים, יוכלו לשחות חשופות חזה.

בתגובה לתלונה ולמעורבותה של נציבת תלונות הציבור בתיק, החליט הברלינר באדרבטריבה (Berliner Baederbetriebe), הגוף המנהל את הבריכות הציבוריות בעיר, לשנות את כללי הלבוש שלו.

למה חובה לצאת לחופשה נודיסטית לפחות פעם בחיים?
היום הוא "יום הטיול בעירום" בעולם. מותר לטייל ללא בגדים בישראל?
ישראל מתפשטת: באיזה חופים בארץ מותר להשתזף בעירום?

נשים טופלס בבריכה. ShutterStock
בשם השיוויון, נשים בבריכות בברלין יוכלו להיות ללא חלק עליון/ShutterStock

שוויון לכולם.ן

בשנה שעברה פירסמנו בוואלה! תיירות, שהעיר גטינגן (Göttingen) שבסקסוניה תחתית במרכז גרמניה, תהיה הראשונה במדינה שתאפשר לנשים להיות חשופות חזה בבריכות שחייה, זאת לשם הגברת השוויון המגדרי בין המינים.

נציבת תלונות הציבור בעיר, דוריס ליבשר, אמרה כי: "לשכת היועץ המשפטי מברכת מאוד על ההחלטה, מאחר שהיא קובעת שוויון זכויות לכל תושבי ברלין, בין אם מדובר בגברים, נשים או א-בינאריים, ומשום שהיא אף יוצרת ודאות משפטית בנושא".

עוד היא הוסיפה כי "כעת חשוב שההתקנה תיושם באופן עקבי ושלא יחולו עוד איסורים". יש לציין כי בעבר, נשים שחשפו את חלק גולן העליון בבריכות השחייה של ברלין התבקשו לכסות את עצמן או לעזוב את הבריכה, ולעיתים אף נאסר עליהן לשוב למקום. בשלב זה, עדיין לא ידוע מתי ייכנסו לתוקף הכללים החדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully