וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספנסר טוניק שוב הפשיט 200 ישראלים בים המלח

עודכן לאחרונה: 17.10.2021 / 20:02

200 משתתפים, גברים ונשים, עמדו היום עירומים לצורך צילום אמנותי במסגרת מיצג של הצלם ספנסר טוניק בערד. המטרה הפעם: להקים את מוזיאון ים המלח בערד. "לשים את ערד על מפת העולם כשער הכניסה לים המלח", אמר הצלם

מיצג עירום של ספנסר טוניק להקמת מוזיאון ים המלח בערד/צילום: בנוביץ' תקשורת

200 נשים וגברים התפשטו היום לטובת יצירה נוספת של האמן ספנסר טוניק. מיזם הצילום נועד לעודד הקמתו של מוזיאון ים המלח בערד. בעבודתו הנוכחית ביצע טוניק פירוטכניקה מיוחדת שלא ניסה קודם לכן. "המיצב היום נוצר בהשראת הגבישים הנוצרים בים המלח, ובהשראת הסיפור המקראי של אשת לוט שהפכה לנציב מלח", אמר טוניק.

משתתפים בפרויקט אומרים, כי הפעם, זו צפויה להיות אחת היצירות הנועזות והשנויות במחלוקת של האמן. עבודות נוספות של טוניק צולמו בניו יורק, בלונדון, בוינה, בברצלונה, בסידני ועוד. לרשימה המכובדת הזו מצטרפת היום העיר ערד, שאירחה אותו בסיוע משרד התיירות.

כ-200 האנשים שנענו להזמנתו של טוניק, הגיעו לערד בשעת צהריים ואי-שם על הגבעות הצופות אל הנוף המדברי פשטו את בגדיהם למען יצירתו. האירוע כולו נמשך כשלוש שעות, תוך שהאמן מורה על מיקום המשתתפים והמצלמה, מכוון את הציוד בהתאם לזוויות האור וכדומה.

מיצג עירום של ספנסר טוניק להקמת מוזיאון ים המלח בערד. עירית עשת מור,
זו צפויה להיות אחת היצירות הנועזות והשנויות במחלוקת של האמן/עירית עשת מור

"המוזיאון יהווה יצירת מופת אדריכלית"

"אני שמח לחזור לישראל אחרי 10 שנים ליצירה נוספת", הוסיף טוניק. "אחרי הפעם הקודמת שבה צילמתי בים המלח, הפעם אנו מעוניינים לשים את ערד על מפת העולם כשער הכניסה לים המלח כשהמוזיאון יהווה יצירת מופת אדריכלית אייקונית שתייצג את ים המלח לדורות הבאים".

אירוע הצילום נועד, כאמור, להעלאת המודעות לצורך בשמירה על ים המלח וליוזמה להקמת מוזיאון ים המלח - בערד, אותה מובילה עמותת "תחיית ים המלח", בהובלת ארי ליאון פרוכטר, שגייס את טוניק לקמפיין הקידום. ערד נבחרה לארח את טוניק בזכות קרבתה לים המלח ובשל היותה עיר תיירות מפתיעה.

שיתוף פעולה בין משרד התיירות, עיריית ערד ועמותת "תחיית ים המלח" החזיר את טוניק לישראל, לאחר שכבר ביצע שני פרויקטים בים המלח, שזכו להצלחה גדולה בעולם וסייעו לשווק את התיירות לישראל.

עוד בוואלה!

הולך וגווע: ספנסר טוניק צילם שוב את ים המלח

לכתבה המלאה
מיצג עירום של ספנסר טוניק להקמת מוזיאון ים המלח בערד. עירית עשת מור,
ביצע בעבר שני פרויקטים בים המלח. טוניק בפעולה/עירית עשת מור
מיצג עירום של ספנסר טוניק להקמת מוזיאון ים המלח בערד. עירית עשת מור,
האירוע כולו נמשך כשלוש שעות. חלק מ-200 המשתתפים במיצב/עירית עשת מור

"מחולל תיירות עבור ישראל"

שר התיירות, יואל רזבוזוב: "כל תמונה שמפרסם האמן, מהווה מחולל תיירות עבור ישראל. מיליוני אנשים מהעולם כולו רואים את היופי והפוטנציאל התיירותי של אזור ערד וים המלח. מעבר לכך, תמונותיו של ספנסר טוניק מנפצות את התפיסה לפיה בישראל שולטות הדעות החשוכות".

ראש עיריית ערד ניסן בן חמו: "אנחנו גאים לארח אמן בסדר גודל של ספנסר טוניק. הוכחנו שערד יפה מבחוץ ויפה מבפנים. היא עיר דמוקרטית, ליברלית ופלורליסטית, ויש בה מקום לקהילות ותרבויות שונות".

ראש המועצה אזורית תמר ניר ונגר: "המועצה עוסקת והשקיעה מיליוני שקלים במהלך השנים בנושא התייבשות ים המלח והמודעות לנושא, בתקשורת הארצית והעולמית, כולל מספר אירועי שיא שבראשם השתתפות בתחרות שבעת פלאי תבל החדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully