naturistbnb אתר Airbnb לנודיסטים. naturistbnb, מערכת וואלה! NEWS
naturistbnb אתר Airbnb לנודיסטים/מערכת וואלה! NEWS, naturistbnb

ישראל מתפשטת

עודכן לאחרונה: 23.4.2021 / 6:48

מפת עולם מיוחדת מציגה את המדינות שבהן מותר ואסור להשתזף בעירום. מסתבר, שגם ישראל היא יעד נודיסטי, בקטנה. וגם: סקר בינלאומי חושף: ישראל היא בין 15 המדינות שבהן הכי מעוניינים להשתזף בעירום. הכי יפה לכם בנטורל

זה יכול לקרות לכולנו, וזה יכול לקרות בכל שלב בחיים: לעתים, כל מה שאתם רוצים הוא למצוא חוף מבודד, להתמסר לשמש החמה - ולהציג בפניה את כל מה שהטבע העניק לכם.

כאשר הרצון הזה מתעורר, הרי שכבר עשיתם את הצעיד הראשון בחיפוש אחר חופי הים המוקדשים לנטוריסטים. או כפי שהם כונו עד לפני שנים לא רבות: נודיסטים.

ואם אתם צריכים עוד שכנוע קל, כדאי לדעת כי לפני מספר שנים פורסם מחקר מקיף, שקבע כי עירום מול זרים משפר את מצב הרוח שלנו וגורם לנו לחוש טוב עם עצמנו. אז כן, מסתבר שהנטוריסטים צדקו כל הזמן.

naturistbnb אתר Airbnb לנודיסטים. naturistbnb, מערכת וואלה! NEWS
יש גם אתר Airbnb לנטוריסטים בלבד - אתר naturistbnb/מערכת וואלה! NEWS, naturistbnb

"שיזוף בעירום" מככב בגוגל

אתר התיירות Travel and Leisure פרסם השבוע כתבה שהציגה פרויקט שאפתני, שנועד למפות את מדינות העולם לטובת מי שמעוניינים להשתזף בעירום מלא או חלקי בחופשה שלהם. המיזם, תחת ניצוחו של מותג בגדי הים Pour Moi, הוא למעשה מדריך עולמי הכולל מפה מפורטת ומידע קצר על כל מדינה. לא תמצאו בו שמות של חופים ספציפיים, אבל בהחלט תוכלו לקבל מושג כללי על רמת המתירנות בכל מדינה, לצד קיומם של חופים המוקדשים לנטוריזם.

עיון במפה חושף כי מבין מדינות העולם כולו, ניתן להשתזף בעירום, באופן חוקי, בלא פחות מ-39 מדינות שונות. "אנו יודעים כי רבים מהלקוחות שלנו אוהבים להסיר את בגד הים שלהם כשהם משתזפים, וכעת, עם הצעדים המהוססים שנעשים לקראת פתיחת השמים לנסיעות בחו"ל, רצינו לסייע לאנשים לגלות היכן בעולם הם יכולים לעשות זאת", הצהיר מייסד המותג, מייקל ת'ומסון.

ניכר כי החברה ידעה בדיוק מתי לפרסם את המפה הבלתי שגרתית שלה. בחברה בדקו ומצאו כי כיום, במיוחד לאחר שנה של סגרים בעולם כולו, יותר ויותר אנשים מחפשים במנועי החיפוש את האפשרויות הניצבות בפני מי שרוצים לנפוש בחופים המאפשרים עירום. על פי נתוני החברה, גם בשיא המגפה, מיליוני גולשים מרחבי העולם הקלידו בחלון החיפוש של גוגל את צירוף המילים "אתרי נופש בעירום" ו"שיזוף בעירום".

מבחינה מספרית, מרבית החיפושים הללו נערכו בארצות הברית, ולאחריה ביפן ובברזיל. כאשר בודקים את כמות החיפושים ביחס לאוכלוסייה, עולה כי ההתעניינות הגבוהה ביותר נרשמה באוסטרליה, ואחריה בניו זילנד ובאירלנד.

עוד בוואלה!

הנודיסטים צדקו: מי שמתפשט בחופשה - יותר מאושר

לכתבה המלאה

לצורך הכנת המפה, נעשה שימוש במקורות רבים ובהצלבתם: מניתוח החוקים בכל מדינה, דרך מידע שנכתב בפורומים ועד בלוגים ופוסטים ברשתות חברתית. התוצאה: מפה שתאפשר לכם לבחור יעד, להשתזף - ולחזור הביתה ללא "פסי שיזוף" לבנים.

המפה כוללת מדינות הצבועות בירוק (שיזוף בעירום מקובל וחוקי), באדום (שיזוף בעירום אינו מקובל או שאינו חוקי) וכתום (החוק מעורפל או שישנם מקומות מוגבלים בלבד המאפשרים שיזוף בעירום). לצד אלו, מדינות רבות נצבעו באפור - לגביהן המידע חסר.

חוף נודיסטי גליקה נרה בכרתים. Shutterstock, ShutterStock
חופשות עירום בעולם ההופכות פופולריות. חוף גליקה נרה בכרתים, הידוע כחוף נודיסטי/ShutterStock, Shutterstock

ישראל, איראן ושאר הפתעות

ומה באשר לישראל? על המפה העולמית, ישראל צבועה בירוק, מה שהופך אותה ליעד נטוריסטי, בקטנה. בפירוט המופיע מתחת למפה על כל המדינות הנסקרות, נכתב כי "למרות שבישראל השיזוף בעירום אינו שכיח, הרי שהדבר אינו אסור בחוק וישנם חופים שבהם ניתן להשתזף בעירום חלקי או מלא". אך מידע זה אינו מדויק, מאחר שבאופן רשמי, התערטלות בפומבי בישראל עדיין אינה חוקית.

מעניין לא פחות היה הגילוי כי ב"שכונה" שלנו, דווקא מדינות כגון מצרים ואיראן נצבעו בצבע כתום, ולא באדום בוהק. לא שהיינו מנסים להסיר שם את בגד הים, אבל בכל זאת, טוב לדעת.

ואם כבר הזכרנו את איראן, מסתבר שלמרות האיסור על חשיפת גוף במדינה, ניתן להשתזף בעירום באי כיש, הממוקם במפרץ הפרסי ומצוי בריבונות איראנית. אתרי הנופש הייעודיים הללו שבאי מיועדים לנשים בלבד.

באשר לישראל, למרות האיסור בחוק להתפשט במקום ציבורי, היה גם מפתיע לגלות כי סקר שערכה החברה מצא כי ישראל היא בין 15 המדינות הראשונות שתושביהן היו מעוניינים להשתזף בעירום. הסקר התייחס אל הרצון לצאת לחופשה שכוללת שיזוף בעירום, כאשר במקום הראשון ניצבת אוסטרליה, ולאחריה ניו זילנד, אירלנד, ארצות הברית, קנדה, הולנד, יפן, ספרד, הונגריה, צ'ילה, ארגנטינה, ברזיל, אורוגוואי וישראל, שסוגרת את הרשימה.

נודיסטים בחופשה. AP
האוסטרלים הם העם שהכי רוצה להשתזף בעירום/AP

הסצנה הישראלית: מוזיקה, די.ג'יי ואוכל - אבל בעירום

רותי אלעד, יו"ר העמותה הישראלית לנטוריזם, אינה נשמעת מופתעת לנוכח תוצאות הסקר החדש. לדבריה, כיום רשומים בעמותה יותר מ-4,000 גברים ונשים. היא מספרת כי העמותה נוסדה באופן רשמי בשנת 2000, אך חבריה היו פעילים באופן כזה או אחר עוד הרבה לפני כן. מדובר בארגון ללא מטרת רווח, שנועד לאגד את קהילת הנטוריסטים הישראליים, וכמובן - ליזום ולארגן פעילויות לחברי הקהילה. כל זאת, לצד קידום רעיון העירום החברתי בישראל. העמותה הישראלית חברה בפדרציה הבינלאומית לנטוריזם (INF) ומייצגת אותה בארץ, כאשר כל חבר רשום מקבל תעודת חבר של הפדרציה הבינלאומית, המקנה לו אפשרות כניסה לאתרי נטוריזם בחו"ל.

מרוב מילים ומושגים, קל להתבלבל. מה זה בעצם נטוריזם?
"עבור רוב האנשים, נטוריזם ונודיזם הוא שם נרדף לרחצה ושיזוף בעירום, אבל עבור אחרים, מדובר בהרבה מעבר לכך. בכנס שנערך בשנת 1974 הוגדר הנטוריזם כאורח חיים של הרמוניה עם הטבע, המתבטא בעירום חברתי, יחד עם כבוד עצמי, כבוד כלפי אנשים עם דעות שונות וכבוד כלפי הסביבה".

אילו פעילויות אתם מציעים לחברים בעמותה?
"אנחנו מארגנים פעילות מדי שבועיים. במקרים רבים, מדובר במפגשים ואירועים בבריכות שחייה שאנחנו סוגרים לעצמנו. זו מסיבה לכל דבר, עם מוזיקה, די.ג'יי ואוכל - אבל בעירום. בנוסף, פעמיים בשנה אנחנו עורכים מפגשים בבתי מלון שאנחנו מזמינים, וכן טיולים, פעילויות חברתיות ועוד".

כן לעירום, לא למין

כאשר אלעד נשאלת באשר ליחס בין גברים ונשים החברים בעמותה, היא אינה מספקת נתונים מובהקים, אך מקפידה לציין כי באירועים המאורגנים, יש ניסיון ליצור שוויון בין גברים ונשים. יתרה מכך, לדבריה, בשנים האחרונות היא עדה להצטרפות של נשים רבות לעמותה, כולל נשים יחידות ולא רק כחלק מזוגות.

מה טווח הגילים של חברי וחברות העמותה?
"אנו מקבלים חברים וחברות מגיל 21 ועד בכלל. יש לנו חברים בכל גיל, אבל הטווח העיקרי נע בין 30 ל-50".

כל אחד ואחת יכולים לקחת חלק מפעילויות שלכם?
"כל מי שמצטרף לעמותה מוזמן לכל הפעילויות, אבל רק מי שרשום, ומשלם דמי חבר, רשאי לבחור ולהיבחר למוסדות שלה".

מחיר דמי החבר עומד על 150 שקלים לאדם (או 250 שקלים לזוג), אך ניתן להצטרף לפעילויות השונות כאורחים, בתשלום נקודתי עבור כל אירוע ואירוע. כך למשל, אתמול (חמישי) התקיים אירוע בבריכת שחייה גדולה במיקום דיסקרטי, ומחיר הכניסה עמד על 80 שקלים.

חופשות נודיסטים צרפת. רויטרס
רבים מהנטוריסטים הישראלים נוסעים לאתרי נופש ייעודיים בחו"ל. נודיסטים בצרפת/רויטרס

בין 10 הדיברות של העמותה: אין להישאר לבושים באירועים

אלעד מקפידה לציין כי ישנו איסור מוחלט על פעילות מינית בפומבי באירועים של העמותה. "כל מי שמגיע חותם על הצהרה שבה הוא מתחייב להימנע מפעילות מינית פומבית. אם אנחנו מגלים שמישהו או מישהי עברו על האיסור, הם יורחקו מהאירוע".

עיון באתר האינטרנט של העמותה מגלה את "10 הדיברות של העמותה". בין השאר, כוללים הדיברות את הכללים הבאים: "לא נועצים מבטים", "לא מצלמים", "לא עוברים על החוק", "לא מזהמים את הסביבה" וכמובן "אין להישאר לבושים באירועי העמותה".

נודיסטים בחוף הים. Shutterstock, ShutterStock
באירועי העמותה אסור לנעוץ מבטים (אילוסטרציה)/ShutterStock, Shutterstock

מחוף געש ועד ים המלח

במשך שנים היה ידוע כי מי שרוצים להשתזף בעירום, פוקדים את חוף געש בשרון ואת רצועת החוף ליד המחסום הצבאי בצפון ים המלח. זה עדיין כך?
"בוא נתחיל מכך שלפי החוק בארץ, אסור להתערטל בפומבי. מסיבה זו, האירועים שלנו סגורים ואין לנו חופים המוכרזים כחופים לנטוריזם. רבים הגיעו לחוף געש בעבר, אך לפני כשנתיים המצב השתנה, בגלל חיכוכים בין נטוריסטים לבין משפחות עם ילדים שהגיעו לחוף. לעתים זה נגמר בהזמנת משטרה".

למרות זאת, יש לא מעט נטוריסטים שממשיכים לפקוד את החופים הללו גם כיום. וישנם גם חופים נוספים, אך אלו ידועים רק למעטים, ומיקומם נשמר בסודיות גמורה.

מסיבה זו, רבים מהנטוריסטים הישראלים נוסעים יחדיו אל אתרי נופש ייעודיים בחו"ל. "בצרפת למשל, יש כפרי נופש נטוריסטים רבים. הכל נעשה שם בעירום - מטיול בפארק ועד הליכה לסופרמרקט. אנחנו רוצים שזה יקרה גם בישראל, אבל עדיין לא הצלחנו לקבל חוף מוסדר לצורך כך. העניין עדיין לא מקובל בישראל כפי שהוא מקובל במקומות אחרים בעולם. רבים מסתירים מבני המשפחה את העובדה שהם נטוריסטים. יש מי שמסתירים זאת אף מבני הזוג שלהם. לדעתי צריך לשנות את החוק. הרי יש חוף לדתיים, יש חוף לנכים - וחוף לנטוריסטים, אין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully