וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנד חופשות העירום צבר תאוצה השנה: למה זה קורה ואיפה מצטרפים?

25.10.2018 / 8:31

תיירות עירום או בשמה המעודכן - תיירות נטוריסטית - הפכה לטרנד בשנים האחרונות, ובעיקר ב-2018: הוקמו יותר אתרי חופשה לנודיסטים, התרבו חשבונות אינסטגרם של נטוריסטים ומחקרים מצביעים על הקשר בין עירום לאושר. אז מה גורם לכך ואיפה אפשר לצאת לחופשה בלבוש אדם וחווה

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

במקום ללכת שוב לאייפל: פארק הנודיסטים הראשון בפריז נפתח ב'פארק בויס דה וינסנס'/צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בווידאו: צפו בפארק הנודיסטים הראשון שנפתח בפריז

שנת 2018 מתקרבת ליישורת האחרונה וכבר אפשר לסמן את אחד הטרנדים התיירותים הבולטים ביותר שלה, וזה שאנחנו צפויים לשמוע עליו גם בשנה הבאה: תיירות עירום, או בשמה המעודכן - תיירות נטוריסטית.

אתרי נופש נטוריסטי אמנם קיימים בעולם זה עשרות שנים, אבל לאחרונה מצטרפים אליהם יותר ויותר חדשים, ואלה נהנים מעלייה במספר הקליינטים. תעשיית התיירות רואה בתיירים שמעוניינים להיפרד במהלך החופשה לא רק מצרות היום יום אלא גם מעול הביגוד והמשמעויות החברתיות הנלוות אליו - קהל צרכנים הולך וגדל, מגוון במיוחד, ואפילו עמודי האינסטגרם שמתעדים עירום במהלך חופשות אקזוטיות הולכים ומתרבים. למה זה קורה?

ייתכן שדחיפה מסוימת לטרנד הגיעה משורה של מחקרים על תיירות נטוריסטית שפורסמו בשנה שעברה. מחקר אחד מצא שרק בפולורידה לבדה, גלגלה התעשייה הנטוריסטית מעל 4.3 מליארד דולרים בשנה וזאת רק בתוך 30 אתרי התיירות הנטוריסטים שבמדינה. במקביל, פרסמה קבוצת חוקרים מאוניברסיטת גולדסמית'ס בלונדון את תוצאותיו של מחקר, שבדק את הקשר בין השתתפות באירועים בעירום לבין מידת שביעות רצון מהגוף ומהחיים באופן כללי. הסרת הבגדים בפני אנשים זרים, מצא המחקר, תורמת בסופו של דבר לאושר ולרווחה של בני האדם.

פריחת העירום באינסטגרם

כפר הנופש "טמפטיישן קנקון" הודיע השנה שירחיב את הפעילות שלו מהיבשה אל הים ולראשונה ישיק שיט תענוגות שיהיה כולו בעירום - שישוט מפלורידה למקסיקו. עד להפלגה, יכולים חובבי הנטוריזם לתכנן חופשה שאמצעות אתר חדש שעליו כתבנו בעבר בוואלה, שעלה לאוויר השנה - "NaturistBnB", הגרסה הנטוריסטית (הלא רשמית) של פלטפורמת התיירות הפופולארית Airbnb, שמיועדת למי שמעוניינים לשכור מקום לחופשה שבה ייהנו משהיה בעירום לצד אנשים אחרים מהקהילה הנטוריסטית, או לשכור נכס שהותאם מראש לפרטיות הנדרשת עבור אלה שמעוניינים לנפוש בלי בגדים - בין אם במרכז עיר, או בין במקום מבודד.

הרעיון הנוטוריסטי מקבל חיזוק הולך וגדל גם מהרשתות החברתיות, ובשנה החולפת פרחו באינסטגרם עמודים המוקדשים לתיירות בעירום. כללי פרסום התמונות של הרשת החברתית לא מתירים פרסום של שדיים חשופים או של איברי מין, מה שמסייע לשמור על האופי ההגון והלא-מיני שעומד בבסיס הרעיון הנטוריסטי. עמודים כמו "naked.in.nature" שמוקדש לעירום של נשים שמטיילות בנופי טבע פראיים, "nakedwanderings" שמתעד את מסעותיהם בעולם של בני זוג נטוריסטים, או "thetravelinbum" שמעודד גברים לשתף את תמונות העירום שלהם מחופשות מסביב לעולם - הולכים וצוברים יותר ויותר עוקבים, שמקבלים מהם לא מעט השראה.

עוד באותו נושא

השאירו את בגד הים בבית: ה-Airbnb של הנודיסטים

לכתבה המלאה

למה מתפשטים? בשביל תחושת השחרור

אבל למה זה קורה? מדוע אנשים שמצליחים להיפטר מהמבוכה והדעות הקדומות נוטים להתאהב ברעיון הנוטריסטי, ולחזור שוב ושוב אל אותם ריזורטים שמוקדשים לחוויה בעירום? כתבה שפורסמה לאחרונה ברשת ABC האמריקנית בחנה בדיוק את זה.

"ישנן מספר סיבות למדוע אנשים מסוימים נמשכים לחופשה בעירום", אמרה לרשת הנוירופסיכולוגית ד"ר סנאם חפיז. "יש אנשים שיש להם חיים שגרתיים. הם מתעוררים בבוקר, הולכים לעבודה, עובדים, חוזרים הביתה, ויש להם פרסונה מסוימת אותה הם מציגים כלפי חוץ. אבל יש להם גם צד אחר שרוצה להיות חופשי ולהביע את עצמו בלי עכבות. חווייה של חופשה בעירום נותנת לכך מענה", היא אומרת. ד"ר חפיז משווה את החוויה של חופשה מהסוג הזה לתחושת השחרור שחלק מהאנשים מרגישים בעת מחנאות בתנאי שטח מרוחקים, טיפוס על הרים או לאחר סיום של ריצת מרתון.

ד"ר גייל זלץ, פרופסורית לפסיכיאטריה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת וייל-קורנל בניו יורק, מסכימה עם הדברים ונוגעת בנקודה נוספת בחוויה הנטוריסטית שקוסמת לרבים: הדוניזם. "להרבה מאוד אנשים יש - לפחות באופן לא מודע - עכבות ומעצורים מיניים רבים", היא אומרת. "מקומות כמו אתרי נופש בהם אנשים אחרים בסביבה נותנים להם רשות, תומכים ואף מעודדים אותם להיות חסרי עכבות, עוזרים לאנשים האלה להרגיש תחושה של התרגשות ושל חופש באופן באופן שלא מתאפשר להם בדרך כלל בדרך אחרת".

במקומות האלה, היא מסבירה, כאשר ניתנת הרשות לצפות בגוף עירום של אחרים והרשות להציג בחופשיות את הגוף שלך, מתעוררת בנו תחושה משחררת של בניית אמון ולצד העירום הפיזי של הורדת הבגדים, מגיע גם עירום רגשי. "הבגדים שלנו אומרים לאנשים מי אנחנו", אומרת ד"ר חפיז. "הם יכולים להניח הנחות לגבי מה אנחנו עושים למחייתנו או איפה אנחנו חיים ומתגוררים רק על ידי התבוננות במה שאנחנו לובשים. כשאנחנו רואים גבר בחליפה ועניבה אנחנו מניחים שהוא בכיר בחברה, ושהוא בעל אישיות מסוימת. כשאותו הבחור נמצא עירום לגמרי הוא בסך הכל בן אדם. שים אותו בחופשה נטוריסטית עם אחרים עירומים והוא יהיה בלי השריון של הלבוש. כשאתה מסתובב עירום בלי השריון הזה, האמת שלך יוצאת החוצה בקלות יותר. זה נותן הרבה מאוד כח להרבה אנשים".

"השורה התחתונה", קבעו ברשת ABC, "היא שכאשר אתה חופשי לחקור, ללא שיפוט, ובתוך גבולות של סביבה בטוחה ומאורגנת עם אנשים אחרים בעלי דעות זהות - זו חוויה מאוד משחררת, שתורמת להגשמה עצמית".

חושבים לצאת לחופשה בעירום? הנה 5 המלצות

קאפ ד'אגד (Cap D'Agde) בצרפת - כפר נופש בדרום צרפת, לא רחוק ממונפלייה, המיועד לכל המשפחה והוא מהגדולים והוותיקים בעולם תיירות העירום. מדובר בכפר של ממש שבו הכל מתבצע בעירום, מהרחצה בחוף הפרטי לאורך חמישה קילומטרים ועד הביקור בסניף הדואר והבנק. שהיה בעירום היא חובה תמיד, למעט בתוך המסעדות.

טורמאר נאטורה (Torremar Natura) בספרד - לאורך חוף אלמריה שוכך כפר הנופש המודרני הזה שמציע השכרה של דירות מפנקות ומאובזרות, והוא נחשב לידידותי במיוחד לילדים עם בריכות שחייה ומגרשי משחקים רבים. שהיה באזורי הבריכה והגנים מחייבת עירום, וביגוד מותר כאן רק בסופרמרקט ובאזורי האכילה.

קליינטה קלאב (Caliente Club) בפלורידה - האתר הזה מותאם למי שפחות מעוניין בחופשה של בטן-גב ויותר רוצה להתפרע, והוא מציע לאורחיו חופשה נודיסטית שכוללת שורה של מסיבות אל תוך הלילות והבקרים - כאשר קהל החוגגים כולו נטול בגדים לחלוטין.

ריביירה מאיה (Resort & Spa Riviera Maya) בקנקון - בעוד מרסית אתרי הנופש הנטוריסטים מיועדים לכל המשפחה, זה דווקא מיועד לזוגות בלבד. מלבד רביצה בחוף מוצעים כאן גם יש שיעורי יוגה, שיעורי ריקוד על מוט, משחקי כדור ופעילויות ספורט שנועדו לחזק את הקשר בין זוגות, והכל כמובן - ללא בגדים.

ריבה בלה (Riva Bella) בקורסיקה - זהו אתר יוקרתי למדי שנהנה מרצועת חוף כמעט בלתי נגמרת, ומציע לאורחיו שורה של פעילויות מפנקות, מספא ועד ספורט וטבע, שנעשות בעירום. ריבה בלה ידידותי במיוחד למשפחות וילדים, והוא פופולארי גם בקרב חובבי קמפינג בטבע וגם בקרב חובבי סוויטות יוקרתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully